Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Poniedziałek 18 listopada 2013 
    

Premiera PS4 w USA. GPU ma więcej jednostek niż sądziliśmy


Autor: Wedelek | źródło: WCCFTech, inne | 07:03
(22)
Mieszkańcy USA mogą już wymieniać swoje wysłużone konsole na nextgenową PlayStation 4, która swą premierę miała 15 listopada. Z danych podanych przez AMD wynika, że nowość od Sony dysponuje układem APU wyposażonym w osiem rdzeni x86 Jaguar, pracujących z zegarem 1,8 GHz, oraz GPU o kodowej nazwie Pitcarin. Mamy więc do czynienia z układem na bazie architektury GCN z 1152 procesorami strumieniowymi i 32 jednostkami rasteryzującymi na pokładzie. Znana z Radeonów HD 7800 jednostka pracuje z zegarem 800MHz i dysponuje wydajnością 1,84 TFLOPSa. Do tej pory wszelkie doniesienia mówiły, że mamy do czynienia z GPU zbudowanym z 18 jednostek CU (Compute Units), jednak ich liczba jest większa.

Jak donosi MyDrivers.com GPU PlayStation 4 dysponuje 20 blokami CU, każdy wyposażony w 64 procesory strumieniowe. Problem polega na tym, że iloczyn 64 SP i 20 bloków CU daje nam w sumie 1280 procesorów strumieniowych. Wartość ta kłóci się z informacjami podawanymi przez AMD (1152 SP). Różnica wynosi 128 jednostek które w PlayStation 4 zostały wyłączone. Powody takiego działania mogą być dwa. Albo są to uszkodzone, niepełnowartościowe jednostki, albo swoisty as w ręku Sony na wypadek, gdyby Xbox One okazał się zbyt mocnym rywalem.



Opisywana konsola dostała też 8GB współdzielonej pamięci typu GDDR5 (dostęp mają do niej zarówno CPU, jak i GPU), co stanowi spory postęp w stosunku do poprzedniej generacji, gdzie mieliśmy tandem złożony z 256MB pamięci systemowej i 256MB pamięci z której korzystał GPU. Ponadto pojawiły się też napęd Blu-Ray moduły Ethernet, Bluetooth 2.1, WiFi, porty USB 3.0, AUX i HDMI, a także nowe kontrolery. Pierwszym z nich będzie pad Dual Shock, a drugim kontroler ruchu o nazwie PlayStation Eye.

W Polsce PlayStation 4 zadebiutuje 29 listopada.

Gwoli przypomnienia w Jaguarach AMD zastosowało zmodyfikowane, 128-bitowe jednostki zmienno-przecinkowe, oraz dodatkowy bufor pamięci, w którym przechowywane są niedawno wykorzystywane przez CPU instrukcje. Podobny element można znaleźć w procesorach Intela z rodziny Sandy Bridge i Ivy Bridge. Zarówno Kabini jak i Temash mogą się pochwalić obsługą instrukcji SSE 4.1 i SSE 4.2, AVX i AES, a także BMI, TBM, F16C, MOVBE i PCLMUL. Dodano również kilka mniejszych modyfikacji, jak możliwość dzielenia stałoprzecinkowego i powiększono Sheduler instrukcji oraz ReOrder Buffer.



 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Bluetooth 2.1 (autor: VP11 | data: 18/11/13 | godz.: 08:34)
    juz na starcie dali szrot.
    Mam nadzieje ze WiFi obsluguje 5GHz i tu bedzie lepiej.


  2. hehe (autor: Shamoth | data: 18/11/13 | godz.: 08:38)
    zapewne w ciągu miesiąca ktoś odblokuje te 2 dodatkowe bloki.
    uszkodzone może nie są ale mogły nie spełniać innych warunków, tak jak kiedyś w 9500 którego przerabiało się na PRO. w 99% jednostki były sprawne i tylko niekiedy należało zmniejszyć taktowanie zegarów, ale nawet na obniżonych zegarach wzrost wydajności był spory skoro odblokowywało się drugie tyle jednostek ;]


  3. Raczej kierowałbym się ku teorii (autor: Tormiasz | data: 18/11/13 | godz.: 08:47)
    w której Sony wydaje patch do swojej konsoli, która "zwiększa wydajność nawet o 10%! Co Ty na to, Microsoft?"

  4. @VP11 (autor: majkeljot | data: 18/11/13 | godz.: 08:57)
    Jaki szrot? To odpowiednia wersja do tego urządzenia. Zastanów się co na zębie będzie z tym chodzić to zrozumiesz, że nie było najmniejszej potrzeby dawać inną wersję. Ta wersja jest optymalna.

  5. @1 - Nie obsługuje 5GHz. Niestety, niska cena nie bierze się znikąd. (autor: Rhobaak | data: 18/11/13 | godz.: 09:03)
    Sony mocno cięło koszty żeby zdystansować Xbone także na polu cenowym.

  6. Wedelek (autor: biuro74 | data: 18/11/13 | godz.: 09:32)
    "nextgenową" ?

    To moze prosimy o kolejne lamance jezykowe, w sumie wszyscy na wszystkich plujemy, to i na jezyk tez !


  7. Były tulipany, morza pułudniowe (autor: rmarcin | data: 18/11/13 | godz.: 10:25)
    www są bitcoiny. Ludzie nic się nie uczą.

  8. @3. (autor: Kosiarz | data: 18/11/13 | godz.: 13:11)
    Tylko po co... skoro juz teraz maja dostepna wyzsza wydajnosc to po co ja trzymac na pozniej... wyjdzie XOne i zaczna porownywac wydajnosc obu sprzetow, wtedy w sieci na zawsze zostalaby informacja o ile na starcie PS4 jest szybsze niz XO. Udostepnienie tej wydajnosci pozniej wlasciwie nic im nie daje.

  9. Daje daje (autor: mbe | data: 18/11/13 | godz.: 13:21)
    Bo przy API z którego korzysta MS mogą zmienić specyfikacje w trakcie życia konsoli.

  10. Jeszcze trzeba dodac ze ps4 posiada 2GB ramu... (autor: gantrithor | data: 18/11/13 | godz.: 15:29)
    ddr3 prawdopodobnie przeznaczonego na aplikacje dzialajace w tle oraz dedykowany uklad zajmujacy sie ruchem sieciowym wiec cala moc cpu i gpu idzie na gry.

  11. @10 (autor: mbe | data: 18/11/13 | godz.: 15:59)
    Na gry idze 6 z 8 rdzeni 1 na system i 1 nie pamietam na co.

  12. Temperatura (autor: Atak_Snajpera | data: 18/11/13 | godz.: 17:51)
    Wyłączyli 2 blocki żeby zmniejszyć temperaturę układu.

  13. BT do 4.0, 2Gbit ramu (autor: RusH | data: 18/11/13 | godz.: 19:38)
    sam chip obsluguje BT4.0, Sony widocznie nie mialo czasu na dopracowanie softu i dlatego jest na starcie tylko 2.1. Tak samo jak nie obsluguje ponoc headsetow BT :/

    gantrithor 2Gbit a nie 2 GB, 256MB, ten ram jest podpiety pod ARMa ktory dziala w tle, ten arm NIC NIE ROBI gdy konsola jest wlaczona, nie jest to ani zaden akcelerator ani wspomagacz.


  14. propo ps4 (autor: RusH | data: 18/11/13 | godz.: 19:41)
    na amazonie sporo negatywow bo konsole dochodza uszkodzone :D

    ponoc pracownicy Foxconna sabotowali produkcje, bo skosni szmusili studentow na praktykach do pracy na linii produkcyjnej :o

    http://corruptedcartridge.com/ps4-sabotaged-news

    co ciekawe ta sama fabryka robi X180 wiec kloce pewnie tez przyjda fabrycznie zepsute :)


  15. XBOX 1 (autor: Conan Barbarian | data: 18/11/13 | godz.: 20:18)
    Kto leci po konsolę w dniu premiery?
    Najlepiej odczekać aż choroby wieku dziecięcego zostaną zaleczone i spokojnie trzymać kaskę (przynajmniej rok).
    M$ właśnie wysłał do sklepu ostatnią wersję XBOX360, która wygląda na produkt doskonały - za 999zł.


  16. @up (autor: Conan Barbarian | data: 18/11/13 | godz.: 20:19)
    http://www.euro.com.pl/...C3peiG77oCFQhZ3godsHkAjg

  17. up taa (autor: RusH | data: 18/11/13 | godz.: 21:41)
    produkt idalny jesli jestes milosnikiem grania w rozdzielczosci VGA

  18. Dla porównania (autor: tohottotouch | data: 19/11/13 | godz.: 12:18)
    GTX 760
    32 Raps
    1152 Schader Cores
    Core Speed i Shader Speed 980MHz
    Texel Rate 94080 Mtexels/sec
    Pixel Rate 31360 Mpixels/sec
    2,258 GFLOPS

    sorry ale to ma być konsola nowej generacji?


  19. roznica jest taka (autor: RusH | data: 20/11/13 | godz.: 03:10)
    ze dzieki bezposredniemu dostepowi do GPU bez API konsola przerzuci 10x wiecej obiektow (nie trojkatow a obiektow zbudowanych z trojkatow) na ekran niz ten GTX

  20. @RusH o sory faktycznie 2Gb... (autor: gantrithor | data: 20/11/13 | godz.: 16:07)
    jeszcze tu w specyfikacji widze dedykowany procesor dzwieku sygnowany przez amd

    @18 do tej 760 tki potrzeba jeszcze plyty glownej ,ramu ,dysku twardego ,procesora zasilacza itd a tym czasem ps4 jest wydajniejsze i tansze...


  21. @20 (autor: Gutko | data: 20/11/13 | godz.: 18:40)
    gdzie jest tansze? przeciez w konsolach producenci sprzedaja kadłubki po kosztach lub dopłacają a zarabia sie tylko na grach które są idiotycznie drogie. ta sama strategia co w drukarkach. sprzet prawie darmo ale tonery i tusze na wage złota

  22. @19 Przeciez (autor: pandy | data: 22/11/13 | godz.: 08:17)
    obie konsole uzywaja API do komunikacja z zasobami HW...

    X1 uzywa subsetu DX a PS4 to pochodna OpenGL.

    W teorii jak mi sie wydaje aplikacje (gry) na konsoalach moga uzywac agresywnej optymalizacji bo konfiguracja HW jest niezmienna gdy w wypadku PC kod musi byc z duza rezerwa na przerozne kombinacje.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.