Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 26 lutego 2013 
    

TressFX, czyli na co stać technologię AMD


Autor: Wedelek | źródło: Guru3D, inne | 08:37
(25)
Zgodnie z wczorajszymi zapowiedziami AMD zaprezentowało swoją nową technologię odpowiedzialną za rendering w czasie rzeczywistym wielu autonomicznych elementów, animowanych z wykorzystaniem algorytmów, które na bieżąco liczą ścieżkę ich animacji na którą wpływ mają siły występujące na scenie, imitujące wiatr czy grawitację. Technika TressFX bazuje na opracowanej wcześniej przez AMD metody Order Independent Transparency (OIT), z wykorzystaniem struktur danych Per-Pixel Linked-List (PPLL) i jest w stanie w pełni wykorzystać moc jaką dysponują nowe Radeony, bazujące na architekturze GCN.

Po raz pierwszy nową technologię TressFX w akcji zobaczymy w nowej odsłonie gry Tomb Raider, gdzie z jej wykorzystaniem będą renderowane włosy tytułowej Larry Croft. Poniżej możecie zobaczyć jak wygląda ponętna pani archeolog z włosami obsługiwanymi przez funkcję AMD i bez niej.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. wyglada niezle (autor: daver | data: 26/02/13 | godz.: 14:16)
    jak zrobia Boobs&AssFX to kupuje!

  2. Swietnie (autor: biuro74 | data: 26/02/13 | godz.: 14:39)
    Pani w deszczu, a wlosy niesklejone, bujaja sie na wietrze :)

  3. tylko na AMD to działa czy może też na Nvidii? (autor: TheW@rrior | data: 26/02/13 | godz.: 14:45)
    Trochę szkoda jakby to był podobny twór jak PhysX który ograniczony jest do nvidii.

  4. po włączeniu kitka zmienia położenie ;) (autor: Sławekpl | data: 26/02/13 | godz.: 14:54)
    biuro74 ona jest pod nawisem skalnym, deszcz pada za nią :>
    więcej takich dodatków i niedługo trudno będzie odróżnić sceny nagrywane z udziałem aktorów od tych w pełni renderowanych


  5. Świetne (autor: Whisky | data: 26/02/13 | godz.: 14:58)
    Jak dla mnie rewelacja, w niejednej grze to właśnie włosy były najbardziej sztucznym elementem postaci. Mam nadzieje że będzie działać nie tylko na najnowszych zabawkach AMD ;)

  6. sizeer, gdzie jestes? (autor: Dather | data: 26/02/13 | godz.: 15:39)
    Czekamy na twój kolejny "mondry" komentarz ;)

    Co do newsa, to nie spodziewałem się że aż tak dobrze mogą wyglądać włosy w grze.


  7. ... (autor: trepcia | data: 26/02/13 | godz.: 15:39)
    Mam nadzieję, że podczas biegu piersi też będą odpowiednio "falować" :-) Bo jak nie to to nie ma sensu i się nie przyjmie :D

  8. no i fajnie (autor: Qjanusz | data: 26/02/13 | godz.: 15:50)
    nVidia implementuje latające po ekranie duperele, a AMD naturalnie kudełki.

    Co lepsze?
    Lepsze byłoby działanie tego wszystkiego na dowolnym GPU + naturalnie się bujające cycki (jak słusznie zauważył trepcia)


  9. ano, lepszy bylby havoc (autor: RusH | data: 26/02/13 | godz.: 17:47)
    na opencl niz te zamkniete api

    amd podeszlo do sprawy od dupy strony
    zamiast zaatakowac psiksa otwartym rozwiazaniem i miec argument bedzie przekupywac developerow do stosowania ich wersji psiksa :/


  10. DirectCompute (autor: mcz | data: 26/02/13 | godz.: 18:04)
    jest wyrażnie napisane ze tressFX jest napisany w jezyku DC to powinno działąć na karach obu firmy tylko na Redeonach wyciagnie wiecej FPS-ow. Mam racje , bo chyba OIT i PPLL nie maja znaczenia.

  11. DirectCompute (autor: MBR[PL] | data: 26/02/13 | godz.: 19:42)
    Tak jak Rush zauważył - na stronie AMD o TressFx jest wprost powiedziane, że to będzie pisane w DirectCompute (jest nawet odesłanie do wiki) - czyli będzie działalo na dowolnej karcie wspierającej DC. Nie powiedziano w której wersji (DirectCompute4 obsługują nawet Radeony serii HD3000 i HD4000) ale stawiam, że AMD skupiając się na DX11 i GCN zrobiło to pod DC5.0 - czyli od Radeonów HD5000 w górę. Nie ma wprost podanego, że dostępne tylko na GCNach, ale na nich będzie po prostu działać wydajniej, bo są od początku projektowane pod obliczenia (w czystej wydajności obliczeniowej jakoś tego nie widać - idzie to praktycznie liniowo jeśli chodzi o przełożenie nSP*zegar=wydajność.
    Na nVidii też pewnie będzie działać, ale tak że większości ludzi odechce się, no chyba że właśnie kupili 3waySLI na Tytanach za skromne 12k zł ;)
    Karty nVidii mają inną architekturę, AMD z większą ilością prostych SP lepiej nadaje się do obliczeń bardzo dużej ilości prostych elementów cząstkowych - tu medel fizyki włosów, z dostępnych rozwiązań choćby RC5-72 czy liczenie bitcoinów - tu karty nVidii ze względu na ich architekturę po prostu się nie sprawdzają.


  12. to się twórcy God of War ucieszą ;) (autor: Teriusz | data: 26/02/13 | godz.: 20:43)
    z nowej technologii AMD ;)

  13. amdkowscy hipokryci (autor: sizeer | data: 26/02/13 | godz.: 23:20)
    physx ośmieszali, tressfx chwalą.

  14. zacznijmy od tego (autor: pitero | data: 26/02/13 | godz.: 23:24)
    że to nie jest Lara Croft, to jest krępe i nie ma talii osy. Oddajcie nam prawdziwą Larę!!! No i co z warkoczem z TRII?

  15. @14 (autor: Dziadek Żniwiarz | data: 26/02/13 | godz.: 23:54)
    Warkocz będzie w następnej wersji TressFX :D A tak bardziej na poważnie, to wizualnie bardziej wolę obecną kobiecą Larę od tego trójkątnego kanciaka z wczesnych TR. A jeszcze lepiej mieć prawdziwą "Larę", której włosów można dotknąć i poczuć ich zapach... no ale jak się takiej nie ma, to można popodziwiać włosy tej wirtualnej :D

  16. @13 a kysz (autor: PrEzi | data: 27/02/13 | godz.: 00:59)
    a sio ! na pudelka spadaj trollu.

    TressFX - tak jak przystalo - dostepne dla wszystkich i poprawiajace realizm... nie jakies glupie smieci latajace kolo d...y ;)


  17. @PrEzi (autor: sizeer | data: 27/02/13 | godz.: 01:49)
    wyjdź.

  18. Dla części tutaj ;D (autor: warcab1234 | data: 27/02/13 | godz.: 08:28)
    Dziecinada.

  19. jednak macie rację (autor: Qjanusz | data: 27/02/13 | godz.: 09:42)
    TressFX to direct compute, czyli będzie działać zarówno na nVidii jak i na Intelu. W świetle tego, physix to margines.

    No i się zaczyna:
    http://images.gameru.net/.../direct/e70a931127.png
    http://cdn.overclock.net/...-19890744_5mTR0yd.jpeg
    http://i.imgur.com/Cpv8igj.jpg


  20. @17 prawda w oczy kole... (autor: PrEzi | data: 27/02/13 | godz.: 09:52)
    ...mat..le ? ;-)

    Qjanusz - heh, z Hitmana i ostatniego jeszcze nie widzialem... ale bylo mi to robic podczas picia kawy...
    No ale przynajmniej czyszczenie miejsca pracy sobie zafundowalem sam :-)


  21. słowa, którym należy się odpowiedni szacunek: (autor: Qjanusz | data: 27/02/13 | godz.: 10:18)
    "Devon Nekechuck, product manager for high-end discrete desktop graphics at AMD, offers a bit more detail - and a sneaky plug for his company's GCN-based Radeon HD products: 'TressFX will definitely work on any DirectCompute-enabled device. This has roots in the core of Gaming Evolved, where we want to enable technology for all gamers, and not create proprietary features that lock out gamers that use our competitor's products. "

    http://www.bit-tech.net/...013/02/26/amd-tressfx/1


  22. @21 dlatego właśnie (autor: Dather | data: 27/02/13 | godz.: 15:28)
    omawiane w tym newsie rozwiązanie jest "zachwalane" przez AMDkowców, a physx po prostu wyśmiewane... bo moim skromnym zdaniem - powinno ;)

  23. tyle ze DirectCompute zmusza do (autor: RusH | data: 27/02/13 | godz.: 19:35)
    uzywania windowsa :/
    wiec z rynny pod fujare

    czemu nie opencl????


  24. @RusH (autor: Qjanusz | data: 28/02/13 | godz.: 09:38)
    świat wykorzystuje DX do Xklocka, PSa, a Ty marudzisz że na PC (!!!) wykorzystano DirectCompute a nie OpenCL. Już nawet pomijam to, że OpenCLi tyle, ile producentów sprzętu i przeciętny gracz nie ma zielonego pojęcia o tym że taki standard (+ konieczna instalacja odpowiednich sterowników) istnieje.

    Skąd pomysł na takiego posta?


  25. ps4 nie bedzie miec windy (autor: RusH | data: 28/02/13 | godz.: 18:37)
    wiec nie bedzie directcompute, cos tu nie pasuje

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.