Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 7 sierpnia 2012 
    

Specyfikacja OpenGL 4.3 ujawniona


Autor: Wedelek | źródło: Khronos Group | 11:32
(1)
Podczas konferencji SIGGRAPH 2012, odpowiedzialna za rozwój OpenGL, grupa Khronos, przedstawiła światu oficjalną specyfikację wersji 4.3. Wprowadza ona kilka istotnych zmian w porównaniu do poprzedniej specyfikacji API, dodając obsługę nowego typu shaderów (compute shaders), stworzonych z myślą o GPGPU. Dzięki ich obsłudze OpenGL w końcu może konkurować na tym polu z DirectX'em 11, co rzecz jasna przyniesie spory wzrost wydajności w niektórych zastosowaniach. Z ważniejszych zmian warto również wymienić nową technologię kompresji tekstur - ASTC, oraz ustanowienie kompresji tekstur o wysokiej jakości ETC2 / EAC standardem dla OpenGL.

OpenGL 4.3 wprowadza również zapytania parametryczne, shader storage buffer objects, podgląd tekstur (interpretowanie tekstur bez konieczności ich powielania) oraz moduł odpowiedzialny za debugowanie kodu aplikacji.

Więcej zmian, wraz z szczegółowym ich opisem znajdziecie na stronie grupy Khronos.



 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Specyfikacja OpenGL 4.3 ujawniona (autor: Marucins | data: 7/08/12 | godz.: 18:37)
    Gdyby jeszcze producenci gier przywiązywali większą uwagę do OpenGL.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.