Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 21 stycznia 2014 
    

Lightroom dla iPada dorówna wersji PCtowej?


Autor: Wedelek | źródło: CNET, 9to5Mac | 07:16
(7)
Od dłuższego czasu krążyły przecieki o Lightroomie dla urządzeń mobilnych, ale przez wzgląd na mocno ograniczonego Photoshopa Express z interfejsem dotykowym, którego z PCtową odmianą łączy w zasadzie tylko nazwa, nikt nie zwracał na nie specjalnej uwagi. Dopiero drobna pomyłka Adobe, którą dostrzegli redaktorzy serwisu 9to5 Mac rozbudziła emocje wokół tego programu. Okazało się bowiem, że mobilna aplikacja dla fotografów będzie dedykowana dla tabletów z rodziny iPad i dostępna w ramach pakietu chmurowego z roczną subskrypcją kosztującą 99 dolarów.

To właśnie cena gra tu największą rolę, bowiem sugeruje, że będziemy mieć do czynienia z pełnoprawnym Lightroomem, a nie zabawką, jak Photoshop Express. Dla porównania PC'towa odmiana opisywanego oprogramowania to wydatek około 160 dolarów, natomiast mobilny Photoshop kosztuje tylko 5 dolarów w przypadku licencji na smartfona i 10 dolarów gdy kupujemy odmianę dla tabletów.

Pytanie tylko jak taki Lightroom poradzi sobie na iPadzie, który może i jest wydajny jak na tablet, ale do PCtów mu daleko. Zwłaszcza, że oprogramowanie od Adobe potrafi być naprawdę zasobożerne i lubi mocne procesory oraz dużo RAMu. Zresztą wystarczy tylko wspomnieć, że zaledwie jedno zdjęcie w formacie RAW zajmuje dobre kilkadziesiąt megabajtów. Cóż, pozostaje tylko czekać na testy.


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. No prosze... (autor: zgrzejan | data: 21/01/14 | godz.: 08:38)
    A tyle bylo postow ....Po co to 64 bit w tym iPadzie.Nic to przeciez nie da.

  2. "Adobe potrafi być naprawdę zasobożerne..." (autor: 5eba | data: 21/01/14 | godz.: 09:24)
    nawet na tyle, że wręcz nieopłacalny ;)

  3. jedno zdjęcie w formacie RAW zajmuje dobre kilkadziesiąt megabajtów (autor: RusH | data: 21/01/14 | godz.: 10:24)
    apple jest w 100% za najwyzsza jakoscia, np

    https://developer.apple.com/...SafarioniPhone.html

    The maximum size for decoded GIF, PNG, and TIFF images is 3 megapixels for devices with less than 256 MB RAM and 5 megapixels for devices with greater or equal than 256 MB RAM.

    The maximum decoded image size for JPEG is 32 megapixels using subsampling.

    JPEG images can be up to 32 megapixels due to subsampling, which allows JPEG images to decode to a size that has one sixteenth the number of pixels. JPEG images larger than 2 megapixels are subsampled—that is, decoded to a reduced size. JPEG subsampling allows the user to view images from the latest digital cameras.

    :DDD duze jpg sa pomniejszane 16 krotnie :D i wygladaja jak kocie rzygi

    android:
    http://goughlui.com/...hot_2014-01-19-19-18-37.jpg
    ipodpaska1
    http://goughlui.com/...oads/2014/01/iPad1stGen.jpg
    ipodpaska3
    http://goughlui.com/...nt/uploads/2014/01/iOS7.jpg

    juz widze ten lightroom, bedzie tak samo wspierac retine jak Safari w ios7 :D albo bedzie wygladac ok z ogromnymi lagami pomiedzy operacjami


  4. @@3 (autor: robgrab | data: 21/01/14 | godz.: 11:05)
    Przesadzasz, fotki waliłeś z ipada 1. On miał 256mb ram, a dostępne dla aplikacji jakieś 120.
    Fakt że 1gb w ipad air to bardzo mało, po starcie zostaje wolne mniej niż 700mb. To dla lightrooma tyle co nic.


  5. @all (autor: Blazakov | data: 21/01/14 | godz.: 14:08)
    Inaczej pisze się program na PeCety a inaczej na dedykowaną architekturę. PlayStation 2 miało 32MB RAM + 4MB pamięci graficznej co nie przeszkadzało mu w udźwignięciu GTA:SA.

    iMovie w iPadzie2 pozwalało na w miarę komfortową obróbkę filmów w jakości HD. Jestem dobrej myśli.


  6. @05 (autor: bmiluch | data: 21/01/14 | godz.: 15:06)
    aha

    gry na konsole potrafiły chodzić z mniejszą iloscią RAM nie dlatego, że były lepiej zoptymalizowane, ale dlatego, że były one poprzycinane/wykastrowane - zmniejszano w nich wielkość scen i inne elementy wymagające dużej ilości RAM

    stąd jeżeli gra była równocześnie pisana na PC i konsole, użytkownicy na PC narzekali, że gra jest dziwna, nie tylko ze względu na konsolowy sposób sterowania, ale też ograniczenie wielkości świata itp.


  7. robgrab trzecia fotka (autor: RusH | data: 21/01/14 | godz.: 16:00)
    z ipada3

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.