Nvidia zaprezentowała swoją najnowszą kartę dedykowaną do zastosowań profesjonalnych - model Quadro K5000 przeznaczony do profesjonalnej obróbki grafiki. Akcelerator bazuje na układzie GK104 i ma 1536 procesorów strumieniowych oraz 4GB pamięci GDDR5 z 256-bitową magistralą. Moc obliczeniowa wynosi 2150 Gigaflopów dla operacji pojedynczej precyzji oraz 90 Gigaflopów w przypadku operacji podwójnej precyzji. Akcelerator obsługuje magistralę PCI-Express 3.0, wygładzanie krawędzi metodami FXAA/TXAA, złącze DisplayPort 1.2 i może jednocześnie wyświetlać obraz na czterech monitorach.
Sugerowana cena Quadro K5000 wynosi 2249 USD - karta będzie dostępna w sprzedaży w październiku. Jednocześnie jeszcze pod koniec tego roku oferta profesjonalnych akceleratorów Nvidia zostanie poszerzona o model Tesla K20 dedykowany do wspierania obliczeń. Karta będzie zbudowana na układzie o nazwie kodowej GK110, wyposażonym w 384-bitowy podsystem pamięci z korekcją błędów ECC oraz szereg usprawnień dla przetwarzania równoległego i wysokiej wydajności przetwarzania GPGPU, w tym nowy dynamiczny system obsługi wątków oraz rozwiązanie Hyper-Q umożliwiające wielu rdzeniom CPU łatwy dostęp do procesorów CUDA.
K O M E N T A R Z E
No i tak wychodzi starszy model Quadro 4000 jest lepszy w podwojnej precyzji (autor: VP11 | data: 9/08/12 | godz.: 08:16) 90 vs 243.2 Gigaflopów,
nie wspominajac o Quadro 5000 - 359.04 Gigaflopów, i Quadro 6000 - 515.2 Gigaflopów.
Chociaz obliczenia w pojedynczych precyzjach zrobili skok do przodu.
No i w koncu mozna ogladac obraz na 4 monitorach posiadajac 1 karte.
@up - "No i w koncu mozna ogladac obraz na 4 monitorach posiadajac 1 karte." (autor: Qjanusz | data: 9/08/12 | godz.: 12:28) Zgadza się.
Gdyby nie to, że odpowiednik AMD może wysłać obraz na 6 monitorów, słowa "w końcu" można byłoby napisać tu z pewną dumą...
pojedyncza precyzja to przekret (autor: RusH | data: 9/08/12 | godz.: 12:56) uzywa sie tego tylko do zawezania obszaru poszukiwan
Program zamiast opliczac wynik oblicza przyblizone widelki gdzie ten wynik moze sie znajdowac - zamiast obliczac wynik zgadujesz gdzie trzeba szukac.
SP nadaje sie do prostej fizyki w efektach graficznych w gierkach (iskierki duperelki), ale np juz plik mpeg4 bedzie wyraznie golym okiem gorszej jakosci (wielokrotne operacje SP na liczbach SP = strata precyzji).
Dlatego np ludzie uzywajacy tesli uzywaja bibliotek emulujacych DP na jednostkach SP.
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.