Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Poniedziałek 15 lipca 2013 
    

Microsoft ''podrasuje'' Xboksa One przed premierą?


Autor: Wedelek | 07:26
(22)
Od jakiegoś czasu po sieci krąży plotka, sugerująca, że Microsoft zdecyduje się na zmodyfikowanie specyfikacji technicznej Xboksa One jeszcze przed jego premierą. A że czasu jest niewiele, więc nie może być mowy o fundamentalnych zmianach, a jedynie o drobnych poprawkach, które powinny zwiększyć wydajność konsoli. Według nieoficjalnych źródeł zdecydowano się między innymi na przyspieszenie zegarów bazowych GPU i dodanie dodatkowych kości pamięci RAM typu DDR3, której ostatecznie ma być 12GB, a nie 8GB. Microsoft miał również pytać najważniejszych deweloperów, czego najbardziej brakuje im w Xbox One.

Ile z tych doniesień jest prawdziwych, a które to kompletna bzdura przekonamy się pod koniec roku, bo wtedy do sprzedaży trafi następca Xboksa 360. Całą sytuację zdążyli już natomiast skomentować internauci, którzy w najlepsze żartują sobie z nowej konsoli Microsoftu.


 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. dodanie ramu (autor: RusH | data: 15/07/13 | godz.: 09:02)
    pewnie zeby DRM dla uslug TV sie zmiescil

    X 180 nie ma problemow ze specyfikacja, tylko z podejsciem M$ ktore chcialo nas wszystkich wydupczyc na maksa


  2. up. (autor: piobzo | data: 15/07/13 | godz.: 09:43)
    zwłaszcza przy konsoli offline... jak to już kiedyś pisałem tobie się nie da pomóc... hate, dla hate... tak btw, to drm to cyfrowe przechowywanie praw autorskich.. więc drm dla usług tv... weź skończ, jeśli ktoś się uśmiechnie to tylko z przekąsem...

    co do newsa to świadczy, o ty, że xobxa ms jeszcze nie tłucze... albo to po prostu bzdura...

    Co do strony merytorycznej Wedelek wydaje mi się, że nie "użytkownicy", tylko "Internauci", ewentualnie "użytkownicy czegoś tam", bo wygląda jakby xbox one miła już użytkowników... no chyba, że o deweloperach piszesz...


  3. "Niewiele" (autor: Remek | data: 15/07/13 | godz.: 10:25)
    a nie "nie wiele"

  4. @02 (autor: Blazakov | data: 15/07/13 | godz.: 10:51)
    Wole celny (i zwykle merytoryczny) hejt kontrastujący z szumnymi zapowiedziami producentów niż marudzenie i czepialstwo. :)

    Ten dodatkowy RAM to za wiele nie da, no chyba że faktycznie 3GB chcą przeznaczyć dla systemu. Jakość tekstur o wiele się nie poprawi, bo dalej wąskim gardłem będzie jego przepustowość.

    Zwiększenie zegarów jest możliwe nawet w końcowej fazie produkcji - problem w tym, że będzie to samo co w X360 - notoryczna praca ze zbyt wysokimi temperaturami co wpłynie na awaryjność.


  5. up. (autor: piobzo | data: 15/07/13 | godz.: 11:55)
    w takim razie dorzucą do ramu, zmianę chłodzenia na procesorze, albo dołożenie bocznego wentylatora, miejsce mają... bo buda zmieści... bo to taki kloc, że jeszcze mogą tam ładować...

    raczej tektury lepsze od ramu nie będą, od zegarów też nie... na dobrą sprawę, hmm to tak, żeby na papierze lepiej to wyglądało,
    a o przepustowość się developerzy nie martwią, tylko Internauci mają problem z niską przepustowością w xbox, czytałem, że przepustowość pamięci w xboxie to 192GB/s czyli 9% szybsza pamięć, o mniejszych opóźnieniach niż w ps4...


  6. piobzo co offline? (autor: RusH | data: 15/07/13 | godz.: 12:15)
    nic nie jest offline :)
    chcesz TV - musisz byc online
    chcesz multi - musisz byc online
    do tego bedzie masa gier w ktorych ms bedzie forsowac always online rpzez wymuszenie/przekupienie developera do zaimplementowania ich chmury ala Simcity.


  7. RusH (autor: piobzo | data: 15/07/13 | godz.: 12:47)
    jak długo nie przetrzymujesz licencji na zewnętrznym serwerze nie ma drm.. a do tv wystarczy hdmi, nie ma wtedy dostępu do funkcji z chmurki,

    przy multi, to chyba jesteś jedyną osobą na świecie która myślała, że będzie się dało grać w multi offline, inaczej niż w trybie dzielonego ekranu... rozpędziłeś się Rush


  8. multi = drm (autor: RusH | data: 15/07/13 | godz.: 13:42)
    nie czaisz
    M$ zapowiedzial ze online DRM nie bedzie dla gier single player, gry multi NADAL beda miec online DRM z gra przywiazana do twojego konta, bez mozliwosci odsprzedazy i z wiecznym dzwonieniem na server nawet jak nie grasz tylko siedzisz w menu


  9. up. (autor: Krax | data: 15/07/13 | godz.: 14:23)
    proszę o linki...bo nie dojdziemy tu do składu...
    z tego co ja pamiętam to nie gry z multi a te zakupione poprzez cyfrową dystrybucję będą przypisane do konta(ale dostępne dla użytkowników tej samej konsoli).
    multiplayer ma tu tyle do gadania, że hej. podeprzyj się linkami... najlepiej od kogoś wiarygodnego, np. nelsona.
    poza tym nawet jeśli, to w czym ci przeszkadza weryfikowanie twojej własności w momencie gdy jesteś online i grasz akurat po sieci? bo myślałem że problem polegał na tym, iż trzeba było być online.
    kurcze poza tym z tego co napisałeś wyżej wydajesz się nie bardzo wiedzieć jak w ogóle zabezpieczenie drm działa. poza tym chyba nie często grasz w gry online bo będąc w menu produkt też jest cyklicznie synchronizowany z serwerem( wow, lineage2, tera, lotro).
    poza tym nie wiem ile z tego zostało zmienione ale Microsoft nie zezwalał na wprowadzanie własnych serwerów(tak to wyglądało przed zmianami które nastąpiły po e3)
    haters must hate


  10. Krax (autor: komisarz | data: 15/07/13 | godz.: 15:34)
    "prosze o linki" a nastepne zdanie "z tego co pamietam" - moze sobie linka przypomnij, skoro od innych go wymagasz.

  11. @piobzo (autor: angh | data: 15/07/13 | godz.: 17:17)
    Po pierwsze, gddr5 nie ma wikszych opoznien niz ddr3, to kompletna bzdura.Po drugie, 192 gb/s to taki zart- pamiec ddr3 ma 64 gb/s, 32 Mb ESRAM ma 128 gb/s, wiec razem po dodaniu daje to 192... co jest totalna bzdura. Takich wartosci nie mozna sumowac, to dwie rozne bajki. Ale jezeli chcesz w to wierzyc, to prosze.

  12. najlepiej od kogoś wiarygodnego, np. nelsona. (autor: RusH | data: 15/07/13 | godz.: 17:43)
    http://youtu.be/xcXdWRJ-xb4?t=2m21s

    nelson to tylko pr pajac

    ale fakt, zagalopowalem sie z tymi multi :/ oni to nazwali disc based a nie single player, czyli wymusza na partnerach sprzedaz online i tak nas zalatwia do czasu az niemcy ich pozwa w EU (ciekawe ze tylko niemcow obchodza prawa konsumenta)

    a co do TV to bycie HDMI passthru to nie wszystko, caly "bajer" ma polegac na OSD z info sciaganym z sieci, w zamian M$ bedzie sobie logowal co ogladasz, ile jest osob w pokoju, kim sa te osoby itd, a nastepnie bedzie te dane sprzedawac tak jak robi to Nielsen, tyle ze tutaj beda miec twoje dane osobowe + co konkretnie i kiedy ogladales. Maja nawet na to patenty.


  13. Microsoft ''podrasuje'' Xboksa One przed premierą? (autor: Marucins | data: 15/07/13 | godz.: 20:31)
    Konsole są dla dzieci - tyle w temacie.

    XOne niby ma to zmienić.... wątpię.


  14. O mateczko - znowu się zaczęło gdybanie (autor: franc# | data: 15/07/13 | godz.: 20:51)
    POczekajmy do premiery. MSFT ma JEDNO zadanie... JEDNO! Zarabiać kase! I zrobią wszystko, żeby dowalić soniakom, wyp..przą DRM, wyp..przą swoją super debilną politykę do kosza, albo nawet dorzucą gratis, żeby tylko spylić jak najwięcej i zaraobić $$$. Ktoś w to wątpi?

  15. angh (autor: piobzo | data: 16/07/13 | godz.: 00:43)
    tak ddr3, a gddr5 nie ma takich różnic, ale weź zwróć uwagę na czas dostępu do wbudowanego w procesor esram...

    ta przepustowość się nie bierze z tego, że esram ma przepustowość na poziomie 128GB/s tylko z tego, że ddr3 i esram mają dostęp równoległy, to właśnie przez takie idiotyczne dodawanie, wyszło, że przepustowość pamięci w xboxie jest niższa, niż rzeczywista...


  16. up. (autor: piobzo | data: 16/07/13 | godz.: 00:45)
    a właściwie, nie rzeczywista, tylko podawana teoretyczna przez Microsoft...

  17. up. (autor: Krax | data: 16/07/13 | godz.: 08:12)
    dobra teraz już zaczynam lepiej rozumieć o czym skrobiesz... tak jak pisałem chodzi o dystrybucje cyfrową lub sprzedaż tradycyjną(i pojęcia których użył rush powstały po tym jak Microsoft uległ wściekłemu tłumowi). btw wyciągnąłeś nowe wnioski, za co Niemcy mają pozwać Microsoft? niby o jakie prawa konsumenta?
    system odsprzedaży elektronicznej nie jest dostępny bo chcieliśmy mieć x360(xone miał mieć odstąpienie jedynej osobie i sprzedaż tylko w wybranych sklepach). a to co będzie mógł zrobić Microsoft z klientami zależy od regulaminu... jak z umową, zaakceptujesz to guzik zrobisz.
    co do nelsona to że niema on własnego zdania nie zmienia faktu że informacje przez niego podawane są dużo bardziej wiarygodne ponieważ nie bazują na jago domysłach. on tylko powie ci co mu na karteczce napisali.
    a co do tv(nie wiem jak po zmianach z woli tłumu) ale po tym jak twoja konsola zamieniała się(e3) w cegłe z powodu braku połączenia, wciąż można na niej było oglądać tv i filmy z nośnika.


  18. komisarz (autor: Krax | data: 16/07/13 | godz.: 08:14)
    to tylko ty jesteś w stanie sobie przypomnieć linki potwierdzające zupełnie nowe dla ciebie informacje,

  19. Wiecej RAM moze pomoc (autor: pandy | data: 16/07/13 | godz.: 08:29)
    bo OS zastosowany w Xbox One bedzie rezydetny i zajmie ok 3GB - to moglo decydowac o ewentualnych problemach w ktorych dla gier z 8GB mialo zostawac ok 4 - 5GB - przy 12GB sa w stanie zaoferowac tyle samo lub wiecej pamieci co PS4 gdzie OSbedzie tylko czesciowo rezydetny a do tego chyba jako calosc mniej zasobozerny.
    Co do przepustowosci i zegarow to zoabczymy ale wydaje sie ze to najslabsza konsola bedzie wyznaczac rynkowe standardy zwlaszcza w sytuacji gdy hardware i niskopoziomowy software beda praktycznie take same - drobne roznice sa wylacznie kosmetyczne i maja szanse byc widoczne wlasciwie w exclusive'ach.


  20. I powinni (autor: pwil2 | data: 17/07/13 | godz.: 09:47)
    Tylko to 12GB RAMu trochę dziwne byłoby. Część pamięci (8GB) pełną szerokość szyny, a część (4GB) ograniczoną po połowę? Albo musieliby wprowadzić szynę np. 384-bit (miało być 256-bit?) i to byłoby lepszym krokiem.

  21. Bardziej sensowne (autor: pwil2 | data: 17/07/13 | godz.: 09:49)
    byłoby danie konsoli 16GB RAM i zegary CPU/GPU o 25% w górę względem wcześniej zapowiadanych.

  22. @piobzo (autor: bmiluch | data: 17/07/13 | godz.: 17:46)
    żeby porównywać prędkość dostępu do 32MB pamięci SRAM z dostępem do 8GB pamięci DRAM Microsoft musi być bardzo, bardzo zdesperowany

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.