Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 11 czerwca 2012 
    

Unreal Engine 4.0 - zmiany, zmiany i jeszcze raz zmiany


Autor: Wedelek | 13:47
(18)
O Unreal Engine 4.0 firmy Epic Software pisaliśmy już wielokrotnie, a teraz do sicie trafiła prezentacja na której pracownik współtworzący silnik i powiązany z nim pakiet deweloperski opisuje najważniejsze zmiany, jakie poczyniono w nowej wersji. Podczas krótkiego filmiku możemy zobaczyć jak wyewoluowały światła, cienie i systemy cząstek, które wspólnie tworzą wspaniały efekt. W przypadku materiałów twórcy dodali nowe modyfikatory i teraz sposób ich wyświetlania może zależeć np. od temperatury modelu (konkretna wartość).

Szybciej można też przyczepić do obiektu system cząstek - w nowej wersji będzie można to zrobić wprost z edytora, bez konieczności ingerencji w kod Unreal Script. Liczne zmiany przeszedł też Edytor oraz jego GUI i teraz moduły takie jak Kismet, czy Matinee są automatycznie dokowane, a nie otwierane w osobnych oknach jak to miało miejsce w trójce. Ulepszono graficzną prezentację aktualnie wykonywanych czynności na blokach Kismeta, ale ogólna filozofia obsługi tej części pakietu deweloperskiego nie uległa zmianom i nadal elementy (np. wywołujące klasy lub operujące na zmiennych) są reprezentowane w formie powiązanych ze sobą bloków. Na koniec pokazano jak szybko można przeskoczyć z edytora do konkretnej klasy i interesującego nas miejsca - kilkoma kliknięciami.


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Epic.. (autor: hasel | data: 11/06/12 | godz.: 14:21)
    cóż za rewolucja...

  2. ile lat przyjdzie nam czekac (autor: Mario2k | data: 11/06/12 | godz.: 14:22)
    Na gry rownie bogate w efekty jak demo technologiczne U4 ?

  3. @up (autor: Jerry Boy | data: 11/06/12 | godz.: 14:35)
    tyle, ile potrzeba na zmianę sprzętu dominującego w domach. na xboxie, ps3 czy intel core 2 duo + gf9800 to raczej wiele się nie da :D

  4. @hasel (autor: Drow | data: 11/06/12 | godz.: 15:17)
    coz, pod wzgledem ilosci particlesow, subsurface scattering, global illumination i paru innych - jest to jakas rewolucja.

    @Mario2k: zamiast efektow, wolalbym fizyke.

    @Jerry Boy: ten silnik nawet nie jest pisany pod obecnej generacji sprzet, wiec..


  5. Prawie jak CryEngine (autor: franc# | data: 11/06/12 | godz.: 15:18)
    który już w wersji 2.0 (2007!!!) miał "what u c is what u play", bodaj jednym kliknięciem "przechodziło" się z edytora do gry.
    Niech lepiej zdradzą jak działa ich renderer - czy to nadal DX11 czy jakaś hybryda ala OpenCL?


  6. @franc - no, super (autor: Jerry Boy | data: 11/06/12 | godz.: 15:38)
    w Unreal Edzie też to mam od dawna. Play From Here, podgląd mapy w wielu trybach, w czasie rzeczywistym. i chociaż CryEngine w pewnym momencie zdawał się wyprzedzać technologię Epica to jednak do uciągnięcia tego w sensownych ustawieniach potrzeba było naprawdę mocnego komputera. Optymalizacja pod współczesne konsole (Crysis 2:) pokazała imho tylko tyle, że udało im się uruchomić grę na tym sprzęcie bo jakość grafiki na kolana nie rzucała, co było oczywiście do przewidzenia.
    Poza tym narzędzie dostępne w Unrealu są sporo wygodniejsze od tych z CryEngine. Nie piszę, że to zły silnik, ale wielu ludzi mających doświadczenie z oboma silnikami uważa podobnie (oczywiście, CryEngine ma pewne elementy wykonane lepiej, ale nie da się ukryć że ich narzędzie do skryptowania czerpało z Kismeta i nigdy nie osiągnęło tego poziomu zaawansowania i wygody). Podobnie rzecz się ma z supportem - Epic ma dużą bazę developerów, którzy udzielają się na wewnętrznym forum i wspólnie rozwiązują różne problemy.


  7. @Drow (autor: Jerry Boy | data: 11/06/12 | godz.: 15:42)
    Ten silnik jest pisany, aby pozbyć się archaizmów poprzednika i wprowadzić nową jakość pracy dla developerów oraz sprostać rosnącej konkurencji. Spokojnie można na nim robić gry na aktualny sprzęt. Sęk w tym, że nigdy nie osiągnie się takich efektów, jak w tech demo :) Jednak zrobisz na tym i gierkę na iPhone i na Windows 7 i na PS3.

  8. @Jerry Boy (autor: Drow | data: 11/06/12 | godz.: 17:58)
    Tak, to mialem na mysli. Moze zbyt ogolnie sie wyrazilem.
    Aczkolwiek nie zaprzeczysz, celem silnika bedzie sprzet kolejnej generacji, niz tej :)


  9. heh (autor: Mario2k | data: 11/06/12 | godz.: 18:45)
    Niech zapodadza info na jakim konfigu odpalali to tech-demko ? 2xGTX680 ?? czu cus w ten desen

  10. czasteczki (autor: RusH | data: 12/06/12 | godz.: 03:45)
    particle effects takie slabe ze na poczatku myslalem ze to zart. Silnik ladny ale ZERO fizyki = fail w dzisiejszych czasach. Ten moment gdy wyciaga mlot z ognia i iskry .. sam nie wiem co teo iskry robia :) pojawiaja sie i tyle, normalnie "jakosc" prosto z World of warcraft na integrze intela.

  11. @ Drow (autor: hasel | data: 12/06/12 | godz.: 09:08)
    wybacz ale nie myląc ewolucji z rewolucją, pokaz fajny ale nic nadzwyczajnego.
    Dla czegoś nadzwyczajnego odsyłam do pokazu demka Square Enix na silniku Luminous. To robi wrażenie, a ten pokaz przy tym demku jest wręcz żenujący..
    http://youtu.be/Q9xhFpuIMX4
    http://youtu.be/UVX0OUO9ptU


  12. @ RusH - Luminous robi wrażenie (autor: Jerry Boy | data: 12/06/12 | godz.: 10:49)
    Ale wolałbym popracować na tych narzędziach przed wydaniem takich opinii. CryEngine też robił ogromne wrażenie, ale nie zdobył wielkiej popularności póki co i nie jest aż tak fantastyczny w pracy. UE4 póki co jest dla mnie miazgą, a dopiero go poznaję i nie jest to jeszcze wersja finalna.

  13. @RusH (autor: Drow | data: 12/06/12 | godz.: 11:42)
    Widzialem ten filmik jzu dluzszy czas temu.
    Ale wydaje mi sie, ze mylisz obrany kierunek artystyczny przez ekipe z EPIC jak i S-E z mozliwosciami samych silnikow, bo oba prezentuja podobne rzeczy, z tym ze sama scena ikierunek artystyczny u S-E jestduzo ciekawszy, niz budzacy sie rycerz i gora splywajaca lawa z demka EPIC. IMO tutaj EPIC troche zjebal, bo design z Samaritan DEMO byl duzo ciekawszy i bardziej przyciagjacy uwage.

    Ale warto tez wspomniec, ze te swietne demo S-E to jedynie cel, do ktorego daza, bo obok niego byl puszczany tez aktualny stan grafiki na dzis i daleko odbiegal od tego dema docelowego.
    EPIC z kolei pokazal swoje demo na pojedynczym GTX680, czyli na dzis dzien - jest ono zdecydowanie do osiagniecia.


  14. tfu (autor: Drow | data: 12/06/12 | godz.: 11:42)
    nie RusH, tylko hasel, sorry :)

  15. @A teraz faktycznie RusH (autor: Drow | data: 12/06/12 | godz.: 11:46)
    Chodzi bardziej o ich ilosc i zarzadzenie ich ruchem, co jak sam gosc z EPIC przyznal - bylo dzis mocno fake'owane.
    A to, gdzie one sie znajduja, nie ma nic do rzeczy - to nie pokaz ultrarealistycznej sceny, tylko mozliwosci silnika, jakbys jeszcze nie zauwazyl.

    BTW. Jakosc jak na integrze? Robisz sie coraz bardziej zalosny, chlopie. Wyjdz i sie przewietrz. bo gadasz glupoty.


  16. chodzilo mi o to (autor: RusH | data: 12/06/12 | godz.: 14:12)
    ze nie ma w tym enginie zadnej fizyki, Moxe epic dostal lapow^^^marketing budget od Nvidii i bedzie namawiac klientow na implementacje physX.

    btw Luminous wyglada o niebo lepiej, maja czasteczki, maja wlosy, jesli to demo chodzilo na iphonie 2 to pozamiatane


  17. A skad (autor: Drow | data: 12/06/12 | godz.: 18:24)
    wnioskujesz, ze chodzilo na iphonie? tytul jest clakowicie niezrozumialy, a opisu brak. moze tylko bylo krecone iphonem.

    Nie uwierze, ze to dzialalo na iphonie w tej jakosci, bo widzialem dwa dema enginu od S-E, z czego to pierwsze, zajebiste, ktorym sie wszyscy podneicaja, to raczej taki "target render", niz demo, ktore moglbys odtworzyc na jakims zupelnie realnym konfigu. Drugi filmik (ktory zreszta dzialal tuz obok tego pierwszego "target rendera") pokazywal jzu duzo inny poziom jakosci i efektow na dzisiejszych maszynach.


  18. Zdaje sie.. (autor: Drow | data: 12/06/12 | godz.: 18:30)
    ze to chyba to (niestety tylko cam..):

    http://www.gametrailers.com/...s-philosophy/731978


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.