Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 31 stycznia 2013 
    

PhysX w grze Hawken, czyli na co stać technologię Nvidii


Autor: Wedelek | 09:52
(13)
Wielkie roboty bojowe, znane jako mechy, od zawsze rozpalały wyobraźnię graczy rządnych nowych wrażeń. Ten swoisty sentyment postanowili wykorzystać programiści i graficy ze studia Adhesive Game, którzy w ubiegłym roku zaprezentowali swoją nową grę MMO typu Free 2 Play, w której możemy usiąść za sterami jednej z potężnych maszyn kroczących. Owa gra zwie się Hawken i została zbudowana w oparciu o silnik graficzny Unreal Engine 3.5, z kilkoma modyfikacjami. Opisywana gra korzysta też z technologii PhysX, która umożliwia wykorzystanie zaawansowanych efektów fizycznych, liczonych albo przez CPU, albo przez kartę graficzną z rodziny GeForce.

Nikogo nie muszę chyba przekonywać, że ta druga opcja jest znacznie ciekawsza.

Tak czy siak Nvidia doszła do wniosku, że już od dawna branża IT nie poruszała tematu technologii PhysX i postanowiła przypomnieć nam do czego jest ona zdolna, na przykładzie gry Hawken.



W grę Hawken można zagrać za darmo, rejestrując się na TEJ stronie.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. no i jak chłopy? (autor: Demo | data: 31/01/13 | godz.: 11:09)
    gracie w to? Warte uwagi?

  2. Nieno, jestem wprasowany... (autor: PrEzi | data: 31/01/13 | godz.: 11:19)
    ...w glebe z wrazenia...
    Jak zwykle Psiks tworzy nam troszku smiecia tu, troszku smiecia tam, troche 'frędzli' - wyglada to moze i fajnie, ale ciekaw jestem jaki ma wplyw na wydajnosc, bo na sama gre i grywalnosci - zblizony do zera.


  3. hawken ssie (autor: RusH | data: 31/01/13 | godz.: 11:56)
    bylem w zamknietej becie tego scierwa :/

    czujesz sie jakbys fral w FPS bedac niepelnosprawnym albo pletfonurkiem
    wszystko jest slo-mo, za duze i bez sensu


  4. to co dali (autor: Markizy | data: 31/01/13 | godz.: 13:19)
    bez psiksa to wygląda jak by niektóre szczegóły grafiki wyłączyli po prostu, a co z tego że trochę więcej śmieci mamy na obrazie skoro nie wpływa to w żaden sposób na interakcje z otoczeniem, ładujemy w ścianę to rozwala się np wieża itp.

  5. ... (autor: piobzo | data: 31/01/13 | godz.: 13:49)
    wodotryski... jak każdy widzi potrafi zobaczyć na wideo, physx zapewnia lepsze cieniowanie, efekty świetlne itp.. ehh ten marketing

  6. up. (autor: piobzo | data: 31/01/13 | godz.: 17:56)
    no i potem się człowiek dziwi, że physx tnie, jak korzystasz z softwarowej wersji

  7. ... (autor: Aamitoza | data: 31/01/13 | godz.: 20:41)
    i to ta cała fizyka znowu? Jakieś gównianie wyglądające poświaty i dodatkowe elementy "niby rozpadających się" robotów?

  8. kupa!!! (autor: Kosiarz | data: 31/01/13 | godz.: 21:13)
    RusH dobrze napisal. z typowymi mechami jak np w wiekowej juz StarSiege nie ma to zbyt wiele wspolnego. mechy biegajO skakaO latajO i szczelajO. generalnie po jednym meczu mialem mocno dosyc chociaz o dziwo nie bylem w koncu stawki :P

    do tego dla wszystkich zainteresowanych gra jest PAY TO WIN z tego co zauwazylem. zeby cokolwiek odblokowac to trzeba sobie konto doladowac, dziekuje postoje.


  9. O Mechach (autor: dasswer | data: 31/01/13 | godz.: 22:42)
    większość marzy ale pociskających a nie upychających dziury w gatunku , nie grałem ale mam nadzieje że chociaż średnią osiągnie a co do zdjęć to różnica jest ! ale jak tam mech wybucha to glebę zaliczam bo moja wyobraźnia tak daleko nie wybiega... Rozsadzenie części a nie spalanie stali :D Chyba że dla innego pokolenia jest to adresowane.

  10. CZY (autor: LoneStarr | data: 1/02/13 | godz.: 10:40)
    tego PhysXa do MD5 da się użyć ?:)

  11. cytując klasyka: (autor: Gakudini | data: 1/02/13 | godz.: 11:42)
    "Bardzo to ładne, ale czy ma jakieś praktyczne zastosowanie?" Każdy rozsądny gracz syfXa wyłączy, bo śmieci i dym będą utrudniać rozgrywkę.

  12. Jak? (autor: Mestre-PL | data: 1/02/13 | godz.: 12:35)
    Panowie takie pytanko. Ktoś z Was ma takie same dokładnie efekty w grze? Mimo, że włączyłem obsługę physx`a efektow takich nie ma. Pytam, bo może to dopiero w jakiejś aktualizacji będzie.

  13. PhysX to gówno (autor: Teriusz | data: 3/02/13 | godz.: 08:29)
    Fizyka w physx ogranicza się tylko to "szczątków" czy jest to tłukące się szkło, jakieś latające szczątki czy opadające liście. Do tego te roje iskier jak dla mnie śmiesznie i źle wyglądają.

    Dla mnie fizyka to destrukcja otoczenia, która ma wpływ na dalszą rozrywkę, a nie tylko pojawienie się kilku szczątków, które po chwili znikną. Fizyka to twardość i waga elementów. Fizyka to działanie amortyzatorów czy oporopowrotników dział. Marszczenie się tkanin. Już dużo lepsze jest powiewanie flag, liści na gałęziach czy traw, które nie znikną nagle.
    To całe znikanie czegoś co wygenerowało physx świadczy tylko o tym, że jest to zasobożerny dodatek, który można wyłączyć a nie fajny element gry.

    Za fizyką w grach jestem jak najbardziej TAK, ale physx'owi mówię NIE!


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.