Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Wtorek 27 sierpnia 2013 
    

Co w Xbox One drzemie?


Autor: Wedelek | 14:49
(14)
Podczas konferencji Hot Chip 2013 Microsoft pokazał uczestnikom z jakich komponentów będzie zbudowany Xbox One. Najważniejszym elementem nowej konsoli jest rzecz jasna procesor APU, zbudowany z ośmiu rdzeni x86 Jaguar, GPU Radeon oraz 47MB wbudowanej pamięci podręcznej. Został on zaprojektowany przez AMD, zajmuje powierzchnię 363mm^2 i składa się z 5 miliardów tranzystorów, wykonanych w 28nm procesie litograficznym. Biorąc pod uwagę fakt, że rdzeń Tahiti ma powierzchnię 389mm^2, to mamy do czynienia ze sporych rozmiarów układem.

GPU wchodzący w skład APU składa się z 768 procesorów strumieniowych, bazuje na architekturze AMD GCN i może się pochwalić wydajnością na poziomie 1.31 TFlopsa. Korzysta on z trzech rodzajów pamięci: współdzielonej z rdzeniami Jaguar pamięci DRAM o przepustowości 30GB/s, niewspółdzielonej pamięci DRAM o przepustowości 68GB/s, oraz wbudowanej w procesor pamięci podręcznej, o przepustowości 204GB/s.

W skład Xbox One wchodzi również 8GB pamięci DRAM, moduły audio i Ethernet, oraz mostek południowy, wszystkie bezpośrednio podłączone do układu wytwarzanego przez AMD. Chipset w Xbox One obsługuje 8GB pamięci NAND Flash eMMC, 500GB dysk HDD, napęd BluRay, moduły WiFi, wyjście HDMI, oraz łączy konsolę z kontrolerem ruchu Kinect 2.0.


 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. calkiem niezle (autor: piwo1 | data: 27/08/13 | godz.: 18:24)
    rozmiar wiekszy niz fxa 8 modulowego (315mm2). ciekawe kto dla nich robi tak duze chipy? gf?

  2. sory nie doczytalem (autor: piwo1 | data: 27/08/13 | godz.: 18:27)
    TSCM HPM. widac daja rade :)

  3. a i jeszcze jedno mnie naszlo (autor: piwo1 | data: 27/08/13 | godz.: 18:32)
    szkoda ze nie ma edytowania postow.
    http://twojepc.pl/...-wydajno-Radeona-HD-7750.html
    tu pisza ze kaweri ma miec 1,8mld tranzystorow co w porownaniu do tego 8rdzeniowego jaguara z 768 jednostkami strumieniowymi wydaje sie mizerne. a przeciez kaveri ma miec 512 jednostek, a rdzenie fxowe sa duzo wieksze niz jagulara. duzo zajmuje te 47MB wbudowanej pamięci podręcznej. ale czy na pewno ta pamiec jest wbudowana? jakos bardzo duza ta liczba jak na integre, chodz power8 ma chyba jeszcze wiecej :)


  4. @03 (autor: Plackator | data: 27/08/13 | godz.: 19:42)
    Zobacz sobie Pentium pro.
    http://pipux.net/...are/cpu05pentium-pro-cache.jpg

    Z lewej rdzeń, z prawej pamięć podręczna :)


  5. duzo to nie zobaczylem (autor: piwo1 | data: 27/08/13 | godz.: 19:55)
    z tego linka

  6. ok juz odpalilo (autor: piwo1 | data: 27/08/13 | godz.: 19:57)
    ale to oddzielne dwa chipy.

  7. 47MB cache (autor: ekspert_IT | data: 27/08/13 | godz.: 21:00)
    Lol, to 6MB/rdzeń !

  8. @06 (autor: Plackator | data: 27/08/13 | godz.: 21:17)
    Za to pokazuje ile pamięć SRAM zajmuje w chipie.
    Masz następne:
    http://images.anandtech.com/...Itanium2Madison.jpg Itanium w 130nm, z ~3MB cache L3


  9. @08 (autor: Plackator | data: 27/08/13 | godz.: 21:23)
    Kurde, mogłem policzyć, a z wiki podałem.
    Tam jest 9MB cache


  10. dx11.1+ (autor: piobzo | data: 27/08/13 | godz.: 22:59)
    chodzi o dx11.2... tak?

  11. troche smutne (autor: Kosiarz | data: 27/08/13 | godz.: 23:34)
    Jest to ze ta konsola ma wydajnosc teoretyczna na poziomie troche podkreconego radeona 4870 ktorego mialem poprzednio...

  12. Kosiarz (autor: Markizy | data: 28/08/13 | godz.: 08:12)
    tylko że hd4870 miał dużą wydajność teoretyczną ale słabą efektywność, co widać po obecnych serii gdzie 4870 przegrywa z 7770, który wydajność teoretyczną ma niewiele większa. 1,2 do 1,28TF, co daje 6% przewagi, a w aplikacjach różnica wynosi od 17% do 50%.

  13. @03 (autor: mbe | data: 28/08/13 | godz.: 08:20)
    najprawdopodobniej to nie bedzie ten sam jaguar co w kabini. CPU bedzie tylko bazoemwac na jego architekturze ale ogolnie bedzie wiekszy i wydajniejszy zegar w zegar.

  14. co do procesorów strumieniowych... (autor: Deathraw | data: 29/08/13 | godz.: 17:29)
    Ta liczba procesorów strumieniowych, to rzeczywista liczba czy jakaś tam krotność jak to zwykle u ATI było, bo niby potrafią na jeden cykl kilka razy więcej przerobić? Btw czy są jakieś informacje o ROP i TMU? I czy będzie teselacja na konsolach?
    @Kosiarz
    Xenos z X360 miał wydajność na poziomie x1800/x1900 i i tak dużo zdziałał. Nawet 4870 w stosunku do x1950pro to był skok gdzieś na poziomie ~200-300%(może i więcej), dodać do tego praktycznie nielimitowany RAM(ciężko mi sobie wyobrazić użycie go do gry w wartości powyżej 6GB) i podejrzewam, że konsole zapewnią cuda na kiju.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.