Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 10 stycznia 2013 
    

Oficjalna zapowiedź nowego, ośmiordzeniowego procesora Samsunga


Autor: Wedelek | źródło: The Verge | 11:44
(17)
Samsung oficjalnie zapowiedział podczas targów CES 2013 swój nowy, ośmiordzeniowy procesor SoC o kodowej nazwie Exynos 5 Octa, zbudowany na bazie technologii ARM o nazwie big.LITTLE. Zgodnie z jej założeniami, mocnym rdzeniom Cortex A15 będą towarzyszyć słabsze Cortexy A7, które będą przejmować wszelkie zadania w trybie IDLE, redukując tym samym zapotrzebowanie na energię elektryczną. Podobne rozwiązanie od jakiegoś czasu w swoich Tegrach wykorzystuje Nvidia, ale tam mamy tylko jeden słabszy rdzeń, a w nowym Exynosie ma ich być czterokrotnie więcej.

Cały procesor będzie więc zbudowany z czterech rdzeni Cortex-A15, taktowanych zegarem 1,8GHz oraz czterech Cortexów A7, które będą pracować z częstotliwością 1,2GHz. Według Samsunga układ Octa będzie o dwukrotnie wydajniejszy w operacjach przetwarzania grafiki 3D od procesora Exynos 4 Quad, montowanego w Galaxy Note II i Galaxy S III, a przy tym będzie zużywać o 70% mniej energii niż Exynos 5 Dual, który można znaleźć w tablecie Nexus 10.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. O... chyba android 4.3 (autor: szpan | data: 10/01/13 | godz.: 12:25)
    w drodze :)

  2. Nieee (autor: ZeXeL | data: 10/01/13 | godz.: 12:41)
    Apple będzie miało co nazywać swoim produktem.

  3. Tak czy owak... (autor: InsaneInMe | data: 10/01/13 | godz.: 13:32)
    iOS 6.0.1 na 3GS lepiej działa nić Andek 4.1.2 na SGSIII - i to jest aksjomat Panowie... lub nawet WIndows 7 działą lepiej na Lumii 800.. niestety rdzenie i GHz to nie wszystko, lepiej niech google popracuje nad optymalizacją OS'a. Pozdrawiam

  4. InsaneInMe (autor: Mario2k | data: 10/01/13 | godz.: 13:35)
    Zdeko przesadziles z tym porownaniem ale ogolnie masz racje , optymizacji w Androidzie brak
    widac Google zatrudnia dosc slabych koderow
    albo na stanowiskach koles kolesiowi robote zalatwia i tym samym niema komu wziasc sie do pracy .


  5. Jak przeczytałem liczbę rdzeni (autor: Krotock | data: 10/01/13 | godz.: 15:28)
    ...pomyślałem, że chore i tylko czas pracy bez sensu skróci, ale skoro ma być taki energooszczędny, to zobaczymy. Swoją drogą czy są potrzebne aż 4 rdzenie Cortex A7 do trybu IDLE?

  6. @03 (autor: Paweł27 | data: 10/01/13 | godz.: 16:25)
    Masz racje, gdyż wciąż jest do ten sam iOS. Ale skoro ma zwolenników - OK. Prosty system dla prostych ludzi !!
    Swoją drogą mogłoby to być stałe hasło reklamowe Apple.


  7. Mario2k (autor: Markizy | data: 10/01/13 | godz.: 16:34)
    myślę że optymalizacją powinni się zająć producenci telefonów, bo google nie może przewidzieć kto czyj procek wykorzysta, a zmiany mogą być drobne w budowie ale znacząco wpływające na płynność, i do nich trzeba się dostosować.

  8. z ta optymalzacja to akurat google sie ruszylo (autor: RusH | data: 10/01/13 | godz.: 17:52)
    i dotyk i dzwiek juz nie laguje jak kiedys 100ms

  9. widziałem (autor: Kriomag | data: 10/01/13 | godz.: 23:15)
    Jak ios działa na 3gs... tragedia.

  10. Zatem bardziej dobitnie.. (autor: InsaneInMe | data: 11/01/13 | godz.: 07:48)
    Mam sobie w ręce mojego 3GS, obok mój teraz główny telefon SGSIII no i na koniec biorę Lumię, którą kupiłem żonie.. i ? Wszystkie systemy czyste prócz windows na Nokii - kobiety.. ;). Może wejdźmy w kontakty.. oj 4 rdzenia w Samsung i Lag? iOS - ten sam od lat.. no i co z tego jak działa płynnie i producent ma zarówno system jak i sprzęt ? Dalej nic nie kumają co niektórzy ? Co z tego, że system idzie do przodu i ma wodotryski jak... nie działa płynnie i osobiście mam to gdzieś jak potrzebuję szybko gdzieś zadzwonić lub coś na telefonie zrobić, a on ma laga pomimo dużej mocy obliczeniowej ? Google oraz producenci niech się zajmą optymalizacją, a nie dorzucaniem syfu niepotrzebnego bo realnym wymogiem dla normalnych ludzi jest szybkość działania, a nie podniecanie się "fajerwerkami".. wracając.. toporny i brzydki Windows na Lumii? Też płynnie.. Kiedy np. lag z kontaktami w Androidzie zniknie ?:) a możę po prostu kiedy Android prócz wyglądu będzie płynny nawet na słabym sprzęcie? GHz to nie droga do sukcesu aczkolwiek na pewno marketing.. bo ludzie widzą z reguły tylko "moc".
    Odpowiedzi:
    @9 - nie sędze, że widziałeś na sprawnym lub oryginalnym 3GS :)
    @6 - ten sam, naprawiane błędy i działa płynnie.. nie trzeba się nic uczyć bo jest intuicyjny.. jak kto woli ale aksjomatem jest podstawa - szybkość działania.
    @4 - czy ja wiem ? To chodziło o dobitność szybkości działania oldschoolowego 3GS i nowoczesnym SGSIII.. Według mnei też także myślę, że ogólnie obrało złą strategię i potem się dziwić, że XDA i różne romy, które starają się poprawiać użytkownicy bo producent nie raczy się tym podstawowym aspektem zająć..

    @5 - do Androida potrzebne :) jak patrzę sobie na ten 4.1.2 i pomyślę o np. jaki będzie 4.3 to nie dziwię się ilości rdzeni ;P


  11. @10 (autor: hideox | data: 11/01/13 | godz.: 13:34)
    ale czy tak naprawdę ta chwilka czasu Ciebie zbawi? ten ułamek sekundy? i co z tego, że iPhone jest szybki skoro na głównym ekranie w androidzie mam smsy czy widget pogodowy z czego codziennie korzystam a w iPhone czy Windows Phone tego brak, z szybkością androida wcale nie jest tak źle

  12. hehh (autor: Paweł27 | data: 11/01/13 | godz.: 19:10)
    @11 Zdecydowanie tak, ale mowa o modelach top a nie tych za 19,90 w abo za 29,90.
    Iphone szybkim czyni prosty system i niewielkie możliwości polaczone z wykastrowaniem ze wszystkiego co w Androidzie jest standardem. To wymaga od telefonòw z androidem większej mocy, bo sam draver androida bez powłoki pociagnie prawie każdy telefon z 256MB ramy plynnie jak w iphonie, a. Czymze wiecej jest iOS jak nie zwykłą siatką aplikacji androida (drawerem)


  13. @12 (autor: hideox | data: 11/01/13 | godz.: 21:10)
    mam Soniacza od roku 1core 1.4GHz na androidzie i wcale nie narzekam na jego szybkość a do tego pięknie wygląda ma świetne kolory, robi dobre fotki, jest wytrzymały bo spadł wiele razy i nic i nie kosztował majątku, natomiast mając porównanie z wieloma innymi zauważam że ogólnie android niezależnie od producenta i ilości rdzeni w pewnych momentach zachowuje się wszędzie tak samo niezależnie czy masz 1core 1.4ghz czy 2 albo 4core 1.4 czy szybszy i w tych momentach ułamek sekundy trzeba zaczekać, dodatkowo moim zdaniem w andku ważniejsza jest szybkość rdzeni niż ich ilość bo 2core 1.0 sprawia wrażenie wolniejszego od 1core 1.4 w androidzie (mam bezpośrednie porównanie), oczywiście prędkości iPhone czy WP to inna klasa ale one są ograniczone użytkowo więc nie ma ideału, każdy wybiera wg własnych kryteriów

  14. Ciąg dalszy... (autor: InsaneInMe | data: 12/01/13 | godz.: 06:06)
    @ 10 używałeś kiedyś iPhone lub jakąś Lumię dłużej niż ściągając na chwilę w salonie i biorąc do ręki ?:) Bo ja te telefony mam na codzień i te rzeczy w innej formie np. Lumia w kaflach, a iPhone w pasku wysuwanym z góry są także :). Z szybkością Androida jest źle i to jest aksjomat.. bo nie sztuką jest jak pisałem dodawanie bajerów ale i ICH OPTYMALIZACJA. Do dzisiaj lag 2sekundy gdzieś do książki, a zobacz sobie reakcję na błędy u innych producentów niż Google ;). A tutaj Panowie z Google wala w ch.. zamiast nad tym pracować i taka prawda także nikt nie przemówi mi bo mam oczy i widzę na każdym telefonie jak co działa - nawet przy czystym systemie.

    @12 drogi imienniku nigdy nie pisz postów po procentach hehe.. Tak dokładni prosty i dopracowany system bez wrzucania na siłę wodotrysków by był szybki i fakt Android w wyższych wersjach dla topowych modeli potrzebuje więcej mocy ale czy musi ? Tutaj jest właśnie kluczowe pytanie... Tak to chwalą się z każdą wersją jaka to płynność zwiększona ale szczerze ? Z wersji na wersję nic nie robią i tylko psychologicznie - sprawia wszystko wrażenie bo wciskają, że to robią :). to linux i tamto linux tylko każdy inaczej do tego podchodzi... ot cała filozofia, a do tego dochodzi heh "czarny koń" kaflowy ale daje radę jak widać pomimo obiekcji i uprzedzeń do producenta M$. Poważnie polecam pomimo uprzedzeń niektórym poużywać sobie każdego telefonu dłużej niż parę chwil w ręce i wtedy zobaczą o co dokładnie mi chodzi... I tak, czas jest cenny, zwłaszcza dla zabieganych ludzi :P A to nie ułamek sekundy tylko do 2 sekund i żenuje przy takiej mocy telefonu... Chyba wcisnę żonie tego SGSIII bo już mnie powoli irytuje ta "patelnia" roku i poszukam innej zabawki... A propos! Haa ciekawi mnie argumentacja wyboru tego telefonu - jakie aspekty brali pod uwagę :). OK idę pracować nad swoim bench table bo ramy trzeba podkręcić.. Pozdrawiam i miłego dnia życzę.


  15. @14 Nie obraź się (autor: Paweł27 | data: 12/01/13 | godz.: 08:41)
    Ale musisz mi, poważnie, napisać tutaj dokładnie gdzie ty widzisz takie lagi w tym swoim S3, bo czytam i przecieram "gałki" ze zdumienia :)
    Sam muszę sprawdzić, bo obawiam się że nawet jak skręcę procesor do 800MHz to 2 sekundowych nie będę w stanie zobaczyć.
    Czekam na konkret.


  16. 2 sekundy? (autor: hideox | data: 12/01/13 | godz.: 18:09)
    omfg to ten galaxy s3 strasznie słaby, ja nigdy tak długo nie czekam na swoim tańszym soniaczu :)

  17. Meritum... (autor: InsaneInMe | data: 14/01/13 | godz.: 08:22)
    @ 15 - nie obrażam się po prostu rozumiem, że jesteś zwolennikiem marki lub / albo kupiłeś ten produkt bo Ci się podobał i nie chcesz pisać prawdy jak tak naprawdę z nim jest oraz jak działa. Poza tym nie widzisz błędów podstawowych jak inni użytkownicy lub nie chcesz o tym pisać ale ja to rozumiem :) - zapraszam więc np. na sammobile lub XDA i sobie poczytasz podobne opinie lub przy nowych romach od samsunga "czy naprawili już laga przy kontaktach?" i wiele innych ciekawych. Jak to mówią "nie ma róży bez kolców". Także cieszę się, że tobie nie przeszkadzają błędy w tym telefonie ale ja i wielu użytkowników, którzy cenią sobie dopracowanie zwłaszcza u topowych modeli stwierdzam, że samsung bardzo nieładnie podchodzi do użytkowników.. Pewnie siedzisz na 4.0.4 to lagów tam nie było, pojawiły się w następnych aktualizacjach. Także daruj sobie komentarze w stylu "masz uszkodzony telefon" bowiem mam nawet opinię z przeglądu technicznego, że jest w 100% sprawny :P Samsung to w tej chwili dla mnie plastikowy gniot, który tylko przyciąga sloganami... bo do sprawnych urządzeń, które hulać powinny to on nie należy. Uwierz mi, że wiele zabawek przechodzi przez moje ręce i nie tylko na 5 minut podniesione z półki sklepowej :). Telefonem się bawię instalując na nim różne rzeczy i sprawdzając czyste softy także nie ma tu też mowy o tym, że wina jakichś apek ect.. Przetrzyj te "gałki" porządnie jak nie widzisz lagów w Android na Galaxy SIII lub polecam okulistę poważnie i też się nie obraź ale jak zobaczyłem twój post to znowu zastanawiam się czy jest sens w ogóle pisać swoje spostrzeżenia jak w necie sami fani marek bez doświadczenia i merytorycznych dyskusji.
    @16 - tak, niestety ale jak google tworzy system, a inni producenci telefony i muszą dostosować każdy do danego systemu to mamy efekty tego np. u niedopracowanego Androida pod Galaxy SIII. Tutaj znowu wspomnę o plusie znienawidzonego przez wszystkich Apple - producent ma zarówno oprogramowanie jak i sam produkt co daje nieporównywalny atut przy tworzeniu doń oprogramowania. Swoją drogą ciekawią mnie teraz te nowe Xperie ale też zastanawiam się nad zabawą z HTX One X ale przeraża mnie w nim wystający zbyt bardzo aparat.. No nic szkoda mojej polemiki i ubolewam nad tym, że nikt z posiadaczy danego telefonu nie napiszę prócz bodajże jednego gościa co pisał o Lumii prawdy o posiadanym telefonie :) Pozdrawiam serdecznie


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.