Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 23 kwietnia 2013 
    

W Windowsie 8.1 powróci przycisk Start


Autor: Wedelek | źródło: The Verge | 07:47
(36)
Od jakiegoś czasu w sieci pojawiają się doniesienia o nowym systemie operacyjnym Microsoftu o nazwie Windows 8.1, który najprawdopodobniej będzie po prostu darmowym zbiorem poprawek i dodatków, do pierwowzoru, czyli „ósemki”. Jakiś czas temu pisaliśmy, że wersja 8.1 wprowadzi kilka nowych funkcji, w tym możliwość podziału ekranu na cztery oddzielne części, umieszczone obok siebie, oraz liczne usprawnienia w interfejsie, w tym możliwość pomniejszenia kafelka tak, by zajmowały powierzchnię ¼ standardowego kafelka, ulepszoną wersję panelu sterowania w trybie Modern UI (wreszcie nie trzeba będzie przechodzić w tryb desktop) czy doskonalszą obsługę ekranów dotykowych.

Teraz do listy nowości możemy dodać przycisk Start, który jak twierdzi portal The Verge, powołując się na wiarygodne, tylko sobie znane źródła, triumfalnie powróci do Windowsów. Nim jednak fani starszego interfejsu obwieszczą zwycięstwo, należy zwrócić uwagę na fakt, że nikt nie mówi o powrocie do starego, dobrze znanego nam menu Start, a jedynie o dodaniu przycisku Start.

Co to w praktyce oznacza? Otóż Microsoft nadal będzie forsować kafelkowe menu Start, ale z uwagi na narzekania użytkowników, którym nie podoba się konieczność klikania w rogi ekranu, by dostać się do menu, producent postanowił przywrócić sam tylko przycisk, który na powrót zostanie umieszczony na pasku zadań i będzie nas przekierowywać do kafelkowego menu.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Jak tacy mądrzy są (autor: OSTVegeta | data: 23/04/13 | godz.: 08:33)
    to niech mi pokarzą kafelka, który odpala kalkulator. Kto to widział, żebym musiał odpalać Task Menager >uruchom zadanie> calc.

  2. w praktyce (autor: Rajq | data: 23/04/13 | godz.: 08:35)
    to oznacza- "przyznajemy sie do tego ze rynek skopal nam tylek i kafelki to syf ktorego wielu ludzi zwyczajnie nie potrafi tego obslugiwac" Jedynym kto najwiecej zyskal na kafelkach to producenci wszelkie masci nakladek przywracajacych start. Swoja droga jesli glos ludu to spowodowal to naprawde niezadowolonych musialo byc wielu.

  3. Menu start powinno wrócić... (autor: Kenjiro | data: 23/04/13 | godz.: 09:14)
    W sumie cokolwiek to będzie, byle dawało szybki dostęp do konfigurowalnej i drzewiastej listy oprogramowania. Ekran startowy, póki co, nie spełnia tego założenia.
    No, może jeszcze opcja menu niepełnoekranowego (tak jak obecnie) dla tych, którzy nie lubią przełączać się na pełen ekran, by odpalić np. wspomniany kalkulator.


  4. Mam tylko nadzieje... (autor: Brendyman | data: 23/04/13 | godz.: 09:22)
    ...że będzie się dało wyłączyć przycisk Start, bo klikanie w lewym dolnym rogu jest wygodniejsze.
    @Rajq - z kafelków nikt sie nie wycofuje, więc w praktyce oznacza to: "Macie beksy ten cholerny przycisk i sie zamknijcie"
    @OSTVegeta - Start -> wpisujesz calc -> pojawia się ikonka kalkulatora -> robisz p. klik na niej i przypinasz do ekranu startowego. Poza tym po co mają karać kafelka?...
    @Kenjiro - Menu start może sobie wrócić, pod warunkiem, że nie będzie "obowiązkowe" dla wszystkich. Tak, są ludzie, którym ekran startowy odpowiada bardziej.


  5. @OSTVegeta (autor: rmarcin | data: 23/04/13 | godz.: 09:58)
    Ty naprawdę jesteś mistrzem ergonomii :) Ja bym nie wpadł aby tak uruchamiać cokolwiek w Windows 8.
    Ja też mam nadzieje, ze przycisk start da się wyłączyć.


  6. he he (autor: loccothan | data: 23/04/13 | godz.: 10:15)
    bawiłem się nokia Lumia (ta co ma win8) na telefonie dotykowym Kafelki są zajebste aczkolwiek na kompie desktop to szajs jakich mało.
    Dlatego po Upg Win7 do o8iem pierwsze co zrobiłem to patch do Start i login to desktop --> i jest OK. Ale spoko że zdają sobie sprawę z tego nieporozumienia i dadzą innym userom taką możliwość od ręki. BTW system sam w sobie jest spoko, bardzo zoptymalizowany pod AMD co jest oczywiste znając specyfikację x720. PZDR


  7. @1. (autor: sean | data: 23/04/13 | godz.: 10:18)
    W nowym interfejsie zacznij pisać na klawiaturze "kalkulator" albo "calc" i już po pierwszej literze pojawi Ci się ikona kalkulatora.

  8. hmm (autor: piobzo | data: 23/04/13 | godz.: 10:20)
    OSTVegeta odpalasz kalkulator przez tasc? haha... a nie wpadłeś na to ze jak wpisujesz w start nazwę programu to wyszukuje na tej samej zasadzie co w 7... wystarczy wpisać "ca" i wyskakuje kalkulator...

    Kenjiro "szybki dostęp do konfigurowalnej i drzewiastej listy oprogramowania" a możesz mi powiedzieć po co ci akurat drzewiasta... start w 8 jest w pełni konfigurowalne- ja na ten przykład nie mam prawie żadnych aplikacji modern przypiętych, za to mam mój komputer, dokumenty, partycje dyskowe, panel sterowania, nawet przeglądarkę dla pulpitu(chrome),

    "którzy nie lubią przełączać" brzmi jakbyś wystrzeliwał rakietę w kosmos... klawisz windows ciąg znaków "ca" enter- zajmuje mi to mniej niż sekundę, druga sprawa jeśli użytkownik często korzysta z programu, strony internetowej, folderu, to jak dla mnie powinien sobie go przypiąć do Start i do paska zadań... narzekanie na konieczność ciągłego przełączenia i jednoczesne czepianie się słabej konfiguralności- gotów jestem pomyśleć, że użytkownik czepia się faktu nie możliwości ustawienia dowolnego tła w Start


  9. lol (autor: Soulburner | data: 23/04/13 | godz.: 10:48)
    OSTVegeta ze swoim sposobem uruchamiania aplikacji powinien dostać jakąś nagrodę :D

  10. :-P (autor: OSTVegeta | data: 23/04/13 | godz.: 11:18)
    Dla wyjaśnienia, nie korzystam z Windowsa 8 tylko XP x64. Dałem koledze, który używa tego systemu taką zagadkę, odpal mi kalkulator, skoro zachwalasz sobie interfejs metro. Niestety nie był wstanie go znaleźć :D Dlatego podałem ten fantastyczny przykład :-)

  11. @OSTVegeta (autor: Brendyman | data: 23/04/13 | godz.: 11:48)
    Ale nt. tego jaki to nowy interfejs jest do pupy to sie wypowiadasz... i teraz pomyśl, że zapewne 90% tych "niezadowolonych" i "oburzonych" też W8 nie używa. Nie dlatego żę jest zły, tylko dlatego, że w necie piszą, że jest.

  12. #4 masz rację (autor: Toranaga | data: 23/04/13 | godz.: 11:55)
    jednak to, że promilowi userów kafelki odpowiadają nie znaczy, iż pozostali muszą być poniekąd "skazani" na ich używanie.

  13. @12 (autor: Brendyman | data: 23/04/13 | godz.: 12:02)
    A teraz są? Masz jeszcze pulpit (skróty robi się tak samo od czasów Win95) i pasek startowy (niemal niezmieniony z Win7). Jeśli z głową używasz jednego (lub obu) z powyższych, ekran startowy oglądasz tylko po uruchomieniu, by kliknąć na ikonce pulpitu.

  14. to niesamowite (autor: ray | data: 23/04/13 | godz.: 12:15)
    że większość ludzi pragnie mieć gorzej niż lepiej.
    jeśli tacy "xp-kowi geniusze" jak wspomniany kolega OSTVegety nie potrafią uruchomić programu na w8 to nie mam pytań. ręce opadają...


  15. Tak z ciekawosci (autor: Wyrzym | data: 23/04/13 | godz.: 13:34)
    ktos kto uzywal no np w7 2-3 lata, mial mase programow naprawde sie przekopywal przez ten smietnik start? pewnie sie znajda tacy co mieli tam jakas harmonie. Ja na Xp czy tam innych to mialem taki syf tam ze nic nie dalo sie znalezc po pewnym czasie.
    Bark tego startu to bardzo dobra sprawa.
    Btw przecie ten smietnik start to tlyko zbior skrotow ktore sie automatycznie dodaja, co komu stoi na przeszkodzie przykleic do paska folder z smiecioskrotami? sam tak zrobilem na poczatku przygody z w8 ^^

    A co do odpalania kalkulatora z taska to hymmm... smiechy smiechami, ale ja nawet slyszalem od kogos ze w8 to tylko kafelki i zamiast kliknac sobie wejsc do pulpitu probowal walczyc z kafelkami :]


  16. @15 Wyrzym (autor: PrEzi | data: 23/04/13 | godz.: 13:45)
    A tak z ciekawosci to zapytam - o mozliwosci tworzenia folderow / katalogowania rzeczy w menu start ( i na pulpicie rowniez! ;) ) toś Ty słyszał w ogole czy nie ?
    Bo ja zadnego smietnika nie mam, a aplikacji - tak lekką reką liczac to w dziesiątkach moge policzyc conajmniej kilku.


  17. slyszal slyszal (autor: Wyrzym | data: 23/04/13 | godz.: 13:51)
    i nawet to robil tylko ze do czasu :]
    no i odpalasz te aplikacje przegrzebujac swoje zbiorowisko slicznych skrotow czy moze wpisujesz ? :>


  18. @16 (autor: Brendyman | data: 23/04/13 | godz.: 13:58)
    Aż zaciekawiony postem twym sprawdziłem i na ekranie startowym mam dokladnie 49 skrótów, wszystkie poszeregowane wg mojego widzimisie (tzn wiem w której okolicy ekranu jest dowolny skrót którego właśnie szukam). Do tego na pasku 14 ikonek najczęściej używanych (i pół paska wolnego). A teraz pytanie (odpowiedz proszę szczerze albo wcale) czy aktywnie używasz większej ilości skrótów/aplikacji? Jeśli tak - pokaż no strukturę leku na całe zło - menu start? Jeśli nie - na cholerę mi foldery? Pulpit pomijam w kalkulacjach bo ten się nie zmienił od lat.

  19. #13 czy (autor: Toranaga | data: 23/04/13 | godz.: 14:13)
    ja gdzieś napisałem, ze sobie nie radzę?
    Chodzi o to żeby user miał wybór kafle albo nie, bo wciskanie ich "na siłę" komuś (vide firmy) kto od lat korzysta z menu start jest trochę nieteges.


  20. @19 (autor: Brendyman | data: 23/04/13 | godz.: 14:29)
    Nie zasłaniaj się firmami. Pani Lidzia wprowadzająca dane do excela albo Jadzia pisząca dokumenty w Wordzie poradzą sobie z tym bez najmniejszych problemów. Typowemu userowi ekran startowy nie przeszkadza, oni widzą w nim to, czym naprawdę jest, czyli szybko dostępną i przejrzystę listę skrótów do potrzebnych aplikacji. Ci najwięksi krzykacze należą do grupy tzw. entuzjastów albo power-userów. Pamiętaj że większość z nich najchętniej zmieniłaby wygląd na taki jak w win2000 i menu start też, bo za młodu w Chipie wyczytali, że tak działa o 0,5% szybciej. Niema to żadnego związku z ergonomią czy wygodą, to wyrobione przez wiele lat głupie nawyki szukania określonej opcji w określonym miejscu. To było też ogromnym problemem w Viście (Personalizuj zamiast Właściwości w menu kontekstowym pulpitu? Inne nazwy opcji w Panelu sterowania? Zniewaga! Gwałcą i biją!). Prawda boli, ale ci ludzie, którzy najbardziej krzyczą, są po prostu rozczarowani, że nie mogą zainstalować nowego systemu, bo nie jest taki jak stary a są zbyt leniwi by nawet podjąć próbę poznania nowinek interfejsu a podpierają to przeczytanymi w necie bzdurami. Oczywiście, są też ludzie zachwyceni 7-ką i innymi systemami, którym tamte systemy wystarczają, i których nigdy nie zmienią, ale tych na forach o komputerach i systemach widzi się niewielu. Oni mają to w d.

  21. @20 (autor: Arkadio Morales | data: 23/04/13 | godz.: 14:51)
    Może i w firmach gdzie są tylko panie Lidzie i korzysta się tylko z worda i excela ekran startowy nie robi różnicy. W firmach gdzie wykonuje się bardziej zaawansowane prace kafelki potrafią bardzo przeszkadzać. Mi kafelki przeszkadzają w pracy.

  22. @19 - jeszcze jedno (autor: Brendyman | data: 23/04/13 | godz.: 14:52)
    Co do firm, większość tych firm, która mądrze przeszła już na 7kę, nie będzie miała z tym problemu. Choćbyś niewiem jak pompował znaczenie menu start vs ekran start, te 2 systemy są do siebie bardzo podobne. Gorzej z tymi firmami, które czekały z utęsknieniem na Windows XP v2, wyglądający tak samo jak XP, działający tak samo jak XP, ale z supportem, nowoczesnością itp. Z tych śmieję się teraz najbardziej gdyż o wiele łatwiej byłoby przeskoczyć 1 generację (XP -> 7) niż 2 (XP -> 8).

  23. @21 (autor: Brendyman | data: 23/04/13 | godz.: 14:54)
    Podaj proszę w jaki sposób i jaką konkretnie czynność kafelki Ci utrudniają. Pracuję (tak PRACUJĘ) na nich od pół roku, może jakoś pomogę.

  24. jeden lubi ogórki drugi ogrodnika córki (autor: zbooj | data: 23/04/13 | godz.: 15:00)
    zgodze sie z przedmowca, w domu mam 7, na lapku win8 w pracy uzywam od 2000 przez xp visty 7 i 8 po linuxy i mam to w d. jakos sie potrafie odnalzec w kazdym z tych systemow :D

  25. @23 (autor: Arkadio Morales | data: 23/04/13 | godz.: 15:00)
    Przeszkadzają mi w testowaniu oprogramowania. Tym się zajmuję zawodowo. I nie jest to jakieś klikanie i sprawdzanie funkcjonalności tylko automatyzacja testowania.

  26. @25 (autor: Brendyman | data: 23/04/13 | godz.: 15:02)
    Z tym to Ci niestety nie pomogę ;). Nie moja działka.

  27. jeszcze niech dadza normalny wyglad (autor: Rajq | data: 23/04/13 | godz.: 15:21)
    Druga rzecza jakiej mi brakuje to mozliwosc powrotu do ladnego, przezroczysto-szklanego stylu aero. Na uj zmusza do kozystania ze skorki, ktora wyglada jak stworzona przez nastolatka w paincie? Obroncy nowoczesnosci kafelkoe (glzaurnicy) pisza peany o nowoczesnosci a niewidza ze wyglad skorki jest jak rodem z win 95

  28. #20, #22 (autor: Toranaga | data: 23/04/13 | godz.: 15:52)
    W mojej pracy win8 też nie ma racji bytu kafelki utrudniają mi moje czynności a poza tym oprogramowanie, które używamy działa idealnie pod w7x64 a pod w8x64 nie działa w ogóle lub wywala błędy.

  29. @28 (autor: ray | data: 23/04/13 | godz.: 16:02)
    to musicie korzystać z cholernie starego oprogramowania, rodem z DOSa...

  30. #Up (autor: Toranaga | data: 23/04/13 | godz.: 16:06)
    Właśnie nie.
    Soft kosztował niecałe 3 lata temu wielką kupę kasy.


  31. Widze, ze (autor: PrEzi | data: 23/04/13 | godz.: 16:40)
    ...obroncy kafelkow znajda sie wszedzie ;)
    Mi przeszkadza najbardziej to, ze nie ma ciągłości - przenoszenie sie miedzy start screenem a desktopem (przy okazji zasłaniajac sobie calosc ekranu),
    brak mozliwosci 'okienkowania' aplikacji korzystajacych z Modern UI itd.

    Zreszta - widac to chociazby dlatego ze programy takie jak Metro Mix, StartIsBack czy Start8 maja cholerne wziecie.


  32. Windows 8 jest rewelacyjny (autor: kvm | data: 23/04/13 | godz.: 17:18)
    Co nie znaczy że osoby ktore są zadowolone z Windows 8 muszą go koniecznie kupić i używać. Jednak niech się ograniczą w takim razie do chwalenia swojego ulubionego systemu, a nie krytykowania czegoś, czego nie znają ani nie rozumieją.

    Mi po pierwszym zachwycie nowością nieco entuzjazm opadł, bo denerwowały mnie pewne drobiazgi, jak np. Otwieranie zdjęć w programie metro, a nie zwykłej przeglądarce, ale to jest rzecz do załatwienia przez dwa kliknięcia myszką.

    Zmieniłem jednak zdanie po zakupie Najtanszego tabletu na atomie z 2GB ram i bardzo wolnym SSD( trensfery polowe niższe niż 5400 rpm hdd).
    Ten system po prostu smiga na tym tablecie. Interfejs funkcjonuje fantastycznie płynnie, obsługa aplikacji kafelkowych jest fenomenalna. Kupiłem ten tablet raczej z zamiarem przetestowania i sprzedaży, ale sprzedaje ipada, a nie jego. Mimo, ze ma gorszy o wiele wyświetlacz i trzyma na baterii sporo krócej.
    Jednak interface ipada jest w porównaniu z win8 archaiczny i niewygodny. No i iPad to jednak zabawka na której nie ma nawet normalnej przeglądarki. A tu mam normalnego PC ta. Owszem programy ktore maja większe wymagania mogą chodzić wolno, nowe gry w zasadzie prawie wcale, ale nie oczekiwałem po atomie kompa do gier.

    Wracając do Windowsa uważam ósemkę za najbardziej rewolucyjną zmianę w historii windowsa a zaczynałem od DOSa i win 3.0. Po raz pierwszy w historii nowy Windows ma mniejsze wymagania sprzętowe do plynnej pracy niż starsza wersja. Win 8 chodzi na atomie o wiele plynniej niż XP !!!

    Podstawowe programy kafelkowe typu poczta, internet explorer chodzą równie płynnie jak na ipadzie. Tego sie nie spodziewałem.

    Co ważne można ósemkę dostosować do własnych potrzeb i jak ktoś nie potrzebuje metro i jego aplikacji to nie musi ich używać. Uważam jednak, ze warto szczególnie na tablecie.


  33. @kvm & metro UI (autor: franc# | data: 23/04/13 | godz.: 18:40)
    racja, ze UI w iPadzie to epoka kamienia, ale nowy iOS ma to zmienić. Jabol opatentował "trzęsące się ikonki" (ze strachu przed Metro...) i one zrewolucjonizują interakcje z tabletami... Taaa...
    Faktem jest jednak, że kafelki są zbyt "płaskie"... Nie w sensie kształtu czy kolorów (nie 3d jak w iOS), ale w sensie - jak to ktoś dobrze zauważył - wsparcia dla hierarchi. Klasyczny start pięknie mógł przedstawić strukture folderu, a Metro obecnie nie daje tu rady. Pytanie, czy jak dodadzą ten "tree view", czy ten interfejs nadal będzie przejrzysty, czy zrobi się z niego jakiś nieczytelny gniot?


  34. ale (autor: piobzo | data: 23/04/13 | godz.: 22:22)
    po co komu ten drzewiasty interfejs, on jest zbędny, jak dla mnie powinno być tak, że pliki konfiguracji inny syf powinien być dostępny po zaznaczeniu i tyle... a nie jakiś durnota i struktura katalogowa.. jest deinstalacja, jak dla mnie powinny być tam też pliki jak readme i ewentualnie zewnętrzne opcje konfiguracyjne... struktura katalogowa...

    Prezi ten system jest tak zaprojektowany, że nie ma potrzeby przełączania między jednym interfejsem a drugim, no chyba, że jest jakaś moden aplikacja bez którejś nie wytrzymasz... nawet odtwarzacze są dwa, na początku się dziwiłem dlaczego, ale teraz rozumiem, własnie dlatego, żeby użytkownik pracujący na pulpicie nie musiał często wchodzić w start...


  35. nie bardzo wiem jak ekran startowy może przeszkadzać (autor: Soulburner | data: 23/04/13 | godz.: 22:38)
    w czymkolwiek, w końcu to tylko przerośnięty (ale wydajny) interfejs służący do odpalania kolejnych aplikacji, których z jakiejś przyczyny nie chcemy mieć przypiętych do paska zadań.

    Pieczołowicie poustawiane kafelki mają jeszcze taką zaletę, że pozostają w jednym miejscu. Podobnie jak przypięte ikony na pasku zadań Windows 7, wykorzystuje to pamięć mięśniową. Nawet nie trzeba porządnie spojrzeć, by niemal automatycznie trafić w ikonkę np. Photoshopa.

    Jeśli mam ochotę przejrzeć wszystkie zainstalowane aplikacje, które potworzyły sobie skróty, to "Metro" też przedstawia je w dużo bardziej przejrzysty i wygodny sposób niż mikroskopijnych rozmiarów menu Start.

    Każdy, kto uruchamia nieprzypięte nigdzie aplikacje w sposób inny niż wciśnięcie Start i wpisanie kilku liter nazwy programu, robi to źle ;)

    Nie zgodzę się z opinią, jakoby power userzy woleli starsze rozwiązania, w stylu klasycznego menu start a'la Windows 2000 i wcześniejsze. Ja uważam się za power usera i entuzjastę, który lubi dłubać, ustawiać różne pierdółki i dla mnie poznanie nowego interfejsu to pikuś, a nawet radocha... przynajmniej, jeśli nowe rozwiązania są lepsze od dotychczasowych, a to, co oferuje Windows 8 jest naprawdę niezłe. Według mnie ci najwięksi krzykacze "anty-ósemkowi" to osoby, które wiedzą, że ikonka z niebieskim "e" prowadzi do internetu, a kiedy zobaczą przed oczami coś nowego, siedzą i się gapią w ekran nie rozumiejąc co się stało, sparaliżowani nie dotkną nawet myszy, żeby sprawdzić, czy coś tu się da zrobić ;)

    Rozumiem, że są osoby przyzwyczajone do starego, a przyzwyczajeń nie każdy lubi zmieniać. Istnieli dawniej ludzie, którzy w Windows 95 korzystali z progman.exe, bo twierdzili, że nowy interfejs to jedynie utrudnienie... ale internet był wtedy zbyt lipny, by mieli gdzie wyrazić swoje niezadowolenie ;)


  36. kalkulator (autor: borkow | data: 24/04/13 | godz.: 00:30)
    http://scr.hu/0rom/rf3nf

    szczerze, to sam byłem zdziwiony brakiem start, ale szybko się przyzwyczaiłem do kafelek - ten sposób jest szybszy... Ja na swojej klawiaturze mam magiczny klawisz z logiem M$, nie muszę szukać START czy czekać aż pojawi się pasek ze skrótem do kafelek...


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.