Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
TwojePC @ News RSSKanał Youtube @ TwojePC.pl
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
0 Najczęściej czytane 0
 
 » 76560  | Dźwięk
Meloman na wynos - test odtwarzacza FiiO X1
 » 61099  | Twarde dyski
W miarę tanie magazynowanie - test Seagate Archive HDD 8TB
 » 59847  | MiniPC
Test mini-PC Beelink Pocket P1 z Windows 8.1 za 108USD
 » 59131  | Dźwięk
Muzykalny urwis - test FiiO E10K Olympus 2
 » 56103  | Smartfony i tablety
Huawei Honor 7 - wersja 16GB - recenzja smartfona
 » 55227  | Drukarki
Recenzja OKI C301dn - ledowy druk w kolorze za rozsądne pieniądze?
 » 55002  | Oprogramowanie
Przegląd Windows 10 na podstawie konferencji Microsoftu
 » 53427  | Dźwięk
Test Edifier R2730DB - Stoi na stacji lokomotywa...
 » 51668  | Twarde dyski
Test Samsung SM951 (256GB) PCIe SSD z adaptorem Delock
 » 51344  | Inne urzadzenia
Test PocketBook Ultra - o jeden krok za daleko?
 » 48195  | Dźwięk
Test Edifier C3X - mocy przybywaj!
 » 47241  | Inne urzadzenia
Robot pod strzechą – Test iRobot Roomba 776p
 » 44917  | Myszki
Test Logitech MX Master - biurowy arystokrata
 » 43762  | Inne urzadzenia
Test Synology DiskStation DS415+ 4-zatokowy NAS z DSM 5.2
 » 41227  | Oprogramowanie
Recenzja Dying Light - polski survival-horror
 » 40265  | Dźwięk
Recenzja EP-81M i HS-ANC41M, rzut uchem na słuchawki Snab Overtone
 » 39004  | Dźwięk
Recenzja Ozone Blast OceloteWorld 7.1 - słuchawki do grania
 » 37895  | Oprogramowanie
Pixel Heaven 2015 - trzecia edycja za nami!
 » 37802  | MiniPC
Test Beelink M18, tani MiniPC Android 5.1 ze wsparciem UHD 60fps
 » 37311  | Obudowy
Test obudowy Fractal Design Define Nano S - seria Define w pigułce
 » 36679  | Dźwięk
Recenzja mini głośników Arctic S111-BT @ bardzo przenośne stereo
 » 36258  | Inne urzadzenia
Test PocketBook Touch Lux 3 - w pogoni za papierem
 » 34545  | Myszki
Test Razer Diamondback i Orochi - ostateczne rozwiązania dla graczy?
 » 34526  | Myszki
Pomocnik gracza – test myszki Ozone Argon (Ocelote World)
 » 34352  | Chłodzenie
Test Noctua NH-U9S i NH-D9L - chłodzenie średniogabarytowe
 » 34222  | Dźwięk
Aby grało się lepiej - TEST SteelSeries Siberia v3 oraz Elite Prism
 » 33835  | Dźwięk
Edifier S1000DB - test głośników na wyższą półkę
 » 32531  | Dźwięk
Test wzmacniaczy FiiO A3 i E17K Alpen2 - muzykalne urwisy
 » 31750  | Dźwięk
Test słuchawek Arctic P324 BT - coś dla rowerzystów i biegaczy
 » 31233  | Klawiatury
Test klawiatury Ozone Strike Battle: kompaktowo-gamingowo
 » 30871  | Dźwięk
Test słuchawek Roccat Kave XTD – krzykliwe stereo
 » 30414  | Myszki
Test SteelSeries Rival (Fnatic) + podkładka DeX – mocni zawodnicy
 » 29965  | Myszki
Test SteelSeries Rival 100 – rywalizacja w klasie ekonomicznej
 » 29054  | Dźwięk
Test Encore Rockmaster OE - budżetowy optymizm
 » 28230  | Smartfony i tablety
Test Onda Obook 10 DualOS - tablet, który chce być dla każdego
 
0 0 0


TwojePC.pl © 2001 - 2018
Wtorek 26 lutego 2013 
    

TressFX, czyli na co stać technologię AMD


Autor: Wedelek | źródło: Guru3D, inne | 08:37
(25)
Zgodnie z wczorajszymi zapowiedziami AMD zaprezentowało swoją nową technologię odpowiedzialną za rendering w czasie rzeczywistym wielu autonomicznych elementów, animowanych z wykorzystaniem algorytmów, które na bieżąco liczą ścieżkę ich animacji na którą wpływ mają siły występujące na scenie, imitujące wiatr czy grawitację. Technika TressFX bazuje na opracowanej wcześniej przez AMD metody Order Independent Transparency (OIT), z wykorzystaniem struktur danych Per-Pixel Linked-List (PPLL) i jest w stanie w pełni wykorzystać moc jaką dysponują nowe Radeony, bazujące na architekturze GCN.

Po raz pierwszy nową technologię TressFX w akcji zobaczymy w nowej odsłonie gry Tomb Raider, gdzie z jej wykorzystaniem będą renderowane włosy tytułowej Larry Croft. Poniżej możecie zobaczyć jak wygląda ponętna pani archeolog z włosami obsługiwanymi przez funkcję AMD i bez niej.


 
[ zgłoś błąd w treści newsa @ mail ]
  


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. wyglada niezle (autor: daver | data: 26/02/13 | godz.: 14:16)
    jak zrobia Boobs&AssFX to kupuje!

  2. Swietnie (autor: biuro74 | data: 26/02/13 | godz.: 14:39)
    Pani w deszczu, a wlosy niesklejone, bujaja sie na wietrze :)

  3. tylko na AMD to działa czy może też na Nvidii? (autor: TheW@rrior | data: 26/02/13 | godz.: 14:45)
    Trochę szkoda jakby to był podobny twór jak PhysX który ograniczony jest do nvidii.

  4. po włączeniu kitka zmienia położenie ;) (autor: Sławekpl | data: 26/02/13 | godz.: 14:54)
    biuro74 ona jest pod nawisem skalnym, deszcz pada za nią :>
    więcej takich dodatków i niedługo trudno będzie odróżnić sceny nagrywane z udziałem aktorów od tych w pełni renderowanych


  5. Świetne (autor: Whisky | data: 26/02/13 | godz.: 14:58)
    Jak dla mnie rewelacja, w niejednej grze to właśnie włosy były najbardziej sztucznym elementem postaci. Mam nadzieje że będzie działać nie tylko na najnowszych zabawkach AMD ;)

  6. sizeer, gdzie jestes? (autor: Dather | data: 26/02/13 | godz.: 15:39)
    Czekamy na twój kolejny "mondry" komentarz ;)

    Co do newsa, to nie spodziewałem się że aż tak dobrze mogą wyglądać włosy w grze.


  7. ... (autor: trepcia | data: 26/02/13 | godz.: 15:39)
    Mam nadzieję, że podczas biegu piersi też będą odpowiednio "falować" :-) Bo jak nie to to nie ma sensu i się nie przyjmie :D

  8. no i fajnie (autor: Qjanusz | data: 26/02/13 | godz.: 15:50)
    nVidia implementuje latające po ekranie duperele, a AMD naturalnie kudełki.

    Co lepsze?
    Lepsze byłoby działanie tego wszystkiego na dowolnym GPU + naturalnie się bujające cycki (jak słusznie zauważył trepcia)


  9. ano, lepszy bylby havoc (autor: RusH | data: 26/02/13 | godz.: 17:47)
    na opencl niz te zamkniete api

    amd podeszlo do sprawy od dupy strony
    zamiast zaatakowac psiksa otwartym rozwiazaniem i miec argument bedzie przekupywac developerow do stosowania ich wersji psiksa :/


  10. DirectCompute (autor: mcz | data: 26/02/13 | godz.: 18:04)
    jest wyrażnie napisane ze tressFX jest napisany w jezyku DC to powinno działąć na karach obu firmy tylko na Redeonach wyciagnie wiecej FPS-ow. Mam racje , bo chyba OIT i PPLL nie maja znaczenia.

  11. DirectCompute (autor: MBR[PL] | data: 26/02/13 | godz.: 19:42)
    Tak jak Rush zauważył - na stronie AMD o TressFx jest wprost powiedziane, że to będzie pisane w DirectCompute (jest nawet odesłanie do wiki) - czyli będzie działalo na dowolnej karcie wspierającej DC. Nie powiedziano w której wersji (DirectCompute4 obsługują nawet Radeony serii HD3000 i HD4000) ale stawiam, że AMD skupiając się na DX11 i GCN zrobiło to pod DC5.0 - czyli od Radeonów HD5000 w górę. Nie ma wprost podanego, że dostępne tylko na GCNach, ale na nich będzie po prostu działać wydajniej, bo są od początku projektowane pod obliczenia (w czystej wydajności obliczeniowej jakoś tego nie widać - idzie to praktycznie liniowo jeśli chodzi o przełożenie nSP*zegar=wydajność.
    Na nVidii też pewnie będzie działać, ale tak że większości ludzi odechce się, no chyba że właśnie kupili 3waySLI na Tytanach za skromne 12k zł ;)
    Karty nVidii mają inną architekturę, AMD z większą ilością prostych SP lepiej nadaje się do obliczeń bardzo dużej ilości prostych elementów cząstkowych - tu medel fizyki włosów, z dostępnych rozwiązań choćby RC5-72 czy liczenie bitcoinów - tu karty nVidii ze względu na ich architekturę po prostu się nie sprawdzają.


  12. to się twórcy God of War ucieszą ;) (autor: Teriusz | data: 26/02/13 | godz.: 20:43)
    z nowej technologii AMD ;)

  13. amdkowscy hipokryci (autor: sizeer | data: 26/02/13 | godz.: 23:20)
    physx ośmieszali, tressfx chwalą.

  14. zacznijmy od tego (autor: pitero | data: 26/02/13 | godz.: 23:24)
    że to nie jest Lara Croft, to jest krępe i nie ma talii osy. Oddajcie nam prawdziwą Larę!!! No i co z warkoczem z TRII?

  15. @14 (autor: Dziadek Żniwiarz | data: 26/02/13 | godz.: 23:54)
    Warkocz będzie w następnej wersji TressFX :D A tak bardziej na poważnie, to wizualnie bardziej wolę obecną kobiecą Larę od tego trójkątnego kanciaka z wczesnych TR. A jeszcze lepiej mieć prawdziwą "Larę", której włosów można dotknąć i poczuć ich zapach... no ale jak się takiej nie ma, to można popodziwiać włosy tej wirtualnej :D

  16. @13 a kysz (autor: PrEzi | data: 27/02/13 | godz.: 00:59)
    a sio ! na pudelka spadaj trollu.

    TressFX - tak jak przystalo - dostepne dla wszystkich i poprawiajace realizm... nie jakies glupie smieci latajace kolo d...y ;)


  17. @PrEzi (autor: sizeer | data: 27/02/13 | godz.: 01:49)
    wyjdź.

  18. Dla części tutaj ;D (autor: warcab1234 | data: 27/02/13 | godz.: 08:28)
    Dziecinada.

  19. jednak macie rację (autor: Qjanusz | data: 27/02/13 | godz.: 09:42)
    TressFX to direct compute, czyli będzie działać zarówno na nVidii jak i na Intelu. W świetle tego, physix to margines.

    No i się zaczyna:
    http://images.gameru.net/.../direct/e70a931127.png
    http://cdn.overclock.net/...-19890744_5mTR0yd.jpeg
    http://i.imgur.com/Cpv8igj.jpg


  20. @17 prawda w oczy kole... (autor: PrEzi | data: 27/02/13 | godz.: 09:52)
    ...mat..le ? ;-)

    Qjanusz - heh, z Hitmana i ostatniego jeszcze nie widzialem... ale bylo mi to robic podczas picia kawy...
    No ale przynajmniej czyszczenie miejsca pracy sobie zafundowalem sam :-)


  21. słowa, którym należy się odpowiedni szacunek: (autor: Qjanusz | data: 27/02/13 | godz.: 10:18)
    "Devon Nekechuck, product manager for high-end discrete desktop graphics at AMD, offers a bit more detail - and a sneaky plug for his company's GCN-based Radeon HD products: 'TressFX will definitely work on any DirectCompute-enabled device. This has roots in the core of Gaming Evolved, where we want to enable technology for all gamers, and not create proprietary features that lock out gamers that use our competitor's products. "

    http://www.bit-tech.net/...013/02/26/amd-tressfx/1


  22. @21 dlatego właśnie (autor: Dather | data: 27/02/13 | godz.: 15:28)
    omawiane w tym newsie rozwiązanie jest "zachwalane" przez AMDkowców, a physx po prostu wyśmiewane... bo moim skromnym zdaniem - powinno ;)

  23. tyle ze DirectCompute zmusza do (autor: RusH | data: 27/02/13 | godz.: 19:35)
    uzywania windowsa :/
    wiec z rynny pod fujare

    czemu nie opencl????


  24. @RusH (autor: Qjanusz | data: 28/02/13 | godz.: 09:38)
    świat wykorzystuje DX do Xklocka, PSa, a Ty marudzisz że na PC (!!!) wykorzystano DirectCompute a nie OpenCL. Już nawet pomijam to, że OpenCLi tyle, ile producentów sprzętu i przeciętny gracz nie ma zielonego pojęcia o tym że taki standard (+ konieczna instalacja odpowiednich sterowników) istnieje.

    Skąd pomysł na takiego posta?


  25. ps4 nie bedzie miec windy (autor: RusH | data: 28/02/13 | godz.: 18:37)
    wiec nie bedzie directcompute, cos tu nie pasuje

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.

    
0 Ostatnie recenzje / testy 0
 
Recenzja EaseUS Data Recovery Wizard : odzyskiwanie danych 
Recenzja EaseUS Data Recovery Wizard : odzyskiwanie danych

odsłon 2331 komentarzy 3
Test RHA MA650 Wireless - wolność, swoboda i zabawa 
Test RHA MA650 Wireless - wolność, swoboda i zabawa

odsłon 4599 komentarzy 5
Recenzja SteelSeries Rival 110 - solidny zawodnik 
Recenzja SteelSeries Rival 110 - solidny zawodnik

odsłon 4878 komentarzy 7
Recenzja obudowy Fractal Design Meshify C 
Recenzja obudowy Fractal Design Meshify C

odsłon 5812 komentarzy 14
Recenzja TP-Link NC450 - kamera IP z nocnym trybem 
Recenzja TP-Link NC450 - kamera IP z nocnym trybem

odsłon 10219 komentarzy 9
Test Wilkinson Hydro Connect 5 - ku uciesze obojga 
Test Wilkinson Hydro Connect 5 - ku uciesze obojga

odsłon 12306 komentarzy 28
Test SteelSeries Arctis 5 - cienka muzyczna linia 
Test SteelSeries Arctis 5 - cienka muzyczna linia

odsłon 8177 komentarzy 10
Test Supermyszy - SteelSeries Rival 310 oraz Sensei 310 
Test Supermyszy - SteelSeries Rival 310 oraz Sensei 310

odsłon 9361 komentarzy 2
Test Razer Hammerhead BT - mobilne słuchawki nie tylko dla gracza? 
Test Razer Hammerhead BT - mobilne słuchawki nie tylko dla gracza?

odsłon 10786 komentarzy 5
Muzyka wpadająca w ucho - recenzja słuchawek RHA S500 i MA600 
Muzyka wpadająca w ucho - recenzja słuchawek RHA S500 i MA600

odsłon 11793 komentarzy 5
Test klawiatury Xtrfy K2-RGB – profesjonalny ''mechanik'' 
Test klawiatury Xtrfy K2-RGB – profesjonalny ''mechanik''

odsłon 12504 komentarzy 10
Gimby nie znajo. Audiomagic Player - recenzja przenośnego odtwarzacza MP3 
Gimby nie znajo. Audiomagic Player - recenzja przenośnego odtwarzacza MP3

odsłon 15781 komentarzy 9
Felieton: Xbox One X i pojękiwania klientów 
Felieton: Xbox One X i pojękiwania klientów

odsłon 10191 komentarzy 18
Test myszki Gigabyte XM300 - czyżby świetna mysz za 120 zł? 
Test myszki Gigabyte XM300 - czyżby świetna mysz za 120 zł?

odsłon 15522 komentarzy 5
Pixel Heaven 2017 - raport z retroimprezy 
Pixel Heaven 2017 - raport z retroimprezy

odsłon 14527 komentarzy 7
Recenzja chłodzenia cieczą Fractal Design Celsius S24 
Recenzja chłodzenia cieczą Fractal Design Celsius S24

odsłon 16785 komentarzy 4
Test Snab Overtone HS-42M - słuchawki do tańca i do różańca 
Test Snab Overtone HS-42M - słuchawki do tańca i do różańca

odsłon 14700 komentarzy 10
Test Creative Aurvana ANC - cisza, cisza wszędzie? 
Test Creative Aurvana ANC - cisza, cisza wszędzie?

odsłon 18052 komentarzy 2
Recenzja klawiatur mechanicznych MasterKeys Pro L oraz Genesis RX75 
Recenzja klawiatur mechanicznych MasterKeys Pro L oraz Genesis RX75

odsłon 17780 komentarzy 12
Test TP-LINK Neffos C5 Max - tani dualsim z dużym ekranem 
Test TP-LINK Neffos C5 Max - tani dualsim z dużym ekranem

odsłon 19037 komentarzy 9
Test obudowy NZXT S340 Elite - hartowane szkło, VR i minimalizm 
Test obudowy NZXT S340 Elite - hartowane szkło, VR i minimalizm

odsłon 23715 komentarzy 5
Akustyczna ambrozja - test słuchawek RHA MA750 i T20 
Akustyczna ambrozja - test słuchawek RHA MA750 i T20

odsłon 18864 komentarzy 4
 
0 0 0