Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Poniedziałek 1 października 2012 
    

Radeon RAMDisk utworzy partycję w RAM'ie, by było szybciej


Autor: Wedelek | źródło: Sotpedia | 07:16
(13)
Wraz z nowymi APU Trinity A10, ich producent - AMD oddał w ręce użytkowników technologię Radeon RAMDisk, która pozwoli spożytkować niewykorzystaną pamięć RAM, zamieniając ją w partycję, na której będzie można przechowywać pliki najczęściej wykorzystywanych aplikacji. Dzięki temu, jak zapewnia producent, ulubioną grę będzie można załadować nawet pięciokrotnie szybciej niż z tradycyjnego dysku (525% szybciej). Oczywiście zawartość pamięci RAM jest "ulotna" i kasowana po utracie energii, więc RAMDisk będzie wymagał przekopiowanie wszystkich danych z takiej partycji na dysk SSD lub HDD.

Dzięki temu po odłączeniu zasilania i ponownym uruchomieniu komputera nasze dane nadal będą dostępne. Aktualna, pierwsza generacja programu Radeon RAMDisk pozwoli utworzyć partycję o rozmiarze maksymalnie 64GB.

Technologię RAMDisk docenią zapewne osoby posiadające dyski SSD i często dokonujące operacji zapisu/odczytu danych, bo dzięki temu ich nośniki będą mogły pracować dłużej - operacje będą dokonywane z użyciem pamięci RAM.



 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. hmm a czym sie to rozni (autor: samsung | data: 1/10/12 | godz.: 08:13)
    od SuperFetch ?

  2. około 800zł za 32 GB (4x8) nie wiem jaki w tym sens... (autor: Sławekpl | data: 1/10/12 | godz.: 09:02)
    ...

  3. @up (autor: kombajn4 | data: 1/10/12 | godz.: 09:27)
    ano taki że ram sie nie psuje i jest kilkakrotnie szybszy od ssd. Więc jak ktoś ma tyle ramu że może się w to bawić a komp chodzi 24/7 to czemu nie. Z ciekawościu siebie zrobiłem 2GB ramdysk ( w kompie mam ddr2 800) i transfery w hd tune pokazało ponad 2200 mb/s

  4. Brzmi dobrze. (autor: mFuker | data: 1/10/12 | godz.: 09:31)
    Na pewno przetestuję. Widać, że AMD w stronę teoretycznie prostych, ale funkcjonalnych rzeczy idzie.

    Jeśli im to wyjdzie, to pozamiatają na rynku programów RAMDisk.


  5. kombajn4 za 800zł masz 120 GB na PCIe x4 (autor: Sławekpl | data: 1/10/12 | godz.: 09:48)
    z transferami dochodzącymi do giga, za drugie tyle 240 GB i transfery 1,5 GB/s
    by zarżnąć taki dysk to byś musiał operować na bardzo dużej ilości danych, w domu mało kto to robi
    a bezpieczeństwo danych w razie utraty prądu jest nieporównywalne, ja na partycji z RAM bałbym się film wypakowywać a co dopiero coś więcej robić
    UPS bezwzględnie wymagany, a dobry też kosztuje 800 zł (z sinusoidą na wyjściu)


  6. @kombajn4 (autor: VP11 | data: 1/10/12 | godz.: 10:28)
    Mam nadzieje ze to bedzie dzialalo jak FancyCache, bo wtedy to superowa sprawa. Ram dysk pod tym wzgleden jest przezytek.

    @Sławekpl lepiej miec z 32GB i 16GB przydzielic na cache z zapisaniem co jakiegos czasu na dysk roznicy. Od jakiegos czasu nawet stosuje ta trialowa wersje na HDD. W wyniku na dysk nie zapisywane tyle danych ile mosialby a i szybciej liczy. Nie czeka az zrzuci dane na dysk, lecz liczy dalej.
    A gierka bedzie smigala azmilo popatrzec. Bo wszystko trzyma w pamieci. Owszem dodatkowo wymaga pracy procesora, ale w czasach 6-8rdzeni to juz nie problem.


  7. cd.. (autor: VP11 | data: 1/10/12 | godz.: 10:31)
    I taki cache jest lepszy bo zapisuje tylko roznice. Ram dysk bedzie pewnie zrzucal caly ram nie patrzac na roznice. Czyli jak sie zmienilo 200MB z 16GB, to i tak zapisze 16GB. A FancyCache zrzuci tylko 200MB.

  8. ... (autor: Krotock | data: 1/10/12 | godz.: 16:03)
    No bardzo fajny bajer. Ciekawe czy np. w grach byłby zauważalny wzrost wydajności.

  9. up. (autor: piobzo | data: 1/10/12 | godz.: 17:23)
    w mmo dużo można zyskać

  10. amatorzy;) (autor: morgl | data: 2/10/12 | godz.: 10:07)
    http://en.gentoo-wiki.com/...s_Card_Memory_as_Swap

  11. RAM-dysk to miałem w 1989 roku... (autor: Intak | data: 2/10/12 | godz.: 12:52)
    Ale nowość, AMIGA miała to ćwierć wieku temu :P

  12. @up (autor: mariuszpk | data: 2/10/12 | godz.: 15:54)
    Rad dysk się to nazywało. Można było takie cudo zainstalować w Amidze. Wgrać tam dane a do czasu wyłączenia jej fizycznie z prądu dane były. Można było resetować kompa przez trzy klawisze, ładować system czy gry tylko z radu. Ciekawe czy jak dam uruchom ponownie w windows to bios mi zobaczy ten dysk ram amd? Wątpię.

  13. @up - niestety na A2000 nie działało (autor: Qjanusz | data: 2/10/12 | godz.: 21:48)
    ale za to backupowałem dane na kasecie VHS :-)

    Ciekawe kiedy AMD na to wpadnie ;-)


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.