Firma AMD we współpracy z Mixamo zaprezentowała nową technologię sczytywania ruchu twarzy w czasie rzeczywistym (motion capture), który w locie był odwzorowywany na przygotowanym wcześniej obiekcie 3D. Rzeczona nowość zwie się Face Plus i korzysta z bibliotek OpenCL 1.1, dzięki czemu napisane algorytmy potrafią wykorzystywać zarówno potencjał CPU na bazie rdzeni x86, jak i GPU (GPGPU). Opisywana technologia została stworzona na potrzeby silnika Unity w wersji 4,3 i zostanie przekazana w ręce twórców, którzy mogą z niej korzystać przy tworzeniu nowych produkcji.
Podczas prezentacji dzięki technologii Face Plus możliwe było sczytywanie ruchu mięśni twarzy i jednoczesne generowanie animacji 3D w czasie rzeczywistym z płynnością na poziomie 42FPSów na komputerze wyposażonym w APU A10-4600M. Po wyłączeniu akceleracji GPU procesor na bazie rdzeni x86 wykonywał niezbędne podczas motion capture obliczenia 13-krotnie wolniej. Co ważne do poprawnego działania opisywanej technologii wystarczyła standardowa kamerka internetowa, bez wsparcia ze strony dodatkowych czujników.
K O M E N T A R Z E
niby (autor: piobzo | data: 2/09/13 | godz.: 22:38) jest to rozwiązanie które na pewno ucieszy niezależne studia developerskie,
5 lat temu mialem kamerke chyba philipsa (autor: RusH | data: 3/09/13 | godz.: 00:31) z softem robiacym to samo :)
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.