TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Czwartek 5 kwietnia 2012 |
|
|
|
PlayStation 4 (Orbis) z APU i dodatkową kartą z serii Radeon? Autor: Zbyszek | źródło: IGN | 12:24 |
(23) | Według nowego przecieku, którego autrem jest IGN konsola PlayStation o nazwie kodowej Orbis zostanie w całości oparta na układach firmy AMD. Co więcej - sercem konsoli miałaby być specjalna wersja APU Llano ze zintegrowanym układem graficznym, wspomagana dodatkowo przez dedykowaną kartę graficzną w postaci Radeona HD 7670. W trakcie obsługi gry oba te układy miałyby ze sobą współpracować w trybie Dual Graphics, natomiast przy używaniu konsol do innych celów aktywna byłaby tylko grafika umieszczona w APU. W trakcie używaniu konsoli do innych celów, np. jako odtwarzacza filmów czy multimediów aktywna byłaby tylko grafika umieszczona w APU.
Cała informacja wydaje się dość nieprawdopodobna, bo czy konsola która według spekulacji trafi na rynek w drugiej połowie 2013 roku faktycznie będzie wykorzystywać, wtedy już tak leciwe komponenty? Niebawem na rynek trafi kolejna generacja APU o nazwie Trinity, a w drugiej połowie przyszłego roku na rynku będą już 28-nanometrowe APU Kaverii oraz karty Radeon serii 8000. Nietrudno oprzeć się wrażeniu, że coś tu jednak nie gra, a spekulacje podane przez IGN mogą być tylko częściowo prawdziwe.
Niemal pewne jest natomiast, że w następcy PS3 znajdzie się jakiś układ firmy AMD - developerzy nieoficjalnie potwierdzają rezygnację przez Sony z zastosowania w nowej konsoli 24-rdzeniowego układu Cell, na rzecz tańszego rozwiązania innej firmy.
Zobacz także:
29.03.2012 | 18.12 | PlayStation 4, czyli PlayStation Orbis?
Wizja PS4 wykonana przez jednego z graczy
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- Niemożliwe (autor: Krotock | data: 5/04/12 | godz.: 13:50)
He, nawet na dzień dzisiejszy te komponenty są nie najwydajniejsze. Co prawda przy konsolowej optymalizacji Radeon HD 7670 dałby radę przez 2 lata, ale Sony chyba poważnie myśli o swojej nowej konsoli, więc moim zdaniem niemożliwe, że dałby taki układ. No ok. byłby wspierany przez jakiś zintegrowany, ale cudów wydajnościowych to by nie było. A i jeszcze niedawno mówiło się, że PS4 będzie obsługiwał rozdzielczość 4K, więc tym bardziej wykluczone.
- jesli tak mialo by byc to ja dziekuje postoje (autor: Carmamir | data: 5/04/12 | godz.: 14:39)
syf straszliwy bylby...
Gdzie fizyka, gdzie, otwarty swiat, gdzie AI, itp. itd.
To co tam pakuja z ledwoscia uciagnie srednia grafe w 40-50FPS, a gdzie reszta ?
Fizyka/AI/otwarty swiat swoje bierze, tu musi byc moc.
Mam nadzieje ze to tylko jakis joke...
- hmm (autor: 123er | data: 5/04/12 | godz.: 15:08)
"Pewne jest natomiast, że w następcy PS3 prawdopodobnie znajdzie się jakiś układ firmy AMD " logika tego zdania jest mocno zaburzona. Zastosowanie nietopowych i niezbyt wydajnych układów jest dość prawdopodobne, w PS3 w początkowej fazie sony ponoć dokładało do produkcji i pewnie nie chce tego powtarzać.
- No Llano (autor: quadcore | data: 5/04/12 | godz.: 15:11)
to raczej nie będzie. Ja obstawiam że to będzie Trinity (80%) Kaverii (20%). Moją obawą , jest czy zdążą naprodukować tych apu , tak jak było z tym Apple. Ciesze się że Sony zrezygnowała z Cella , ponoć strasznie trudno sie na niego pisało gry.
- Tylko nazwa pozostanie (autor: josefek | data: 5/04/12 | godz.: 15:26)
bedzie to nettop , ktoruy bedzie w czesci graficz<nej bardziej rozbudowany, tak go zaprojektuja, ze wstawianie silniejszej grafiki nie bedzie trudne.
- @Carmamir (autor: Drow | data: 5/04/12 | godz.: 15:29)
Pewnie sie nie znam, ale imo za AI to odpowiada CPU. Fizyka to GPU w czesci, a otwarty swiat? Pokaz mi gre z otwartym swiatem, ktora graficznie bije na leb kazda inna o zamknietej strukturze (nie mowie tu o grach w korytarzach, tylko o strukturze poziomow).
Nie przesadzaj zatem z ta moca.
- @Carmamir (autor: Drow | data: 5/04/12 | godz.: 15:30)
Zapomniales jeszcze o kwestii optymalizacji. Na zamknietej architekturze mozna wycisnac duzo wiecej, nawet na slabszym hardware, niz na PCtach gdzie jest milion czesci.
- krotock (autor: Aamitoza | data: 5/04/12 | godz.: 15:38)
2 lata? GPU w xboxie 360 i PS3 to układy o mocy zbliżonej do średniej półki kart w czasie swojej premiery.
GPU w xboxie oferuje wydajność pomiędzy X1650XT i X1800 i trochę większą w przypadku shaderów - około HD2600XT.
GPU w PS3 to coś pomiędzy 7900gt i 7600gt.
Nadrabiają swoje braku głównie (w xboxie) eDRAM'em, a w PS3 szybką szyną flexIO i Cellem.
Więc Nie trzeba dużo mocniejszego GPU do konsoli. Chociaz coś pokroju HD6850/HD6770/7770 wypadło by o wiele lepiej.
- Byłoby to może prawdopodobne, gdyby premiera była kwestią kilku miesięcy. (autor: Rhobaak | data: 5/04/12 | godz.: 15:51)
Za 1,5 roku taka specyfikacja byłaby już zdecydowanie za słaba, nawet biorąc pod uwagę optymalizację.
@Carmamir
"Gdzie fizyka, gdzie, otwarty swiat, gdzie AI, itp. itd." - na PC;)
- @Rhobaak (autor: Drow | data: 5/04/12 | godz.: 16:19)
"Za 1,5 roku taka specyfikacja byłaby już zdecydowanie za słaba, nawet biorąc pod uwagę optymalizację."
bzdura.
W swiecie konsol hardware nigdzie nie pedzi. W momencie premiery x360/PS3 konsole te nie mialy takze najswiezszych specyfikacji i jakos daja rade do dzis.
No i wez pod uwage, ze produckja sprzetu tez troche czasu zabiera.. wiadomo, ze nie 1,5 roku, ale nie mozna robic premiery nie mogac dostarczyc towaru w sensownej ilosci na polke.
- Dziwne identyczny news czytalem na innym portalu... (autor: gantrithor | data: 5/04/12 | godz.: 17:01)
ale dotyczyl xboxa 720 nie macie juz dosc tej sciemnianej papki jaka karmia was serwisy?
Jest hype na 3D wiec i konsole beda musialy wyswietlac 3D i to minimum 30 fps dla lewego i 30 fps dla prawego oka w 1080p a do tego preszej zastosuja 2 karty graficzne w sli niz jakies apu ktore zawiesi sie przy ogladaniu zaflasowanych reklamami stronach...
- @Drow - PS3 w chwili premiery miało układ "spóźniony" o 6-12 miesięcy. (autor: Rhobaak | data: 5/04/12 | godz.: 17:42)
W tym wypadku byłoby to 2-3 lata. Miałoby to sens tylko, jeśli Sony chciałoby wypuszczać częściej nowe generacje konsol, a to się nie zapowiada.
- 6 za AI to odpowiada (autor: RusH | data: 5/04/12 | godz.: 20:31)
jednostka wektorowa, przynajmniej za prawdziwe AI a nie "respawn jak tylko odejdziesz na 10 metrow"
nie mamy na rynku prawdziwych AI w grach wlasnie z powodu konsol :/
- I tak (autor: Plackator | data: 5/04/12 | godz.: 21:51)
5x-10x wydajniejsze niż to co teraz jest w PS3.
- @11 (autor: Plackator | data: 5/04/12 | godz.: 21:53)
Czym jest 3D, FHD i 60fps dla zamkniętego systemu, z pre-renderowanymi scenami i skalowana rozdzielczością ? nawet dzisiejsze konsole by to ciągły jak by się postarać.
- @Aamitoza (autor: Krotock | data: 5/04/12 | godz.: 23:03)
Nie zgodzę się. X360 miał premierę w 2005 roku, a wtedy ten układ był na prawdę mocny (coś jak teraz Radeon HD 6870). Premiera PS4 za rok, albo dwa, więc 7670 nigdy by nie umieścili, a w przeciwnym razie szybko zabraknie mocy nowym konsolom, bo grafika w grach jeszcze się nie zatrzymała.
- @Plackator (autor: Krotock | data: 5/04/12 | godz.: 23:06)
Ej no człowieku nie przesadzaj. Przyszłe konsole na pewno nie będą skalowały rozdzielczości do full HD. I o jakich prerenderowanych scenach mówisz? Dało by się tylko cutscenki, a reszta gry miałaby być brzydka? LoL.
- NIch się pośpieszą bo lipa w PC. (autor: insomnia | data: 6/04/12 | godz.: 08:51)
Konsole są tak optymalizowane, że wszystko śmiga na tym samym sprzęcie co w PC o niebo lepiej, bo nie mają tego syfu zwanego Windows 7. Ponadto z każda kolejną generacją konsol można na nowo opracować system kosztem wstecznej zgodności na co sobie pozwalają. Tak więc ten Radeon serii 7000 z pewnością przebije przyszłego serii 8000 na PC.
- @RusH (autor: Drow | data: 6/04/12 | godz.: 10:19)
jasne.. bo wszystkiemu winne sa konsole, a nie developerzy, ktorzy SWIADOMIE podejmuja taka, a nie inna decyzje. Daj se siana chlopie.
@insomnia: z tym windowsem to nie przesadzaj. To jest czynnik w miare staly. Predzej wplyw na optymalizacje maja setki tysiecy najrozniejszych konfiguracji sprzetowych, a nie jeden windows.
- @insomnia (autor: franc# | data: 6/04/12 | godz.: 10:43)
jakby tak bylo jak gadasz, ze windows to wszystko zżera, to nie byłoby go w xbox 720, a bedzie na 100% - juz sie MS zdecydowal dawno na to. Drow ma racje, kwestia obslugiwania 100 000 konfiguracji sprzetowych, to jest cos co zabija optymalizajce - po prostu jada po najmniejszej linii oporu, zamiast sie pitolic w optymalizacje - kasa kasa kasa, czas czas czas. No chyba ze sie robi exclusive to dopracowuja, bo to w koncu wizytowka platformy.
- @17 (autor: Plackator | data: 6/04/12 | godz.: 13:59)
Pre renderowanie było, jest i będzie w konsolach i gry na coraz to większych nośnikach dzięki właśnie pre renderowaniu.
- Drow (autor: RusH | data: 6/04/12 | godz.: 23:33)
nawet super deweloper z gowna wiankow nie ukreci
- @RusH (autor: Drow | data: 8/04/12 | godz.: 10:39)
ale z jakiego gowna? przeciez komponenty na rynku PC sa dzis duzo potezniejsze niz konsole, wiec nie rozumiem twojego zdania.
Powiedziales, ze konsole hamuja.. co jest bzdura, bo developerzy maja pod reka duzo lepsze podzespoly, mniej ograniczajace itd. Dlaczego tego nie robia? Bo taka jest ich wola, a nie dlatego, ze konsole im kaza.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|