Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 8 lipca 2013 
    

Apple wsadzi do iWatcha elastyczne baterie?


Autor: Wedelek | źródło: Mac Rummors | 07:22
(31)
Amerykańska komisja ds. patentów przyznała Apple wyłączne prawa do stosowania w swoich urządzeniach elastycznych baterii, opracowanych przez inżynierów pracujących w tej firmie. Sam pomysł nie jest nowy i do biura patentowego wpłynął pod koniec 2011 roku, ale dopiero teraz zrobiło się wokół niego głośno, za sprawą zegarka iWatch, który jako pierwszy ma korzystać z tego rozwiązania. Czy pogłoski te są prawdziwe dowiemy się najprawdopodobniej w 2014 roku, bo według plotek zegarek Apple trafi na rynek dopiero w przyszłym roku.

Opisywany patent zakłada, że bateria zbudowana jest z wielu połączonych ze sobą komór i dzięki specyficznemu ich rozłożeniu bateria jest elastyczna, a przynajmniej częściowo.


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. wow super nowosc (autor: RusH | data: 8/07/13 | godz.: 09:05)
    zupelnie jak Nike FuelBand z przed prawie 2 lat :)

  2. RusH - przeciez... (autor: PrEzi | data: 8/07/13 | godz.: 13:39)
    ...to nic nowego - tak Apple robilo i robi od zarania dziejow...
    Ze 'wynajduje' nowosci juz wynalezione przez innych...


  3. lol RusH, ze jak? (autor: daver | data: 8/07/13 | godz.: 14:05)
    w fuelbandzie bateria nie jest elastyczna - jest tylko wygieta.

  4. Prezi (autor: Aamitoza | data: 8/07/13 | godz.: 14:06)
    Tylko, że apple opatentowało w 2011, a nike pokazało fuelbanda w 2012. I żeby było śmieszniej, nie ma on nic wspólnego z tym patentem, bo posiada dwa sztywne wyprofilowane akumulatory, które w żaden sposób nie dają się zginać, a jedynie posiadają nadany kształt.

  5. ... (autor: Aamitoza | data: 8/07/13 | godz.: 14:07)
    albo jeden, nie pamiętam dokładnie, jednak wydaje mi się, że były dwa.

  6. daver tutaj aku tez sie nie zgina (autor: RusH | data: 8/07/13 | godz.: 19:41)
    masz jak byk na fotce 3 aku polaczone elastyczna obudowa

    200 to aku
    210 to elastyczny material laczacy


  7. lol, czasami mam wrazenie, ze 10-letni syn Ci sie na konto wbija (autor: daver | data: 8/07/13 | godz.: 19:51)
    ze schematu wynika, ze bateria bedzie elastyczna, ogniwa nie.
    Tak wyglada bateria w fuelbandzie http://gigaom2.files.wordpress.com/...40-11-pm.png


  8. daver nie (autor: RusH | data: 8/07/13 | godz.: 21:24)
    to jest ogniwo, po drugiej stronie jest drugie, obywa tworza baterie

  9. rush (autor: Aamitoza | data: 8/07/13 | godz.: 21:50)
    ale co to ma wspólnego z tym na zdjęciu? tutaj BATERIA - jest elastyczna. Tam masz 2 SZTYWNE baterie. Rozumiem, że jak masz pada od xboxa na 2 paluszki, to 2 paluszki tworzą baterię, a każdy z osobna jest ogniwem? ;D
    zajebista logika - serio ;)

    Ja rozumiem, gdyby w tym bandzie te baterie były ze sobą bezpośrednio połączone i były w miarę elastyczne... no ale niestety takie nie są, więc szukasz porównania na siłę.


  10. nie RusH, tam sa dwie baterie polaczone rownolegle (autor: daver | data: 8/07/13 | godz.: 22:15)
    Gosc robiacy teardown nawet uszkodzil polaczenie do jednej i nadal dzialalo.

  11. Ehhh (autor: anemus | data: 9/07/13 | godz.: 05:05)
    Ciekawy patent, który przypomina mi sznur z lampkami (i bateryjkami), którym bawiłem się jakieś 30 lat temu.

  12. bateria (autor: ditomek | data: 9/07/13 | godz.: 06:38)
    to zbiór kilku ogniw.

    A wystarczy przeczytać zanim palnie się głupotę.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Bateria_ogniw


  13. @12 (autor: bmiluch | data: 9/07/13 | godz.: 09:15)
    czasem może nie wystarczyć trochę poczytać

    1) podałeś polską definicję dla baterii ogniw

    a taka beteria alkaliczna lub litowa to zwykle 1 ogniwo

    2) w angielskiej definicji jest już 1 lub więcej ogniw...

    z resztą polskie definicje na wikipedi są czasem tochę dziwne (np. definicja dźwięku), są takie jakby ktoś ćwiczył się w robieniu wydumanych abstrakcyjnych alternatywnych definicji zamiast mieć standardowe podejście; dlatego ja bym sobie poczytał jeszcze definicje z innych źródeł lub języków


  14. bo w angielskiej definicji jest blad (autor: RusH | data: 9/07/13 | godz.: 09:50)
    omg ktos w internecie sie pomylil

    http://25.media.tumblr.com/...s8z1r8t4b8o1_500.png

    battery oznacza jakas grupe
    http://www.merriam-webster.com/dictionary/battery

    daver nie ma znaczenia czy rownolegle czy szeregowo

    Aamitoza elastyczna jest obudowa, ja rozumiem ze mozesz miec problemy z literkami, ale obrazek i cyferki chyba powinienes ogarnac
    205 i 210 na obrazku to OBUDOWA, to ona jest elastyczna
    w fuelband masz dwa ogniwa lipo polaczone flexem i zalane guma = TO SAMO


    jest to kolejny smieciowy patent na cos co bylo stosowane w przemysle od >20 lat (prawie kazdy laptop = flex = elastyczne pcb)

    2008:
    http://www.imec.be/...ort/SR2008/HTML/1225210.html
    2009:
    http://www.imec.be/...ort/SR2009/HTML/1213551.html

    to tak jakby opatentowali elastyczny telefon, a w opisie patentu dali zdjecie kawalka gumy z mikrofonem po jednej stronie a glosnikiem po drugiej = elastyczny telefon WOOOHOOO

    patenty nie maja byc rewolucja dla zdzicha z ulicy, maja byc nietuzinkowym pomyslem dla SPECJALISTY W DANEJ DZIEDZINIE


  15. lol rush (autor: daver | data: 9/07/13 | godz.: 10:31)
    "w fuelband masz dwa ogniwa lipo polaczone flexem i zalane guma = TO SAMO"

    Chyba polaczone komputerem.


  16. ogniwa polaczone kablem i w oplocie... (autor: Okota | data: 9/07/13 | godz.: 10:53)
    wooow ciekawe co na to powiedza modelarze i gracze asg
    istna nowosc


  17. rush (autor: Aamitoza | data: 9/07/13 | godz.: 12:43)
    chyba tego banda na oczy nie widziałeś. Tam są 2 zupełnie osobne baterie, jedna po jednej stronie paska, a druga po drugiej. W patencie appla masz jeden pasek z kilkoma ogniwami tworzącym - JEDNĄ SZTUKĘ baterii. w bandzie masz 2 OSOBNE sztuki baterii podłączone do jednego urządzenia.

    I jeszcze jedna sprawa - każda z tych sztuk baterii w bandzie jest szwywna i nie pozwala na zginanie, a w patencie apple masz jak byk, że bateria złożona z tych kilku ogniw jest elastyczna (w miejscach łączenia ogniw).


  18. @RusH (autor: bmiluch | data: 9/07/13 | godz.: 12:52)
    http://www.merriam-webster.com/dictionary/battery

    druga część z fragmentu:

    "a group of two or more cells connected together to furnish electric current; also : a single cell that furnishes electric current"


  19. proponuje (autor: ditomek | data: 9/07/13 | godz.: 15:08)
    Genezy slowa bateria szukac nie tylko w elektronice. Mamy jeszcze baterie dzial, wyrzutni.
    Zgadzam sie z rushem. Miedzy projektem appla i nike nie ma roznic. To tak jakby miekkim kabelkiem polaczyc kilka ogniw i robić newsa ze se odkrylo elastyczna baterie, ogniwo czy jak to tam checie sobie nazywac.


  20. ditomek (autor: Aamitoza | data: 9/07/13 | godz.: 16:42)
    Idąc Tym genialnym tokiem rozumowania nie ma żadnej różnicy między pomysłem appla, a połączenia jakichkolwiek baterii. Bo wybacz, ale jak w gitarze łączyłem dwie 9V baterie do przetworników aktywnych, to wyszło mi dokładnie coś takiego jak u nike - 2 baterie połączone miękkim kablem. Czy dokonałem dokładnie tego co prezentuje patent? Nie. Czy dokonałem tego czego dokonało Nike? Tak.

  21. Amitoza (autor: ditomek | data: 9/07/13 | godz.: 16:57)
    Niedorzecznosc tego polega na tym ze aple w swojej pewnosci siebie opatentuje pomysl. Co gorsza znajdzie sie sporo osob ktore beda zachwycone ty "nowatorskim" rozwiazaniem.
    A wracajac do twojej wypowiedzi: trzeba bylo uzyc paluszkow aaa , zamknac je w elestycznej obudowie i mialbys patent w kelieszeni.
    Do tej pory bralem cie za inteligentnego goscia ale to co napisales wyzej jest calkowicie pozbawione sensu.


  22. ditomek (autor: Aamitoza | data: 9/07/13 | godz.: 17:58)
    Ma jak najbardziej sens - taki sam jak to co Ty napisałeś - połączenie baterii czymś elastycznym. Nie ma za to sensu porównywanie na siłę wszystkiego, bo podobieństwa znajdą się wszędzie. Apple opatentowało coś czego nikt w TEJ FORMIE nie stosował. To co zrobiło nike to połączenie 2 wygiętych baterii. Więc dokładnie to samo co w opisie który zamieściłem powyżej łącząc kablem dwie 9V baterie.

    Nie będe się zachwycał nowatorskim (czy też nie) rozwiązaniem appla, ale fakt jest jeden - niby bzdura, a nikt na to wcześniej nie wpadł w tej formie.


  23. oj tam, oj tam (autor: daver | data: 9/07/13 | godz.: 18:52)
    Moral z tej "dyskusji" taki, ze niektorzy nie widza roznicy. http://img861.imageshack.us/...550/580410c1500.jpg A jak nie widac roznicy to po co przeplacac(?).

    ;)


  24. tak tak aamitoza, NIKT nie wpadl na to (autor: RusH | data: 9/07/13 | godz.: 20:11)
    http://www.google.com/patents/US20110136349

  25. daver (autor: RusH | data: 9/07/13 | godz.: 20:13)
    "
    "w fuelband masz dwa ogniwa lipo polaczone flexem i zalane guma = TO SAMO"

    Chyba polaczone komputerem.

    "

    nie, polaczane elastycznym PCB w postaci flexu i zalane guma przez injection molding (overmolding tu bi exact)

    AAmi widzi ogromna roznice chyba dlatego ze na obrazku z patentu sa 3 ogniwa a nie dwa :D


  26. rush (autor: Aamitoza | data: 9/07/13 | godz.: 21:00)
    ja widzę taką różnicę, że patent nie określa ilości tych ogniw.

    Ale skoro ty nie widzisz różnicy między ty co masz w nike i tym co na patencie, to nie widzisz też różnicy między 2 bateriami połączonymi kablem.


  27. Aamitoza (autor: ditomek | data: 10/07/13 | godz.: 11:06)
    Wiesz co, Masz rację.
    Patent Apla jest rewolucyjny. Śmiała idea zawarta w rysunku jest tak odważna w swojej formie, że wielu ludziom po prostu rozwala łeb.
    Łączy w jedną całość wiele lat badań i to co ma tylko Aple: wizjonerstwo!
    Na rysunek patrzę od wczoraj i nadal nie ogarniam jak taka śmiała idea mogła być spłodzona na naszej planecie.
    Dziękuję wszystkim ludziom dzięki którym mogę oglądać tak nowatorskie wizje, które wyprzedzają obecną epokę o setki a może nawet (być może nie powinienem się wahać - przecież to aple) tysiące lat.

    Brawo aple, brawo.
    Niech inni się uczą! Na szczęście jest przecież od kogo!
    PS
    Z kumplami idziemy dzisiaj to uczcić.
    Wydrukowałem dla każdego rysunek nowej baterii. Być może nie wszyscy widzieli...


  28. Rewelacja (autor: pawel1207 | data: 10/07/13 | godz.: 11:28)
    kolejna "revolucja" to snilo sie najwiekszym i najlepszym po nocach ale tylko apple blysnelo przelamalo sie i wprowadza to na rynek i Patentuje wszak iPatent byc musi :D no w zyciu bym nie wpadl ze tak ogniwa mozna polaczyc :D toz to technologia z 23 wieku chyba nie ma co dzieki temu zwieksza sprzedaz o 100 % aai bym zapomnial to wszystko z nutka applowego emejzingu i znowu kilometrowe kolejki przed apple store :D

  29. .... (autor: Aamitoza | data: 10/07/13 | godz.: 12:56)
    niby śmieszne, a żaden z was, ani żadna firma takiego pomysłu nie wprowadziła. Tak jak ekrany z multitouch były oczywistością , a dopiero apple wykorzystało to na masową skalę. No ale to taka oczywistość i w ogóle banał.

    Tyle oczywistości, a nikt nie był w stanie tego wprowadzić? Aż dziwne.

    Na wydziale na który uczęszczam uczą od początku, że trudniej jest zrobić coś oczywistego i prostego, żeby doskonale spełniało swoją funkcję, niż skomplikowanego, ale co tam wiedzą internetowi napinacze ;)


  30. Aamitoza (autor: ditomek | data: 10/07/13 | godz.: 13:56)
    Wygłupiłeś się. To normalne. Każdemu się zdarza. Teraz myślisz "może rzeczywiście ci z apla robią nam wodę z mózgu". Jest tylko problem się do tego przyznać. Brak odwagi powoduje ze brniesz w tym dalej pogrążając się bez potrzeby.
    A przecież wystarczyłoby zwykłe. "w sumie macie rację" :-)


  31. .... (autor: Aamitoza | data: 10/07/13 | godz.: 15:39)
    ale po co skoro jej nie macie? Dla mnie porównanie rasha 2 zupełnie innych rozwiązań i powiedzenie że to to samo jest wygłupieniem i brnięciem w zaparte aby trzymać własną rację.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.