Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 25 września 2013 
    

Java otrzyma wsparcie dla GPGPU


Autor: Wedelek | źródło: Hexus | 07:45
(18)
Język programowania Java stał się w ostatnich latach bardzo popularny za sprawą szybkiego rozwoju urządzeń mobilnych. Nie oznacza to bynajmniej, że język ten nie ma wad, ale dzięki sukcesywnym aktualizacjom staje się coraz lepszy. Niebawem programiści piszący w Javie otrzymają w swoje ręce nową wersję API, która przyniesie wsparcie dla technologii GPGPU. Dzięki temu programy napisane z wykorzystaniem pakietu JDK 8 będą mogły korzystać nie tylko z zasobów CPU, ale i GPU. Procesor ogólnego zastosowania zajmie się podziałem prac i wykonywaniem tylko niektórych operacji, a większość pracy nad danymi przejmie procesor graficzny, który potrafi znacznie szybciej operować na dużych ilościach danych.

Podczas imprezy Oracle JavaOne John Duimovich, szefujący działem zajmującym się w IBM rozwojem technologii powiązanych z Java, zaprezentował wykres obrazujący szybkość z jaką sortowane są elementy w tablicy. Podczas testu wykorzystano program napisany w obecnej wersji Java, która nie wspiera GPGPU, oraz taki, który posiłkuje się bibliotekami CUDA, przystosowanymi przez Nvidię na potrzeby tego języka. W zależności od rozmiaru tablicy możemy obserwować przyrost wydajności rzędu od 2x do nawet 48x! To się dopiero nazywa postęp. Oczywiście to jaki realnie będzie przyrost wydajności zależeć będzie od wielu czynników i w zależności od danego projektu może być większy, bądź niższy.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Pole do popisu (autor: mbe | data: 25/09/13 | godz.: 07:58)
    Dla GCN...

  2. Aplikacje Java (autor: rookie | data: 25/09/13 | godz.: 08:45)
    Sa tak poooowolne w uruchamianiu. To jest ogromny minus tej platformy. I nie wiem czy tu wsparcie GPU cos da bo to kwestia pokretnego sposobu wykonywania instrukcji w tym jezyku gdyz zarowno procesory x86 jak i Arm maja z tym trudnosc... Oprogramowanie powinno byc pisane pod sprzet a nie na odwrot...

  3. Czasy kiedy pisało się na "goły" sprzęt (autor: rmarcin | data: 25/09/13 | godz.: 09:54)
    nie wrócą. Nie jestem wielkim fanem Javy, chociaż znam ją bardzo dobrze. Niemniej jednak maszyna wirtualna to bardzo dobra koncepcja.

  4. @rmarcin (autor: rookie | data: 25/09/13 | godz.: 10:35)
    Jesli te czasy nie wroca to czeka nas nieciekawa przyszlosc kiedy niedopasowany soft bedzie zamulac nawet szybkie maszyny a zmiana sprzetu na teoretycznie o wiele wydajniejszy moze nie przyniesc zadnych zmian... Slabo...

  5. Powinni zaprojektować scalaki (autor: Tig3r | data: 25/09/13 | godz.: 10:59)
    pracujące natywnie na bytekodzie javy.

    BTW IBM optymalizuje środowisko pod układy tylko jednego producenta? A gdzie mobilne układy graficzne? A gdzie Radeon?


  6. @3. W HPC zawsze bedzie pisalo sie pod "goly" sprzet (autor: Jarek84 | data: 25/09/13 | godz.: 12:25)
    Maszyna wirtualna i GC sa fajne i wydajne w przypadku kiedy mamy pod dostatkiem glownie pamieci. W przypadku kiedy mamy ograniczone zasoby sprzetowe niestety koncepcje te sie nie sprawdzaja... M in dlatego Apple zrezygnowalo z implementacji GC w swoich systemach mobilnych na rzecz ARC.

    C++ jest bardzo dobrym jezykiem, programy sa szybkie, jednak w obecnej wersji coraz wiecej rzeczy sie do niego upycha i robi sie coraz bardziej skomplikowany. Delphi jest przestarzale, z kolei jezyk D ktoremu kiedys mocno kibicowaelm zostaje daleko z tylu...


  7. eee (autor: piobzo | data: 25/09/13 | godz.: 12:41)
    http://www.jocl.org/ ?? jakie otrzyma?

  8. Znowu CUDA - jak widac Nvidia sie stara (autor: komisarz | data: 25/09/13 | godz.: 12:48)
    ...

  9. @temat (autor: Mariosti | data: 25/09/13 | godz.: 12:51)
    Wszystko fajnie tylko właśnie, aby to był ocl i aby to nie były biblioteki do javy tylko implementacja w maszynie wirtualnej działająca z już istniejącym kodem. Jeśli nie zrobią tego w ten sposób to jaki w ogóle sens miałaby ta warstwa maszyny wirtualnej...

  10. @6. (autor: rmarcin | data: 25/09/13 | godz.: 14:10)
    Jeśli ma być speed ponad wszystko to jasna sprawa. Ale jeśli wydajność maksymalna nie jest potrzebna to lepiej użyć Javy czy C#, aby zmniejszyć sobie liczbę problemów.
    C++ jest już tak skomplikowany, że łeb urywa. Po krótkiej przerwie znowu mamy sytuacje, że kompilatory nie ogarniają standardu. A ciągle w sumie paru rzeczy brakuje w tym języku.


  11. Dziurawa Java - NSA approved (autor: Pio321 | data: 25/09/13 | godz.: 15:00)
    furteczka dla wirusów i innego paskudztwa.
    Wywalam to z systemu jak tylko zbędne.


  12. @12 (autor: Plackator | data: 25/09/13 | godz.: 16:14)
    Trza było nie handlować dziecięcym porno. Teraz NSA odfiltrowuje internet w poszukiwaniu ciebie.

  13. @12 Plackator (autor: elzear | data: 25/09/13 | godz.: 17:37)
    fajnie masz w domu :)

  14. @12 (autor: Pio321 | data: 25/09/13 | godz.: 22:38)
    Java off :)
    Czymkolwiek handlowałem, to NSA może się cmoknąć.


  15. @14 (autor: Plackator | data: 25/09/13 | godz.: 23:35)
    Bardzo cmoknąć, zwłaszcza odfiltrowywania całego internetu się obronisz.

    Muszę uważać, bo za mój komentarz TPC dostanie bana na reklamy od google, jak drugi portal na którym siedzie, bo napisałem słowo " Porno " w komentarzach xD


  16. @14 (autor: Plackator | data: 25/09/13 | godz.: 23:38)
    Proponuje odłączenie wtyczki od internetu, w 100% obroni cię przez każda agencją wywiadowczą, jeżeli już przechowujesz terabajty dziecięcego porno, robisz brudne interesy, podrabiasz dokumenty, sprzedajesz broń na bliski wschód oraz sprzedajesz nielegalnie konta do WoW'a.

  17. up. (autor: piobzo | data: 26/09/13 | godz.: 01:09)
    nic to nie da Jim Stone wie, że cie znajdą...

  18. @16 (autor: dreki | data: 26/09/13 | godz.: 15:12)
    Poczytaj sobie o podsłuchu elektromagnetycznym

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.