Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2021
Czwartek 24 października 2013 
    

Windows 8.1 lepiej korzysta z zasobów APU niż poprzednik


Autor: Wedelek | źródło: AMD | 07:39
(13)
Modułowa budowa procesorów AMD na bazie mikroarchitektury Bulldozer i Piledriver wymusza stosowanie nowych technik w programowaniu, nastawionych na maksymalnie wykorzystanie wielordzeniowości. Niestety producent z Sunnyvale nie docenił siły przyzwyczajeń programistów i siły Intela, którego procesory pod względem wewnętrznej budowy różnią się od tych produkowanych przez AMD. Podobnie sytuacja wygląda na polu kart graficznych, gdzie mamy architekturę GCN, przystosowaną do wykonywania obliczeń typu GPGPU i skąpą ilość aplikacji, które z tego korzystają. Na szczęście (dla „czerwonych”) firma Microsoft zdecydowała się na optymalizację Windows 8 pod kątem wykorzystania zasobów sprzętowych produktów od AMD i kart graficznych w ogóle.

W rezultacie posiadacze komputerów ze sprzętem AMD, głównie z procesorami FX i APU odczuli po przesiadce na Windows 8 ogólny wzrost wydajności. Objął on co prawda tylko niektóre aplikacje i rewolucji na rynku nie wywołał, ale pokazał, że można lepiej spożytkować zasoby. Jest to element umowy zawartej między AMD i Microsoftem na mocy której kolejne wersje OSu giganta z Redmond mają coraz lepiej radzić sobie z technologiami i produktami producenta z Sunnyvale.

Na dowód tego, że nie są to jedynie słowa, AMD zaprezentowało wewnętrzne wyniki uzyskane w teście PCMark 8 w trybie Home, z którego wynika, że po przesiadce z Windows 8 na Windows 8.1 wzrosła nieco wydajność APU A10-6800K, mimo iż użyto ten sam sterownik obrazu.

Ponadto w nowych „okienkach” zaimplementowano technologię Miracast i AMD Wireless Display, która umożliwia wyświetlanie obrazu na ekranach bez wykorzystania kabli, a Internet Explorer 11 potrafi korzystać z nowych funkcji API WebGL, które umożliwiają wykorzystanie GPGPU.

AMD nie omieszkało też pochwalić się, jak konkurencyjne są jej APU.


 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Powrot do normalnosci (autor: rookie | data: 24/10/13 | godz.: 09:02)
    To po prostu powrot do normalnosci i braku faworyzowania jednego z producentow pod ktorego architekture pisano oprogramowanie, a takze benchmarki. Teraz programy beda bardziej obiektywne i to od rzeczywistej wydajnosci sprzetu bedzie zalezec szybkosc wykonywanych zadan, a nie od fanaberii lub lenistwa programisty.

  2. Wedelek (autor: piobzo | data: 24/10/13 | godz.: 09:17)
    "Na szczęście (...) Microsoft zdecydowała się na"
    chyba uciekło ci słowo "firma"


  3. Ma ktos jakiegos linka (autor: Wyrzym | data: 24/10/13 | godz.: 10:59)
    do testow wydajnosci w programach/grach FX-ow w porownaniu do windows 7 ?

  4. ukłon M$ w stronę AMD to jedno, (autor: Qjanusz | data: 24/10/13 | godz.: 11:22)
    ale bardziej tu chodzi o zabezpieczenie własnych interesów. Jeżeli na Xklocku (APU) M$ zamierza odpalać apki pisane pod Win, to aż się samo prosi żeby go bardziej pod to APU zoptymalizować.

    Trochę to dziwne że APU wyprzedziło i5 4670K w PCmarku. 3Dmark ok, ale PCmark? Nie kupuję tego.


  5. ad3 (autor: piobzo | data: 24/10/13 | godz.: 12:11)
    lab twierdzi, że nic się nie zmieniło... ale teraz ciężko się do tego ustosunkować

  6. @Qjanusz (autor: grab56 | data: 24/10/13 | godz.: 12:13)
    Ale w czym ty widzisz problem?
    AMD na zegar 4,1GHz a Intel 3,4GHz. Na samym starcie różnica 20%. Zegar w zegar intel cały czas jest szybszy.


  7. up. (autor: piobzo | data: 24/10/13 | godz.: 12:13)
    a sorry faktycznie nie zrobili tam testów fx.. tylko i5...

  8. @grab56 (autor: Qjanusz | data: 24/10/13 | godz.: 12:18)
    a ja myślałem że już wyrośliśmy z patrzenia na zegar. Zwłaszcza w kontekście przepaści w różnicy wydajności core Intel/AMD.

  9. @piobzo (autor: Wyrzym | data: 24/10/13 | godz.: 12:21)
    no lab jest tak, tam czytac jakies testy to czasem rece opadaja. Robia testy na procku na ktorym i tak sie nic nie mialo zmienic.

  10. Mam (autor: shadowxxz | data: 24/10/13 | godz.: 12:28)
    apu oparte o k10, z ciekawości sprawdzę te rewelacje, czy na starszych prockach też będzie lepiej, bo gpu w sumie to samo

  11. pytanie (autor: Krax | data: 24/10/13 | godz.: 16:08)
    czy news nie dotyczy tylko układów wspierających nowy DirectX 11.2

  12. 1@. (autor: loccothan | data: 24/10/13 | godz.: 16:34)
    Zgadza się, dzięki nowym konsolom, programiści znowu przychylnie spojrzą na AMD. Po drugie jest mniejsza różnica np. w 3D mark 13 niż w 11 jesli chodzi o wydajność mojego proca v/v Intel. W 3D Mark 11 mój Ph II 1100 radzi sobie z Fizyką o wiele słabiej (tak samo FX-y) a w 3D Marku 13 sprawa wygląda o niebo lepiej.

  13. @Grab56 (autor: mbe | data: 24/10/13 | godz.: 21:48)
    Nie patrz na zegar tylko na architekturę układu. Co do wydajności powoli nowe gry zaczynają korzystać z ilości rdzeni a nie ich wydajności - BF4. W becie po patchu mój fx-6300 na stocku dobijał do i5-2400.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.