Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2021
Czwartek 21 lutego 2013 
    

PlayStation 4 na bazie rdzeni Jaguar i z Radeonem od AMD


Autor: Wedelek | 10:40
(67)
Sony, podczas wciąż trwającej jeszcze konferencji, zaprezentowało swoją nową konsolę do gier z serii Play Station o numerku cztery. Następca popularnej "trójki" to prawdziwy rewolucjonista w branży, zbudowany na bazie procesora heterogenicznego (APU) firmy AMD, który to układ buduje osiem rdzeni x86 Jaguar, pracujących z zegarem 1,8 GHz. Zmiana architektury dobry znak dla programistów i graczy, bo teraz napisanie gry, która będzie działać zarówno na PlayStation 4 jak i na komputerze PC zajmie mniej czasu i będzie tańsze.

Opisywana konsola dostanie też 8GB współdzielonej pamięci typu GDDR5 (dostęp mają do niej zarówno CPU, jak i GPU), co stanowi spory postęp w stosunku do poprzedniej generacji, gdzie mieliśmy tandem złożony z 256MB pamięci systemowej i 256MB pamięci z której korzystał GPU. Równie dobrze prezentuje najważniejszy element konsoli, a więc układ graficzny, który będzie zbudowany na bazie architektury GCN 2.0.

GPU montowany w PlayStation 4 otrzyma 18 jednostek CU (Compute Units), a więc 1152 procesory strumieniowe. Jego wydajność w obliczeniach pojedynczej precyzji wyniesie 1,84 TFLOPSa. Układ montowany w produkcie Sony ma więc więcej jednostek, niż aktualnie sprzedawany przez AMD model Radeon HD 7850, który ma zaledwie 16 bloków CU (pierwsza generacja GCN).

Nowa konsola Sony dostanie też napęd Blu-Ray moduły Ethernet, Bluetooth 2.1, WiFi, porty USB 3.0, AUX i HDMI, a także nowe kontrolery. Pierwszym z nich będzie pad Dual Shock, a drugim kontroler ruchu o nazwie PlayStation Eye.

Konsola Sony na rynek trafi w listopadzie.





APU na bazie Jaguara będą się charakteryzować, podobnie jak Bulldzoery, budową modularną, w tym znaczeniu, że zostaną zbudowane z jednostek CU, a każda taka jednostka będzie złożona z czterech rdzeni x86.

Na tym jednym aspekcie podobieństwa się kończą, bo w przeciwieństwie do architektury Bulldozer, w Jaguarze wszystkie rdzenie są elementami indywidualnymi, które komunikują się ze sobą za pośrednictwem pamięci podręcznej drugiego poziomu, o pojemności 2MB. Na tym lista zmian się nie kończy, bo dotychczas stosowane w Bobcatach jednostki zmienno-przecinkowe zostały zastąpione nowymi, 128-bitowymi (FPU), zmieniono budowę schedulera (planisty) i dodano dodatkowy bufor pamięci, w którym przechowywane są niedawno wykorzystywane przez CPU instrukcje. Podobny element można znaleźć w procesorach Intela z rodziny Sandy Bridge i Ivy Bridge.

A skoro jesteśmy przy instrukcjach wykorzystywanych przez procesor, to warto wspomnieć, że ich zestaw zostanie w Jaguarze poszerzony o: SSE 4.1 i SSE 4.2, AVX i AES, a także BMI, TBM, F16C, MOVBE i PCLMUL. Dodano również kilka mniejszych modyfikacji, jak możliwość dzielenia stałoprzecinkowego i powiększono Sheduler instrukcji oraz ReOrder Buffer, a wprowadzone zmiany mają przynieść co najmniej 15% wzrost wskaźnika IPC.

Poniżej znajdziecie link do wciąż jeszcze trwającej konferencji:



Broadcasting live with Ustream

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. I teraz niebiescy beda krzyczec ze im gry wolno chodza... (autor: ekspert_IT | data: 21/02/13 | godz.: 11:22)
    Piledrivera trzeba kupowac a nie biadolic wtedy jest pewnosc ze sprzet wykorzystac wszystkie moduly i cala wydajnosc ukladu ;)

  2. Cy te dane (autor: VP11 | data: 21/02/13 | godz.: 11:28)
    na temat procesora i karty graficznej dalej przecieki czy oficjalnie potwierdzone przez Sony ?

  3. Widać że (autor: antrax | data: 21/02/13 | godz.: 11:33)
    Procesory AMD nie są takie słabe jak się wydaje, ciekawe co na to Intel?, pewnie plują sobie w brodę, że nie ma tam i5 czy i7

  4. chlip chlip :( (autor: Wyrzym | data: 21/02/13 | godz.: 11:33)
    Ilosc ramu zaskoczyla pozytywnie, czego nie mozna powiedziec o ukladzie graficznym, chlip chlip :( i czego ten procesor ma 1.8Ghz.
    No nic, ciekawe co powie na to MS
    Jesli bedzie tez na AMD to chyba szach mat dla Intela :>


  5. Wedelek tą potyczkę wygrałeś :) (autor: Sławekpl | data: 21/02/13 | godz.: 11:34)
    druga to grafika w nowych APU
    ja spodziewam się remisu :)


  6. @VP11 (autor: Wedelek | data: 21/02/13 | godz.: 11:34)
    Ja pisałem z notki prasowej Sony, umieszczonej przez jeden z serwisów.

  7. BUHU (autor: marioking | data: 21/02/13 | godz.: 11:36)
    Tez mi sensacja.. robienie wiele halasu o nic. Caly ten rumor od biedy by uszedl gdyby zapowiedzieli ze sprzedaz rusza na przestrzeni miesiaca gora kwartalu . Nie pokazali fizycznie konsoli czy szczegolow ekonomicznych, tylko ze gdzies tam za 9 miesiecy! bedzie cos! Nic dziwnego ze samej konsoli nie pokazali bo najpewniej ciagle w chwili obecnej bebechy siedza w budzie a'la pc bo te fotki to sa raczej poglodowe. Dla mnie to wydarzenie to kompromitacja.

  8. Dla mnie to porażka - rdzenie Jaguar?... (autor: raczek70 | data: 21/02/13 | godz.: 12:08)
    Jak już to sądziłem, że bedą to Trinity.
    Czy jeśli chodzi o CPU, te Jaguary będą mocniejsze od Cell'a? ;)...
    Konstrukcję ratuje tylko dużo RAM-u i GPU.
    PS3 wchodząc na rynek miało większą przewagę na ówczesnymi PC.


  9. Procek jest ok... (autor: Kosiarz | data: 21/02/13 | godz.: 12:09)
    wreszcie beda gry optymalizowane pod wiele rdzeni i to cieszy bo w tym kierunku zmierza wszystko. Wiadomo ze nie jest to jakies szybkie i5 czy i7 ale wtedy dalej wszystko byloby pisane pod 2-3 rdzenie bo.... po co na wiecej.

    Grafika na poziomie mojego 6950. Tez nie jest zle. Przeciez nie wpakuja tam totalnego high-endu bo wtedy sam uklad by kosztowal tyle co konsola.

    Jedyne do czego mozna sie przyczepic to brak Display Port/DVI Dual Link ktore pozwalaja na uzytkowanie w wyzszej rozdzialce niz HD - badzmy szczerzy teraz to standard ale jezeli konsola bedzie tak dlugo trzymana przy zyciu jak poprzednia wersja to moze sie okazac ze pomimo tego ze bedziemy miec wypasny TV/Monitor to z niego nie skorzystamy podczas grania.


  10. @08 (autor: Plackator | data: 21/02/13 | godz.: 12:28)
    Od Cella z PS3 w który był wykorzystywany tylko jeden rdzeń raczej tak.

  11. @SlawekPL (autor: Wedelek | data: 21/02/13 | godz.: 12:34)
    Cieszę się, ale nie z wygranej, tylko z tego co to znaczy dla AMD, a więc i dla mojego portfela:) Większa konkurencja = lepsza cena + większy postęp. Jak tu się nie cieszyć:P

  12. mam konsole w nosie... (autor: 5eba | data: 21/02/13 | godz.: 12:53)
    ...ale mnie też ta informacja bardzo cieszy :)

  13. Wedelek (autor: Markizy | data: 21/02/13 | godz.: 13:09)
    w tej notatce prasowej sony było napisane wyraźnie żę architektura GNC2.0 ?

    Bo patrząc na ten dokument wiadomo że jest GNC, http://www.scei.co.jp/...release/pdf/130221a_e.pdf , przy czym GNC2.0 może dotyczyć samych apu opartych o jaguara ze względu na dostosowanie ich do HSA.


  14. wcześniej czy później kupuję ps4 (autor: hideox | data: 21/02/13 | godz.: 13:18)
    i nie ma bata :) konsola jest wydajna bo widać po efektach graficznych, gry zapowiadają się świetnie a to dopiero mały początek i zapowiedzi będzie więcej, czekam

  15. @Wedelek (autor: VP11 | data: 21/02/13 | godz.: 13:18)
    Czyli wiadomosc potwierdzona. Wrescie AMD dostanie zlecenie na ktorym bedzie zarabiala przez jakis czas. To dobrze bo potrzebuje na rozwoj kasy, no i moze wroci do konkurencji z Intelem. A to cos na czym wszystcy skorzystaja, czy uzytkownicy AMD czy uzytkownicy Intela.
    Tylko martwi mnie jedno. Brak swoich FAB, wiec musza zrobic zamowienie na zewnatrz, ostatnio wycofali sie z zamowien placac kare. Tu musza sprostac zamowienie dla Sony oraz na rynek detaliczny. Czyli moze zabraknac AMD na rynku detalicznym, a to pociagnie w przyszlosci na spadek zainterysowania ze strony zwyklego uzytkownika. Jak ktos zawodzi sie na producencie sprzetu, to przez jakis czas omija go szerokim lukiem. A nie od teraz wiadomo ze z dostepnoscia APU na rynku nie jest najlepie.


  16. @up (autor: Franz | data: 21/02/13 | godz.: 13:28)
    jeśli ms potwierdzi użycie amd to będą dostarczać apu do obu nextgenów i samo gpu do wii u to oznacza na prawdę dobrą kasę dla amd ale i też dużą odpowiedzialność bo kary umowne będą srogie, może się okazać że dla amd rynek konsoli będzie musiał być na najwyższym priorytecie tak samo dla dostawców OEM, a dopiero nadwyżki produkcyjne pójdą na rynek retail

  17. Porównanie do PC (autor: pio2 | data: 21/02/13 | godz.: 13:38)
    Teraz nie było szans na pobicie wydajności najsilniejszych PCtów. W 2005-6 najsilniejsze karty graficzne pobierały ok. 100W a procesory (AMD FX) tez tego pułapu nie przekraczały. Obecnie PCty są znacznie bardziej prądożerne i chyba nikt poważnie nie myślał o zintegrowaniu 4 modułowego Piledrivera z układem HD7970 na jednym kawałku krzemu.

  18. @7,8 (autor: antrax | data: 21/02/13 | godz.: 14:23)
    Dlaczego osądzacie coś czego jeszcze nie ma, jak wyjdzie, będą testy to w tedy można będzie powiedzieć czy jest ok czy nie, ale skoro taka firma jak sony się tym zainteresowała to znaczy że procki AMD muszą być na tyle wydajne by sprostać grą i dziś i jutro, chyba że ta konsola jest przeznaczona na 2 lata w co wątpie

  19. @antrax - masz dużo racji, jednak (autor: raczek70 | data: 21/02/13 | godz.: 15:22)
    po Jaguarze nie można się spodziewać mocy porównywalnej z Trinity. W sumie, TPD Trinity nie jest dużo większe od deklarowanej dla Jaguara.
    Może Sony nie chciało tworzyć drogiego potwora i poszło drogą Wii, oczywiście trzeba zachować proporcje :).
    Żeby nie było, cieszę się, że AMD będzie dostawcą hardware'u do konsol, może trochę zarobi i wróci z dobrym CPU dla PC, czego im i nam bardzo życzę.


  20. No to trzeba kupować (autor: djBoss | data: 21/02/13 | godz.: 15:40)
    akcje AMD póki tanie :)

  21. Mnie najbardziej (autor: kombajn4 | data: 21/02/13 | godz.: 16:15)
    cieszy że dzięki takiej specyfikacji powinny w miarę krótkim czasie spopularyzować się gry wykorzystujące więcej niż 2-3 rdzenie. O ile się nie mylę mój kupiony do konwersji filmów Phenom X6 właśnie dostał awans na procesor nadający się do gier.

  22. dobre wiadomosci (autor: RusH | data: 21/02/13 | godz.: 16:29)
    -AMD nie upadnie
    -Havoc na GPU zamiast zasranego physixa
    -gry zaczna uzywac 8 rdzeni!

    zle wiadomosci:
    -to ciagle Sony
    -online DRM, koniec odsprzedawania gier


  23. @RusH (autor: cis-Redakcja | data: 21/02/13 | godz.: 17:01)
    Ciągle Sony bo to ciągle PlayStation. Przepraszam bardzo, ale co w tym złego?

  24. PS4 ??? (autor: Conan Barbarian | data: 21/02/13 | godz.: 17:12)
    A gdzie do cholery jest zdjęcie tej konsoli?
    Jeszcze nie ma nawet prototypu?
    Nvidia w przypadku Fermi przynajmniej atrapę pokazała.


  25. @Inne API, inny System (autor: Plackator | data: 21/02/13 | godz.: 17:14)
    więc i inne zużycie procesora, nie muszą wszystkie wrzucać na procesor, mogą robić gry bardziej pod GPU.

    To nie Windows gdzie 60% zjada Directx, 20% sterowniki, a dopiero resztę zjada przygotowywanie danych pod renderowanie sceny.


  26. A wiec bez euforii (autor: pandy | data: 21/02/13 | godz.: 19:38)
    Wydajnosc nowej konsoli nie bedzie znaczaco wieksza od przecietnego PC pod koniec 2013 roku, w porownaniu do PS3 zyskiem bedzie glownie wielkosc pamieci RAM (przeniesienie ciezaru z myslenia jak sie zmiescic w 140 - 160MB RAM) oraz unifikacja kodu w PC (oczywiscie o ile developerzy beda potrafili pisac w OpenGL).

    Nie spodziewam sie cudow i chyba bardziej oplacalny bedzie zakup PC.


  27. @23 (autor: 5eba | data: 21/02/13 | godz.: 20:40)
    polityka firmy

  28. no wydajnosc nie bedzie wieksza niz pc (autor: Wyrzym | data: 21/02/13 | godz.: 20:48)
    ale gry beda wygladaly 20x lepiej niz na pc z roku 2013, optymalizacja, brak windowsa, wiekszy budzet na gry konsolowe, bla bla bla. Moze w super pi przegra z twoim pc, ale twoj pc z takimi samymi parametrami to wybuchnie predzej niz pociagnie taka grafike.

  29. @28 (autor: djXone | data: 21/02/13 | godz.: 21:25)
    Dokładnie jak mówisz, do tego PC przy takim CPU zawiesiło by się przy samym włączaniu GG!

  30. up. (autor: Krax | data: 21/02/13 | godz.: 22:13)
    ja nie uważam tego cpu za słabe...
    mocno stroną konsol zawsze była optymalizacja... a w tym wypadku sony tnie wysiłek procesora i przenosi bardziej złożone obliczenia na grafikę. uważam że to jest sukces swego rodzaju sukces...
    a co do wydajności w przypadku mocniejszego zestawu byłby problem z oddawaniem ciepła i zasilaniem... to przecież konsola nie blaszak.

    ps. mam w domu pc z gorszym zegarem i nie zawiesza się przy włączaniu(os+ antywirus + xfire + skype), nie lekceważ potęgi złomu:E


  31. @up (autor: Krotock | data: 21/02/13 | godz.: 22:35)
    Tylko czy będzie sens kupowania tej konsolki, skoro gry pod nią pisane, będą prawdopodobnie równie dobrze działać na blaszaku? Portowanie gier między PS4 a PC nie będzie wielkim problemem, a co za tym idzie genialna optymalizacja gier konsolowych przeniesie się na PC, w szczególności te oparte o podzespoły AMD. Mogę się oczywiście mylić.

  32. @31. (autor: Mariosti | data: 21/02/13 | godz.: 22:56)
    8GB ramu o wydajności zupełnie nieosiągalnej dla pc'tów, brak opóźnień między gpu i cpu (pod postacią pci-e), gpu o wydajności ze średnio wysokiej półki plus dobra optymalizacja... oj będą się pociły pc'ty, ale przynajmniej gry będą na nich sensownie chodzić i nastąpi znaczący wzrost możliwości jeśli chodzi o tworzenie gier ich oprawy graficznej, fizycznej itp.

  33. @28? (autor: pandy | data: 21/02/13 | godz.: 23:11)
    tzn?
    po pierwsze konsola ma wlasny system operacyjny - rzecza dyskusyjna jest ile on zajmie zasobow, co do grafiki to raczej nie bedzie ona odbiegac od tego co oferuje PC - nie wiem wiec o jakiej optymalizacji mowisz skoro zadna konsola nie daje bezposredniego dostepu do zasobow sprzetowych - co rpawda jakies ploty sa ze moze PS4 da dostep do niektorych zasobow ale nie jest to potwierdzone.
    Generalnie PC i Xbox to bedzie DirectX i PS4 to raczej bedzie OpenGL - tak czy siak developerzy beda musieli optymalizowac kod pod te dwa API.
    Wiec moze gry beda mialy 1080p60 i tyle - nie liczylbym na nic wiecej - np na obsluge wielu wyswietlaczy - nie ma sladu wyjscia DP w nowym PS4 i to jeden z najwiekszych bledow Sony bo prosta przejsciowka za kilka zl pozwalalaby podlaczac HDMI do DP a tak... a tak konsola bedzie przywiazana do jednego TV i tyle.
    Dobrze ze jest normalna ilosc RAM i to jedyny plus nowej platformy - cala reszta mocno przecietna, malo awangardowa ale za to relatywnie tania.
    Lekcja PS3 zostala przez Sony odrobiona na 3+do 4 na szynach jednak troche zabraklo.


  34. wiekszosc gier (autor: angh | data: 22/02/13 | godz.: 00:12)
    na pc uzywa maksymalnie 2 rdzeni, a i to raczej kiepsko. Na konsolach gry beda uzywaly calego procesora. Podobnie z karta graficzna, gry na pc uzywaja jej strasznie nieefektywnie, poniewaz rownaja do minimalnej, i tylko directx uzywa swoich bibliotek, aby wygladalo to lepiej... samemu obciazajac system. Wiec, jest to 8rdzeniowy potworek z solidna graika i ekstremalnie szybka pamiecia, ktory bedzie szybszy niz moj i7 + 7950 dlatego, ze bedzie uzwyal tego sprzetu, ktory ma na pokladzie. Da rade nastepne 5-8 lat.

  35. @Krotock (autor: cis-Redakcja | data: 22/02/13 | godz.: 01:34)
    PS to nie XBOX. Sporo (conajmniej niezłych) gier z tego systemu nigdy nie wychodzi na blaszaka. Pamiętajmy, że wiele osób ciągle kupuje konsole dla "tych" kilku tytułów...

  36. pandy (autor: Markizy | data: 22/02/13 | godz.: 07:29)
    ludzie grających na 3 monitorach to i tak margines graczy, tym bardziej że ktoś kto kupuje konsole nie kupuje 3 monitorów czy telewizorów. Brak rozdzielczości powyżej FHD może niepokoić ale z drugiej wyższa rozdzielczość to wyższe obciążenie, przez co twórcy gier musieli by podcinać detale a po co? Tym bardziej że ps3 i xbox problemy miały pociągnąć gry w 720p.

  37. Sony & PS4 (autor: Conan Barbarian | data: 22/02/13 | godz.: 07:35)
    Farsa, farsa, farsa i jeszcze raz farsa!
    Dwie godziny pierniczenia o atrapie pada.
    Sony nie ma prototypu a M$ może spokojnie robić swoje.
    Nawet data premiery nie jest wyznaczona.


  38. @34&36 (autor: pandy | data: 22/02/13 | godz.: 07:55)
    @34 Oczywiscie dzis wiele gier uzywa na PC 2 rdzeni i to bedzie sie zmieniac bo ograniczenia technologiczne powoduja ze predkosc przetwarzania danych mozna zwiekszac wylacznie przez zrownoleglanie jednostek.

    Wiekszosc gier na PS3 tak naprawde wyglada tak a nie inaczej bo uzywaja architektury z PC portowanej na PowerPC - czyli 2 watki max, moze czasem cos przerzucone jest na SPE i tyle. Tu widac bylo przewage Xbox ktory posiada 3 fizyczne rdzenie i lepsza architekture systemu raz GPU.

    @36 nie watpie ze 3 i wiecej monitorow to drobny % wsrod graczy ale 2 monitory to wlasciwie standard w dzisiejszych czasach - oczywiscie tu nawet nie chodzi o rzeczywista konfguracje ale o przyszlosc - konsola ktora powinna powiedzmy zapewnic 5 - 7 lagt wzglednego spokoju by byc oplacalna tak z punktu widzenia Sony, Microsoft jak i studiow developujacych gry.


  39. @38 (autor: angh | data: 22/02/13 | godz.: 11:40)
    Gry, ktore mnie interesuja na ps3 sa robione przez studia wewnetrzne, sa exami, i wykorzystuja pelen potencjal cpu, dlatego daja one rade nawet dzisiaj. Podobnie bedzie w przyszlosci - w multi moge grac na pc, ale exy pokaza klase na ps4. I na pc gry dlugo nie beda obslugiwac wiecej niz 2 procesorow. Oczywiscie dispatcher bedzie staral sie wyprzedzac i dzielic obliczenia na wiecej rdzeni, ale i tak bedzie powstawal overheat na instrukcjach.
    Poza tym, nawet gry portowane na ps4 bade lepiej korzystaly z jej cpu ze wzgledu na solidny kompilator. Jedyne, co bedzie wymagane to przestrzeganie kilku zasad pisania kodu, ktore nie zmnienia niczego na pc, a solidnie przyspiesza na ps4/durango.


  40. up. (autor: Krax | data: 22/02/13 | godz.: 13:37)
    rozumiem że już piszesz swoje pierwsze programy na ps4 skoro wysuwasz takie wnioski?

    "Poza tym, nawet gry portowane na ps4 bade lepiej korzystaly z jej cpu ze wzgledu na solidny kompilator"-jestem programista, a nie wiem co chciales przez to powiedzieć...


  41. @39 (autor: piobzo | data: 22/02/13 | godz.: 16:26)
    w programowaniu, jedyne co trzeba robić optymalizując kod pod daną platformę to trzymać się pewnych zasad, jedyna różnica jaka będzie między ps4 a pc to środowisko, jeśli jakaś gra będzie działać na 4 rdzeniach asembler będzie ten sam, po prostu nikt na ps4 nie będzie miał programów od adobe, antvira, maszyny javy, i całej reszty niepotrzebnego dla gracza kału

  42. up up (autor: RusH | data: 22/02/13 | godz.: 18:19)
    jak krax, jestem programista i jedyne co wyczytalem w tym poscie to podchwycenie kilku slow kluczowych (dispatcher, overheat, kompilator) i wplecenie ich w intelektualny wymiot

    ps4 bedzie zwyklym PCtem z OSem od sony wymagajacym wiecznie online DRMu. Nic wiecej.


  43. nie jestem progamista ale co oznacza termin (autor: pandy | data: 22/02/13 | godz.: 19:57)
    overheat? czy cos sie przegrzewa czy moze chodzi wam o overhead?

    wracajac do topica - jedyna zaleta PS4 bedzie duzo RAM i 8 rdzeni, jeden pewnie bedzie zarezerowany na system i DRM reszta wymusi na programistach kombinowanie jak podzielic zadania - skorzystaja na tym tak PC jak i konsole.


  44. UHD 4k (autor: mcz | data: 23/02/13 | godz.: 00:10)
    a ja myslałem ze nowe konsole udzwigna rozdzialke UHD 4k, (wspomne o UHD 8k) ale widać ze nie bardzo :(

  45. tego (autor: Krax | data: 23/02/13 | godz.: 13:56)
    do końca być pewny nie możesz, aż do dnia premiery... układy montowane nie będą prawdopodobnie w 100% tym co mamy w klockach, więc nadzieja jak zwykle umrze ostatnia

  46. @42 (autor: Yog-Sothoth | data: 23/02/13 | godz.: 17:28)
    A ty dalej jak mantrę powtarzasz te bzdury o DRM choć Sony oficjalnie zaprzeczyło jakoby miało blokować używane gry, czy też wprowadzać obowiązek online aby grać.

    Za to z drugiej strony Steam i spółka skutecznie wycięli możliwość sprzedania _swojej_ własności a jeszcze są hołubieni przez właścicieli PC..


  47. A ja się zastanawiam... (autor: andplu | data: 24/02/13 | godz.: 08:05)
    czy AMD naprawdę będzie zarabiać na sprzęcie do tego PS czy polecą po kosztach lub nawet dopłacą, byle móc się chwalić "Sony to my" :D Tak czy siak może to mieć sens i za rok rozważę przesiadkę z Phenoma x3 na może Buldożera lub jak kolego wyżej pisał na phenoma x6 ;)

  48. @andplu (autor: kombajn4 | data: 24/02/13 | godz.: 11:02)
    Jak chcesz nowego Phenom X6 to radze się pospieszyć bo ogólno dostępny został już tylko jeden model 1045t 2,7 GHz 3,2 turbo za 380zł . Ja właśnie tego kupiłem. Czasem się jeszcze trafiają sporadycznie wyższe modele ale za kosmiczne pieniądze. Np teraz na ceneo jest jeszcze w jednym sklepie 1055T 100 MHz szybszy za skromne 620 zł.

  49. dobre jaja aka Zapraszamy na Onet.pl ;) (autor: Mario2k | data: 24/02/13 | godz.: 15:21)
    mcz
    UHD na gpu pokroju radeona 7870 ??? chyba w warcabach

    andplu
    Jak bedziesz mial kiedys jakis buisnes to bedziesz do niego dokladal ??? mama Ci dolozy czy moze ojciec ??

    Na 100% nikt w AMD nei mysli po twojemu
    moze i zyski beda znacznie mniejsze ale beda na 100%


  50. @Mario2k (autor: Plackator | data: 24/02/13 | godz.: 16:31)
    Polecam poćwiczyć czytanie ze zrozumieniem.

    mcz - Powiedział że przypuszczał w przeszłości kiedy jeszcze nie znał specyfikacji że owe konsole będą obsługiwały rozdzielczości UHD lub więcej.

    andplu - Miał na myśli promowanie firmy mimo braku zysku lub dopłacanie do ponoszonych już strat, taką strategie przyjmowało i przyjmuje nadal wiele firm, jedną z nich jest właśnie Microsoft i Sony.


  51. Mniej Hate'owania (autor: Plackator | data: 24/02/13 | godz.: 16:31)
    Więcej czytania!

  52. "czy AMD naprawdę (autor: kombajn4 | data: 24/02/13 | godz.: 16:55)
    będzie zarabiać na sprzęcie do tego PS czy polecą po kosztach lub nawet dopłacą"
    NAwet na pewno nie AMD bo i czemu pod wykonawca miałby dopłacać. To Sony zamawia takie a nie inne części i sprzedaje za takie a nie inne pieniądze. Ewentualne dopłacanie do interesu na starcie konsoli (bo potem to już nawet napewno nie) bym widział właśnie ze strony Sony. Ale nie wydaje mi się żeby Sony chciało dopłacać znowu do kosoli, nawet chyba ich na to nie stać, raczej porządnie tym razem skalkulowali cene do kosztów.


  53. Yog masz racje (autor: RusH | data: 24/02/13 | godz.: 17:18)
    tak samo na ps3 jest nadal linux i wsteczna kompatybilnosc bo prezes Sony zapewnil oficjalnie ze zawsze bedzie (mozesz sobie wygoglac oficjalne zapewnienie) :)

  54. Hehe (autor: Yog-Sothoth | data: 24/02/13 | godz.: 18:49)
    Rzeczywiście dwie podstawowe funkcje nextgenowej konsoli :D

  55. nie wazne czy podstawowe (autor: RusH | data: 25/02/13 | godz.: 00:02)
    wazne ze Prezes Sony KLAMAL o funkcjach PS3 wiec podpieranie sie zapewnieniami co do PS4 jest conajmniej nielogiczne

    Japonska kultura dopuszcza klamstwo w zywe oczy jako cos normalnego w celu zachowania godnosci. Honor traci sie tylko przyznajac porazke.
    Dlatego nie wolno prowadzic w Japonii interesow bez doswiadczonych negocjatorow - skosny nigdy ci sie nie przyzna ze czegos nie moze, albo ze cos nie dziala.


  56. @Mario2k (autor: andplu | data: 25/02/13 | godz.: 07:39)
    Ojciec nie żyje od 13 lat, mama ma 1200 renty więc raczej nie dołoży, ja mam ponad 40 lat i nie takie cuda widziałem jak dokładanie do sprzętu w celach marketingowych i gdybyś pytał jeszcze - tak mam firmę :)
    Koledzy wyżej słusznie zwracali uwagę, że czytanie ze zrozumieniem było by miłe ;)


  57. @ kombajn4 (autor: andplu | data: 25/02/13 | godz.: 07:56)
    No i tu jest problem, bo za chwilę na tą płytę nic nie wsadzę, z drugiej strony praktycznie nie gram bo brakuje czasu a na 2 gry rocznie to co mam stytka - kurna, prawie 4-letni konfig i daje radę,
    Chyba wytrzymam jeszcze z 2 lata i kupię coś nowego wtedy....


  58. @andplu (autor: kombajn4 | data: 25/02/13 | godz.: 08:51)
    Ja wymieniłem dwurdzeniowego Athlona 7750 @ 3 GHz na tego Phenoma x6. Tępo konwersji filmów skoczyło mi z ~90 na ~320 klatek na sekundę więc do zastosowań wielowątkowych jest genialny (w Cinebanch idzie łeb w łeb z pierwszą generacją i7). W grach już nie jest tak różowo ale widać od razu że mój Radeon 5750 złapał drugi oddech. Natomiast tak jak pisałem wcześniej patrząc na taka specyfikacje PS4 mogę śmiało założyć że mój procek będzie dawał rade w grach przez najbliższe 3 lata. Wymienię go pewnie jak mi się gwarancja akurat będzie kończyć). Poza tym w porównaniu do poprzednika (nota bene tez mającego 95W TDP ) jest bezczelnie chłodny(29-30 idle, 44 konwersja filmów, 47 gry jak się turbo włącza i podnosi mu napięcie). No ale założyłem do niego SilentiumPC Fera PRO. Ten Phenom x6 to był top co mogłem włożyć na płytę, ale jako że mam 8 giga ramu w ddr2 to doszedłem do wniosku że nie ma sensu wymieniać całej platformy dla procesora nowszego.

  59. @55 (autor: Yog-Sothoth | data: 25/02/13 | godz.: 10:42)
    A gdzie dokładnie te kłamstwo? Wsteczna kompatybilność była? Była. Do tej pory możesz znaleźć na Allegro wersje z tą funkcją, produkować przestali ze względu na kasę.
    Linux? A na co to graczowi? Ci co chcieli mieć linuxa mieli taką możliwość - nie instalować najnowszego softu. Wycięli z powodu dziur w zabezpieczeniach i tu ich w 100% rozumiem.

    Jak na razie zaklinasz rzeczywistość, fakt jest jeden - na dzień dzisiejszy zaprzeczyli i tego się należy trzymać a nie węszyć spisek.


  60. Jedna z nielicznych gier, która jest odpowiednio z optymalizowana (autor: kosa23 | data: 25/02/13 | godz.: 12:55)
    Jest to crysis 3 gdzie, amd pokazuje co potrafi:

    test CPU:
    http://www.benchmark.pl/...intel-gra-procesor.html

    Crysis 3 - Campaign Tall Grass - AMD FX 8350 - 7970 - Very High Settings + nagrywanie wideo w FHD :) 60 fps:
    http://www.youtube.com/watch?v=ILIULWBiQ5I

    bez komentarza :D

    BF3 Amd 6100 FX 408 zł :) vs i7 3770K 1200 zł:
    http://www.youtube.com/watch?v=jV2Voo5h3eU

    najlepsze jest podsumowanie autora tego filmu (ok. 13:30):

    Podczas grania w BF3 jest brak różnicy, na oby dwóch CPU komfortowo się gra, za to w cenie jest ogromna różnica (aż parsknął śmiechem). Na to wygląda, że autor sam w to nie może uwierzyć i jest to widoczne na filmiku.


  61. @kosa23 (autor: kombajn4 | data: 25/02/13 | godz.: 13:36)
    zupełnie nie rozumiem tego co napisałeś. To co ten facet powiedział na początku to że procki intela wcale nie są lepsze w grach od amd. A na końcu podsumował słowami że różnica pomiędzy 6 rdzeniowym kiepskim buldożerem a najnowszym i7 wyniosła 5-7 klatek na sekundę. ( a moim zdaniem miejscami było więcej miejscami nawet mniej a w paru miejscach buldek wychodził na prowadzenie lekko). Natomiast różnica w cenie wynosi ponad 200 dolarów i facet sugeruje żeby zadać sobie pytanie czy taka różnica w osiągach uzasadnia taką różnice w cenie.

  62. Yog nie spisek (autor: RusH | data: 25/02/13 | godz.: 17:21)
    Skoro CEO juz raz sklamal a ty nadal mu wierzysz to ktos tutaj jest idiota

  63. *specyfikacja może ulec zmianie bez uprzedzenia (autor: pwil2 | data: 25/02/13 | godz.: 17:55)
    Więc w ostatniej chwili, gdy M$ uruchomi produkcję, mogą ogłosić, że jednak to był blef i będzie Trinity 8 + oczko wyżej grafika, a najwyżej za trochę czasu wypuszczą wersję slim, która będzie ciągnęła mniej Watów.

  64. @: kombajn4 (autor: andplu | data: 25/02/13 | godz.: 19:46)
    Jak miło wymienić poglądy z rozumnym człowiekiem, bez napinek czy motorola 68000 jest lepsza niż 386 :)

    Chyba kupie tego proca i z 4g ramu - to ostatni dzwonek...


  65. RusH (autor: Yog-Sothoth | data: 25/02/13 | godz.: 23:41)
    Z tobą można tak bez przerwy, ja się opieram na faktach a ty na domysłach.

  66. @64 (autor: pandy | data: 27/02/13 | godz.: 08:21)
    Troche dziwne jest porownywanie 68000 z 386 choc zachowanie obydwu procesorow (68000 @8MHz vs 386SX@16MHz) to odczuwana moc obliczeniowa byla dosc podobna - byc moze to kwestia optymalizacji kodu a byc moze cos innego.

    Jesli chodzi o porownanie 68020 vs 386 to tu akurat wydaje sie ze 68020 po prostu byl wydajnieszy od 386 w typowych aplikacjach.


  67. @pandy (autor: kombajn4 | data: 27/02/13 | godz.: 09:01)
    nie wywołuj wilka z lasu bo zaraz się zacznie dyskusja czy lepszy jest commodore 64 czy atari. Tak jakby do tej pory ludzie nie mogli przetrawić wyższości ... ;)

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.