TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Piątek 4 maja 2012 |
|
|
|
Usługa zdalnego pobierania w nowym kliencie Steam Autor: Wedelek | źródło: Steam | 12:45 |
(11) | Jedna z największych platform zajmujących się cyfrową dystrybucją gier i usługami z tym związanymi, czyli Steam opublikował na swoich serwerach nową wersję Beta swojego klienta, który służy do pobierania zakupionych w specjalnym serwisie gier. No dobra, ale co w tym takiego ciekawego że o tym piszemy? Otóż owy program pozwala na zdalne uruchomienie pobierania plików z serwerów Steam np. za pomocą smartphone'a. W skrócie chodzi o to żeby użytkownicy znajdujący się poza swoim miejscem zamieszkania mogli rozpocząć pobieranie zakupionej właśnie gry na dysk komputera stojącego w ich domu.
Oczywiście ten musi być włączony i podłączony do internetu, ale to raczej nie powinno dla nikogo stanowić zbyt dużego problemu. Aplikację tę w wersji Beta można pobrać TUTAJ. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- Hmmm (autor: Krotock | data: 4/05/12 | godz.: 12:54)
A kto ma 24h na dobę uruchomionego swojego stacjonarnego PC. Po za tym jeśli przed wyjściem z domu uruchomił ktoś komputer, to dlaczego miałby nie rozpocząć pobierania właśnie wtedy? Użyteczność tej funkcji jak dla mnie stoi pod wielkim znakiem zapytania.
- up. (autor: Krax | data: 4/05/12 | godz.: 13:17)
ja mam wlaczony komp 24h
a co do uzytecznosci... nie musisz kupic gry na kliencie steam zainstalowanym na pc....czyli jestem w pracy, wchodze sprawdzic sobie promocje i kupuje... poczym zdalnie pobieram na stacjonarke a to wszystko moge zeobic za pomoca np. telefonu
- Tia rewelacja... (autor: MBR[PL] | data: 4/05/12 | godz.: 13:40)
a równocześnie produkuje się monitory które na "dzień dobry" wyświetlają ile to "emisji" CO2 zaoszczędziły ;>
Już widzę trzymanie głównego desktopa (w domyśle odpowiednio wydajnego) w cyklu 24/7 pod prądem. Szybki rzut oka ile toto ciągnie i przy klepaniu tego tekstu w IDLE ciągnie 270-310W. OK, to dość wydajny konfig, ale prawie nic nie robi - zarówno Win7 na jednym monitorze, jak i zwirtualizowany Debian na drugim praktycznie się obijają.
A Steam lepiej popracowałby zamiast tego wodotrysku nad lepszymi serwerami dla Polski - w tej chwili po kupnie gry wlecze się to na 8-10 mbps, a ludzie mają już w domach 50-100 mbps łącza (mi wystarcza 17 mbps i już wkurza powolność serwerów Steama przy downloadzie nowych gier mających po 15+ GB.
O ile jeszcze store.steampowered.com/mobile to IMHO niezły pomysł (nie przeoczy się DailyDeal będąc na parę dni poza domem - można kupić ze Smartfona) to takie zdalne pobieranie na właczony w domu komputer jest takie sobie - równie dobrze można nim zarządzać przez RDP/VNC jak ktoś ma taką potrzebę.
BTW:
Zamiast takich popierdółek lepiej Valve popracowałoby nad funkcjonalnością naprawdę przydatną - np: GLOBALNE ustawienie w kliencie (opcja Steama) na którym monitorze mają uruchamiać się gry w trybie pełnoekranowym. Tego w Windows nie ma (uruchamiają się zawsze na primary) a coraz więcej ludzi ma konfiguracje wielomonitorowe nie typu Eyefinity z paskiem w poprzek ekranu, ale np: typowy 22-24" monitor do codziennej pracy 2D bez zbytniego męczenia oczu + drugi większy 26-55" monitor lub TV ustawiany z zasady jako pomocniczy. Kto męczył się z żąglowaniem primary/sec monitor do odpalenia gry w trybie pełnoekranowym wie jaki to jest upierdliwe.
- @up (autor: djXone | data: 4/05/12 | godz.: 14:08)
co niektore gry juz oferuja mozliwosc wyboru monitora na ktorym maja sie odpalic ;)
Najczesciej te ktore umozliwiaja gre w oknie ;)
Tez mi brakuje tej funkcji w windowsie, ale nie tylko do gier, powinna byc taka mozliwosc wyboru monitora po kliknieciu prawym.
- @4: (autor: MBR[PL] | data: 4/05/12 | godz.: 14:22)
Ale to niestety nadal rzadkość - brakuje rozwiązania globalnego :( Nawet te nieliczne tytuły mające wybór ekranu albo i pracę dwumonitorową jaj Supreme Commander, Panzers Cold War są "przyspawane" do monitora "primary" jako głównego co w konfiguracji monitor + duży TV (sec) wcale nie jest optymalnym rozwiązaniem.
Zresztą Windows nie było projektowane do pracy wielomonitorowej - wkurzają np: takie sprawy jak brak wbudowanej minimalizacji itp (dostępnej pod Windows-D) ograniczonej tylko do aktywnego monitora/pulpitu - minimalizują się wszystkie co jest cholernie wkurzające, zwłaszcza jak w tle monitoruje się 2 instancje GPU-Z itp. które wtedy chowają się do zasobnika i trzeba je ponownie pracowicie odklikać :/
- @03 (autor: Plackator | data: 4/05/12 | godz.: 17:35)
Mówisz o tym 5% ludzi? bo jak wiem 95% ludzi posiadających internet posiada łącze między 512kb-6Mb, bo na więcej operatorzy nie pozwalają.
- @6- (autor: djXone | data: 4/05/12 | godz.: 20:59)
na wsi moze i tak, cos slabo zorientowany jestes, ode mnie ze znajomych nikt ponizej 8 nie ma, wiekszosc ma powyzej 20Mbit tak wiec?
- @6- (autor: Brauni | data: 5/05/12 | godz.: 00:45)
Te... dziecko UPC...
Ale masz zaje...ych znajomych ;p
- nie pije wiecej :) (autor: Brauni | data: 5/05/12 | godz.: 00:47)
nie @6- a @7- ..
- @7: (autor: poprostujakub | data: 5/05/12 | godz.: 11:31)
U mnie wśród znajomych nikt powyżej 10 Mb nie ma, więc?
- Panowie spokojnie... (autor: MBR[PL] | data: 5/05/12 | godz.: 15:14)
wyluzujcie. Naprawdę szkoda się kłócić i skakać sobie do oczu o taką sprawę jak "średnia prędkość łącza wśród znajonych". Zostawcie takie rzeczy politykom ;)
A na marginesie - chciałbym tylko przypomnieć że szybkie łącza to nie tylko kablówki i pilotażowe wdrożenia VDSL/światłowodów. Może nie te 50-100 mbps, ale ~20 mbps jest teraz raczej normą od kiedy Netia wdrożyła plan "no limits" - w rejonach miast bez zaniedbanej infrastruktury 16-20 mbps jest normą. Przez to większość również moich znajomych ma z automatu ~20 mbps - nie dlatego że potrzebują, tylko dlatego że taka jest oferta bez różnicowania prędkości.
A że mało jest zastosowań w PL dla takich szybkości to inna sprawa (nawet VODy dostępne w PL zadowalają się 2-4 mbps), więc trochę szkoda że jak trzeba pociągnąć 15 GB gry z serwerów Steama to wlecze się nie ze względu na łącze, a serwery Steama na Polskę (i rurki po drodze).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|