TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Czwartek 15 marca 2012 |
|
|
|
Kolejne przecieki na temat GeForce GTX 680, nowy algorytm AA? Autor: Zbyszek | źródło: Expreview | 20:14 |
(15) | W sieci pojawiają się kolejne doniesienia na temat kart GeForce GTX 680 z układem GK104, których premiera odbędzie się już w przyszły czwartek 22 marca. Według nich wraz z nową generacją kart zadebiutuje również nowy algorytm wygładzania krawędzi, znacznie lepszy od dotychczas znanych. W zrzucie ekranowym pochodzącym prawdopodobnie z prezentacji kart nowy algorytm wygładzania krawędzi jest porównywany pod względem obciążenia karty z MSAA x8, jednak zapewnia znacznie wyższą jakość wygładzania krawędzi. Kolejne doniesienia dotyczą wydajność najnowszych kart i pochodzą od osób, które już je testują.
Choć nie mogą oni jeszcze zdradzić wydajności kart to jednak twierdzą, że podobno rdzeń Radeona HD 7970 musi zostać podkręcony do 1100-1200 MHz, aby ten oferował wydajność porównywalną do najnowszej karty Nvidii taktowanej standardowymi zegarami (1006 MHz dla układu graficznego z możliwością zwiększenia do 1058 MHz dzięki funkcji SpeedBoost). Mogłoby to potwierdzać wcześniejsze informacje o około 15% wyższej wydajności GeForce GTX 680 od flagowego Radeona. W dalszym ciągu są to jednak spekulacje i niepotwierdzone przecieki, zatem z ostateczną oceną należy poczekać do oficjalnej premiery kart.
(kliknij aby powiększyć) |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- Nie ma komentarzy ? (autor: biuro74 | data: 15/03/12 | godz.: 20:35)
Bo co tu komentowac ? Komentowanie plotek to tez plotkarstwo :)
- Bo... (autor: ZeXeL | data: 15/03/12 | godz.: 20:43)
nvidia wychwala swoją kartę, że czego to ona nie ma i nie może, a nawet jej jeszcze nie ma.
- Nareszcie (autor: sepratist | data: 15/03/12 | godz.: 20:59)
coś z tym zrobili. Mam gts 450 wiec wiem o czym mówie.
- podobno (autor: MayheM | data: 15/03/12 | godz.: 21:32)
poprawili, ze to AA dziala do 6x szybciej w Diablo 3 i do 8x szybciej w Duke Nuken forever.
- Podobno.. (autor: OSTVegeta | data: 15/03/12 | godz.: 22:27)
to Kopernik nie żyje. Poczekamy, zobaczymy, cierpliwości Panowie i Panie.
- Po co to ciągłe plotkowanie...ano to nic innego jak darmowa reklama i (autor: watsup | data: 15/03/12 | godz.: 23:27)
Podgrzewanie atmosferki, a szkoda, że po prostu nie wydadzą już teraz tej karty.
Ludzie się już nauczyli że można kosmicznie podkręcać 7970 i nawet jak osiągi i ceny będą podobne to nie będzie specjalnie dużego bodźca dla tych co muszą mieć high top sprzęt aby go wymienić tracąc kilak setek przy sprzedaży...
- Z każdą premierą anti-aliasing u nVidii jest podobno lepszy. (autor: KuTeR | data: 16/03/12 | godz.: 00:08)
Tylko nie wiem dlaczego kiedyś na Radku 9700 Pro przy AA 6x w rozdziałce 1024x768 nie było widać absolutnie żadnych schodków, a teraz na Geforce'u przy 16xQ CSAA jak się przyjrzeć to gdzieniegdzie są schodki. Z filtrowaniem anizotropowym jest to samo. Teraz 16 krotne daje takie rezultaty jak kiedyś ośmiokrotne. Nie wiem jak jest teraz u AMD bo nie mam ich karty, ale nV leci w kulki ewidentnie.
- Powyższy zrzut ekranu pokazuje słabość AAx8. (autor: KuTeR | data: 16/03/12 | godz.: 00:12)
Przecież to prawie w ogóle nie jest wygładzone. AAx16 jest trochę lepsze, ale dalekie od oczekiwanego. Przy następnej premierze nowej techniki AA obecna nowość znowu będzie przedstawiona na zrzutach jak obecna. W nieskończoność będą nas mamić i (słusznie) liczyć na efekt placebo.
- @08 (autor: bmiluch | data: 16/03/12 | godz.: 09:24)
niestety ale duża część postępu polaga nie na tym, by robić coś lepiej i szybciej, ale by znaleźć sposób jak dostać tyle samo pieniędzy robiąc coś szybciej, mniej się napracować i zrobić byle jak
widać efekty
- he he (autor: Grzechuu | data: 16/03/12 | godz.: 09:37)
8x msaa tak nie wygląda, na zdjęciu to jakby 2x msaa, a prawa fotka to jak opóźnoniony aa w bf3 przy obecnej architekturze nvidii
- @ 9 (autor: MayheM | data: 16/03/12 | godz.: 09:59)
100% racji.
A te zdjecia to jakas farsa.
- Ja nie rozumiem co tu się jarać AA? (autor: belixa | data: 16/03/12 | godz.: 11:11)
Nie po to robiłem operacje wzroku za 10 tysięcy żeby mi się tu na ekranie znowu wszystko mazało.
"Pixelozy" nie unikniemy a jak tak, to będzie to nienaturalne wygładzanie a dążymy do tego aby wyglądało w grach NATURALNIE.
Swoją drogą na przykładzie Xboxowego Alana Wake. Z tą zajebistą grafiką i rozmyciami z "na oko" 20 metrów nie widać czy na znaku jest ograniczenie do 20 czy do 50.
- AA - zbedny bajer. (autor: MacLeod | data: 16/03/12 | godz.: 12:23)
j/w
- @12 Ty chyba nie rozróżniasz anti-aliasingu od rozmycia tła (autor: KuTeR | data: 16/03/12 | godz.: 15:44)
lub efektu głębi ostrości. Ja te dwie opcje zawsze wyłączam bo one pogarszają jakość i utrudniają grę. Anti-aliasing natomiast niczego nie rozmywa tylko eliminuje nienaturalne "schodki".
- Kolejne przecieki na temat GeForce GTX 680, nowy algorytm AA? (autor: Marucins | data: 17/03/12 | godz.: 18:15)
8xMSAA toż to jakaś kpina. Już 8 wygładza krawędzie niemal idealnie. W co oni pogrywają?
Te ich 15% to zapewne jedynie w benchmarkach zauważalne zostanie. W realnym użytkowaniu będzie do 5%.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|