TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Czwartek 30 stycznia 2014 |
|
|
|
Facebook i jego wyniki finansowe za Q4 2013 Autor: DYD | 11:49 |
| Facebook, podczas telekonferencji zarządu firmy z inwestorami i analitykami, przedstawił wyniki finansowe za czwarty kwartał 2013 roku. W IV kwartale 2013 r. łączne przychody sięgnęły 2,59 miliarda USD, co w porównaniu z IV kwartałem 2012 r., kiedy przychody wyniosły 1,59 miliarda USD przychodów, stanowi wzrost o 63% w ujęciu rok do roku. Przychody z działalności reklamowej wyniosły 2,34 miliarda USD, co w porównaniu z tym samym kwartałem zeszłego roku oznacza wzrost o 76%. Około 53% przychodów z reklam pochodzi z platform mobilnych, podczas gdy w IV kwartale 2012 r. segment ten składał się na około 23% przychodów.
Jest to pierwszy kwartał, w którym reklamy mobilne jako źródło przychodów przekroczyły dwa poziomy: 50% udziału i miliarda dolarów. Co więcej przychody z reklam mobilnych w IV kwartale — 1,25 miliarda USD — wyniosły niemal tyle, co łączne przychody z reklam w IV kwartale zeszłego roku.
Liczba użytkowników Facebooka nadal rośnie:
· Liczba aktywnych użytkowników w okresie dziennym (daily active users, DAU) wynosiła w grudniu 2013 r. średnio 757 milionów, co oznacza wzrost o 22% w stosunku rok do roku.
· Liczba mobilnych DAU wynosiła w grudniu 2013 r. średnio 556 milionów, co oznacza wzrost o 49% w stosunku rok do roku.
· Liczba aktywnych użytkowników w okresie miesięcznym (monthly active users, MAU) wynosiła 31 grudnia 2013 r. średnio 1,23 miliona, co oznacza wzrost o 16% w stosunku rok do roku.
· Liczba mobilnych MAU wynosiła 31 grudnia 2013 r. średnio 945 milionów, co oznacza wzrost o 39% w stosunku rok do roku.
3 główne czynniki wzrostowe działalności reklamowej Facebooka:
· Black Friday (tradycyjny dzień promocji handlowych w piątek po Święcie Dziękczynienia w USA) był dniem największych przychodów Facebooka z reklam mobilnych w omawianym kwartale.
· Małe i średnie firmy — 72% nowych reklamodawców z tego segmentu pozyskanych w IV zaczęło od promowanych postów lub promowanych polubień stron.
· Deweloperzy — aplikacje mobilne generują bardzo duży wzrost przychodów. Niewiele ponad rok temu Facebook wprowadził reklamy prowadzące do instalacji aplikacji mobilnych, a w zeszłym kwartale — reklamy mobilne zwiększające aktywność i liczbę konwersji, chcąc pomóc użytkownikom w znajdowaniu i używaniu ciekawych aplikacji. Działa to jeszcze lepiej, niż się spodziewaliśmy. Pomagamy deweloperom w przyciąganiu i utrzymaniu nowych klientów. Jest to niewielka, ale szybko rozwijająca się kategoria, z którą wiążemy duże nadzieje. W zeszłym tygodniu zapowiedzieliśmy testy wyświetlania reklam Facebooka w aplikacjach mobilnych innych producentów. Jest to ciekawy obszar, ale na konkretne wyniki trzeba będzie jeszcze zaczekać.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|