TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Piątek 14 czerwca 2002 |
|
|
|
nVidia przedstawia Cg Autor: R4v | 11:17 |
(1) | nVidia przedstawiła nowy język programowania Cg. Cg, czyli C for graphics, ma ułatwić tworzenie realistycznej trójwymiarowej grafiki w czasie rzeczywistym za pomocą shaderów. Ma on pozwolić na osiągnięcie akcelerowanych efektów, jakie były dotychczas dostępne jedynie w trybie software'owym. W opracowaniu specyfikacji ma swój udział Microsoft, który zamierza zaimplementować kompatybilny High Level Shading Language w DirectX9. nVidia wypuściła także wersję beta 1.0 zestawu dla programistów Cg Toolkit. W jego skład wchodzi kompilator z wersjami dla jednostek vertex i pixel shader. Wersja dla vertex shadera obsługuje DirectX8 i OpenGL 1.4, natomiast pixel działa tylko z DirectX8. Do tego dochodzi specyfikacja języka, biblioteki, browser, instrukcja obsługi i przykładowe programy. Wraz z układem NV30 ma się pojawić Cg Toolkit 2.0. Więcej szczegółów znajdziecie na stronie nVidii oraz na stronie cgshaders.com. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- Jaki język programowania ? (autor: CopyCat-brak rejestracji | data: 15/06/02 | godz.: 22:36)
Jak to jest język programowania to ja jestem....fanatykiem MS.
To jest po prostu biblioteka interpretująca kod skryptu do natywnego kodu jędnostki cieniowania wierzchołków / tekstór.
Kolejna fanaberia monopolu Nvidia w celu stworzenia jedynego prawdizwego i właściwego 'przemysłowego standardu'.
Zupgrejdowane nvparse i tyle.
Najbardziej wkurzające jest to ,że ATI i 3dlabs męczą się nad ukończeniem specyfikacji OpenGL 2.0 ( a tam OGL2.0 shader lang do psiania skryptów dla programowania wierchołków tekstur i operacji na fragmetnach - alpha blending ,scisor test , zbuffer itp ), a Nvidia jak zwykle spowalnia rozwój i pogarsza systuacje.
Wszytkich zainteresowanych przekierowuje na forum www.opengl.org ->advanced->Cg - dużo dość ciekawych wypowiedzi w większosći na profesjonalnym pziomie.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|