Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 30 kwietnia 2012 
    

[Wideo] Panasonic prezentuje 145-calowy telewizor plazmowy


Autor: Zbyszek | źródło: TheVerge | 15:09
(34)
Firma Panasonic zaprezentowała 145-calowy telewizor plazmowy. Urządzenie o nazwie Super Hi-Vision jest wyposażone w matrycę o rozdzielczości 8K (7680 x 4320 pikseli), a ponadto jest pierwszym ekranem plazmowym w historii, który nie wymaga podświetlania na całej powierzchni z tyłu. Dużym problemem w budowie tak wielkiego ekranu było zachowanie stabilności obrazu, z czym jednak według Panasonica poradzono sobie dzięki zastosowaniu w konstrukcji matrycy zupełnie nowych rozwiązań - firma oczywiście nie zaradza jakich. Efekt końcowy w postaci obrazu przechodzi najśmielsze oczekiwania.

Kolejnym krokiem ma być podjęcie masowej produkcji urządzenia, przy której Panasonic ma współpracować z japońską firmą NHK. Nie wiadomo jeszcze, jaka będzie cena telewizora, jeżeli w ogóle trafi on do sprzedaży. Jesteśmy ciekawi czy mogłaby być wyższa, niż cena 55-calowego telewizora OLED, kosztującego około 25 000 złotych.

Aktualizacja: w serwisie YouTube pojawił się film wideo z prezentacji telewizora. Jak możemy zobaczyć na nagraniu nowość Panasonica zachwyca szczegółowością wyświetlanego obrazu.


· · · Sprawdź ceny telewizorów w ofercie sklepu · · ·



 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ... (autor: cyriak | data: 27/04/12 | godz.: 21:12)
    "a ponadto jest pierwszym ekranem plazmowym w historii, który nie wymaga podświetlania na całej powierzchni z tyłu."

    telewizory plazmowe z zasady nie maja podświetlenia - to jest pierwszy ekran 8k który nie wymaga podświetlenia :P (przynajmniej tyle wyczytałem ze źródła)


  2. powoli do przodu (autor: insomnia | data: 27/04/12 | godz.: 22:32)
    Dalej czekam na ściany projekcyjne, bo te super farby mi nie odpowiadają, no i okna nie wystarczają.

  3. heh (autor: Mario2k | data: 27/04/12 | godz.: 22:48)
    Podswietlenie w plazmach , dobre zarty
    to tak jakby podswietlac swietlowke :) w duzym uproszczeniu


  4. Po co produkuje sie telwizory 8k (autor: Borat | data: 28/04/12 | godz.: 00:02)
    skoro nie ma filmów w takiej rozdzielczości, które można by na takim odbiorniku oglądać.

  5. ... (autor: ElFi | data: 28/04/12 | godz.: 06:43)
    na czymś trzeba te filmy najpierw zrobić....

  6. Borat (autor: Hiroshima | data: 28/04/12 | godz.: 09:58)
    A jakby nakręcili filmy 8K to byś pisał że po co skoro nikt nie ma takich telewizorów?:) Coś musi być pierwsze, zresztą filmy pewnie są, ale takl powszechne jak ten TV.

  7. dobre... (autor: belixa | data: 28/04/12 | godz.: 10:03)
    Co było pierwsze? Kura ? Czy Jajko?

    Dziadku co było pierwsze? Telewizor 8k? Czy kamera 8k?
    A może Karta graficzna która uciągnie 8k?

    Zastosowanie tego czegoś to tylko do zdjęć i to w aparacie co najmniej 16 Mpx


  8. Swoją drogą... (autor: belixa | data: 28/04/12 | godz.: 10:11)
    Dziwny jest ten świat.
    Tworzymy telewizory ze znikomym zastosowaniem.
    Kupujemy 4 rdzeniowe komórki choć laptop za 200zł ma 10 razy lepszą wydajność i 100 razy szersze zastosowanie.

    A najciekawsze jest to, że jak naprawdę będą potrzebne takie rozdzielczości i takie wypasione komórki to będą one technologicznie zacofane. Pozbawione jakiś nowoczesnych funkcji.

    Mówcie co chcecie ale dla mnie to porażka a nowe telefony są porażką roku.
    Po za jedną Nokią: (Nokia 808) która wsadziła do telefonu 41 Mpx aparat.


  9. ma 10 razy lepszą wydajność i 100 razy szersze zastosowanie. (autor: 0r8 | data: 28/04/12 | godz.: 10:15)
    jasne, nie wypowiadaj sie na tematy z ktorymi nigdy nie miales stycznosc.

  10. ~16x HD (autor: Kosiarz | data: 28/04/12 | godz.: 11:07)
    Ja sie pytam czym oni to podlaczyli do nadajnika obrazu 0o, 16xHDMI? 8xDP? SIC!. odpalic na tym sapera - bezcenne :D

  11. @9 or8 (autor: belixa | data: 28/04/12 | godz.: 13:40)
    Nie potrafisz dostrzec do czego to zmierza.

    Do usranej śmierci będziemy zasypywani elektroniką niby to lepszą bez logicznego zastosowania. A będziemy to kupować bo sąsiad to ma.

    Niebawem zacznie się wymienianie kart graficznych na nowe tylko dla tego, że rozdzielczości monitora są za wysokie.
    Producenci kart zamiast skupiać się na dymach, shaderach i ogólnym pięknie będą robić tylko to aby ich karty uciągnęły monitor z 10x większą rozdzielczością. Bo to taki wyścig a nie można zostać w tyle.

    PS:
    1. Pracuje 10 godzin dziennie kupiłem drogi 42" TV ale nie mam czasu nic oglądać bo... pracuje.
    2. Kupiłem komórkę z HDMI procesorem 1.4 i aparatem 8.1 Mpx. Zdjęć nie robię a przez HDMI oglądnąłem do tej pory 3min teledysk. Zresztą nie mam czasu bo pracuję ;P
    ... Życie


  12. @ Hiroshima (autor: Borat | data: 28/04/12 | godz.: 15:33)
    Zanim materiał 8k będą dostępne to ten telewizor będzie przestarzałym gratem. Do tej pory nie wszystkie telewizje przeszły na nadawanie w HD.

    Zanim obraz 4K będzie dostępny konsumenta minie co najmniej 5 lat. Obraz 8K będzie może za 10. Po co komu dzisiaj zakup takiego TV skoro za te 10 lat będzie tylko elektronicznym odpadem. Jeżeli wytrzyma te 10 lat bez awarii w co wątpię.

    Ogólnie to zwiększanie rozdzielczości obrazu filmowego poza marketingowym bełkotem nie ma większego uzasadnienia.

    Rożnica miedzy HD, 4K a 8K przy oglądaniu filmu z kilku metrów i tak będzie niezauważalna. Za to ilość przestrzeni dyskowej na dane wzrośnie kilkukrotnie.

    Tak więc potrzebują tego jedynie producenci sprzętu aby sprzedać kolejne produkty bo użytkownik nic z tego nie będzie miła prócz drenażu kieszeni.


  13. @12 (autor: belixa | data: 28/04/12 | godz.: 18:53)
    Właśnie o to chodzi, ludzie tworzą bezużyteczny szrot.
    Fajnie, że mknie to do przodu ale z masową produkcją to już przesadzają.
    Podobnie jest z komórkami 4 rdzeniowymi.

    Zanim te rzeczy znajdą pełne zastosowanie wszystko będzie 10 razy bardziej energooszczędne, w 4D i sterowane bezdotykowo, np. myślami. ;)

    Użytkownik nic z tych rzeczy nie ma poza szpanem. Co jest fajne ale surowce się zużywają a sprzęt się psuje zgodnie z zasadą fabrycznego postarzania produktu.


  14. Olimpiada (autor: pandy | data: 29/04/12 | godz.: 18:01)
    Olimpiada w Londynie bedzie transmitowana z uzyciem technologi 8k - maialem przyjemnosc ogladac obraz na TV 8k Sharpa (prototyp) oraz byc na prezentacji i musze powiedziec ze sporo juz w zyciu widzialem ale bylem pod wrazeniem, nie tylko obraz ale takze dzwiek 22.2 kanaly robia swoje.

  15. @ pandy (autor: Borat | data: 29/04/12 | godz.: 22:26)
    Która telewizja to transmituje w 8K?

  16. Ja też chciałbym 8k (autor: fanzboj | data: 29/04/12 | godz.: 22:32)
    Jestem dość wyczulony na jakość obrazu i według mnie HD jest ok ale do monitorów komputerowych. Do fajnego dużego monitora/projektora większa rozdzielczość by się z pewnością przydała. Oczywiście obraz HD na zwykłej domowej plazmie nie jest zły ale z pewnością 8K wprowadziłoby istotną, zauważalną różnicę na większym TV. Choć z drugiej strony coraz mniej fajnych rzeczy do oglądania...

  17. Ludzie ludzie... (autor: Krotock | data: 29/04/12 | godz.: 23:43)
    Jak ktoś wcześniej powiedział. Jakby nagle wyszedł film w takiej rozdzielczości to gadalibyście "ciekawe na czym to obejrzymy". Spokojnie. Teraz powstanie pierwszy TV, a potem powstanie kolejnych kilka modeli od innych producentów, którzy to przecież nie mogą zostać w tyle :) A skoro już będą takie TV, to ktoś pomyśli, że może czas zacząć wydawać filmy w takiej rozdzielczości. A póki co będziesz mógł się nacieszyć menu w 8K oraz super ostrymi zdjęciami... No cóż, mnie już 1080p wystarcza, ale rozwój to rozwój. Ciekawe czy kiedyś to ustanie.

  18. @14, @16, @17 (autor: belixa | data: 30/04/12 | godz.: 11:22)
    @14 Zazdroszczę. Ale to raczej jednorazowe przeżycie. Bo do takiego Nagrywania filmu potrzeba extra sprzętu a do przestrzennego 22.2 potrzeba 20 mikrofonów na planie i miesięcy pracy na komputerze. Chyba, że zrobili to na odwał a i tak wszystkich to podnieciło.

    @16, @17
    Zastanówmy się trochę.
    rozdzielczość 8k - 7680 x 4320 (33 1776 MPix), czyli obraz w 16-krotnie większej rozdzielczości niż obraz w Full HD.

    Ile płyt będzie potrzebował film o takiej rozdzielczości?
    Aktualnie filmy zajmują sporo a to trzeba pomnożyć razy 16. (fakt, że dźwięk zajmuje sporo pomijam)

    A TV w takiej rozdzielczości? Ja rozumiem, że TV cyfrowa ale jakiej potrzeba prędkości przesyłu danych aby obraz w 16x Full HD chodził płynnie.
    Pomijam fakt, że 99.99% filmów i programów pozostanie przy HD i full HD czyli ich obraz rozciągnięty do rozdzielczości 8k zostanie 16razy pogorszony jakościowo. Podobnie jak ze zdjęciami jakości MMS rozciągniętym do jakości HD.

    Przedstawiłem logiczne zastosowania ale nie mogę znaleźć jeszcze jednej rzeczy.... Mianowicie ILE PRĄDU żre taki kolos....

    A może gry? Podejrzewam, że 4x GTX 690 SoC na Azocie nie puści Battlefielda w Super Hi-Vision (8k). A kto wie, może Ram nie będzie dawał rady.


  19. Jeszcze tylko coś zacytuje: (autor: belixa | data: 30/04/12 | godz.: 11:34)
    "Telewizja o tak wysokiej rozdzielczości wymaga gigantycznych przepływności torów transmisyjnych - rzędu 25 Gbit/s. Nie ma tutaj mowy o medium innym niż światłowody oraz o technice innej niż FTTH. Biorąc pod uwagę stan rozwoju FFTH w Europie"

    A to że BBC puści Igrzyska na żywo na rozstawionych przez siebie TV podpiętymi bezpośrednio pod bazę to tylko taki SHOW na raz.


  20. nie ktora telewizja tak nadaje (autor: pandy | data: 30/04/12 | godz.: 15:04)
    ale co i kiedy bedzie - odpowiedzialem na to ze pierwsze powazne transmisje beda prowadzone w czasie tegorocznej olimpiady w Londynie, bedzie to projekt NHK (czyli japonskiej TVP) i BBC (czyli brytyjskiej TVP) - nikt nie twierdzi ze bedzie to za rok czy dwa technologia powszechnie uzywana ale japonia prowadzila prace nad regularnym nadawaniem HD od poczatku lat 80 (system MUSE) - powszechniejsze transmisje w HD to realnie 25 lat pozniej - czyli mozna powiedziec ze 8k zacznie wchodzic (po uwzglednieniu tempa rozwoju technologi) za powiedzmy 8 - 15 lat.
    Co do dzwieku - w uzyciu jest czesto wiecej niz 20 ikrofonow, co wiecej jest WYRAZNA roznica miedzy dziwekiem 5.1 a 22.2 - mialem okazje to sprawdzic (z pozycji sceptyka bo o ile bylem entuzjasta podwyzszania rozdzielczosci o tyle dosc sceptycznie odnosilem sie do systemu 22.2) - w kazdym razie nie ma klopotu z lokalizowaniem zrodel dzwieku i dosc precyzyjnym okreslaniem ich polozenia nie tylko w plaszczyznie poziomejjak ma to miejsce w wypadku systemow 5.1 ale tez bez problemu mozna bylo okreslic ktory dzwiek jest nizej a ktory wyzej.

    Transmisje prowadzone sa przy uzyciu zmodernizowanych kodekow studyjnych polaczonych rownolegle, podobnie ronowlegle uzywaja do przylaczania TV w tej HD SDI ale jak mi sie wydaje w przyszlosci raczej bedzie w uzyciu po prostu szybki link vizyjny podobny do np ETH100G lub rownolegly 10G.

    Co do swiatlowodu w domu - w krajach takich jak Holandia to rzeczywistosc, sam mam w domu przylacze swiatlowodowe. Oczywiscie w PL nie jest to relane ze wzgledu na rozmiar kraju i specyfike zaludniena jednak predzej czy pozniej swiatlowod w domu bedzie powszechny.


  21. Dodam ze (autor: pandy | data: 30/04/12 | godz.: 15:10)
    odpowiedzia na problemy z przepustowoscia pamieci w kartach graficznych jest technologia pamieci wbudowanej - namiastke takiej technologi stosuja niektore wspolczesne uklady graficzne (glownie dedykowane zastosowaniam mobilnym), podobna pamiec posiada rowniez xboxowy Xenos, kiedys podobna technologia zajmowal sie Micron (serwerowy chipset Mamba ktory nigdy nie ujrzal swiatla dziennego - niejasny powod moze chodzilo o patenty Siemensa ktory podobno zastrzegl koncepcje eDRAM) - tak czy siak 256 - 512MB RAM wbudowanego z magistrala szerokosci 1024 czy 2048 bitow nie jest problemem technologicznym nawet obecnie - to raczje kwestie ekonomiczne (i to nie zwiazane z uzyskiem ale z patentami)

  22. ... (autor: Elektron | data: 30/04/12 | godz.: 15:37)
    a ja z innej beczki: Gratuluję profesjonalnego podejścia fotografom. Lampa błyskowa przy fotografowaniu lustra to najważniejsza rzecz. Aparaty pewnie za 20k, a oni z metra fotografują jasny obiekt z lampą? Załamałem ręce.

  23. hmmm bajka (autor: Mario2k | data: 30/04/12 | godz.: 18:29)
    Ile lat przyjdzie czekac zeby takie powiedzmy w miare dobre TV 80'' z rozdzialka 4K kupic w cenie do 2tys funtow ?? 5-6 ? lat czy moze wiecej

  24. Panasonic prezentuje 145-calowy telewizor plazmowy (autor: Marucins | data: 30/04/12 | godz.: 18:31)
    Jak to do domu wnieść? Już nie wspomnę o mieszkaniach w bloku.

  25. Elektron (autor: Mario2k | data: 30/04/12 | godz.: 18:39)
    Dokladnie pomyslalem to samo , co za idioci ??
    No chyba ze oni robili fotki tej kobiciny ktora stoi z boku ;) to wtedy lampa moze sie okazac pomocna.


  26. @belixa ... (autor: Duke Nukem PL | data: 30/04/12 | godz.: 20:39)
    dokładnie. To jest napędzanie koniunktury OverNation Corporations czyli faktycznie banków.
    Wszystkie korporacje świata będące klientami banków kreują wyścig szczurów (które też są klientami banków) ale do tego jest potrzebne ciągłe podsycanie pragnień i potrzeb rzekomo potrzebnych do szczęścia. Dlatego marketing nie służy zaspokajaniu potrzeb tylko ciągłemu ich kreowaniu. Tak więc 8k to potrzeba szybszych procesorów do kompresji/dekompresji, łączy sieciowych, jeszcze bardziej wypaśnych matryc CMOS, pamięci masowych itd. I interes się kręci... tylko ludzie mają od tysięcy lat ten sam hardware i moce przerobowe do obróbki tej zaszumionej, medialnej papki. ;)


  27. Duke Nukem PL (autor: Mario2k | data: 30/04/12 | godz.: 21:55)
    To o czym piszesz nazywamy Postepem
    bez tego pseudo szucznego napedzania stalibysmy gdzies na poziomie duzych bankowych kineskopow


  28. Mario2K (autor: Remedy | data: 1/05/12 | godz.: 00:49)
    Gówno prawda, gdyby nie era pieniądza czyli tzw. monetaryzm już dawno bylibyśmy lata świetlne dalej. Dzisiaj postęp jest hamowany chęcią maksymalizacji zysków przy jak najmniejszym nakładzie. Ile jeszcze lat będziemy czekać na OLED? Gdzie jest SED? Gdzie inne rewolucyjne technologie? Zamiast tego mamy nędzę w postaci LCD a żeby było jeszcze śmieszniej to 90% tej nędzy to ultra nędza, syf, kiła i malaria w postaci TN. Zobacz sobie jakie prędkości osiagali samochodami w latach 20tych albo 30tych. Dzisiaj tłuczemy się gównami niewiele szybszymi od dorożki, nadal zrobionymi ze stali, nadal rdzewiejącymi. Samoloty nadal spadają zabijając wszystkich w środku. Postęp jest marginalny i dyktowany chęcią zysku. To właśnie banki i pieniądz są powodem zacofania tego świata.

  29. @ mario2k (autor: belixa | data: 1/05/12 | godz.: 00:49)
    Gdyby nie fakt że kineskopowy mi siadł to bym nie kupił LCDka nie wspominając o aktualnym LEDzie, bo LCD mi siadł.

    Ja przyszłość widzę to tak:
    Napędzamy bezsensownie maszynę, zużywamy surowce na ziemi. Wyruszamy w kosmos i stajemy się kosmicznymi najeźdźcami kradnącymi surowce mineralne z innych planet, nawet tych zamieszkałych. Zniszczymy swoją cywilizacje i inne we wszechświecie. Scena rodem z filmu Sajens Fikszyn :P


  30. belixa (autor: Merle | data: 1/05/12 | godz.: 02:51)
    nie polecimy w kosmos bo za drogo. Wykonczymy sie na wlasnym podworku. A z pisarzy SF bym nie zartowal, sporo idzie droga stworzonych przez nich fantazji i to tych mniej przyjemnych niestety.

  31. Banda hejterow ^^ (autor: Kosiarz | data: 1/05/12 | godz.: 09:09)
    ot takie demo technologiczne i tyle. Kiedys byly problemy z przesylaniem obrazu PAL i co? teraz to zabytek, jest infrastruktura ktora pchnie HD - co zeby bylo smieszniej stalo sie na naszych oczach w ciagu kilku lat. Predzej czy pozniej bedzie to samo z 8K a pozniej 16 itd a jak im sie to znudzi to beda inne cuda i tak w kolko.

    Kto bedzie chcial to kupi a kto nie to zostanie na starym i tez plakac nie bedzie.


  32. to rozwiązania (autor: ditomek | data: 1/05/12 | godz.: 11:46)
    dla naszych dzieci, a moze nawe dla ich dzieci.
    nie ma sie co burzyć ze bez sensu.
    przykładów z przeszłosci jest aż nadto.


  33. 2,5 tys zl na zycie miesiecznie (autor: Mario2k | data: 1/05/12 | godz.: 19:15)
    Stad takie podejscie do tematu , jak przy takiej sredniej mozna cokolwiek do domu kupic ? wiec lepiej zeby wszystko stanelo w miescu i sasiad nie kupil nowego TV bo mnie zgryzota zezre ;)

    Z drugiej stron y zgadzam sie w 100% ze postem technologiczny jest sztucznei chamowany przez bogatych tego swiata , zebym im za to ryje powykrzywialo ;)


  34. @Remedy (autor: fanzboj | data: 1/05/12 | godz.: 21:00)
    popieram

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.