Comeback Optimusa w postaci franczyzowego integratora
Autor: DYD | 14:14
(3)
Firma AB S.A. dokonała zakupu części praw do marki Optimus, powołując do życia spółkę o pamiętnej nazwie, która zakłada zbudowanie sieci franczyzowej dla małych i średnich integratorów IT. Ponadto pod marką Optimus będzie oferowane szerokie portfolio produktów: m.in. serwery, komputery osobiste i przemysłowe oraz systemy Digital Signage. Firma zamierza pozyskać w całej Polsce około 100 integratorów w przeciągu 12 miesięcy.
Model biznesowy Optimus ma pozwolić małym i średnim integratorom na zwiększenie udziału w rynku przetargów i projektów informatycznych, które do tej pory były dla nich niedostępne - m.in.: w sektorze administracji publicznej, edukacji, ochrony zdrowia, służbach mundurowych i przedsiębiorstw. W ramach współpracy franczyzowej będą mogli oni liczyć na wsparcie finansowe, m.in. korzystne pożyczki na realizację projektów informatycznych czy leasing całości projektu, a także specjalne warunki handlowe, ubezpieczeniowe oraz usługi logistyczne. Otrzymają również wsparcie w działaniach informacyjnych i marketingowych skierowanych do klientów końcowych. Innowacyjnym założeniem będzie również możliwość współdzielenia kompetencji uczestników sieci w zaawansowanych projektach informatycznych. W zamyśle powstanie sieć firm, których siłą będzie posiadanie szerokiego wachlarza kompetencji dostępnych do tej pory jedynie największym integratorom.
"Dzięki przyjętemu rozwiązaniu, Optimus będzie mógł realnie wspierać swoich Partnerów na rynku lokalnych i ogólnopolskich przetargów. Zależy nam, aby firmy należące do sieci Optimus były postrzegane jako rzetelne, zaangażowane i profesjonalne, a przede wszystkim dostępne lokalnie" – mówi Przemysław Kucharzewski, Enterprise Business Group Director AB S.A. i Członek Zarządu Optimus Sp. z o.o.
"Na decyzję o zakupie części praw do Optimus złożyło się wiele czynników. Przede wszystkim, wykorzystaliśmy szansę na nabycie praw do marki, za którą stoi ogromny potencjał biznesowy i marketingowy. Nie bez znaczenia jest również to, że Optimus działał także na rynku integratorskim. Chcieliśmy wykorzystać siłę tego brandu, a dodając do tego naszą wiedzę i ponad 20-letnie doświadczenie na rynku IT wyznaczyć nowe kierunki rozwoju tej kultowej markić swoich Partnerów na rynku lokalnych i ogólnopolskich przetargów. Zależy nam, aby firmy należące do sieci Optimus były postrzegane jako rzetelne, zaangażowane i profesjonalne, a przede wszystkim dostępne lokalnie" - mówi Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu AB S.A.
Badania marketingowe przeprowadzone przez zewnętrzną firmę badawczą na zlecenie AB S.A. potwierdziły, że Optimus nadal jest postrzegany jako kultowa marka polskiego sektora nowych technologii. Wywołuje ona pozytywne skojarzenia i darzona jest uznaniem ze względu na pozycję, którą zajmowała w przeszłości. Jest to najbardziej rozpoznawalna marka IT wśród dostawców sprzętu komputerowego i usług informatycznych.
Spółka Optimus została założona przez Romana Kluskę w latach 90. i szybko stała się nie tylko czołowym producentem komputerów w Polsce, ale także znaczącym podmiotem na rynku integratorskim.
K O M E N T A R Z E
Ida w korpo (autor: rookie | data: 19/09/13 | godz.: 15:44) I dobrze, bo na rynku konsumenckim musieliby ostro walczyć cena, co nie wróżyłoby dobrych wyników młodej spółce...
Optimus (autor: doxent | data: 19/09/13 | godz.: 19:00) Swego czasu w latach 90-tych Optimus miał całkiem ciekawe obudowy ale niestety potem to były zwykłe tanie budy które tylko różniły się naklejką od całej reszty. Podobnie zresztą było z Adaxem. Solidne blachy z czasem zastąpiła chińska tandeta bo trzeba było ciąć koszty.
gdy widze nazwe ab to cisnienie mi skacze (autor: power | data: 21/09/13 | godz.: 11:50) przez rok robilem u nich zaopatrzenie do mojego sklepu i zaluje ze nawiazalem z nim wspolprace.
1)Wysylaja oferty na email z promocjami w ktorych ceny sa wyzsze w hurcie niz na zwyklych sklepach w detalu.
2)za kazde zamowienie ponizej 3k pln jest naliczana kara. Wysoka oplata za przygotowanie zamowienia - 50 pln
3)problemy z RMA, musialem pisac kilka razy w tej samej sprawie zanim numer RMA dostalem
4)firma robi konkurencje sklepom ktore kupuja od niej towar - sprzedajac swoje produkty ponizej cen hurtowych na allegro.
Na przyklad tusze sprzedawane sa przez druga spolke (ten sam adres i siedziba co AB) na allegro robiac konkurencje sklepom kupujacym w AB.
Mozna wiele pisac, ale wniosek nasuwa sie sam: hurtownicy tacy jak AB nie potrzebuja juz malych sklepow, ktore sprzedaja ich towar, bo sami zaczeli obslugiwac klientow detalicznych oferujac towar na serwisie aukcyjnym i w sklepach internetowych. W takim wypadku male sklepy sa dla nich konkurencja.
Troche oftop, ale nie moglem powstrzymac sie ze swoja opinia o nich.
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.