Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Czwartek 21 marca 2013 
    

Garść nowych informacji na temat Xboksa 720


Autor: Wedelek | źródło: VG247 | 10:28
(17)
Dzięki uprzejmości portalu VG247 udało nam się dowiedzieć kilku nowych informacji dotyczących przyszłego Xboksa Microsoftu. Dane te pochodzą wprost od producenta, a mówiąc dokładniej z opisu, jaki ten dołącza do pakietu deweloperskiego dedykowanego Durango. Najciekawiej prezentuje się zapis mówiący, że nowa konsola będzie „zawsze gotowa i nieustannie podłączona (do sieci)”, co oznacza mniej więcej tyle, że Xbox 720 będzie potrzebował mniej czasu, by odpowiedzieć na wezwanie spragnionego rozrywki gracza i że do pracy będzie wymagane nieustanne połączenie z siecią.

Ma to swoje zalety i wady, bo konsola Microsoftu będzie mogła ściągać aktualizacje bez wiedzy użytkownika, dzięki czemu ten od razu po powrocie do domu będzie mógł zagrać w najnowszą wersję swojego ulubionego tytułu. Z drugiej zaś strony bez połączenia z siecią raczej sobie nie zagramy, tym bardziej, że łączność z serwerami Microsoftu będzie wymagana przez system zabezpieczeń DRM, który będzie sprawdzać czy korzystamy z legalnej wersji oprogramowania.

Co ciekawe pomimo iż nowy Xbox otrzyma napęd optyczny Blu-ray, to nie będzie można grać bezpośrednio z płyty umieszczonej w napędzie. Grę trzeba będzie najpierw zainstalować na dysku twardym konsoli. Warto dodać że system instalacji gier będzie tak skonstruowany, by w ulubiony tytuł można było zagrać nim jeszcze zakończy się proces instalacji. W takich przypadkach konsola najprawdopodobniej będzie „dociągać” brakujące pliki wprost z płyty.

Z wcześniejszych doniesień wiemy, że Durango dostanie osiem rdzeni x86 Jaguar, taktowanych zegarem 1,6GHz i IGP Radeon, zbudowany na bazie architektury GCN, pracujący z częstotliwością 800MHz. Podobnie jak w PlayStation 4, SoC ma korzystać z szybkiej pamięci typu GDDR5 i będzie w stanie wykorzystać potencjał bibliotek DirectX 11.x. Specyfikacja prototypu konsoli Microsoftu obejmuje również 8GB pamięci RAM i dysk twardy, który może mieć pojemność 500GB, 320GB lub 1TB, a Durango ma też obsługiwać technologię Smartglass.

W skład GPU montowanego w Durango wejdzie 12 bloków SC (Shader Compute), każdy złożony z czterech SIMD i planisty. Jednostki SC dostaną po 16KB podręcznej pamięci poziomu pierwszego, oraz 64KB pamięci LSM. Do tego dochodzi jeszcze współdzielona pamięć L2, podzielona na cztery bloki, po 128KB każdy, globalna pamięć GSM o pojemności 64KB oraz 32MB szybkiej pamięci ESRAM, do której dostęp będą mieć wszystkie elementy procesora. Jej przepustowość jest znacznie wyższa niż w przypadku pamięci RAM (102,4GB/s kontra 68 GB/s), a opóźnienia są niższe.




Nowy Xbox otrzyma również dobrze znanego użytkownikom 360-tki pada, który doczeka się kosmetycznych zmian, oraz całkiem nowego, ulepszonego Kinecta. Kontroler ruchu sprzedawany wraz z Durango będzie w stanie rejestrować obraz z wyższą rozdzielczością, rozpozna więcej ruchów, dzięki zwiększeniu ilości obserwowanych złączeń wirtualnych kości do 25 i obsłuży trzy razy więcej graczy - sześciu.


 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Skąd tam te GDDR5 (autor: Yog-Sothoth | data: 21/03/13 | godz.: 10:34)
    Skoro na grafice jest tylko 8GB DDR?

  2. GDDR5 (autor: Bitboy_ | data: 21/03/13 | godz.: 10:46)
    a w opisie jest 8GB DDR3 hahahah :)))

  3. BR?? (autor: _DL_ | data: 21/03/13 | godz.: 10:51)
    "Co ciekawe pomimo iż nowy Xbox otrzyma napęd optyczny Blu-ray, to nie będzie można grać bezpośrednio z płyty umieszczonej w napędzie."
    "a Durango jest pozbawiony napędu Blu-ray."

    To w końcu jak?


  4. Inaczej. (autor: _DL_ | data: 21/03/13 | godz.: 10:55)
    Jeśli Durango dotyczy tylko prototypu jest ok. Natomiast jeśli jest to nazwa robocza konsoli jako tako to ... prototyp pozbawiony napędu nie jest tożsamy z Durango? Tak?

  5. _DL_ (autor: Wedelek | data: 21/03/13 | godz.: 11:03)
    poprawiłem

    @2
    No i DDR3 będzie na pewno, jako RAM, ale nioficjalne doniesienia sugerują, że będzie też wmontowana, niezbyt pojemna pamięć GDDR5. Wzięło się to stąd, że Durango i Orbis mają ponoć korzystać z tych samych SoC, a w PS4 będzie GDDR5.


  6. to w takim (autor: Rajq | data: 21/03/13 | godz.: 11:22)
    razie czym to sie bedzie roznic od ps4 i odwrotnie? Znaczkiem i obudowa?

  7. Przeciew to jest ten sam (autor: GL1zdA | data: 21/03/13 | godz.: 11:28)
    bezsensowny diagram:
    -Northbridge od dawna jest zastępowany zintegrowanym kontrolerem pamięci.
    -ESRAM nie istnieje.
    -Po co HDMI-in w konsoli?
    -Po co HDMI i SPDI/F out podłączone bezpośrednio do procesora


  8. rajq (autor: Aamitoza | data: 21/03/13 | godz.: 11:31)
    tym, że w xboxie będzie 12SC + 32MB szybkiej pamięci ESRAM, a w PS 18SC ale już bez ESRAM. I grami częsciowo, bo PS3 i xbox mają swoje flagowe tytuły.

  9. Glizda (autor: Aamitoza | data: 21/03/13 | godz.: 11:34)
    Ty jesteś bez sensu. Skoro procesor jest razem z GPU, to chyba logiczne, że Wyjści HDMi idzie od układu? Northbridge jest zintegrowany w jednym SOC i stanowi on wszystkie kontrolery wbudowane w SOC.

  10. @Aamitoza (autor: Rajq | data: 21/03/13 | godz.: 11:38)
    czyli nie boj sie nazwac rzeczy po imieniu - NICZYM gry beda pisane na jedna platforme a roznica to marketingowa kosmetyka.

  11. @5 Bzdury (autor: Yog-Sothoth | data: 21/03/13 | godz.: 11:52)
    Nigdzie nie widziałem zapisu o GDDR5 w konsoli MS, a już na pewno nie ma się co spodziewać triple combo 8GB DDR3+8GB GDDR5+32MB ESRAM :D
    Po to jest ESRAM żeby zmniejrzyć różnicę pomiędyz wydajnościami DDR3 a GDDR5 u Sony, prędzej MS zamieni DDR na GDDR.


  12. yog-Sothoth (autor: Aamitoza | data: 21/03/13 | godz.: 12:08)
    Nie między DDR3 i GDDR5, a między 18 i 12SC. Bo różnica mocy obliczeniowej jest jak widać całkiem spora. Też spodziewał bym się GDDR5 tak jak w xboxie360 jest 512 GDDR3 (a nie DDR2).

    Rajq@
    a to źle? będą gry multiplatformowe dla xboxa i PS, bedą exclusive dla osobnych platform. przynajmniej łątwiej robić porty między urządzeniami.


  13. @Aamitoza (autor: GL1zdA | data: 21/03/13 | godz.: 13:29)
    Z HDMI-out rzeczywiście przesadziłem, cała reszta to jednak bzdury.

  14. bzdurą było to co napisałeś. (autor: Aamitoza | data: 21/03/13 | godz.: 16:05)
    North bride siedzi w kazdym obecnie produkowanym procesorze. a kontroler tylko wchodzi w jego skład. Aktualnie w zwykłym APU od amd siedzi kontroler pamięci, PCI-E, HDMi, DVI. I To wszystko stanowi northbridge. Więc jest zaznaczone jak najbardziej poprawnie na diagramie.

  15. Jesli to prawda (autor: Jarek84 | data: 21/03/13 | godz.: 17:29)
    to malo troche tych shaderow... :(

  16. Jarek (autor: Aamitoza | data: 21/03/13 | godz.: 20:16)
    Ale za to niezaprzeczalną przewagą są te 32MB ESRAM. Pytanie tylko czy będzie pełnić podobną funkcję do pamięci w xboxie, czy będzie takim szybkim buforem dla ramu z kilkakrotnie krótszym czasem dostępu.

  17. Znowu... (autor: areckiR | data: 22/03/13 | godz.: 21:56)
    Tak Was lubiłem...

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.