Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
Czwartek 8 listopada 2012 
    

Spadek sprzedaży procesorów x86 w 3 kwartale 2012


Autor: Zbyszek | źródło: X-bit Labs | 19:45
(16)
Firma analityczna Mercury Research przestawiła swój raport podsumowujący rynek procesorów x86 w trzecim kwartale 2012 roku. W minionym kwartale odnotowano największy od ponad 10 lat spadek sprzedaży procesorów - w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego w ostatnim kwartale sprzedaż procesorów była niższa aż o 9%. Tym samym kwartał zazwyczaj dobry dla producentów procesorów x86, wiążący się ze wzmożonym okresem zakupów notebooków i komputerów stacjonarnych w związku z rozpoczęciem nowego roku szkolnego okazał się bardzo słaby.

Udział Intela w rynku procesorów dla komputerów stacjonarnych i przenośnych i serwerowych wyniósł w ostatnim kwartale 83,3% i był o 2,7 punktu procentowego wyższy niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.Co zyskał Intel straciła firma AMD, której udziały w rynku spadły z 18,8% w trzecim kwartale 2011 roku do 16,1% w trzecim kwartale 2012 roku. Pozostałe 0,6% rynku w minionym kwartale należało do firmy VIA oraz innych producentów.

Według Mercury Research w następnych kwartałach nastąpi dalszy spadek sprzedaży procesorów x86, co ma być spowodowane m.in. niekorzystną globalną sytuacją makroekonomiczną oraz zmianą upodobań użytkowników, którzy coraz częściej zamiast laptopa wybierają tablety z procesorami ARM.

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Najważniejszą (autor: Markizy | data: 8/11/12 | godz.: 21:34)
    przyczyną spadków sprzedaży x86 jest rozwój ARM który znajdziemy w tabletach i smartphonach, które to większości ludziom wystarczają do ich codziennych zastosowań. Kolejna rzeczą która się do tego przyczyniła to brak realnego wzrostu wydajności względem ostatniego roku, IB nie podniósł znacząco wydajności i jeszcze jego pierwsza kiepska opinia o grzaniu się. W przypadku AMD Vishera nie podniosła na tyle wydajności CPU żeby był sens je kupować dla ludzi nieposiadających AM3+, ponadto opóźnienie premiery Trinity dla stacjonarek zrobiło raczej więcej złego niż dobrego dla ludzi. A wykreślenie premiery Steamrollera z 2013 raczej nie pomoże im przetrwać na rynku.

    W przypadku graczy jak by nie patrzyć, zastój na rynku konsol powoduje że gry działają na sprzętach sprzed 4 lat wiec po co zmieniać jak wszystko dalej działa i to często w całkiem dobrych ustawieniach? A premiera nowych konsol jest planowana dopiero na 2014 rok.


  2. Intel (autor: Conan Barbarian | data: 8/11/12 | godz.: 22:31)
    Welcome on planet ARM.

  3. taaa (autor: kombajn4 | data: 9/11/12 | godz.: 07:52)
    a szefostfo Intela po staremu bedzie bredzić że ARM przeminie i im nie zagraża. Ciekaw kiedy sie dinozaury obudzą. Nie zdziwił bym sie gdybysmy byli świadkami powtórki historii IBM. Oni też przespali spadek z pozycji wszechpotężnego lidera do kategori jednego z wielu.

  4. Tak to już jest z przyszłością (autor: rmarcin | data: 9/11/12 | godz.: 08:28)
    Jak przychodzi okazuje się, że nie jest taka jak się wszyscy spodziewali. Nie na darmo mówi się, że generałowie zawsze przygotowują się na wojnę, która już była.
    Ale co do samego ARMa to bym nie demonizował. Długa droga przed nim, aby wygryźć x86. Na razie są to zupełnie inne produkty, na zupełnie inne rynki.


  5. Tak ale (autor: kombajn4 | data: 9/11/12 | godz.: 08:43)
    problemy Intela zaczną sie na dobry gdy spopularyzują się tanie minipc na arm. Myśle ze użytkowników którzy używaja kompa do zestawu net/filmy/proste gry dla dziecka jest bardzo dużo. Poza tym kopuputer za powiedzmy 300 zł jest opcją dostepną dla całej masy ludzi których nie było by stać na klasycznego pc. pozatym minipc z androidem nie straszn jak sie ma w kieszeni smartfona. No i dochodzi do tego kwestia przyszłości windowsa rt jeżeli będzie można go zainstalować na dowolnym minipc z arm to otwiera się dla arm-a przestrzeń biurowa. Bo o ile cięzko mi uwierzyc w masowe przechodzenie na linuxa ze względu na tani sprzęt, o tyle zmiana jednej wersji windowsa na druga jest już czymś co mieści się w ciasnych muzgach osób podejmujacych decyzje w biurach (a ci mają przykrą tendencje do ignorowania adminów i kupowoania tego co im sie podoba, że o wierzeniu w reklamy nie wspomne)

  6. Przewidzialem to (autor: rookie | data: 9/11/12 | godz.: 08:57)
    Procesory Arm atakuja caly rynek.
    Tablety, laptopy, juz widzialem kilka All-in-one na Androidzie. Teraz jeszcze doszedl windows dla ARM i przyspieszy Arm-izacje rynku. Intel tego nie przewidzial i nie ma licencji arm. Jedynym dla niego wyjsciem jest kupic jakiegos niszowego producenta z licencja, ale na razie o tym nic nie wiadomo....


  7. ARM jest dla Intela problemem (autor: rmarcin | data: 9/11/12 | godz.: 10:19)
    Ale nie zagrożeniem na razie. Cudów nie ma. Wraz ze wzrostem mocy obliczeniowej, taktowania wzrośnie zużycie energii ARMa. To co sprawdza się w telefonie, nie musi sprawdzić się w desktopie. Model użycia jest mimo wszystko inny.

  8. puki co (autor: kombajn4 | data: 9/11/12 | godz.: 10:30)
    cuda jeszcze się zdażają w świecie arm bo jakoś kolejne generacje nie są bardziej prądożerne. pozatym właśnie o to chodzi że arm w coraz większym stopniu wystarcza do większości codziennych zastosowań desktopa. Tak jak już pisałem wcześniej net/film/proste gry dla dziecka. Wiadomo że batlefilda puki co się a tym nie pogra (aczkolwiek jakis czas temu czytałem wypowiedz faceta z bodajże activision który stwierdził że kolejna generacja smartfonów dogoni wydajnościowo obecne konsole). Jak dołożysz do tego małe wymiary, brak chłodzenia, małe zuzycie prądu i last but not least niższa cena to, cuż moim zdaniem Intel ma sie czego bać, zreszta AMD już to zrozumiało i czym prendzej biorą sie do roboty nad stworzeniem własnych armów.

  9. @rmarcin (autor: VP11 | data: 9/11/12 | godz.: 11:45)
    "Na razie są to zupełnie inne produkty, na zupełnie inne rynki."
    Co nie oznacza ze dla ludzi uzywajacych kompa dla internetu, a przesiadka niczym nie grozi, a tylko moga zyskac.

    @kombajn4 masz racje, oprocz domowych zastosowan rownierz biura, gdzie bedzie ten sam Office i taniej. Codec tez nie dostrzegal potegi aparatow cyfrowych, i sie przejechal na tym.

    @rmarcin dla typowego zastosowania w biorze obecne procesory sa juz za szybkie. Wiec taki ARM jest w sam raz.

    @kombajn4 w zastosowaniach profesjonalnychi rozrywkowych intel moze bac sie bardziej AMD i NVidia niz ARM. Jak dobrze napisana jest gra, to cale obciazenie moze byc przerzucone na karte graficzna a tam rola procesorow bedzie malo istotna.
    To dotyczy zarowno gier jak i obliczen numerycznych. Gdzie taka karta od NVidii w cenie topowego Intela jest szybsza od ostatniego 6-10 razy.


  10. @8. (autor: rookie | data: 9/11/12 | godz.: 11:46)
    Zgadzam sie zupelnie, dodatkowo architektura x86 nie rozwija sie szybko - przyrost mocy na przestrzeni 6 (!!) lat wynosil jedynie 100%, wynika to z testu PCLab'a:
    http://pclab.pl/art51473-4.html
    ''wydajność jednego rdzenia na przestrzeni sześciu lat wzrosła ponad dwukrotnie. Niektórzy spodziewali się zapewne więcej'' (porownanie Core 2 quad Q6600vs i7 3770k). A wydajnosc ARM'ow rosnie kilka razy szybciej: http://www.pocketgamer.biz/...oadmap-2009-2016.jpg


  11. @ rookie (autor: Zbyszek.J | data: 9/11/12 | godz.: 13:53)
    wzrosła dwukrotnie, ale uwzględniając wzrost taktowania z 2,4 do 3,5 GHz i dodatki w postaci HT i Turbo. Bez tego będzie jakieś 20-25%, a wliczając HT około 40-45%.

  12. @ Zbyszek.J (autor: VP11 | data: 9/11/12 | godz.: 15:42)
    Mam obok prawie 8 letniego kompa z procesorami HT, wiec HT mozna pominac.
    I mam porownanie technologii z przd 8 lat i prawei 2lat. Mniej wiecej 2.5 raza szybciej.
    Nie porownuje czestotliwosc bo 3.4GHz vs 3.33GHz z turbo 3.46GHz. Ale fakt zostaje jak kiedyswydajnosc rosla blyskawicznie, to od pewnego czasu dodaja kolejne rdzenie bez jakiegokolwiek mocnego przyspieszenia na rdzen. A wiele aplikacji nie potrafia wykorzystac wielordzeniowosc lub koszt licencji zjada sensownosc wykupienia wielordzeniowosci dla aplikacji.


  13. droga redakcjo (autor: Teriusz | data: 9/11/12 | godz.: 16:30)
    nie przesadziliście z tą złoto-żółtą oczojebną kolorystyką tekstu komentarzy? czytać się nie da :/
    do tego czcionka wkurza, litery się zlewają :/

    Dajcie coś dla normalnych ludzi by można było spokojnie czytać komentarze


  14. @12 (autor: Plackator | data: 10/11/12 | godz.: 00:00)
    Niewiem skąd twoje wnioski, ale średnio wydajność na takt takiego p3 (nie wliczając trefnego p4 którego wyminiłeś) wzrosła ok. 25%-30% względem i7 nie wliczając rozszerzeń.

  15. @Plackator (autor: VP11 | data: 12/11/12 | godz.: 08:19)
    Mam pierwszego Xeona z HT o czestotliwosci 3.4GHz, teraz pracuje na kolejnym Xeonie x5680 z czestotliwoscia 3.33GHz z podbiciem do 3.46GHz. Porownywalem wydajnosc w obliczeniach. Przelicz sam to co liczylo sie 57min teraz liczy sie 25min. Porownuje tylko i wylacznie 1 rdzen. Owszem zamiast 1 rdzenia mamy teraz 6. Wazne jest ze dodanie nowych instrukcji spowodowalo przyspieszenie obliczen. I powiem sie oplacalo wymieniac sprzet nie tylko z powodu przyspieszenia pojedynczego rdzenia ale i ilosci rdzen.

    @Teriusz zmien w ustawieniach kolorysteke na inna. Mnie akurat podoba sie, nie bie po oczach ale odpowiednio powiekszam w operze skrolem czciake.


  16. od 2009 wzrost wydajność prawie stoi (autor: ghs | data: 12/11/12 | godz.: 10:47)
    w miejscu to i sprzedaż spada. bo co ma być motywacją do zmiany? 10W w stresie mniej?

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.