Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 9 maja 2012 
    

Nvidia udostępnia kompilator LLVM oparty o architekturę CUDA


Autor: Zbyszek | źródło: Nvidia | 16:22
(11)
Nvidia poinformowała dziś, że LLVM, jeden z najpopularniejszych kompilatorów w świecie otwartego oprogramowania, został wyposażony w obsługę procesorów graficznych firmy Nvidia. Dzięki temu, liczba naukowców, niezależnych producentów oprogramowania (ISV) i języków programowania, którzy mogą korzystać z zalet akceleracji przez procesory graficzne, została znacząco zwiększona. LLVM jest bardzo popularną, otwartą infrastrukturą kompilatora, która cechuje się modułową konstrukcją, co ułatwia dodawanie obsługi nowych języków programowania i architektur procesorów.

Obsługa architektury CUDA umożliwia wprowadzenie masywnie równoległej akceleracji obliczeniowej na procesorach graficznych firmy Nvidia w językach C, C++ i Fortran. W wyniku współpracy z deweloperami LLVM firma Nvidia udostępniła zmiany w kodzie źródłowym rdzenia kompilatora oraz wewnętrznych mechanizmach równoległego wykonywania instrukcji dla architektury CUDA, umożliwiając programistom tworzenie aplikacji akcelerowanych przez procesory graficzne w większej liczbie języków programowania. Dzięki temu obliczenia na procesorach graficznych staną się bardziej dostępne i popularne niż kiedykolwiek.

Platforma LLVM obsługuje wiele języków i interfejsów programowania, w tym C/C++, Objective=C, Fortran, Ada, Haskell, Java bytecode, Python, Ruby, ActionScript, GLSL i Rust. To również infrastruktura kompilatora wykorzystywanego przez firmę Nvidia do obsługi architektury CUDA C/C++ i stosownego przez wiele wiodących firm, takich jak Apple, AMD i Adobe.

„Firma Double Negative dostosowała swój solver dynamiki płynów do własnego języka o nazwie Jet, który został oparty na LLVM”, powiedział Dan Bailey, badacz w firmie Double Negative i współautor projektu LLVM. „Oprócz obsługi istniejących architektur, nowy otwarty kompilator LLVM firmy NVIDIA znacznie ułatwił skompilowanie wysoce zoptymalizowanego kodu pod architekturę procesorów graficznych firmy NVIDIA, która znacząco przyśpieszyła obliczenia symulacji używanych w filmowych efektach specjalnych.”

„W oprogramowaniu MathWorks użyliśmy elementów łańcucha narzędziowego LLVM do wprowadzenia obsługi procesorów graficznych w języku MATLAB”, oświadczyła Silvina Grad-Freilich, starszy menedżer ds. marketingu obliczeń równoległych w firmie MathWorks. „Wsparcie dla procesorów graficznych w otwartym kompilatorze LLVM jest przydatną cechą dla technicznej społeczności, której służymy.”

„Kod, który udostępniliśmy w LLVM jest oparty na sprawdzonych i popularnych produktach wyposażonych w architekturę CUDA, gwarantując programistom niezawodność i pełną kompatybilność z setkami milionów kart graficznych firmy NVIDIA, które obecnie pracują w ogromnej liczbie komputerów PC i serwerów”, powiedział Ian Buck, dyrektor generalny w firmie Nvidia ds. oprogramowania do obliczeń z wykorzystaniem procesorów graficznych. „To prawdziwy kamień milowy w rozwoju obliczeń na procesorach graficznych, dzięki któremu naukowcy i programiści otrzymują ogromne możliwości wyboru języka programowania i architektury sprzętowej dla aplikacji nowej generacji.”

Aby pobrać najnowszą wersję kompilatora LLVM z obsługą procesorów graficznych firmy Nvidia, odwiedź witrynę LLVM.

Więcej informacji na temat obliczeń z wykorzystaniem procesorów graficznych dostępnych jest na stronie internetowej Nvidia. Aby dowiedzieć się więcej o platformie CUDA lub pobrać najnowszą wersję, odwiedź stronę internetową CUDA. Wiadomości o firmie Nvidia, informacje o produktach, zdjęcia i materiały wideo można znaleźć w kąciku prasowym Nvidia.



 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. A gdzie amd? ;) (autor: MacLeod | data: 9/05/12 | godz.: 16:54)
    Potrafia tylko sample kart rozsylac.. na tym sie konczy support ;)

  2. gitez (autor: Krax | data: 9/05/12 | godz.: 16:59)
    fajowo

  3. @ 1 (autor: mICh@eL | data: 9/05/12 | godz.: 17:22)
    Z tymi samplami też jest licho ;) O kartach zapomnij, procki - jak Ci się przyfarci to możesz mieć nadzieje :P

  4. ciagle pchaja tego zdechlego konia (autor: RusH | data: 9/05/12 | godz.: 19:26)
    nikt nie chce cuda, wszyscy przechodza na openCL

  5. #1 . (autor: Qjanusz | data: 9/05/12 | godz.: 19:41)
    AMD jak zwykle krok albo i dwa przed nVidią ;-)

    AMD nie musi udostępniać kompilatorów pod zamknięte i cudne autorskie wymysły, ponieważ AMD od dawna wspiera OpenCL, pod którego jądra kompilator LLVM ma się już od dawna całkiem dobrze.


  6. Wreszcie wersja oficjalna... (autor: Kenjiro | data: 10/05/12 | godz.: 08:21)
    Bo można było pobrać łatki już z rok temu. Może ktoś pokusi się o moduł kross-kompilacji z CUDA do OpenCL? ;)

  7. #6 . (autor: Qjanusz | data: 10/05/12 | godz.: 11:28)
    zrobi to sama nVidia. W momencie kiedy nikt nie będzie chciał implementować ścierwa nawet za pieniądze. CUDA skończą jak BZDYMTBP

  8. ad5 (autor: MacLeod | data: 10/05/12 | godz.: 12:01)
    I tu sie mylisz Grucha. Jezeli chodzi o support dla programistow to amd jest w glebokiej dupie, jak nie dalej. amd wspiera opencl bo nic wlasnego nie potrafi wymyslic.

  9. no to jeszcze napisz Sherlocku dlaczego te wspaniałe autorskie wymysły (autor: Qjanusz | data: 10/05/12 | godz.: 13:33)
    odchodzą w cień kosztem uniwersalnych i ogólnie dostępnych standardów :-)
    Łajno jest łajno i nawet najlepsze wsparcie tego nie zmieni. Łącznie z tym finansowym, bo chyba bez tego nikt dzisiaj cudów nie implementuje.

    AMD nic nie potrafi własnego wymyślić? A 64 bity w prockach Intela? :D


  10. ad9 (autor: MacLeod | data: 10/05/12 | godz.: 14:22)
    swietna zmiana tematu. ale nie o tym mowilem :)

  11. Qjanusz (autor: Krax | data: 11/05/12 | godz.: 08:32)
    nie draznij trola...z macleod to tak jakbys strzelal z pistoletu na wode w chinski mur

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.