Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 15 marca 2012 
    

Kolejne przecieki na temat GeForce GTX 680, nowy algorytm AA?


Autor: Zbyszek | źródło: Expreview | 20:14
(15)
W sieci pojawiają się kolejne doniesienia na temat kart GeForce GTX 680 z układem GK104, których premiera odbędzie się już w przyszły czwartek 22 marca. Według nich wraz z nową generacją kart zadebiutuje również nowy algorytm wygładzania krawędzi, znacznie lepszy od dotychczas znanych. W zrzucie ekranowym pochodzącym prawdopodobnie z prezentacji kart nowy algorytm wygładzania krawędzi jest porównywany pod względem obciążenia karty z MSAA x8, jednak zapewnia znacznie wyższą jakość wygładzania krawędzi. Kolejne doniesienia dotyczą wydajność najnowszych kart i pochodzą od osób, które już je testują.

Choć nie mogą oni jeszcze zdradzić wydajności kart to jednak twierdzą, że podobno rdzeń Radeona HD 7970 musi zostać podkręcony do 1100-1200 MHz, aby ten oferował wydajność porównywalną do najnowszej karty Nvidii taktowanej standardowymi zegarami (1006 MHz dla układu graficznego z możliwością zwiększenia do 1058 MHz dzięki funkcji SpeedBoost). Mogłoby to potwierdzać wcześniejsze informacje o około 15% wyższej wydajności GeForce GTX 680 od flagowego Radeona. W dalszym ciągu są to jednak spekulacje i niepotwierdzone przecieki, zatem z ostateczną oceną należy poczekać do oficjalnej premiery kart.




(kliknij aby powiększyć)

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Nie ma komentarzy ? (autor: biuro74 | data: 15/03/12 | godz.: 20:35)
    Bo co tu komentowac ? Komentowanie plotek to tez plotkarstwo :)

  2. Bo... (autor: ZeXeL | data: 15/03/12 | godz.: 20:43)
    nvidia wychwala swoją kartę, że czego to ona nie ma i nie może, a nawet jej jeszcze nie ma.

  3. Nareszcie (autor: sepratist | data: 15/03/12 | godz.: 20:59)
    coś z tym zrobili. Mam gts 450 wiec wiem o czym mówie.

  4. podobno (autor: MayheM | data: 15/03/12 | godz.: 21:32)
    poprawili, ze to AA dziala do 6x szybciej w Diablo 3 i do 8x szybciej w Duke Nuken forever.

  5. Podobno.. (autor: OSTVegeta | data: 15/03/12 | godz.: 22:27)
    to Kopernik nie żyje. Poczekamy, zobaczymy, cierpliwości Panowie i Panie.

  6. Po co to ciągłe plotkowanie...ano to nic innego jak darmowa reklama i (autor: watsup | data: 15/03/12 | godz.: 23:27)
    Podgrzewanie atmosferki, a szkoda, że po prostu nie wydadzą już teraz tej karty.
    Ludzie się już nauczyli że można kosmicznie podkręcać 7970 i nawet jak osiągi i ceny będą podobne to nie będzie specjalnie dużego bodźca dla tych co muszą mieć high top sprzęt aby go wymienić tracąc kilak setek przy sprzedaży...


  7. Z każdą premierą anti-aliasing u nVidii jest podobno lepszy. (autor: KuTeR | data: 16/03/12 | godz.: 00:08)
    Tylko nie wiem dlaczego kiedyś na Radku 9700 Pro przy AA 6x w rozdziałce 1024x768 nie było widać absolutnie żadnych schodków, a teraz na Geforce'u przy 16xQ CSAA jak się przyjrzeć to gdzieniegdzie są schodki. Z filtrowaniem anizotropowym jest to samo. Teraz 16 krotne daje takie rezultaty jak kiedyś ośmiokrotne. Nie wiem jak jest teraz u AMD bo nie mam ich karty, ale nV leci w kulki ewidentnie.

  8. Powyższy zrzut ekranu pokazuje słabość AAx8. (autor: KuTeR | data: 16/03/12 | godz.: 00:12)
    Przecież to prawie w ogóle nie jest wygładzone. AAx16 jest trochę lepsze, ale dalekie od oczekiwanego. Przy następnej premierze nowej techniki AA obecna nowość znowu będzie przedstawiona na zrzutach jak obecna. W nieskończoność będą nas mamić i (słusznie) liczyć na efekt placebo.

  9. @08 (autor: bmiluch | data: 16/03/12 | godz.: 09:24)
    niestety ale duża część postępu polaga nie na tym, by robić coś lepiej i szybciej, ale by znaleźć sposób jak dostać tyle samo pieniędzy robiąc coś szybciej, mniej się napracować i zrobić byle jak

    widać efekty


  10. he he (autor: Grzechuu | data: 16/03/12 | godz.: 09:37)
    8x msaa tak nie wygląda, na zdjęciu to jakby 2x msaa, a prawa fotka to jak opóźnoniony aa w bf3 przy obecnej architekturze nvidii

  11. @ 9 (autor: MayheM | data: 16/03/12 | godz.: 09:59)
    100% racji.

    A te zdjecia to jakas farsa.


  12. Ja nie rozumiem co tu się jarać AA? (autor: belixa | data: 16/03/12 | godz.: 11:11)
    Nie po to robiłem operacje wzroku za 10 tysięcy żeby mi się tu na ekranie znowu wszystko mazało.

    "Pixelozy" nie unikniemy a jak tak, to będzie to nienaturalne wygładzanie a dążymy do tego aby wyglądało w grach NATURALNIE.

    Swoją drogą na przykładzie Xboxowego Alana Wake. Z tą zajebistą grafiką i rozmyciami z "na oko" 20 metrów nie widać czy na znaku jest ograniczenie do 20 czy do 50.


  13. AA - zbedny bajer. (autor: MacLeod | data: 16/03/12 | godz.: 12:23)
    j/w

  14. @12 Ty chyba nie rozróżniasz anti-aliasingu od rozmycia tła (autor: KuTeR | data: 16/03/12 | godz.: 15:44)
    lub efektu głębi ostrości. Ja te dwie opcje zawsze wyłączam bo one pogarszają jakość i utrudniają grę. Anti-aliasing natomiast niczego nie rozmywa tylko eliminuje nienaturalne "schodki".

  15. Kolejne przecieki na temat GeForce GTX 680, nowy algorytm AA? (autor: Marucins | data: 17/03/12 | godz.: 18:15)
    8xMSAA toż to jakaś kpina. Już 8 wygładza krawędzie niemal idealnie. W co oni pogrywają?

    Te ich 15% to zapewne jedynie w benchmarkach zauważalne zostanie. W realnym użytkowaniu będzie do 5%.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.