Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
Środa 21 sierpnia 2013 
    

Znamy datę premiery PlayStation 4 i planowane gry


Autor: Wedelek | 14:08
(32)
PlayStation 4 to jeden z najbardziej wyczekiwanych przez konsumentów produktów, ale jeszcze do niedawna nie wiedzieliśmy dokładnie kiedy nowa konsola Sony trafi na sklepowe półki. Sytuacja ta uległa zmianie dopiero po niedawnej konferencji, na której oficjalnie potwierdzono, że następca PlayStation 3 będzie miał swoją rynkową premierę w USA 15 listopada, a do Europy zawita 29 listopada. Przedstawiciele Sony zdradzili również, że w zestawie z najtańszą odmianą, wycenioną na 399 euro/dolarów dostaniemy za darmo dwutygodniowy dostęp do usługi PlayStation Plus, oraz grę The PlayRoom.

Przy okazji japoński producent zmniejszy o 50 dolarów cenę przenośnej konsoli Vita, która w podstawowej wersji będzie kosztować 199 dolarów.

PlayStation 4 będzie bazować na wykonanym przez AMD układzie APU, który łączy w sobie osiem rdzeni x86 Jaguar, pracujących z zegarem 1,8 GHz, 256-bitowy kontroler pamięci typu GDDR5 połączony z 8GB współdzielonej pamięci RAM oraz IGP z rodziny Radeon, którego GPU zbudowany jest z 18 jednostek CU (Compute Units), a więc 1152 procesorów strumieniowych. Wydajność rdzenia graficznego w obliczeniach pojedynczej precyzji wyniesie 1,84 TFLOPSa i co ważne ma on więcej jednostek wykonawczych niż Radeon HD 7850, który ma 16 bloków CU, oraz układ montowany w Xbox One. Dzięki specyficznej budowie rzeczonego APU część CPU i GPU mają dostęp do współdzielonej pamięci podręcznej typu GDDR5, która co prawda jest osobnym elementem i znajduje się poza obudową procesora, ale dzięki interfejsowi 256bit dostęp do niej jest bardzo szybki, o czym świadczy przepustowość całego podsystemu pamięci, wynosząca 176GB/s. Jest to tym ważniejsze, że Sony w PlayStation 4 stawia na jak największe wykorzystanie potencjału, jaki daje technologia GPGPU.

PlayStation 4 dostanie też ulepszony pad z płytką dotykową, kontroler ruchu PlayStation Eye, a także porty HDMI i USB 3.0, napęd Blu-ray, oraz moduły Ethernet, WiFi 802.11 b/g/n iBluetooth 2.1.

W momencie debiutu na PlayStation 4 zagramy w:

Assassin’s Creed IV: Black Flag (Ubisoft)
Battlefield 4 (DICE)
Call of Duty: Ghosts (Infinity Ward)
Need for Speed: Rivals (Ghost, Criterion)
Watch Dogs (Ubisoft Montreal)
Minecraft (Mojang)
Killzone Shadow Fall (Guerilla Games)
Skylanders Swap Force (Vicarious Visions)
FIFA 14 (EA Sports)
Madden NFL 25 (EA Sports)
NBA Live 14 (EA Sports)
NBA 2K14 (2K Games)
Just Dance 2014 (Ubisoft)
Knack (SCE Japan Studio)
DC Universe Online (Sony Online Entertainment)
LEGO Marvel Super Heroes (TT Games)
Warframe (Digital Extremes)
DriveClub (Evolution Studios)
The PlayRoom (Sony)
War Thunder (Gaijin Entertainment)
Tiny Brains

do końca marca 2014 roku lista ta powiększy się natomiast o następujące tytuły:

Basement Crawl (Bloober Team, iFun4all)
Blacklight Retribution (Zombie Studios)
Contrast (Compulsion Games)
Daylight (Zombie Studios)
Doki-Doki Universe (HumaNature Studios)
inFamous Second Son (Sucker Punch)
Mercenary Kings (Tribute Games)
Octodad: Dadliest Catch (Young Horses, Inc.)
Oddworld: New ‘n’ Tasty (Just Add Water)
PlanetSide 2 (Sony Online Entertainment)
Pool Nation FX (Cherry Pop Games)
Primal Carnage: Genesis (Lukewarm Media)
Ray’s the Dead (Ragtag Studios LLC)
The Crew (Ivory Towers and Reflections)
The Order: 1886 (Ready At Dawn Studios – SCE Santa Monica Studio)
The Pinball Arcade (FarSight Studios)
The Witness (Thekla Inc.)
Transistor (Supergiant Games)
Wolfenstein: The New Order (Machine Games)



 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Pytania: (autor: radonix | data: 21/08/13 | godz.: 14:57)
    - a to-to ma napęd BluRay szczelinowy?
    - będzie jakaś kompatybilność wsteczna?

    Poczekamy na wersję ''slim'' - będzie tańsza i bardziej dopracowana ;-)


  2. @ 1 (autor: Rhobaak | data: 21/08/13 | godz.: 15:13)
    - tak
    - nie (ew. streaming na bazie rozwiązania Gaikai)


  3. @1 Ani xbox one ani ps4 nie beda mialy... (autor: gantrithor | data: 21/08/13 | godz.: 15:23)
    wstecznej kompatybilnosci.

  4. Mam nadzieję, że (autor: OBoloG | data: 21/08/13 | godz.: 18:29)
    kiedyś będzie można zmodować te konsole jakiś drut mod lub coś w tym stylu żeby je podkręcić ew. jakiś nie brandowany firmware/OS bo przypuszczam że era 10 lat życia dla konsol już minęła teraz konsole się będzie zmieniać co 6-7 lat, a później może nawet co 2 lata. No bo skoro programować się będzie ytak łatwo jak na PC to i gry zamiast 4 i więcej lat produkcji będą robione w rok może dwa.

  5. tak sie smialismy z xklocka (autor: Kosiarz | data: 21/08/13 | godz.: 18:49)
    ale na dobra sprawe to PS4 wcanie nie wyglada duzo lepiej ^^

  6. Kosiarz (autor: Markizy | data: 21/08/13 | godz.: 20:52)
    to co ma lepszego xkolcek od ps4 ?

  7. chyba (autor: angh | data: 21/08/13 | godz.: 22:41)
    mu chodzilo o strone wizualna. Mi to duzej roznicy nie robi w sumie.

  8. @6. (autor: Kosiarz | data: 21/08/13 | godz.: 22:47)
    A nic. Tyle ze ps mial wygladac fajnie a tez jest dosyc malo ciekawy.

  9. BF4 na PS4 w dniu premiery (autor: Morisako | data: 22/08/13 | godz.: 01:24)
    Czekam teraz na testy porównawcze PC<->PS4. Oj będzie się działo. Ale widzę, też War Thunder czyli tak trochę po cichu Gaijin Entertainment przepchnęli grę do świata PS4 (Xbox WOT czyli Wargaming, PS4 WarThunder?)

  10. A ja mam inne pytanie (autor: kombajn4 | data: 22/08/13 | godz.: 07:21)
    skoro AMD ma technologie żeby budować takie APU z potężną grafiką i gddr5 przy których ddr3 wygląda mizernie to czemu do jasnej ciasnej nie wypuszczą tego całego kramu w wersji na PC tylko od paru lat drepczą prawie w miejscu albo wypuszczają potworki z tdp > 200W ?

  11. kombajn4 - żartobliwie można odpisać - (autor: Morisako | data: 22/08/13 | godz.: 09:34)
    właśnie robią testy na dość sporej grupie testowej - początek testów 15 i 29 listopada ;)

  12. @Morisako (autor: kombajn4 | data: 22/08/13 | godz.: 10:01)
    no tak.... w sumie dostaną gratis ileś milionów zachwyconych świnek doświadczalnych ;)

  13. up. (autor: Krax | data: 22/08/13 | godz.: 10:38)
    miejmy nadzieje bo patrząc na nowe gpu intela, jeśli amd czegoś nie zrobi pozamiatane. tyle mówili o hUMA a teraz cicho.

  14. up. (autor: piobzo | data: 22/08/13 | godz.: 10:53)
    bo nagle intel zrobił coś czego amd wżyciu by nie przewidziało- wypościł kartę grafiki na której da sie pograć, i to wyraźnie lepiej niż na ich produktach z znacznie potężniejszym procesorem... teraz im głupio i ewakuują się na rynek wbudowany...

  15. up. (autor: piobzo | data: 22/08/13 | godz.: 10:54)
    znaczy rynek procesorów wbudowanych

  16. piobzo - (autor: Morisako | data: 22/08/13 | godz.: 11:15)
    Ale w tym kierunku idzie wszystko. telefony, tablety, konsole, smart tv, smart mikrofale i lodowki ;P - integracja all in one w chipach.

  17. @10 (autor: Brendyman | data: 22/08/13 | godz.: 11:39)
    Po pierwsze te układy tak naprawdę wcale potężne nie są, już obecnie w high-endowych desktopach montuje się znacznie mocniejsze układy. Kluczem do użycia sprzętu AMD w konsolach jest jak zawsze optymalizacja, coś, co w komputerach nie istnieje, no bo po co optymalizować, jeśli są maniacy, którzy kupią nową grafikę/procesor/pamięć i jeszcze podkręcą to granic możliwości byleby tytuł chodził płynnie. Niezoptymalizowane gry to źródło przychodu dla producentów sprzętu, bo w końcu "za dużo nowoczesnych rozwiązań żeby ta nowa gra mogła działać płynnie na karcie graficznej A". To jest największa zaleta konsol, nie martwisz się o sprzęt - kupując konsole w dniu premiery, do końca jej życia (nie mówię o śmierci sprzętowej a raczej o końcu życia produktu - zaprzestania produkcji sprzętu/gier na niego) możesz być pewnym, że wszystkie gry będą na niej działały bardzo dobrze, nie dlatego, że konsola jest tak potężna ale dlatego, że gry są dostosowywane właśnie do jej możliwości.

  18. @ Brendyman (autor: kombajn4 | data: 22/08/13 | godz.: 12:21)
    Mi chodziło o dwie a właściwie trzy rzeczy. Po pierwsze ten apu jest najwydajniejszym układem od strony graficznej i całkiem przyzwoitym od strony cpu w swojej klasie. Do tego jako jedyny ma kontroler gddr5 zamiast ddr3. Po drugie cena konsoli czyli 400 dolarów/euro oznacza że po odjęciu montażu,zysku, obudowy i reszty bebechów (blu-ray, pad itp itd) to sam apu+pamięć nie może kosztować więcej niż powiedzmy 150-200 dolarów/euro. Za takie pieniądze ciężko było by złożyć PC z takimi parametrami. Ja wiem że są części do kompa które zawstydzą to apu (może poz ramem) ale nie za takie pieniądze. A po trzecie główne moje pytanie brzmi czy dostaniemy odpowiednik tej technologi na PC szczególnie w kategorii performance per dolar no i te ramy są miodzio.

  19. A co do (autor: kombajn4 | data: 22/08/13 | godz.: 12:23)
    optymalizacji kodu to nie musisz mi banałów tłumaczyć. Tak było jest i pewnie jeszcze długo będzie. Lenistwo programistów jest z resztą z reguły tłumaczone że w konsoli znają dokładna specyfikacje sprzętu a na PC muszą tworzyć tak żeby działało na dowolnej konfiguracji jaka sobie user posklejał z części. Po części jest to zresztą racja.

  20. @kombajn4 (autor: Brendyman | data: 22/08/13 | godz.: 13:03)
    Te układy, nawet jeśli mają dużo wspólnego z APU (i ze sobą wzajemnie - mówie o xbox vx ps) to są "szyte na miarę", zgodnie z wymaganiami klienta, o ile więc technologia jest, to raczej wątpie by zagościła ona w PC w najbliższym czasie. Co do pamięci - ponownie, fajnie byłoby mieć gddr5 na płycie, niemniej jednak te pamięci będą w nią wlutowane a to nie pasuje do koncepcji wysokowydajnych komputerów, nie wiem czy obecnie jest złącze, które pozwalałoby wykorzystać potencjał modułu z pamięcią gddr5 (jeśli oczywiście takowe by powstały). PC nawet pomimo teoretycznej elastyczności sprzętowej, są ograniczane przez standardy i stąd raczej nie uważam, by technologie z next-genów szybko siuę w nim znalazły.

  21. @ Brendyman (autor: kombajn4 | data: 22/08/13 | godz.: 13:45)
    "nie wiem czy obecnie jest złącze," możliwe że udało by się zaadaptować PCIE x16 albo zawsze jest opcja żeby stworzyć odpowiednio szybkie łącze. Kwestia od zawsze rozbijała się o to jaki jest kontroler pamięci czy to na płycie czy w samym CPU. A tutaj mamy od razu 256 bitowy kontroler gddr5. A czegoś takiego Intel nie ma obecnie nawet w planach.

  22. Co oni za... (autor: Plackator | data: 22/08/13 | godz.: 15:34)
    Głupoty gadają że DDR3<GDDR5... po prostu człowieka na śmiech bierze.

  23. @Plackator (autor: kombajn4 | data: 22/08/13 | godz.: 15:40)
    wyjaśnisz swoją tezę czy będziesz się tylko śmiał przed monitorem ;)

  24. placktor (autor: angh | data: 22/08/13 | godz.: 17:08)
    po prostu musi sie zapoznac ze spwcyfikacja obu pamieci
    http://www.hynix.com/...raphics/H5GQ1H24AFR(Rev1.0).pdf
    http://www.hynix.com/...sheet/pdf/dram/H5TQ1G4(8_6)3AFP(Rev0.1).pdf

    i nagle sie okazuje, ze to byl pusty smiech ;)


  25. @24 (autor: Plackator | data: 22/08/13 | godz.: 18:12)
    Dość niedokładnie przeczytałeś, bo różnica jest duża, pomijając już fakt ze podałeś do porównania układy który dzieli przepaść technologiczna, datasheet DDR3 jest 19 miesięcy starszy.

    W konsolach nie będzie układów które są oddalone od siebie prawie 2 lata.


  26. Plackator (autor: Markizy | data: 22/08/13 | godz.: 21:14)
    i co że dzieli? przecież pamięci ddr3 nie modyfikują bo muszą trzymać określony standard, podobnie z gddr5. Jedyną co firma może zrobić to poprawić czas dostępu, prędkość pracy i pojemność pojedynczej kostki.

    W każdym razie wydajność pamięci w x1 ma być niższa od tej w ps4 blisko 3 krotnie (ddr3 2133 mają montować), sytuacje dla grafiki ma ratować pamięć SRAM ale czy realnie coś dużo pomoże przekonamy się po premierze.


  27. @26 (autor: Plackator | data: 22/08/13 | godz.: 22:19)
    "i co że dzieli? przecież pamięci ddr3 nie modyfikują bo muszą trzymać określony standard, podobnie z gddr5."
    Datasheet dotyczy kości konkretnej firmy, a specyfikacja tych się zmienia, co sam przyznałeś w następnym zdaniu.

    *Przepustowość nie wydajność, przepustowość nie przekłada się bezpośrednio na wydajność.


  28. @26 (autor: Plackator | data: 22/08/13 | godz.: 22:29)
    Poza tym w przypadku GDDR5 mamy 8 kontrolerów po 32bit, a w przypadku DDR3 mamy 4 kontrolery po 64 bity, przez co synchronizacja między modułami trwa dłużej w przypadku GDDR5.

  29. @26 (autor: Plackator | data: 22/08/13 | godz.: 22:33)
    Koszty produkcji GDDR5 oraz kontrolera GDDR5 są sporo większe, tak samo pobór prądu

  30. moment (autor: angh | data: 23/08/13 | godz.: 00:15)
    roznica paru miesiecy niczego nei zmienia. Cas latency jest takie samo, Write latency jest mniejsze w gddr5, read jest takie samo. Nie ma tez specjalnie zadnej synchronizacji.
    Kontrolery maja wartosci na kanal, wystarczy je polaczyc rownolegle i sobie dowolnie mnozysz przepustowosc.
    I niby kontrolery gddr5 standardowo podwajaja czasy ddr3, ale mozesz w jednym cyklu dokonac zarowno zapisu, jak i odczytu, a w ddr3 tylko jednego typu operacje.
    Pamiec gddr5 umozliwia rownolegle przesylanie informacji z roznych procesow.
    Ciekawa dyskusja:
    http://www.techspot.com/...nd-gddr5-memory.186408/

    Vienn_22 said: 
    I think he was meaning what will happen to the CPU now that the PS4 is using GDDR5 instead of DDR3

    answer
    Nothing of any importance.
    A console processor requires a very limited functionality compared with a PC proc. Consoles processors aren't required to be optimized for a vast range of software, drivers, hardware changes, OS bloat, concurrent processes. Even a PC CPU can make do with a very small amount of RAM if the workload is streamlined- as it is in a console.

    Vienn_22 said: 
    You also said above that the APU is "sensitive to memory bandwidth" but that is only for the GPU side, since the APU has a CPU side too what will happen now that PS4 is using GDDR5 for both, since the 2 memories are opposites wouldn't it affect the CPU performance??

    answer:
    Nope, not in the slightest. What applications would a console be running that are CPU intensive and require minimal latency? CPUs require minimal latency because of multiple applications fighting for resources from available compute threads/cores - and multiple concurrent applications aren't likely to come into play with a console.
    Most, if not all, applications running on a console APU would be hardware (GPU) accelerated. At this point I'm not even sure if PhysX wouldn't be HW accelerated on an AMD APU.


  31. Plackator (autor: Markizy | data: 23/08/13 | godz.: 09:56)
    tylko o ile ci się zmieni przepustowość pamięci ddr3 jak zmienisz opóźnienia przykładowe 11-11-11-28 na 10-10-10-26, gwarantuje że ledwie parę %, a przecież brakuje całych krotności.

    I jak by pamięci ddr3 były takie fajne w stosunku do gddr5 to 7750 nie dostał by spadku wydajności o ponad 50% przy zastosowaniu tych pierwszych.

    Jak znajdziesz gdzieś cenę pamięci ddr3 2133 i gddr5 5500 to podaj bo ja się tego nie mogę odszukać w necie, a sam podejrzewam że różnica w cenie jest nie wielka, dodatkowo pobór energii w przypadku tych drugich pamięci też niewiele większy. A całą różnice w cenie na pewno niweluje pamięć SRAM która użyć che M$, nawet kontroler pamięci w przypadku M$ jest droższy niż ps4.


  32. ps4 (autor: darkowal | data: 5/09/13 | godz.: 23:15)
    Przed zapowiedzią PlayStation 4 spekulowano, że konsola pozwoli wyświetlać obraz w rozdzielczości wyższej niż umożliwiają to urządzenia obecnej generacji. I rzeczywiście tak też będzie, tyle że... nie dotyczy to gier.W rozmowie z serwisem Joystiq Shuhei Yoshida, prezes Sony Worldwide Studios, wyjawił, że PS4 będzie mogło wyświetlać obraz w rozdzielczości 4K (a więc 3840 x 2160).
    Jest tylko drobne &#8222;ale&#8221; &#8212; nie dotyczy to gier. Yoshida tłumaczy, że tak wysoka rozdzielczość zarezerwowana jest jedynie dla nagranych w niej materiałów wideo.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.