Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 13 marca 2013 
    

Nowy silnik fizyczny Havok niemal gotowy


Autor: Wedelek | źródło: Softpedia | 10:05
(14)
Firma Havok, stojąca za oprogramowaniem symulującym zachowania modeli 3D w grach poinformowała opinię publiczną, że już niebawem w jej ofercie pojawi się nowy silnik fizyczny, służący do symulowania oddziaływania sił fizycznych, takich jak wiatr czy woda na elementy umieszczone na scenie. Chodzi o to, by statyczne elementy, z ściśle określoną animacją zastąpić ich dynamicznymi odpowiednikami, których animacja jest obliczana w czasie rzeczywistym, dzięki czemu gra nabiera realizmu.

Główną przewagą Havoka nad PhysX, rozwijanym przez Nvidię jest jego wieloplatformowość – może współpracować zarówno z kartami graficznymi AMD, jak i Nvidii. Zaleta ta może niebawem pomóc Havokowi w ostatecznym pokonaniu PhysXa, który co prawda współpracuje z dowolnym CPU, ale sprzętowa akceleracja działa tylko kartach graficznych wyprodukowanych przez Nvidię, a jak wiadomo wszystkie konsole czołowych producentów albo już korzystają, albo będą korzystać z układów AMD.

Konsola Nintendo - Wii U dysponuje IGP zbudowanym przez AMD, a w nowym PlayStation 4 i kolejnym Xboksie będą montowane SoC od AMD (rdzenie x86 Jaguar + IGP Radeon).

Według przedstawiciela firmy Havok ich nowy silnik fizyczny jest znacznie mniej zasobożerny i potrafi generować nawet dwukrotnie więcej klatek niż jego poprzednik przy zastosowaniu sprzętu o tej samej wydajności, wykorzystując przy tym do 10x mniej pamięci.


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. dobra nowina, aczkolwiek było to do przewidzenia. (autor: Qjanusz | data: 13/03/13 | godz.: 10:27)
    Co do fizyxa, to jego agonia bez sensu jest sztucznie przedłużana. Ten model nie ma prawa się sprawdzać, jako finansowe przedsięwzięcie.
    Havok na 100% będzie musiał być dopalany przez GPU. Tu już nie ma znaczenia czy to będzie DC, czy OpenCL (obstawiam to pierwsze). Jeżeli będzie, wszystkim konsumentom pozostanie się tylko cieszyć i czerpać garściami :-)


  2. no to miło (autor: djXone | data: 13/03/13 | godz.: 10:48)
    na pewno będzie wykorzystany w Wiedźminie 3 :D

  3. nic nie jest pewne (autor: RusH | data: 13/03/13 | godz.: 11:31)
    bo Nvidia PLACI tobie za zaimplementowanie psiksa, a Havoc kasuje kase za licencje Havoca
    Havoc jest o wiele lepszy, ale psiks jest oplacalny :/

    developerzy ktorym zalezy na jakosci beda uzywac Havoca, EA i inne slumsy rynku gier nadal beda upychac psiksa


  4. Rush (autor: Aamitoza | data: 13/03/13 | godz.: 12:05)
    przecież właśnie w grach EA nie ma najczęsciej fizyxa.

  5. znacznie mniej zasobożerny (autor: piobzo | data: 13/03/13 | godz.: 12:05)
    to chyba wszystkich cieszy najbardziej

  6. @RusH - jest takie pięne słowo: KONKURENCJA (autor: Qjanusz | data: 13/03/13 | godz.: 12:25)
    jeżeli jakiś pies zaimplementuje psiksa, który będzie dupowato działał na x86 w next genach i połowie PCtów, a KONKURENCYJNA stajnia zaimplementuje w swoim hiciorze Havoca, który będzie pięknie, wydajnie i oczojebnie działał na każdej platformie, to jak myślisz, jakie mogą być konsekwencje?

    Czy oby kasa od nVidii zrekompensuje przegraną pozycję w porównaniu z konkurentem w zestawieniach oczojebności, fajności i ficzerowatości? Fama pójdzie na cały świat. Taki zdawałoby się, głupi detal, może pogrążyć dobrze zapowiadającą się sagę jakiegoś tytułu.

    Być może za bardzo wybiegam w przyszłość i być może się mylę, ale czy w takim przypadku kasa od nVidii przypadkiem nie może pogrążyć i pociągnąć na dno amatorów łatwego szmalu?


  7. A to nie wszystko (autor: loccothan | data: 13/03/13 | godz.: 13:01)
    Oprócz Havoca Next-Gen , AMD pracuje jeszcze nad Fizyką OpenCL... Czyli ogółem AMD będzie samowystarczalne (Procki, Grafiki + Fizyka oraz DX11.1 jak i Lepsza jakość filmów w Grach)
    Czekam na jeszcze kilka zapowiedzi...


  8. @loccothan - nie nie... to nie tak (autor: Qjanusz | data: 13/03/13 | godz.: 13:28)
    AMD samodzielnie nie pracuje nad fizyką, tylko wspiera Bullet w implementacji OpenCL

    Ostatnio dogadali się z Autodeskiem, żeby zaimplementować dopalonego Bulleta do softu Maya:
    http://www.amd.com/...let_Physics_for_Maya2012.pdf


  9. @Qjanusz (autor: Promilus | data: 13/03/13 | godz.: 16:21)
    Zasadniczy problem AMD z bulletem jest taki, że bullet CL jest mniej wydajny niż bullet CUDA.

  10. 6 Qjanusz sie sam oszukujesz (autor: RusH | data: 13/03/13 | godz.: 16:58)
    popatrz na teselacje w Crysisie chyba 2 i wode renderowana pod mapa, wszystko za sprawa middleware od Nvidii bo akurat klepneli nowa arch ktora miala szybka teselacje wiec czemu nie wyswietlac w grze betonowych barier skladajacych sie z MILIONOW trojkatow? :)

    kolejne przyklady to EVE online, nowa Arma 3 - avatary APEX prosto od nvidii - szybkie na NV, liczone na cpu na ATI ... kaska za logo NVIDIA przy odpalaniu gry i mniejsze koszta implementacji (gotowy kod i pomoc koderow Nvidii zamiast zatrudniania kilku osob przez rok aby opracowac wlasna implementacje)


  11. @RusH (autor: Promilus | data: 13/03/13 | godz.: 19:25)
    "wiec czemu nie wyswietlac w grze betonowych barier skladajacych sie z MILIONOW trojkatow? :)"
    Wszystko jest teselowane. I o ile np. złamane deski wyglądają ok, i woda w zasadzie też (ale tam gdzie jest!) to o tyle teselacja całego betonowego bloczka żeby ładny "głęboki" uchwyt mieć jest raczej nie na miejscu ;) A przecież teselowane są też blaszane kontenery (prostopadłościach) gdzie żadnej różnicy nie ma. Pytanie - czy graczom to wisi, bo mają mniejszy spadek na nv niż na radkach? Mnie by nie wisiało skoro mógłbym mieć minimalny spadek, a i tak jakiś tam dość odczuwalny mam, a wizualnych doznań niet.


  12. Ale jednak trzeba przyznac (autor: Kosiarz | data: 14/03/13 | godz.: 01:02)
    Ze amd ogarnelo rynek konsol i teraz bedzie tak ze albo piszesz pod havoka albo pozamiatane. Coraz mniej jest tytulow pc exclusive gdzie nv moglaby mieszac physixem a portu na pc nikt nie bedzie robic zeby po drodze zmienic silnik graficzny.

  13. 12 tez mam taka nadzieje (autor: RusH | data: 14/03/13 | godz.: 07:44)
    mam tez nadzieje ze wreszcie nastanie era natywnie wielowatkowego kodu w grach
    koniec hegemonii Intelowego jednego rdzenia


  14. @13 (autor: Kosiarz | data: 14/03/13 | godz.: 19:45)
    No nie bez przyczyny nowe konsole maja wielojajowce... Przeciez nie beda na tym cinebencha puszczac :)

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.