Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 31 sierpnia 2012 
    

Znamy nieoficjalną specyfikację Wii U


Autor: Wedelek | źródło: Fudzilla | 10:31
(21)
Konsola Nintendo Wii U od początku wzbudzała spore zainteresowanie, głównie za sprawą nietypowego kontrolera, wyposażonego w spory, 6.2-calowy, dotykowy wyświetlacz. Nie mniejsze emocje rozpala specyfikacja tej konsoli, która najprawdopodobniej zostanie oficjalnie potwierdzona podczas konferencji, która odbędzie się 13 września. Mimo iż do tego wydarzenia pozostały jeszcze dwa tygodnie, to już dzisiaj możemy pokusić się o stwierdzenie, że wiemy z jakich komponentów zostanie złożony Wii U. Tym razem Nintendo skorzysta z trzyrdzeniowego procesora IBM z rodziny Power PC, podobnego do tego, jaki montowany jest w Xboxie 360, z tym że taktowanego niższym zegarem.

Według nieoficjalnych źródeł Nintendo chce w ten sposób uniknąć problemów z nadmiernym nagrzewaniem się ich konsoli. Procesorowi będzie towarzyszyć jeden z Radeonów serii 7000, zbudowany na bazie architektury VLIW 4, z dołączoną pamięcią eDRAM i ze wsparciem dla bibliotek DirectX 10. Obraz jednostki centralnej nowego Wii U uzupełnia jeszcze 1GB pamięci RAM, a całość będzie kosztować około 250-300 dolarów.

Z kolei na podstawie wcześniejszych informacji wiemy, że obraz z konsoli wyprowadzimy przez złącze HDMI, S-video oraz złącze kompozytowe, a na tylnią ściankę trafią jeszcze cztery złącza USB 2.0 oraz AV. Nie zabraknie też napędu optycznego, a pamięć konsoli będzie można rozszerzyć za pomocą karty micro SD.

Więcej informacji uzyskamy zapewne 13 września.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Wedelek... (autor: Wolf | data: 31/08/12 | godz.: 10:36)
    Ekspert w sprawach nieoficialnych specyfikacji...

  2. Wolf... (autor: Luke Jadi | data: 31/08/12 | godz.: 11:11)
    Ekspert. Po prostu ekpert... :)

  3. Specyfikacja nie powala (autor: insomnia | data: 31/08/12 | godz.: 11:40)
    Bieda z nędzą jak na ówczesne czasy ale znając inżynierów to pewnie zawstydzą PC, bo w PC lepsze tylko dema, bunchmarki i niegrywalne (bezpłciowe) killery sprzętu. Jak widać jeszcze w DX 10 coś można pokazać.

  4. @02... (autor: Wolf | data: 31/08/12 | godz.: 11:45)
    Taka karma ;)

  5. Nieoficjalna specyfikacja haha... (autor: gantrithor | data: 31/08/12 | godz.: 11:55)
    w klocku byl procek w 90nm? 7 letni ppc dzis jest chyba 45nm i co nadal maja problem z przegrzewaniem sie? cos tu smierdzi nieoficjalnym trolem.
    Bez problemu mogli by wstawic ten sam procek w 32nm...


  6. @specyfikacja (autor: Mariosti | data: 31/08/12 | godz.: 12:11)
    Brak wsparcia Dx11 w gpu dla konsoli która dopiero będzie miała premierę to byłby niezły strzał w stopę, skoro już tyle lat jest na rynku, a specyfikacja konsol powinna być jednak nieco przyszłościowa z uwagi na długi ich żywot...
    Tak samo... ciekawe ile tej pamięci eDRAM dla grafiki, no i 1GB ramu dla całej reszty konsoli... na pewno da się z tym działać, ale koszt ramu jest tak mały że byłoby to idiotyczne posunięcie na które developerzy będą zaraz psioczyć/będzie eliminowało wielozadaniowość takiej konsoli itp.


  7. @All @Wedelek (autor: ekspert_IT | data: 31/08/12 | godz.: 12:32)
    Przeciez kazdy radeon 7000 ma DX11! Nawet te OEM (7670, 7570, 7450). Cos jest nie tak z opisem konsoli...

    http://en.wikipedia.org/...aphics_processing_units


  8. Mariosti (autor: Markizy | data: 31/08/12 | godz.: 13:18)
    tylko że Nintendo nigdy nie robiło konsol żeby bić konkrecje grafiką, podobnie było z wii. Prawdopodobnie Nintendo planuje żeby wewnątrz konsoli nie było żadnego wiatraka, przez co TDP użytych do budowy tej konsoli musi być niski, a dodatkowo obudowa wprowadza swoje ograniczenia.

  9. ekspert_IT (autor: Markizy | data: 31/08/12 | godz.: 13:19)
    może to fantazja Wedeleka, bo kiedyś mówiono o zmodyfikowanym radeonie hd4800 co by się zgadzało z DX10.

  10. @ekspert_IT (autor: Wedelek | data: 31/08/12 | godz.: 13:36)
    Tu chodzi jedynie o nazewnictwo, nic poza tym. Ot wystarczy tylko zerknąć na nazwy Radeonów z Trinity - http://twojepc.pl/news27541.html Też masz rodzinę 7000, a IGP nie jest na bazie GCN, tylko VLIW 4 właśnie...

  11. niestety hardware (autor: hideox | data: 31/08/12 | godz.: 13:49)
    nie wygląda na specjalnie lepszy od starych konsol tzn. więcej pamięci ale zegary niskie, ps4 i xbox720 technicznie pokonają WiiU bez większego problemu, szczególnie że Batman na WiiU jak narazie prezentuje się gorzej niż wersje na ps3/x360

  12. @10 (autor: Jarek84 | data: 31/08/12 | godz.: 14:02)
    No ale w trinity też jest DX11 :D

  13. @11. (autor: Mariosti | data: 31/08/12 | godz.: 15:41)
    Jakkolwiek wolny by nie był to od x360 i ps3 będzie minimum 3x wydajniejszy.

  14. 13 no nie bardzo (autor: RusH | data: 31/08/12 | godz.: 19:11)
    mniej mhz, gpu znajac nintendo bedzie ciagnac 5W bedac ledwo tak samo wydajne jak X1800 z klocka

  15. serii 7000 a nie r 700 ? (autor: cyriak | data: 31/08/12 | godz.: 21:07)
    może nie seria 7000 tylko r700? to by się zgadzało jeśli chodzi o wcześniejsze plotki o pochodnej hd4000 :P

  16. @14. (autor: Mariosti | data: 31/08/12 | godz.: 21:20)
    Wystarczy że będzie miało wydajność HD7670 i to już będzie ~3x więcej niż x1950. Zdziwiłbym się jakby chcieli dać coś jeszcze słabszego, to by nie pasowało nawet patrząc na poprzednika. Co do procesora... niższy zegar, ale wątpię aby to był procesor taki sam jak sprzed 5 lat power'y, tak więc niższy zegar, nawet jeśli pamiętając o nowych procesach technologicznych, nic nie zmieni bo po prostu minęło zbyt wiele lat. Jeśli ibm przez tyle lat nie był w stanie nic poprawić, to jakoś nie wydaje mi się aby ktokolwiek wybrał ich jako dostawcę technologii...

  17. ... (autor: Krotock | data: 31/08/12 | godz.: 23:42)
    Jeśli faktycznie tak będzie wyglądała specyfikacja, to nie kupię tej konsoli nawet jakby 600 zł kosztowała.

  18. Krotock bo to nie jest dla ciebie (autor: RusH | data: 1/09/12 | godz.: 03:24)
    na gwiazdke wydadza jakas gierke z glaskaniem szczeniaczkow i symulacja jazdy na kucyku uzywajac tego kontrolera z LCD i zejdzie 10mil sztuk na starcie jak woda

  19. @6 ale po co directx 11? (autor: pandy | data: 1/09/12 | godz.: 10:10)
    Konsola zapewne nie bedzie uzywac Windows jako OS wiec nie rozumiem po co DirectX11, poza tym co nowego wprowadza 11 ze musi byc? OpenCL? moze Nintendo zaimplementuje GPGPU w inny sposob.
    eDRAM - nie musi byc go duzo - wystarczy pewnie 32 - 64MB bo eDram w GPU sluzy zazwyczaj jako bufor podczas obliczen Z, paru inych rzeczy - krytyczna bedzie przepustowosc a nie wielkosc eDRAM.

    @13 Napisze to wyraznie - problemem PS3 nie jest brak mocy obliczeniowej ale nieszczesliwa architektura systemu i brak RAM.


  20. @pandy (autor: Drow | data: 3/09/12 | godz.: 09:31)
    po to dx, bo to konsola MSu, a dx to przeciez ich rozwiazanie. Jesli uwazasz, ze nie beda go uzywac i promowac, na rzecz innego, to sie bardzo mylisz.

  21. cd... (autor: Drow | data: 3/09/12 | godz.: 09:33)
    tfu, wypowiadalem sie przed chwila na temat x360 gdzie indziej i totalnie zglupialem w tym temacie tutaj..
    Zwracam honor i traktujcie mojego posta jako niebylego :)


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.