Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 31 grudnia 2013 
    

API Mantle w Battlefield 4 dopiero w styczniu


Autor: Wedelek | źródło: Tech Spot | 14:58
(14)
API Mantle to technologia, która może wstrząsnąć rynkiem kart graficznych dla komputerów PC. Jednym z flagowych produktów, promujących to rozwiązanie miał być najnowszy Battlefield 4, wyprodukowany przez EA/DICE. Niestety gra okazała się być wypełniona po brzegi różnego rodzaju błędami, które producent musi jak najszybciej usunąć. W związku z tym dodawanie nowych funkcji, map i misji musi zejść na dalszy plan. Cierpi na tym Mantle, który zadebiutuje w Battlefieldzie 4 dopiero w styczniu przyszłego roku, co z marketingowego punktu widzenia jest ewidentną porażką i stanowi spore rozczarowanie dla graczy, którzy z utęsknieniem czekają na łatkę.

API Mantle, to powiązane ze stworzonym na jego potrzeby sterownikiem środowisko zoptymalizowane pod kątem wykorzystania kart graficznych AMD zbudowanych na bazie architektury GCN (Graphics Core Next).


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. he he (autor: loccothan | data: 31/12/13 | godz.: 18:49)
    Chłopaki z AMD/Ati się nie wyrabiają jak widać ;-) No nic trza czekać cierpiliwie -> ale prędzej czy później Mantle się pojawi i zmieni co nieco w układzie sił GPU

  2. w DICE (autor: Jarek84 | data: 31/12/13 | godz.: 19:37)
    latki leca na poprawienie bugow w BF4, stad pewnie brak programistow na sensowne "domkniecie" kwestii mantle

  3. 3dfx (autor: g5mark | data: 1/01/14 | godz.: 14:09)
    ...jeszcze pare lat uplynie zanim niejakie Mantle bedzie dzialac sensownie, raczej na pewno pierwsze wersje beda belne bledow.
    Tylko czekac jak NV wyda Glide w wersji dla GForce


  4. ad3 (autor: kombajn4 | data: 1/01/14 | godz.: 15:15)
    Glide? Serio? Człowieku ta technologia jest tak przestarzała że musieli by to pisać od podstaw na nowo. Poza tym sama nazwa kiepsko się kojarzy bo, było nie było, z firmą która właśnie między innymi przez te biblioteki upadła(nie mogąc nadążyć za konkurencją). Przecież Glide nawet 32 bitowej palety barw nie obsługiwał o ile dobrze pamiętam. A w tamtych czasach o szaderach ( o szaderach zunifikowanych nie wspominając) nikt nawet jeszcze nie myślał.

  5. dopiero w styczniu (autor: komisarz | data: 1/01/14 | godz.: 15:27)
    czyli w tym miesiacu? Gdzie ten dramat?

  6. @ komisarz (autor: kombajn4 | data: 1/01/14 | godz.: 16:11)
    może chodzi o styczeń 2015r ;). Przy okazji polecam filmik z zapowiedzią nowości w WOT mających być wprowadzane systematycznie w tym roku
    https://www.youtube.com/watch?v=3qft0DocNIM
    Zapowiada się słodko - nowa szata graficzna(opad szczęki zaliczyłem) ulepszona fizyka, niszczenie budynków, havoc, możliwość upgradu kadłubów czołgów - czyli jednym słowem w końcu grzebią pod maską zamiast tylko zylion czołgów dodawać.


  7. kombajn4 (autor: Markizy | data: 1/01/14 | godz.: 17:29)
    http://www.youtube.com/watch?v=VOyon6a9QdA

    Chociaż do konkurencji im daleko, tym bardziej pod względem optymalizacji

    Co jak co zamontowanie matle to nie taki zły pomysł dla obydwu produkcji jednak żadna z nich nie jest raczej tym zainteresowana obecnie


  8. ad7 (autor: kombajn4 | data: 1/01/14 | godz.: 17:59)
    Nie twierdziłem że są zainteresowani, po prostu chciałem sie nowinami podzielić z zainteresowanymi osobami. Co do Ground Forces to cóż, wyjdzie chociaż open beta to będzie można rozmawiać o optymalizacji i tym która gra jest lepsza. Na razie to tylko czysta spekulacja. Zresztą jeżeli w wot'cie faktycznie wprowadzą rewolucje w 9.0 to możliwe że i zmieni się kwestia odwiecznej pięty achillesowej tej gry, czyli wykorzystywania tylko jednego rdzenia.

  9. kombajn4 (autor: Markizy | data: 1/01/14 | godz.: 19:52)
    z opinii co słyszałem rozwiązanie problemu pięty achillesowej nastąpi w momencie zmiany silnika, inaczej jest to nie wykonalne, z powyższej wypowiedzi nic takiego nie wynika.

    Co do optymalizacji to można się wypowiedzieć na podstawie samolotów chociażby, bo obydwa studia do rozbudowy swoich gier wykorzystują te same rozwiązania (w sensie dla czołgów + samolotów)


  10. Markizy (autor: kombajn4 | data: 1/01/14 | godz.: 20:44)
    No ale właśnie przecież przerabiają dość dokumentnie silnik WOT'a, np przerzucają całą fizykę na silnik Havoc. Jak zrobią to z głową to całość powinna już korzystać z dwóch rdzeni, chyba że się mylę to mnie popraw. Wracając do WT to jednak samoloty a czołgi to zupełnie inna para kaloszy i inny poziom detali widzianych z bliska a nie z powietrza. Pierwsze wiadomości wskazują że puki co to zbytnio im to jeszcze nie hula na takim poziomie wydajnościowym co samoloty(chociaż żadnych konkretów puki co nie ujawnili poza zdjęciami z przecieków na których ludzie mieli bardzo niskie poziomy detali powłączane, a to też może o czymś świadczyć). War Gaming miało zbliżony problem tworząc WoWP. W wywiadzie stwierdzili że musieli bardzo poważnie ingerować w silnik, żeby ich samoloty zaczęły "gadać". Tak czy inaczej konkretnie będzie sie można wypowiadać jak już wyjdą siły lądowe i WOT 9.0. Teraz to trochę jak wróżenie z fusów ;) .

  11. kombajn4 (autor: Markizy | data: 1/01/14 | godz.: 20:56)
    przy czym fizyka żeby realnie odgrywała wpływ na rozgrywkę to musi byc liczona po stronie serwera bo inaczej może dojść do dziwnych sytuacji.

    w kwestii detali już obecnie jest nieźle
    http://www.youtube.com/watch?v=EVwejv3K6Qw
    http://www.youtube.com/watch?v=5aPmo3uNZmg#t=71
    chociaż z tego co się da wyczytać na forum muszą jeszcze wiele poprawić. Samą rozgrywkę da się dopiero ocenić przy OBT bo na chwile planowany jest duży patch, a ilość czołgów jest porażająca a mianowicie 3 u ruskich i 5 u niemieckich, przy czym ci co biorą udział w CBT mają zgłaszać błędy a nie testować pojazdy. A żeby wydać opinie co lepsze to trzeba się uzbroić i poczekać to OBT


  12. @11. (autor: Mariosti | data: 1/01/14 | godz.: 21:10)
    Nie mogą liczyć fizyki na serwerze bo stworzyłoby to dla nich kosmiczny koszta w infrastrukturze. Wystarczy sprawdzanie czy klient nie został zmodyfikowany i synchronizacja tego co wyliczył. Zapewne interakcje "fizyczne" między graczami będą tak jak do tej pory liczone przez serwer aby nie było spornych wersji co do każdego zderzenia, przestrzelenia itp.

  13. wot i fizyka (autor: RusH | data: 1/01/14 | godz.: 22:35)
    dodaja bzdury ala nvidiowe iskierki po wybuchu
    wszystko kosmetycznie i nie majace zadnego wplywu na gre


  14. @ g5mark (autor: ekspert_IT | data: 1/01/14 | godz.: 23:32)
    Dokładnie. Może doczekamy jeszcze ''nowego wcielenia'' prapradziadka układów 3d, czyli S3 Virge ;)

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.