Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 22 lutego 2013 
    

Nowy Sabertooth Asusa z chipsetem 990FX dla AMD


Autor: DYD | 12:11
(21)
Asus powiększył swoją rodzinę płyt głównych sygnowanych logo TUF (The Ultimate Force) o kolejny model Sabertooth, wyposażony tym razem w chipset AMD 990FX/SB950 oraz gniazdo procesora AM3+ FX, kompatybilne z procesorami AMD Socket AM3 dla Phenom II/Athlon II/Sempron 100. Podobną konstrukcję Asus wydał dla procesorów Intlela. Do produkcji Sabertooth 990FX/GEN3 R2.0 producent wykorzystał najlepsze swoje komponenty, które mają zapewnić ponadprzeciętne możliwości OC i długą żywotność. Tradcyjnie dla Sabertootha niemal wszystkie elementy zostały przykryte specjalnym, ogromnym radiatorem.

Sabertooth 990FX/GEN3 R2.0 dzięki trzem złączom PCI Express 3.0 może współpracować jednocześnie z trzema kartami graficznymi obsługującymi technologię DirectX 11 i o 28 nm architekturze w układzie NVIDIA SLI lub AMD CrossFireX. Cztery złącza DIMM obsługują do 32GB pamięci DDR3 z częstotliwością 2400MHz. Ośmiowarstwowy obwód drukowany zapewnia szybsze działanie pamięci, stabilność i kompatybilność z ulepszoną jakością sygnałów przesyłanych pomiędzy komponentami. Płyta wykorzystuje technologię TUF Thermal Radar. Czujniki temperatury zostały umieszczone w różnych częściach urządzenia i monitorują temperaturę w czasie rzeczywistym podczas pracy. Niezależna, automatyczna kontrola prędkości wentylatorów sprawia, że komponenty mogą być chłodzone oddzielnie.

Producent udziela pięcioletniej gwarancji na model Sabertooth 990FX/GEN3 R2.0.


Obsługiwane procesory AMD Socket AM3+ FX (do 8 rdzeni)
AMD Socket AM3 dla Phenom II/Athlon II/Sempron 100
Chipset AMD 990FX/SB950
Pamięć 4 x 1866MHz/1600MHz/1333MHz/1066MHz DDR3 DIMM (32GB maks.), ECC i non-ECC niebuforowana
Gniazda rozszerzeń 3 x złącze PCI Express 3.0 x16 (dwa x16/x16, trzy x16/x8/x8)
Obsługa kart graficznych Do czterech procesorów graficznych w układach NVIDIA SLI i AMD CrossFireX
LAN Kontroler Realtek Gigabit Ethernet
Porty USB 6 x USB 3.0, 12 x USB 2.0
Porty SATA 8 x SATA 6Gbit/s, 2 x eSATA 6Gbit/s
Wymiary ATX, 30,5cm x 24,4cm


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. najlepsze komponenty ... (autor: Sławekpl | data: 22/02/13 | godz.: 15:28)
    jestem ciekaw kto do takich zaliczy wlutowany w tą płytę ALC892 :P
    w specyfikacji podają, że płyta obsługuje PCIe 3.0 co jest ewidentną ściemą


  2. procesory AMD (autor: sizeer | data: 22/02/13 | godz.: 15:35)
    są wadliwe. Gdy procesor AMD przekroczy zakładaną temperaturę to wykrzacza windowsa. A mój INTEL ivybridge gdy temperatura dojdzie do 105 stopni po prostu obniża taktowanie i nadal stabilnie działa.

  3. @sizeer (autor: PrEzi | data: 22/02/13 | godz.: 16:09)
    Trollbait.
    Idz na pudelka synku.


  4. @Slawek - niby (autor: PrEzi | data: 22/02/13 | godz.: 16:12)
    stoi jak byk PCIe 3.0 Ready... tylko co to Ready oznacza - masz moze jakis techniczny manualek ? Z tego co wiem to 990-tka nie obslugiwala PCIE 3.0 tylko 2.0 ?
    Zachodze w glowe na czym ma niby to 3.0 Ready polegac...

    A co do ALC'ka to grac gra, podstawowe potrzeby zaspokoi ;)


  5. @PrEzi (autor: sizeer | data: 22/02/13 | godz.: 18:56)
    przetestuj obydwa procesory pod tym kątem co napisałem i wtedy się zamkniesz.

    ALC892 nie zaspokaja podstawowych potrzeb bo jest to chyba najbardziej szumiący realtek w historii.


  6. @sizeer (autor: djXone | data: 22/02/13 | godz.: 20:00)
    Może nie zrozumiałeś go, dlaczego jesteś trollem, ale to trzeba być deb**em, żeby doprowadzać do takiej temperatury procesor, zakładając, że ta temp nie uszkadza CPU, to już na pewno nie można tego powiedzieć o płycie głównej.
    Podgrzej swój mózg do 42 stopni, też Ci powiem, że jest wadliwy bo nie będziesz umiał poprawnie złożyć zdania CZUBEK!


  7. @sizeer (autor: djXone | data: 22/02/13 | godz.: 20:07)
    Jeśli faktycznie ma takie zabezpieczenia Intel (nie interesowałem się tym), to znaczy, że jest idioto odporny, tak więc lepiej kupuj tylko Intela ;)

  8. Co to za pajac? (autor: Kosiarz | data: 23/02/13 | godz.: 01:25)
    Nowe wcielenie sonego? :)

  9. Kosiarz (autor: PrEzi | data: 23/02/13 | godz.: 10:33)
    Mam nadzieje, ze tak szybko jak sie pojawil to jeszcze szybciej ten Trol zniknie stad.

    I zgadzam sie - trzeba byc idiotą ostatnim, zeby doprowadzac procesor do takiej temperatury.


  10. PrEzi może dostarcza tyle prądu co PCIe 3.0 (autor: Sławekpl | data: 23/02/13 | godz.: 12:52)
    nic innego nie przychodzi mi do głowy ;)

  11. Slawek - (autor: PrEzi | data: 23/02/13 | godz.: 13:48)
    - takie cus znalazlem...
    http://event.asus.com/2011/mb/pcie3_ready/
    Ale czy przypadkiem Asus sobie nie pogrywa ? Bo obsluga PCIE 3.0 musi byc tez w procu i chipsetcie ?
    Popraw mnie jesli sie myle :)


  12. @8 trzba reagowac od razu (autor: Dather | data: 23/02/13 | godz.: 15:39)
    bo będzie to samo co z morgim... a mi ani nikomu innemu nie chce się znowu czytać trolowatego i idiotycznego spamu.

  13. @12 zgadzam sie (autor: PrEzi | data: 23/02/13 | godz.: 17:56)
    w 100%...
    Nie daj boze znow bedzie takie cos pokroju Morginalnego badz Sony'ego i sie tego czytac nie da.
    Nie karmic trola tylko od razu z buta :)


  14. PrEzi jeśli w procesorze jest kontroler PCIe (autor: Sławekpl | data: 23/02/13 | godz.: 18:06)
    to zależy od procesora - zobacz na płyty pod 1155 w opisie masz, że PCIe 3.0 tak ale tylko z IB
    jeśli jest obsługa w chipsecie tak jak u AMD to zależy to od niego, a ten chipset nie obsługuje PCIe 3.0 to ma być w kolejnym wydaniu, o ile AMD nie zmieni koncepcji i kontroler tak jak w przypadku chipzilli nie powędruje do procka
    więc ściema po całości
    jedyne co sr..asus mógł zrobić to przystosować slot na większe obciążenia, nic więcej, bo przecie nie będą wymieniać chipsetów jak AMD wyda nowe
    i za takie między innymi kwiatki tej firmy nie lubię :P


  15. do Syrenki kupię opony z indeksem Y (autor: Sławekpl | data: 23/02/13 | godz.: 18:29)
    i ją poobklejam nalepkami, że jest gotowa (Ready) na 300 km/h oczywiście silnika, zawieszenia i przekładni nie ruszę, zmienię tylko felgi aby zamontować te szerokie kapcie, może dodam chromowane śrubki dla lansu xD

  16. Slawek - hehh fajne porownanie... (autor: PrEzi | data: 23/02/13 | godz.: 18:54)
    ...no wlasnie wydawalo mi sie ze cala logika siedzi u AMD nadal w chipsecie wiec o ile nie zrobili chipsetu w socket'cie wymienialnego jak kiedys kostki biosów to jest to przepiekna bujda na resorach :D

  17. PrEzi nie zrobili, chipsety są dostarczane jako BGA (autor: Sławekpl | data: 23/02/13 | godz.: 19:39)
    do wlutowania w płytę, a tego nie da się tak łatwo wymontować i wlutować nowy, zresztą w ich serwisie pewnie by spróbowali go wlutować do góry stykami o ile mają sprzęt odpowiedni, nie zdziwiłbym się jakby na kropelkę tam ktoś spróbował go wkleić xD

  18. @odp (autor: djXone | data: 23/02/13 | godz.: 20:01)
    Jedziecie po tym ASUSie, a to dobra firma, mają dobre produkty, jeszcze żadna płyta główna tej firmy mi nie sprawiała problemu, teraz mam Gigabyte i żałuje wpakowanej kasy, że jednak nie wybrałem ASUSa.

    Co do PCIe jak dla mnie to chodzi tylko o to, że można będzie na to płytę wsadzić karty z 3.0, możliwe że nie będzie wstecznej kompatybilności? Może mi się wydaje, ale na zdjęciu nie widzę w slotach przedziałków, które powinny być przy początku złącza, widać jedynie brak pinów w tym miejscu.


  19. djXone ja mam odmienne doświadczenia z ich produktami (autor: Sławekpl | data: 23/02/13 | godz.: 20:27)
    lap, płyta główna (AM2+), Wi-Fi, ODD DVD RW - wszystko się okazało szmelcem, jak widzisz przegląd doświadczeń mam różny
    mam teraz mobo gigusia i nie narzekam choć wsparcie mogłoby być lepsze, choćby takie jak ma mój drugi mobasek ASrock który też się dobrze sprawuje ;)
    a jadę po ściemie marketingowej i dziadowskim polskim serwisie


  20. Ponoć dodatkowy mostek (autor: wholeeguns | data: 26/02/13 | godz.: 22:30)
    Konkurencja twierdzi że to dodatkowy chip: http://www.purepc.pl/...rtooth_990fx_r20_z_pcie_30

  21. wholeeguns i tak zalatuje mi to ściemą (autor: Sławekpl | data: 26/02/13 | godz.: 23:22)
    skoro dwie karty w SLI/CF są ograniczone do trybu 8x to jaki zysk z tego niby 3.0? i jeśli jest to podłączone do NB, który nadal pracuje jako 2.0

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.