TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Piątek 5 października 2012 |
|
|
|
Windows Phone 8.0 pojawi się 29 października Autor: Wedelek | źródło: Pocket-lint | 11:24 |
(14) | Microsoft ogłosił, że podczas imprezy zorganizowanej w San Francisco, dnia 29 października, odbędzie się oficjalna premiera systemu operacyjnego WIndows Phone 8.0. Wraz z prezentacją OS'u, do sklepów trafią smartfony z nowym Windows Phone, które będziemy mogli zobaczyć podczas tego wydarzenia. Już dziś wiadomo, że będą to telefony Lumia 810 i 910 firmy Nokia, Ativ S Samsunga oraz 8X i 8S od HTC. WIndows Phone 8.0 wprowadzi sporo zmian w porównaniu do poprzednika, a będą to między innymi: nowy ekran startowy, obsługa wielordzeniowych procesorów, czytników kard MicoSD oraz ekranów o większej rozdzielczości, a także możliwość przesyłania plików przez Bluetooth.
Microsoft doda również do systemu aplikację Skype i wiele innych, mniejszych funkcji. Niestety Windows Phone 8.0 nie dostaną starsze urządzenia z zainstalowaną wersją 7.5. Te otrzymają aktualizację do odmiany 7.8, która zostanie okrojona z niektórych funkcji, które i tak ni mogłyby działać na starszym sprzęcie.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- Bzdura (autor: pio2 | data: 5/10/12 | godz.: 11:57)
Nie ma żadnych powodów, dla których obecne Lumie nie spełniałyby warunków nowego systemu (a zwłaszcza 900 i 800). To wyłacznie działanie rynkowe (głupie).
- @pio2 (autor: Wedelek | data: 5/10/12 | godz.: 12:07)
Mylisz się - wystarczą trzy przykłady:
- prawdziwa wielowątkowość i zmiany związane z obsługą wielu rdzeni - po co Ci to, jak masz tylko jeden rdzeń
- obsługa Skype'a - ciekawe jak skorzystasz z funkcji tego programu bez przedniej kamery
- obsługa slotu na karty MicroSD - jak dodać obsługę czegoś, czego nie ma?
Poza tym WP8.0 to nowe jądro, które pewnie potrzebuje co najmniej 512MB RAM do płynnej pracy, a chociażby Lumia 610 ma go mniej. Trzeba by wykluczyć niektóre telefony z aktualizacji, a to już duże zamieszanie i zaczyna się robić sytuacja jak z Androidem.
- @2. (autor: Mariosti | data: 5/10/12 | godz.: 12:34)
Akurat ramu więcej na pewno nie wymaga, tyle to już microsoft się na desktopach nauczył.
Te 3 elementy o których wspomniałeś to wystarczająco dużo aby microsoft nie chciał deprecjonować marki windows phone 8.
- @2. (autor: pio2 | data: 5/10/12 | godz.: 13:26)
Dało by się:
- WP obsługuje wiele rdzeni ale może działać na jednym (WinXP i 7 też mogą)
- Skype bez kamery służy do rozmów głosowych
- bez slotu na kartę po prostu nie rozszerza się pamięci.
iOS czy Androidy (od wersji już antycznych) wspierają mnóstwo funkcji WP8 i jakoś doskonale działają na starszych telefonach bez części sprzętu.
- Decyzja o nie wspieraniu starszych fonów (autor: rmarcin | data: 5/10/12 | godz.: 14:49)
jest czysto polityczna. MS chciał zaoszczędzić. Pytanie tylko czy to się nie zemści. Jeśli ceny telefonów z 8mką będą rozsądne to to może ruszyć. Ale jeśli nie to MS będzie miał kłopot.
- ... (autor: Mariusch1 | data: 5/10/12 | godz.: 15:41)
Moim zdaniem postępowanie M$ jest uzasadnione. Chcieli by system działał płynnie i bez jakichkolwiek problemów, więc stwierdzili, że 2 rdzenie muszą być obowiązkowo i tyle. Stare modele też nie zostały pozostawione bo dostaną aktualizację do 7.8 i pewnie pojawi się też aktualizacja do 7.9 czy jakiś innych pośrednich.
Osobiście czekam z niecierpliwością na nowego WP8. Widziałem jak WP7.5 działa na Lumii 710 i zatkała mnie szybkość oraz płynność działania tego systemu. Można powiedzieć, że wreszcie zostanie wydany dobry system mobilny, który pomimo zaśmiecenia, będzie zawsze dobrze działał(nie to co Android, który przy wgraniu paru aplikacji oddaje ducha).
@Wedelek
Trochę namieszałeś...
ad1. Nie ma to znaczenia bo mimo iż system jest wielowątkowy to można go odpalić na 1 rdzeniu
ad2. iPhone 3GS też nie ma z przodu aparatu a skype na niego istnieje.
ad3. Lumia 920 nie będzie posiadała slotu na kartę, a dostanie WP8
- Dokładnie (autor: konio | data: 5/10/12 | godz.: 15:51)
Skype na 7,5 jest i działa ok. A obraz na 800 jest z tylnej kamery przekazywany . W 900 obraz leci z przedniej. Niektóre HTC właśnie używają wbudowanej SD jako pamięci więc to tez nie argument.
Taka polityka MS a nie brak możliwości sprzętu.
- @konio (autor: Mariusch1 | data: 5/10/12 | godz.: 16:00)
Otóż jest to wina podzespołów. M$ chce by ich system był szybki i zawsze w 100% sprawny, więc mają takie a nie inne wymagania. Po za tym zauważyłem, że każdy smartfon z WP8 będzie posiadał ten sam procek tylko z innym taktowaniem. Przypuszczam, że M$ chce stworzyć jeden dobrze napisany system pod dany procek i nie kombinować się w bawienie z sterami. Jeśli rzeczywiście tak będzie to można śmiało stwierdzić, że jedynym powodem wyboru smartfona z danej firmy będzie jakość wykonania i odbije sie to pozytywnie na rynku, gdyż wszyscy będą próbowali używać jak najlepszych materiałów, a nie obcinać koszty produkcji chcąc i tak ogromną cenę za swojego fona.
Mam nadzieję, że M$ zakończy tym samym czasy powstawania fonów typu SGS3, które posiadają świetne podzespoły ale sama jakość wykonania i jakość materiałów jest żałosna przy tak ogromnej cenie.
- Masz rację (autor: konio | data: 5/10/12 | godz.: 16:05)
MS robi WP8 optymalnie pod rodzinę proców nowych. Ale mógłby też zrobić WP na modele starsze tylko po prostu stwierdzili ze im się nie opłaca . Bo sam system spokojnie by działał na obecnym sprzęcie . Zresztą sami to przyznali że jest nie opłacalne dostosowywanie WP8 do obecnych fonów a nie nie możliwe. . Za duże koszty a ludzie tak w ciągu roku czy 2 wymienią sprzęt na nowy. Z jednej strony im się nie dziwię.
- Nokie (autor: Migimax | data: 6/10/12 | godz.: 09:27)
a nie chodziło o 820 i 920? zmiast 810 i 910?
- Chyba chcą pójść w ślady iPhone'a... (autor: TeXXaS | data: 7/10/12 | godz.: 20:39)
Jeden telefon, co najwyżej pamięć wewnętrzną i kolor można sobie wybrać... Tyle, że... jak to jest top-liga, to nikomu nie przeszkadzają takie ograniczenia. Nawet cena może być wyższa... A tak? Rynek zawalony - każdy coś dla siebie może znaleźć. Do tego - skoro wycykali tych z 7.5, to pewnie tych z 8.0 - też pojadą, ale za jakiś czas.
Ja rozumiem, że nie ma sensu stawiać androida 4.0 na telefonie z 200 MHz i 128MB ramu... No, ale to jest ograniczenie sprzętu, a nie - producent sobie tak postanowi i wyskakuj z kasy...
- smacznego wedelek (autor: Lukx | data: 8/10/12 | godz.: 09:10)
... tak ni mogłyby - ostatnia linijka - popraw jak mozesz
- @9. (autor: mikay | data: 8/10/12 | godz.: 10:45)
"Za duże koszty a ludzie tak w ciągu roku czy 2 wymienią sprzęt na nowy"
Wymienią, ale nie na fona z w8, bo ludzie się będą czuć wydymani przez MS. Przecież całkiem niedawno koronnym argumentem za kupnem lumii była właśnie rzekoma obietnica darmowego przejścia na nowy system. A tak? Pewnie jak wyjdzie 9 to też wycyckają tych z 8, bo dadzą w wymaganiach 4 rdzenie i nie będą się szczypać z 2 rdzeniami - bo będzie to przecież nieopłacalne dla MS. Dziwna polityka.
- @13. (autor: TeXXaS | data: 8/10/12 | godz.: 22:47)
Nie polityka jest dziwna. Taki model biznesowy. Koszą kasę od sztuki, to dbają, żeby sztuk było dużo. Skoro można komuś sprzedać parę sztuk - to będą sprzedawać... To miało sens, ale teraz? Co takiego ma nowy system, czego nie mają poprzednicy? Czy tam inny pakiet biurowy... Nowy iphone - pod względem sprzętowym - to raczej kosmetyczne zmiany. 1GB ramu w telefonach - to standard dla topowych rozwiązań od paru lat. Do tego na rynku jest paru konkurentów, każdy wie jak gra MS i każdy z konkurentów traktuje ich jako wroga...
Jak by się na tych Nokiach dało postawić Androida, czy tam Tizena. Jak by jeszcze dopłaty były, takie jak na początku... Ech, pomarzyć dobra rzecz. :)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|