Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
Poniedziałek 30 września 2013 
    

SteamController to trzeci filar nowego planu Valve


Autor: Wedelek | źródło: Valve | 07:08
(4)
Jakiś czas temu Valve zapowiedziało system operacyjny SteamOS, bazujący na jądrze Linux, który byłby zoptymalizowany pod kątem potrzeb zgłaszanych przez graczy. Nieco później dowiedzieliśmy się, że nowy OS będzie instalowany na komputerach o nazwie SteamMaschines, a kilka godzin temu okazało się, że trzecim filarem oferty będzie nowatorski kontroler nazwany po prostu SteamController. Najogólniej rzecz biorąc jest to typowy pad, z kilkoma przyciskami, umieszczonym centralnie wyświetlaczem i dwoma okrągłymi panelami dotykowymi, które pełnią rolę manipulatorów.

Szczegółowy opis pada znajdziecie poniżej:

Dwa panele dotykowe

Najważniejszym elementem kontrolera Steam są dwa okrągłe panele dotykowe. Pod całą ich powierzchnią znajdują się panele dotykowe o dużej czułości. Istnieje także możliwość ich naciśnięcia, co umożliwia użycie całej powierzchni jako przycisku. Znajdujące się w kontrolerze panele umożliwiają znacznie większą precyzje niż dotychczasowe rozwiązania w istniejących kontrolerach. Gracze platformy Steam przyzwyczajeni do sposobu kontroli rozgrywki znanego z komputerów docenią precyzje Kontrolera Steam, która porównywalna jest z parametrami myszy.

Całe gatunki gier, w które można było tylko grać z użyciem klawiatury i myszy są teraz dostępne bezpośrednio z twojej kanapy. Strategie czasu rzeczywistego. Proste gry oparte o ruchy myszy. Gry strategiczne. Gry oparte odkrywanie kosmosu na zasadach 4x. Wielka gama gier niezależnych. Gry symulacyjne. Oraz oczywiście Euro Truck Simulator 2.

Dodatkowo strzelaniny pierwszoosobowe zaprojektowane wokół precyzyjnego celowania i o dużym polu widzenia będą w stanie wykorzystać zalety precyzji paneli dotykowych działających na zasadzie pozycji bezwzględnej.

Wibracje

Panele dotykowe ze względu na konstrukcje i sposób działania wymagają mniej siły niż gałki. Z tego powodu są one urządzeniami "delikatnego dotyku", które nie posiadają intuicyjnego odczucia oporu powstającego z poruszania nimi. W trakcie prac nad urządzeniami korzystającymi z paneli dotykowych zauważaliśmy, że ich konstrukcja wymaga dodania nowego sposobu oddziaływania na użytkownika. Zdaliśmy sobie sprawę, że wibracje dostępne w tradycyjnych kontrolerach polegające na obracającym się odważniku wokół jednej osi nie są rozwiązaniem wystarczającym w naszym przypadku.

Kontroler Steam został stworzony z pomocą wysoce precyzyjnego systemu oddziaływania korzystającego z dwóch umieszczonych obok siebie siłowników rezonansowych. Te twa silne oraz małe elektromagnesy przymocowane są do każdego z paneli dotykowych. Umożliwiają one stworzenie szerokiego wachlarza sił oraz wibracji, pozwalając na precyzyjną kontrole nad częstotliwością, amplitudą oraz kierunkiem.

Ich możliwości pozwalają na stworzenie nowego sposobu przekazywania informacji do gracza. Umożliwiają one przekazanie informacji odnośnie prędkości, ograniczeń, fakturach materiałów oraz innych wydarzeń, które twórcy przekazać chcą użytkownikowi. Jest to najszersza możliwość przekazywania informacji za pomocą wibracji dostępna użytkowników w warunkach domowych.

Ekran dotykowy

Na środku kontrolera znajduje się kolejna powierzchnia, która reagować może na dotyk - jest to wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości. Ta powierzchnia jest także ważnym elementem pozwalającym na osiągnięcie celu, dla którego stworzyliśmy ten kontroler - obsługi wszystkich gier znajdujących się w naszym katalogu. Ekran umożliwia obsługę nieograniczonej ilości akcji dla graczy bez użycia ograniczonej ilości przycisków.

Cały ekran może zostać także naciśnięty jako jeden duży przycisk. Pozwala to na wywołanie interfejsu dla akcji, które nie są dostępne bezpośrednio z poziomu ekranu. Gracze mogą przewijać przez listę dostępnych akcji w celu znalezienia wybranej funkcji. Nasz system API umożliwia twórcom gier użycie ekranu jako przewijanego menu albo menu kołowego albo użycie ekranu w celu wyświetlania danych dodatkowych takich jak mapa. Możliwe będzie także użycie ekranu w sposób o jakim jeszcze nie pomyśleliśmy!

Aby uniknąć zmuszania graczy to dzielenia uwagi pomiędzy ekranami dodaliśmy ważną funkcje Kontrolera Steam umożliwiającą interakcję z programem Steam. W momencie gry gracz dotknie ekran kontrolera na dużym ekranie zostanie wyświetlone menu opcji w aktualnej grze, umożliwiając wybór akcji bez potrzeby odrywania oczu od gry.

Przyciski

Każdy przycisk oraz strefa kontroli została umieszczona według częstotliwości ich użycia - pozwala to na precyzyjną obsługę podczas zachowania komfortu i ergonomii. Kontroler Steam zawiera w sumie szesnaście przycisków. Połowa z nich dostępna jest bez oderwania kciuków z paneli dotykowych, włącznie z dwoma przyciskami znajdującymi się na dole kontrolera. Wszystkie przyciski umieszczone są symetrycznie umożliwiając korzystanie z kontrolera przez osoby leworęczne za pomocą zmiany ustawienia kontrolera.

Dostępność konfiguracji

W celu umożliwienia wsparcia dla całego katalogu gier na platformie Steam (z których wiele nie zostało zaprojektowanych z myślą o obsłudze kontrolerów), stworzyliśmy system obsługi pozwalający kontrolerowi na udawanie klawiatury oraz myszy. Społeczność Steam może użyć narzędzia konfiguracji, aby stworzyć konfiguracje przycisków dla swoich ulubionych gier i podzielić się nią z innymi graczami. Wszyscy gracze mają możliwość wyboru z najpopularniejszych zestawów konfiguracji kontrolerów

Otwartość

Kontroler Steam został zaprojektowany z myślą o otwartości. Tak jak Społeczność Steam oraz wkład w Warsztat Steam dostarczają ogromnie ilości zawartości dla produktów znajdujących się na platformie Steam, tak samo uważamy, iż powinniśmy umożliwić społeczności wpływanie na kształt Kontrolera Steam. Planujemy udostępnienie narzędzi, które umożliwią modyfikacje każdego z aspektów kontrolera - od planów zawartej w nim elektroniki aż po plany techniczne urządzenia. Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć co uda wam się stworzyć.”


 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. No ciekawe (autor: Wyrzym | data: 30/09/13 | godz.: 10:41)
    juz widze gre typu tekken i wykonywanie przod przod trojkat ^^
    i jeszcze jak to bedzie sie spisywalo przy dlugich sesjach ze spoconymi lapami.


  2. Valve jest fajne, (autor: Qjanusz | data: 30/09/13 | godz.: 11:02)
    ale chyba nie aż tak fajne żeby dało radę podźwignąć kompletne odłączenie się od nurtu.
    Mimo wszystko trzymam kciuki.


  3. jeśli jest choć maleńka szansa... (autor: 5eba | data: 30/09/13 | godz.: 12:58)
    że velve się na tym wszystkim wyłoży, to będę trzymał za to kciuki

  4. Ja to kupuje :-) (autor: Krzem | data: 1/10/13 | godz.: 23:20)
    Dotychczas moim jedynym zarzutem w stronę konsol była ułomność celowania - jeśli Valve sobie z tym poradzi - biorę w ciemno - w końcu jakaś alternatywa!

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.