Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
Czwartek 31 października 2013 
    

Eizo Foris FG2421-P - 23,5'' monitor z VA, 1-ms i 240Hz


Autor: DYD | 08:05
(32)
Od początku listopada w polskich sklepach pojawi się 23,5'' model – Foris FG2421-PL firmy Eizo, który wyróżnia się częstotliwością odświeżania na poziomie 240 Hz oraz matrycą z niskim czasem reakcji wykonaną w technologii VA (vertical alignment). Nowy Foris charakteryzuje również niski współczynnik input lag, a specjalne tryby wyświetlania opracowano we współpracy z profesjonalnymi graczami, tak by nadawały się do różnych gatunków gier. Polscy użytkownicy otrzymają dodatkowo w komplecie z monitorem najnowszą odsłonę gry Battlefield 4.

W modelu Foris FG2421-PL zastosowano funkcję o nazwie Turbo 240, która sprawia, że częstotliwość odświeżania dwukrotnie przewyższa wartość 120 Hz. Turbo 240 konwertuje sygnał 120 Hz do 240 Hz, kontrolując system podświetlenia LED. Wysoki współczynnik odświeżania wraz z czasem reakcji 1 ms powoduje, że obraz wyświetlany jest bardziej płynnie. Matrcya VA zapewnia szerokie 176° kąty widzenia oraz wysoki kontrast – 5000:1.

Eizo opracowało swój autorski układ, który minimalizuje input lag, czyli odstęp czasowy pomiędzy akcją wykonywaną przez gracza za pomocą klawiatury, myszy czy kontrolera, a jej efektem widzianym na ekranie. Przy sygnale wejściowym o częstotliwości 60 Hz input lag jest mniejszy niż 1 klatka, a przy sygnale 120 Hz schodzi poniżej 1.5 klatki.

Gracze mogą korzystać z dwóch trybów wyświetlania dedykowanych do gier FPS (first-person shooter) i jednego dla RTS (real-time strategy). Powstały one we współpracy z profesjonalnymi graczami z Fnatic - czołowego teamu w świecie eSportu, zapewniając odpowiednią jasność, kontrast i wartości gamma dla tego typu gier. Dostępne są również trzy inne profile, które mogą być definiowane przez graczy.

Do monitora dołączane jest oprogramowanie ScreenManager Pro for Gaming. Aplikacja umożliwia między innymi ściągnięcie ze strony gaming.eizo.com profili ustawień, z których korzystają profesjonalni gracze czy eksport własnych ustawień i udostępnienie ich graczom, którzy również posiadają model FG2421-PL. Korzystając z ScreenManagera Pro for Gaming użytkownik może zdefiniować skróty klawiszowe, których użycie zmieni tryb wyświetlania kolorów i rozmiar ekranu, jak również wyłączy zasilanie monitora czy włączy/wyłączy dźwięk. Program jest kompatybilny z Windows 8, 7 i Vista.

Model Foris FG2421-PL posiada gniazda HDMI, DisplayPort i DVI-D, które umożliwiają podłączenie monitora do komputera, konsoli, odtwarzacza Blu-ray czy aparatu cyfrowego. Koncentrator USB z 1 portem upstream i 2 portami downstream umożliwia podłączenie urządzeń peryferyjnych, takich jak mysz czy klawiaturę bezpośrednio do wyświetlacza. Dostępne są również gniazda dla głośników i słuchawek.

Gry akcji uruchamiane są często w rozdzielczości mniejszej niż naturalna rozdzielczość monitora 1920 x 1080. Aby wykorzystać w całości 23.5” przestrzeń, użytkownik może powiększyć obraz, zachowując jego proporcje lub też powiększyć go tak, aby wypełniał cały ekran.

Foris FG2421-PL ma zapewnić pełen komfort, nawet podczas wielu godzin grania. Przy wyłączonej funkcji Turbo 240, monitor pracuje z częstotliwością 120 Hz i korzystając z autorskiej, hybrydowej technologii zapewnia obraz bez migotania przy dowolnym poziomie jasności. Czujnik znajdujący się w przedniej części mierzy poziom oświetlenia w pomieszczeniu i dostosowuje jasność ekranu do idealnego poziomu, co prowadzi do oszczędności energii i zapobiega zmęczeniu oczu. Czujnik może być aktywowany lub wyłączony przez użytkownika.

Wraz z nowym modelem linia Foris debiutuje w nowej odsłonie obudowy. W jej tylnej części znajduje się podświetlone logo Eizo. Tuż nad nim umieszczono poręczny uchwyt, ułatwiający przenoszenie monitora na LAN party czy inne imprezy eSportowe. Ergonomiczna stopka umożliwia regulację wysokości ekranu w zakresie 60 mm, odchylenie o 25° i obrót w płaszczyźnie poziomej o 344°. Przydatny uchwyt na kable pomoże zachować ład na biurku.

Nowy Foris będzie dostępny w wybranych punktach w Polsce od 4 listopada. Cena monitora wraz z kodem do gry Battlefield 4 to 2199 PLN. Urządzenie objęte jest 5-letnią gwarancją, a usługi serwisowe realizowane są w trybie door-to-door.


 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Zanim przeczytalem (autor: Kosiarz | data: 31/10/13 | godz.: 09:07)
    to myslalem ze jakims cudem tam jest natywne 240Hz... a tu tylko uklad rodem z telewizorow.

  2. Wedelek pls zmień w końcu ten translator :P (autor: Sławekpl | data: 31/10/13 | godz.: 09:19)
    "posiada bogaty gniazda HDMI" - chyba czegoś tu brak
    "głośników i słuchawek" - mało prawdopodobne, że są tam dwa wyjścia mini-Jack także zamiast "i" powinno być "lub"

    nieźle przyspieszyli VA, w końcu dynamiczny obraz będzie wyświetlany w pełnej palecie kolorów a nie tylko 262 tyś. które oferuje TN


  3. dlaczego nie pełne 24" (autor: Chucky | data: 31/10/13 | godz.: 09:30)
    z rozdziałką 1920x1200?

  4. Sławekpl... (autor: DYD-Admin | data: 31/10/13 | godz.: 09:30)
    ...a Ty załóż mocniejsze okulary...

  5. super (autor: hideox | data: 31/10/13 | godz.: 11:37)
    tylko kto ma takiego kompa, który wyświetli 240fps w BF4? ;D to nie możliwe z aktualnymi najlepszymi grafami, aczkolwiek 120hz to jak ktoś ma potwora w sli/cf to może...

  6. Panie, Panowie, (autor: Krzem | data: 31/10/13 | godz.: 12:05)
    Przedstawiam Wam mój przyszły monitor :-)

  7. @up (autor: acd | data: 31/10/13 | godz.: 12:20)
    dokładnie. Alternatywa: Yamakasi catleap

  8. Co z tego monitopra jak i tak sygnal ktory przyjmie zostanie obciety do 120Hz (autor: VP11 | data: 31/10/13 | godz.: 12:21)
    Rozumialbym gdyby byl wstanie realnie obsluzyc 240Hz zuzyskanej przez karte graficzna. Najpierw obetnie a pozniej podwoi. W czym haczyk ?

  9. @ 3 (autor: Krzem | data: 31/10/13 | godz.: 13:59)
    Ponieważ to monitor DO GIER

  10. @ up/edit (zbyt szybko nacisnąłem enter) (autor: Krzem | data: 31/10/13 | godz.: 14:00)
    a w grach, FHD spisuje się znacznie lepiej.

  11. @up (autor: Chucky | data: 31/10/13 | godz.: 14:37)
    ale dlaczego nie mogą zrobić takiego monitora do wszystkiego, tylko zawsze - ten do gier, ten do prac biurowych: czy faktycznie 120/240hz i 1ms gtg xVA, 24" @ 1920x1200 przeszkadzało by w pracach biurowych lub grach? przecież to byłby ideał dla 'profesjonalnego' użytkownika domowego.

  12. DYD no popatrz, od pierwszej wpadki zawsze sprawdzam (autor: Sławekpl | data: 31/10/13 | godz.: 14:45)
    nie popełniam tych samych błędów, a może zamiast podmianek róbcie korekcję przed wklejeniem tekstu na stronę, bo i tak nikt nie korzysta z podanego maila aby wytknąć ... zgłosić błąd

  13. @ Chucky (autor: Krzem | data: 31/10/13 | godz.: 15:36)
    W grach - owszem, przeszkadzało by :-) A to dlatego że w grach perspektywa skalowana jest do wysokości - w konsekwencji na 1920x1080 zobaczysz tyle samo w pionie co na 1920x1200, natomiast na pierwszym horyzont będzie szerszy. Wiem, że to popieprzone, ale tak właśnie to wygląda :-)

    Crysis 2 1920x1080
    http://pclab.pl/...6%2019-29-12-58%201920x1080.jpg
    Crysis 2 1920x1200
    http://pclab.pl/...6%2019-28-38-17%201920x1200.jpg
    LoL 1920x1080
    http://pclab.pl/...czosc/New%20Folder/lol_16_9.jpg
    LoL 1920x1200
    http://pclab.pl/...zosc/New%20Folder/lol_16_10.jpg

    Dlatego właśnie monitory dla graczy są w FHD ;-)


  14. Turbo 240 konwertuje sygnał 120 Hz do 240 Hz (autor: RusH | data: 31/10/13 | godz.: 16:38)
    czyli nadal 120Hz .... ale sciema

    do tego te wszystkie "poprawiacze" grzebiace w kolorach ala TV w supermarkecie ustawiony na 100% kontrastu i nasycenia :/


  15. Są pierwsze recenzje :-) (autor: Krzem | data: 31/10/13 | godz.: 18:01)
    http://flatpanelshd.com/...wfull&id=1383107475

  16. @ RusH (autor: Krzem | data: 31/10/13 | godz.: 22:38)
    Nie taka ściema Rush. Klatek faktycznie jest 120, są dublowane - stąd 240. Ale - co miażdży system - to synchroniczne wygaszanie podświetlenia do dwustu razy na sekundę. Daje nam to znakomity substytut ekranu Impulse-Type (CRT). Poza tym - czy widziałeś kiedyś produkt kierowany na rynek konsumencki zbudowany matrycy innej niż TN który osiąga 120Hz? :-)

    Moim zdaniem ten monitor to prawdziwy przełom w technologii LCD :-)


  17. mruganie obrazu (autor: RusH | data: 1/11/13 | godz.: 06:01)
    NIE jest przelomem :/
    ja jakos nie tesknie za CRT


  18. @13 przestań siać defektyzm (autor: 5eba | data: 1/11/13 | godz.: 08:54)
    masz problem z czytaniem instrukcji od monitora?
    bo z tego co mi wiadomo, to każdy monitor 16:10 bez problemu wyświetli pełne 16:9, dodając różnicę w postaci czarnych pasów na dole i u góry ekranu(dając dokładnie ten sam obszar widzenia). W dodatku wyświetli pełne 16:10 w grach które skalują FOV do szerokości, czego już monitory 16:9 nie potrafią.
    16:10 = wszystko to co 16:9 + trochę więcej :]


  19. @ 17 (autor: Krzem | data: 1/11/13 | godz.: 16:48)
    Rush nie tęsknisz, bo nie jesteś ProGamerem :-) Dla takowych ludzi LCDkowy efekt blur jest nie do przyjęcia, a występuje nawet w monitorach 120Hz. I nie mruganie, tylko wygaszanie. 200 razy na sekundę. Mruganie mogło by być odczuwane gdybyśmy zmniejszali tą częstotliwość.

    Zresztą, zapewne wiesz czym jest LightBoost od Nv. Można go wykorzystać również w trybie 2D w celu wyeliminowania rozmyć obrazu. Ludzie grający na poważnie są tą możliwością zachwyceni. Eizo natomiast opracowało tą funkcję na poziomie sprzętowym mocno ją udoskonalając :-)


  20. @ 18, a czy Ty masz problem z kulturą osobistą? (autor: Krzem | data: 1/11/13 | godz.: 16:53)
    To powiedz 5eba jakie gry skalują FOV do szerokości? Znajdziesz coś współczesnego, czy tak sobie palnąłeś? :-)

    Jasne, jak komuś nie przeszkadzają dwa paski świecącej czerni podczas grania może sobie skalować ekran. Powodzenia :-) Takie "ewentualności" były by akceptowalne w monitorze "do wszystkiego", a nie w monitorze "do gier".


  21. @20 (autor: Plackator | data: 1/11/13 | godz.: 18:18)
    Gram 16:10 i większość monitorów te proporcje obsługuje.

    @19
    Ten twój Strobelight(również dla AMD), poza tym śmieszy mnie to że to ProGamer musi mieć myszkę za >100$ i monitor wyświetlający perfekcyjnie obraz...


  22. Krzem akurat JESTEM (autor: RusH | data: 1/11/13 | godz.: 21:48)
    pr0GaYmerem
    World of Tanks e-sports, Kazna


  23. @ RusH (autor: Krzem | data: 1/11/13 | godz.: 22:22)
    Szacunek :-) Serio. Ale w związku z tym, że profesjonalizujesz się w WoT, to ten konkretnie monitor nie jest adresowany do Ciebie - bardziej pasował by Ci choćby FS2333. W tym modelu liczą się zajebiście wyśrubowane parametry szybkości w niespotykanym połączeniu z matrycą inną od TN. Monitor marzenie do CS 1.6. Tak więc krytykowanie zalet FG2421 z Twojej perspektywy jest niewłaściwe :-)

  24. @ Plackator (autor: Krzem | data: 1/11/13 | godz.: 22:34)
    Rozmowa tyczyła się skalowania a nie obsługiwania. Ogarnij sobie mój post 13.

    Co do drugiej części wypowiedzi, nic nie "musi", ale jeśli można wybrać sprzęt który w nieskrępowany sposób pozwoli ocenić Twój potencjał to - zakładając, że gry są Twoim hobby - czemu się hamować? Ale zahaczyłeś o ciekawy temat, bo zabawa w profesjonalne granie faktycznie drożeje. Żeby komputer uciągnął takiego BF3 w multi ze stabilnymi 60FPS trzeba dziś wydać całkiem sporo.


  25. @24 (autor: Plackator | data: 1/11/13 | godz.: 22:59)
    Że by uciągnąć BF3-4 tak, trzeba sprzętu, ale niekoniecznie z najwyższej półki, nie zawsze jest potrzeba grania na najwyższych detalach, zwłaszcza ze rośnie wtedy czas renderowania pojedynczej klatki, który zazwyczaj jest sporo większy niż czas potrzeby od wy renderowania do wyświetlenia na matrycy klatki.

    Ale myszka za >100$ ? klawiatura za >200$? joystick za >100$ ? po co to ? gdy grałem w BF3 pamiętam jak zjadałem przeciwników odrzutowcem na 10 letniej klawiaturze, i ewentualnie dopomagałem się myszą za 4$, dziwnym trafem
    dzieciaki z joystickami za >100$ nie miały najmniejszych szans.

    W przypadku monitorów niskim, wysokim, odświeżaniu i czasie reakcji, gdy by zrobić podwójnie ślepą próbę wśród graczy, najprawdopodobniej wyniki nie różniły by się wcale.

    Bo jest to w większości przypadków placebo.


  26. @ Plackator (autor: Krzem | data: 1/11/13 | godz.: 23:12)
    No ja się z Tobą zgadzam że w większości przypadków to jest placebo. Z tym, że jest te... nie wiem ile - może 3%, może 10% graczy którzy dysponują ponad przeciętnymi zdolnościami sensorycznymi. To jeżeli oni chcą rozwinąć pełnię swoich możliwości i wykorzystywać te zdolności, niezbędne do tego są odpowiednio czułe/precyzyjne/szybkie urządzenia.

    Co do Twoich doświadczeń z FPSów to być może sam grasz na dobrym poziomie, a być może tak się złożyło, że często grałeś z botami które Ci same wychodziły pod celownik :-) Popatrz jak grają w strzelanki na ESL. Tam każdy ułamek sekundy, każdy milimetr precyzji jest bardzo istotny.


  27. @ up cd. (autor: Krzem | data: 1/11/13 | godz.: 23:23)
    Ale żeby nie było:-) nie jestem taki naiwny żeby uważać, iż myszka za < 300 zł jest mniej precyzyjna od tej za 600 zł :-) Moim zdaniem 300 PLN to granica sensowności ceny myszki. W przypadku klawiatur jest trochę drożej - bo tu odpowiedni poziom zapewniają dopiero przyciski Cherry MX - więc < 300 zł jest mały wybór...

  28. w przypadku klawy wystarczy ci 10 przyciskow (autor: RusH | data: 2/11/13 | godz.: 03:26)
    chyba nikt (poza koreanskimi dziecmi starcrafta) nie uzywa wiecej niz 10 klawiszy na klawiaturze :) wiec po co placic za 100 cherry skoro wystarczy kupic tania klawe z antighostem i zamienic tylko uzywane przyciski? :)

  29. Nie chodziło mi o ghosting :-) (autor: Krzem | data: 2/11/13 | godz.: 04:07)
    Chodziło o poziom personalizacji takiej klawiatury. Dopasowujesz rodzaj przycisków wybrany pod swoje preferencje czuciowe. Ale są i inne zalety - wyższa responsywność, brak konieczności pełnego wciskania klawisza dla jego aktywacji, i przede wszystkim ich właściwości mechaniczne nie zmieniają się z czasem.

  30. krzem ale nie potrzebujesz 100 dopasowanych klawiszy (autor: RusH | data: 3/11/13 | godz.: 00:35)
    nie musisz placic za 100 klawiszy z najlepszymi dopasowanymi pod ciebie cherry, bo i tak uzywasz MAX 10, reszta tylko zbiera kurz, wlosy i martwy naskorek :)

    bardziej chodzilo mi o to, ze to cale parcie na geYmingowy sprzet (myszy, klawy, monitory, oczojebne neonowe sluchawki dla debili) nie ma nic wspolnego z graczami e-sport, a wszystko z dojeniem frajerow lubiacych przeplacac

    pr0 gracz poradzi sobie na M$ wmo1.1a i nie musi kupowac myszy za 600zl, to samo z klawiatura.
    Dobrzy gracze esl wiedza ze czlowiek to 95% sukcesu (skill + szczescie), sprzet to ledwo 5% albo i mniej.

    To jest zwykly marketing.


  31. Tak, to jest marketing, ale (autor: Krzem | data: 3/11/13 | godz.: 02:08)
    jeśli ktoś się czymś pasjonuje. Czy to rowery, smartfony, czy wuj wie co jeszcze, to jeśli ma możliwość - inwestuje w to kasę. I tak jak zapalony rowerzysta nie jeździ na biedronkowej ścigawie za 399 -, gadżeciarz nie korzysta smartfona goclever za 299 - tak pasjonat grania nie może się w pełni rozwijać na myszce poniżej 60 - :-)

    I nie chodzi w tym wszystkim o mnie - bo nie jestem takim fanatykiem. Po prostu rozumiem ludzi inwestujących w sprzęt.

    Ale ten monitor i tak kupie bo jest zajebisty ;]


  32. Dobrze (autor: Plackator | data: 3/11/13 | godz.: 10:07)
    że owy monitor ma matryce sharpa, bo zazwyczaj przy VA są to matryce AUO.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.