Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 8 marca 2013 
    

Nowy pakiet SDK od Nvidii ze wsparciem dla SoC w PlayStation 4


Autor: Wedelek | źródło: Nvidia | 11:33
(9)
Od momentu pamiętnej konferencji Sony, na której producent zapowiedział premierę PlayStation 4, wiemy już, że nowa konsola tego producenta będzie zbudowana na bazie nowego SoC wytwarzanego przez AMD, które dysponuje ośmioma rdzeniami Jaguar i IGP z rodziny Radeon HD. Mimo iż do momentu premiery PlayStation 4 zostało jeszcze kilka miesięcy, to przecież stworzenie dopracowanej gry zajmuje dużo czasu, więc Nvidia już teraz opublikowała nowe wersje narzędzi deweloperskich, które umożliwiają wykorzystywanie bibliotek PhysX i APEX w procesie tworzenia gier dla nowej konsoli Sony.

Obie technologie Nvidii odpowiadają za tworzenie interaktywnych elementów, podlegających animacjom liczonym w czasie rzeczywistym, np. mgły, realistycznie zachowującej się odzieży, czy systemów cząsteczkowych.

Trzeba jednak pamiętać, że wykorzystanie obu tych technologii znacząco zwiększa zapotrzebowanie na moc obliczeniową. Niestety o ile technologie Nvidii są w stanie współpracować z dowolnym procesorem na bazie architektury x86, to sprzętowa akceleracja działa tylko na kartach Nvidii.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Czyli to samo co już było... (autor: Kenjiro | data: 8/03/13 | godz.: 12:31)
    Bo już można było korzystać z PhysX na poprzednich konsolach, ale w trybie full-CPU, więc zasięg był mocno ograniczony.
    Czekam na kontrpropozycję od czerwonych, czyli jakiś Bullet czy Havok z akceleracją GPU.


  2. Havok na GPU (autor: power | data: 8/03/13 | godz.: 15:27)
    Już był pokazywany na "premierze PS4" (animacja ze spadającymi niebieskimi piłkami)

  3. @2. (autor: Kenjiro | data: 8/03/13 | godz.: 19:16)
    Dlatego liczę, że będzie wśród żywych implementacji, bo demka widziałem już rok czy dwa temu... :(

  4. Tak się zastanawiam (autor: Krotock | data: 8/03/13 | godz.: 23:05)
    jaki Nvidia ma w tym interes? Tak z dobrego serca umożliwiają wykorzystanie Physix'a na konsoli, która nie ma żadnego podzespołu Nvidii? Niektórych rzeczy nie rozumiem...

  5. czego nie rozumiesz? (autor: RusH | data: 8/03/13 | godz.: 23:30)
    nvidia wciska developerom kaske w lapy za zaimplementowanie psiksa, doslownie piszesz gre, jak dodasz psiksa to nvidia ci zaplaci (oczywiscie jesli sprzedasz odpowiednia ilosc tej gry a nie 100 sztuk)
    gdyby psiks nie chodzil na nowych konsolach bylby problem i developerzy by implementowali cos wlasnego dedykowanego pod AMD


  6. krotock (autor: Aamitoza | data: 9/03/13 | godz.: 17:55)
    A w xboxie 360 też nie ma nic od nvidia a fizyx jest. Oni udostępniają marnego i niewydajnego fizyxa na CPU i tylko tyle. A jak wiadomo silnikami wydajniejszymi na cpu są zarówno havok jak i bullet, o czym każdy może się sam przekonać.

  7. czyli (autor: piobzo | data: 9/03/13 | godz.: 18:01)
    jeśli dobrze zrozumiałem, będzie to implementacja tego samego typu co na PC nie posiadającym karty z physx, czy coś się poprawi w optymalizacji, bo nawet jak na rozwiązanie softwarowe chodzi to raczej trochę słabo w porównaniu do konkurencji ze strony havok'a...

    miejmy nadzieje, że NVidia postanowiła coś tym zrobić, wszak teraz będzie im jeszcze trudniej przekonać Developerów do Korzystania z Physx


  8. piobzo (autor: Aamitoza | data: 9/03/13 | godz.: 19:00)
    Jeżeli fizyx konsolowy nie będzie wspierać avx czy też nowych SSE, to będzie nadal za murzynami.

  9. przepraszam, ale kto tych państwa zaprosił na wódkę? (autor: Qjanusz | data: 10/03/13 | godz.: 17:45)
    przecież te ichne zamknięte popierdółki działają wyłącznie na x86, podczas gdy AMD zapewnia OTWARTE wsparcie dla GPU na każdą next-platformę (PS4, X-koc) i PC nawet opartych o GPU nVidii.

    Pisząc inaczej, po co developer miałby implementować PhysXa w grze działającego (mało wydajnie) na CPU, kiedy może zaimplementować Havoka lub Bulleta działającego wydajnie na GPU na każdej platformie?


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.