Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Poniedziałek 4 lutego 2013 
    

Premiera PlayStation 4 nastąpi 20 lutego 2013 roku


Autor: Wedelek | źródło: Next Power Up | 11:46
(24)
Sony opublikowało w sieci intrygujący filmik, który zdradza nam, że 20 lutego bieżącego roku zobaczymy coś, co całkowicie odmieni rynek. Owa nowość, to jak nie trudno się domyślić konsola nowej generacji, czyli PlayStation 4. Dla nas, użytkowników, jest to świetna wiadomość, bo o oznacza, że już niebawem zaczną się pojawiać gry prezentujące znacznie wyższy poziom graficzny (miejmy nadzieję, że nie tylko ten aspekt ulegnie poprawie), co automatycznie wpłynie na rynek gier dla komputerów PC. No dobrze, a jak będzie wyglądać specyfikacja nowej konsoli?

Tego niestety w dalszym ciągu nie wiemy i jesteśmy zdani na plotki, które sugerują, że PlayStation 4 otrzyma więcej pamięci RAM (około 5GB) oraz procesor APU firmy AMD. Pewne wydaje się, natomiast to, że wewnątrz nowej konsoli znajdziemy układ graficzny z rodziny Radeon, choć nie wiadomo jaki.




Czy tak będzie wyglądać konsola Sony? Przekonamy się 20 lutego.

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. wcześniej zapowiadali, że dopiero po M$ (autor: Sławekpl | data: 4/02/13 | godz.: 11:55)
    zaprezentują swoją nową konsolę hmm...
    może chodzi o coś innego, jakiś kontroler, kamerkę itp.


  2. ooo i taka konsolka mi się podoba (autor: Teriusz | data: 4/02/13 | godz.: 12:36)
    wiem, że to tylko koncept ale fajny, stonowany i spokojny.

    Tylko nazwa myląca, bo Japończycy uznają cyfrę 4 jako pechową. Będzie albo powrót do korzeni z tylko "Playstation" albo dadzą nazwę słowną jak Orbis


  3. Praktyczna (autor: Irmo | data: 4/02/13 | godz.: 13:08)
    będzie można na niej ukroić pajdę chleba albo pokroić cebulę ale to tylko koncept zobaczymy co oficjalnie nam pokażą :P

  4. swietne zagranie (autor: marioking | data: 4/02/13 | godz.: 14:02)
    Wlasnie tak gadali ze najwczesniej koniec roku, po premierze microsftu, niezle wykombinowali. Poprzednio fakt ze microsft ich uprzedzil nauczyl ich troche, ze ciezej ruszyc nawet slabszego konkurenta jak pol roku sie okpywal i tym sposobem moze nawet zlapali microsft z reka w nocniku.

  5. Moga nazwac (autor: VP11 | data: 4/02/13 | godz.: 14:03)
    Playstation 2013, ale 13 tez zla liczba

  6. Albo nazwą "New PlayStation" (autor: ZeXeL | data: 4/02/13 | godz.: 14:34)
    hehe

  7. Po co 5GB RAM? (autor: djBoss | data: 4/02/13 | godz.: 16:31)
    Spokojnie wystarczyłyby 2GB, po 1 dla CPU i GPU.
    Naciąganie na kasę!!!


  8. @djBoss (autor: TeXXaS | data: 4/02/13 | godz.: 16:55)
    Może i naciąganie, ale prawda jest taka, że ram jest dość tani. A w ten sposób nie muszą się martwić o dociąganie danych z wolniejszego dysku.
    Zależy ile zawołają... chociaż u mnie w domu, chętnych do grania za wielu nie ma.


  9. djBoss (autor: Teriusz | data: 4/02/13 | godz.: 17:22)
    a ja myślałem, że "64KB ought to be enough for everyone" ;)

  10. Teriusz pomyliłeś konsole news jest o PS a nie XBOX :E (autor: Sławekpl | data: 4/02/13 | godz.: 17:28)
    ...

  11. tak djBoss (autor: RusH | data: 4/02/13 | godz.: 18:16)
    wystarczy 640KB :)

  12. hmmm (autor: Mario2k | data: 4/02/13 | godz.: 18:39)
    2GB zdecydowanie za malo , pewnie dla przecietnego Kowalskiego z glodowa pensja to owe 2GB z wzgledow finansowych jest OK .

    Developerzy sie wypowiadali w tym temacie juz kilka razy , byla propozycja nawet 8GB Ramu ! ! !
    na moj gust 2GB szybkiej pamieci graficznej + 4GB ramu bedzie wystarczajace.

    Obawiam sie tylko ze obecna sytuacja Sony moze wplynac na slabsza konfiguracje ich nowej konsoli
    i jak najbardziej prawdopodobne bedzie owe
    2-3 GB pamieci ogolem .


  13. Mario2k (autor: Teriusz | data: 4/02/13 | godz.: 19:04)
    tylko nie znowu rozdzielność pamięci osobno dla CPU i GPU :/

    Wolę rozwiązanie z xboxa o wspólnym dostępie do jednej pamięci. A jak pamiętam z roadmapów AMD to właśnie to chcą niedługo wprowadzić do PC. PC właśnie traci swoją wydajność na transferach.


  14. Carmack w wywiadach (autor: Teriusz | data: 4/02/13 | godz.: 19:06)
    też uznał to za lepsze rozwiązanie, gdzie nie trzeba transferować danych i ich powielać.

  15. Teriusz (autor: Mario2k | data: 4/02/13 | godz.: 19:40)
    To moze byc przyszlosc PC zeby wspoldzielic pamiec
    ale jak narazie pamieci GDR5 sa znacznie szybsze niz DDR3-2133 wiec musza zmienic caly podsystem plyta glowna-komunikacja z gpu/cpu zeby mialo sens wspoldzielenie pamieci w komputerach PC .

    No chyba ze komputerek do biura na bazie AMD APU tyle ze do gier typu Crysis i BF3 wymagane co najmniej 2x wiekszej przepustowosci
    zero szans .


  16. A może jeszcze zrobią z tej konsoli (autor: CharlieBrown | data: 4/02/13 | godz.: 20:02)
    takiego PC'ta. Będzie tylko inna obudowa, a reszta to samo i problem przenoszenia gier przestanie istnieć.

  17. CharlieBrown dla użytkowników byłoby to najlepsze (autor: Sławekpl | data: 4/02/13 | godz.: 20:33)
    rozwiązanie, ale mało prawdopodobne,
    cały ekosystem wokół konsol by padł, żadna z firm na to nie pozwoli, sądzę, że mimo iż są zapowiadane "pecetowe" podzespoły w konsolach będzie to jakoś zabezpieczone i to sprzętowo a nie programowo
    być może po to była potrzebna AMD licencja na ARM


  18. @Teriusz (autor: djXone | data: 5/02/13 | godz.: 01:38)
    Nie wydaje mi się, gdyż jeśli jest jedna wspólna pamięć mogą występować większe opóźnienia dostępu do pamięci, gdyż więcej operacji musi obsługiwać na raz jedna pamięć, patrząc na nowe gry na PC, widać że coraz więcej operacji będzie wykonywanych przez RAM, a przecież gry mają być coraz lepsze (ja czekam na takie jak filmy w kinie, które przecież teraz komputerowo są robione!)

  19. a mnie ciekawi... (autor: Krzem | data: 5/02/13 | godz.: 03:56)
    Jak wybór procesorów AMD wpłynie na optymalizację gier PC na procesory sygnowane ich logiem... Ach te nieokiełznane moduły ;) Jakkolwiek w nich naprawdę może być MOC :)
    http://pctuning.tyden.cz/...arovych-naroku?start=6


  20. Zaskakujące... (autor: P.J._ | data: 5/02/13 | godz.: 08:42)
    Jeśli to rzeczywiście prawda i PS4 ukaże się za dwa tygodnie, to świadczy o tym, jak pięknie udało się Sony utrzymać tajemnicę. Zagranie w stylu Apple. A swoją drogą to wyjaśnia dlaczego Rockstar przełożył premierę prawie ukończonego GTA V na czerwiec...

  21. (jak to mawiał Jobs)... i jeszcze jedno... (autor: P.J._ | data: 5/02/13 | godz.: 08:43)
    Sony - aż do wczoraj - "pokerface". Mówi o końcu roku, o premierze po M$ - a tutaj "trollface" ;)

  22. Ram (autor: metka | data: 5/02/13 | godz.: 09:57)
    Moim zdaniem 8 GB RAM to odpowiednia ilość dla konsoli następnej generacji, a 6 GB to absolutne minimum. To sprzęt na następne kilka lat. Musi być mocny, a kontent w grach zajmuje bardzo dużo miejsca. Tekstury w dzisiejszych grach są tragicznej jakości - to musi się poprawić.

  23. @djXone (autor: Mariosti | data: 5/02/13 | godz.: 11:36)
    Z jednej strony tak, z drugiej strony nie, ponieważ:
    a. Dwa obszary rozłącznej pamięci oznaczają że marnujemy sporą jej ilość gdyż potrzebujemy synchronizować dane między nimi, a to oznacza że mamy zbędne kopie tych samych danych.
    b. O ile w obliczeniach stricte na gpu gdzie tylko input i output lecą z ramu systemowego i w obliczeniach stricte cpu, rozłączny ram gpu i cpu są zaletą, to niestety jest to przypadek w zasadzie akademicki w kontekście gier i multimediów. To z kolei oznacza że mamy ogromny narzut zasobów na synchronizację danych między pamięcią cpu i gpu, a przez to takie cukierki jak microstuttering, "szeroko pojęte ograniczanie cpu i gpu nawzajem", oraz problem zbyt małych problemów dla gpu aby opłacało się je przesłać przez pci-e (szczególnie to ostatnie zmieniłoby znacząco sposób wykorzystywania cpu i gpu w programowaniu).
    3. Można zrobić wspólną pamięć wielokanałową o szerokiej magistrali. Jeśli kontroler będzie dobrze zaprojektowany do obsługi naprzemiennych zapytań cpu i gpu to nie widzę aby mógł być tu jakiś problem. Dobrym przykładem jest kontroler ramu intela z HD3000 i 4000, który dzięki współdzieleniu cache l3 z gpu świetnie radzi sobie z jednym i drugim układem, a przecież korzysta z tylko 128bitowej magistrali i na dodatek relatywnie wolnych kości w porównaniu do pamięci gpu (oczywiście intel hd to nie to co porządne gpu, niemniej jednak nie wymaga 512bitowe magistrali pamięci aby dać się w pełni wykorzystać, co oznacza że o ten aspekt nawet w przypadku sporo mocniejszych zintegrowanych gpu nie ma co się martwić(zawsze można dorzucić kanał ramu i zwiększyć przepustowość poprzez obsługę szybszego ramu)).


  24. @23 (autor: djXone | data: 9/02/13 | godz.: 03:05)
    Tego można się jedynie dowiedzieć w praktyce niestety. Co będzie np. gdy jednocześnie CPU i GPU będzie czytać te same dane, może to wpłynąć negatywnie na wydajność oraz powstawanie mikroprzycięć w grach. Co przyszłość nam przyniesie nie wiemy, czas pokaże.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.