Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 23 marca 2012 
    

Rozdzielczości ekranu, które preferuje interfejs Metro


Autor: Wedelek | źródło: Windows 8 blog | 12:57
(14)
Do premiery Windows 8, która nastąpi w październiku bieżącego roku nie zostało już zbyt dużo czasu dla programistów i producentów sprzętu, którzy chcą zdążyć do tego czasu z przygotowaniem swojej aplikacji lub tabletu internetowego, współpracującego z interfejsem Metro. Dlatego też Microsoft postanowił opublikować na swoim blogu informację dotyczącą natywnych rozdzielczości, jakie preferuje interfejs Metro w przypadku ekranów o konkretnej przekątnej obrazu. Jak widać na obrazku zamieszczonym poniżej stopień "upakowania" pikseli w matrycy w większości przypadków wzrósł w stosunku do Windows 7.

Zabieg ten ma zapewne zmniejszyć dystans pomiędzy produktami Apple, w tym do 9.7-calowego iPada, w którym współczynnik DPI wynosi 264. Dla przykładu ekran dotykowy tabletu z Windows 8 na pokładzie, o przekątnej 11.6-cala pochwali się współczynnikiem 253 DPI. Oczywiście Metro obsłuży wszystkie ekrany które mają minimum 768 pikseli szerokości, jednak w takich wypadkach konieczne będzie przeskalowanie elementów graficznych. Aby uniknąć związanych z tym nieprzyjemnych dla oka strat w jakości Microsoft zwrócił się z prośbą do twórców oprogramowania, by Ci w swoich projektach korzystali z grafiki wektorowej, zamiast z bitmap.

Dodatkowo według Microsoftu elementy interfejsu dotykowego powinny mieć przynajmniej 9mm szerokości i długości, by można było korzystać z nich w sposób wygodny.




 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. 1920x1200 (autor: Conan Barbarian | data: 23/03/12 | godz.: 13:12)
    Microsoft zapomniał co jest dobre?

  2. 1366 (autor: RusH | data: 23/03/12 | godz.: 13:32)
    lol

  3. A gdzie popularna 1680x1050? (autor: ekspert_IT | data: 23/03/12 | godz.: 13:46)
    zapomnieli o bardzo wielu monitorach pc?

  4. przeciez (autor: sew123 | data: 23/03/12 | godz.: 14:44)
    to metro to chyba tylko do ekranow dotykowych sie nadaje?

  5. ??? (autor: Krotock | data: 23/03/12 | godz.: 15:34)
    Znaczy, że dla monitora PC 23" jaka rozdziałka? Microsoft normalnych PCtowcó już totalnie w dupie ma?

  6. ... (autor: Grzechuu | data: 23/03/12 | godz.: 16:13)
    preferować to on sobie może, jak nie doda to userzy go zadziobią!

  7. eh @all (autor: djXone | data: 23/03/12 | godz.: 16:31)
    Widze, ze nikt nie zrozumial newsa, windows bedzie obslugiwac wszystkie rozdzielczosci jak kazdy, to sa preferowane, pod ktorymi interfejs bedzie wygladac tak jak programici zaplanowali.

  8. chyba im sie marzy... (autor: josefek | data: 23/03/12 | godz.: 16:42)
    wedlug nich kazdy dobrej ceny laptop za 400 euro powinien miec rozdzielnosc tego za 800 euro...

  9. eee (autor: Drow | data: 23/03/12 | godz.: 18:57)
    10" czy nawet 14" i 1920x1080? posralo ich..

  10. kochamy metro ... (autor: Grzechuu | data: 23/03/12 | godz.: 19:10)
    kochamy metro ... na xboxach ludzie przestali chodzić po zakładkach ... było dobrze to nie , microsoft wie lepiej i nie daje wyboru! DZIADY!

  11. ale marudy! (autor: djXone | data: 23/03/12 | godz.: 21:34)
    Nie podoba sie to jest 7-ka, mi osobiscie odpowiada 8-ka tak sadze, ale nie moge jej uzywac na swoim lapie, bo nie dziala poprawnie dotyk, brak odpowiednich sterownikow, ale na jednym leciwym lapie w domu zainstalowalem 8-ke to odzyl, przestal mulic i nawet nie czuc ze to stary sprzet +

  12. Eh... (autor: morgl | data: 23/03/12 | godz.: 22:25)
    Normalnie witki opadają. Dalej Windows nie będzie "resolution indepedent" i trzeba będzie walczyć z wielkością kafli? Miałem nadzieję, że jak WP 7 nie potrafi w tej kwestii dogonić Androida 1.6 to chociaż W8 to zrobi. A tu taka kupa.

  13. Windows to jedno, ale aplikacje... (autor: Karak | data: 24/03/12 | godz.: 09:59)
    Nie mogą być resolution independent dopóki nie ma nad nimi pełnej kontroli, bo nie tylko API musi to obsługiwać, ale i aplikacje należy pisać w odpowiedni sposób. Wszystkie stare aplikacje miałyby nadal problemy, rozwiązanie jakie wymyślił MS już przy Viście to "rozciąganie" starej aplikacji na większym DPI niż 96, lub flaga, że program bierze na siebie odpowiedzialność za odpowiedni wygląd w różnych DPI, co nie zawsze da się załatwić layoutami - jeżeli masz potrzebę w kodzie modyfikować pozycje/rozmiary elementów UI korzystając ze współrzędnych to żadno zarządzanie systemowe nie przeliczy tego za Ciebie. Więc albo dobrze napisane programy, albo ograniczone możliwości, albo certyfikacja, gdzie kiepsko napisane programy będą odrzucone. Desktopowy Windows nie może sobie pozwolić na olanie starych programów ani na zamknięty ekosystem, dlatego systemy mobilne przodują na tym polu.

  14. Czy to znaczy, że M$ nie gwarantuje, że "nowe lepsze Windows" (autor: dabia | data: 26/03/12 | godz.: 19:00)
    odpali na moim leciwym już LCD 2560x1600?

    Skoro tak, to zostaję na "starym gorszym" tfu Vista (gdybym wiedział, ile z nim będzie kłopotu, kupiłbym nie reklamowany już wówczas WinXP).

    Najlepszy system M$, jakiego dotychczas używałem, to był ś.p. Windows 98 PL SP2.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.