Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2021
Piątek 31 stycznia 2014 
    

Obsuwa sterowników AMD, musimy poczekać kilka godzin


Autor: Wedelek | źródło: Guru3D | 13:31
(27)
Wczoraj EA/Dice opublikowało patch wprowadzający do Battlefielda 4 obsługę technologii Mantle, która stanowi połączenie API oraz niskopoziomowego sterownika i potrafi wykorzystać pełen potencjał układów na bazie architektury GCN. W kilka godzin później miał zadebiutować drugi, niezbędny element całej układanki, czyli sterownik od AMD. Tak się jednak nie stało, co rzecz jasna wywołało nie małe poruszenie. Okazuje się, że tuż przed publikacją producent dostrzegł poważny błąd, który musi być wyeliminowany. W związku z tym publikacja sterowników Catalyst 14.1 została przesunięta o kilka godzin.

Z oświadczenia AMD wynika, że poprawiona wersja sterowników powinna zostać oddana w ręce graczy 31 stycznia bieżącego roku w godzinach popołudniowych. Użytkownicy mieszkający w Polsce będą pewnie zmuszeni poczekać do jutra, a to dlatego, że AMD posłużyło się czasem EST (Eastern Standard Time), a to oznacza różnicę sześciu godzin. Przykładowo jeżeli AMD opublikuje sterowniki 31 stycznia o godzinie 6:30pm (EST), to w Polsce od trzydziestu minut będzie już sobota.

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Ja tylko (autor: loccothan | data: 31/01/14 | godz.: 16:28)
    Dodam że jest już do zassania Star Swarm Mantle Benchmark na STEAM ... Jak usuną błędy w 14.1 i je dadzą (niechaj lepiej dopracują, bo znów przetoczy się Hejt :-( i dadzą zrobione jak trza, te co są 13.12 WHQL są OK )

    Wtedy zrobimy TESTY nowego Star Swarma (w D3D mam srednią 24 kl/s he he zobaczymy na Mantle ;-)


  2. To spore masz (autor: djXone | data: 31/01/14 | godz.: 20:46)
    u mnie tylko:
    Average FPS: 17.77


  3. 2@. (autor: loccothan | data: 1/02/14 | godz.: 06:41)
    Na ustawieniach Default, nic nie zmieniałem tam -> ściagnąłem i uruchomiłem -> aha Proca dałem na 3.84Ghz a XFX DD Ghz na default z +10% power i to wsio na OC jeszcze się nie bawiłem w tym benczu

  4. Update (autor: loccothan | data: 1/02/14 | godz.: 07:07)
    Tutaj Update 14.1 Beta są już gotowe, AMD zaczęło wysyłac do Stronek na testy ;-)

    http://www.tomshardware.com/...download,25927.html


  5. poczekamy zobaczymy... (autor: Qjanusz | data: 1/02/14 | godz.: 10:03)
    chała albo chwała.

  6. Już są pierwsze testy na G3D... (autor: Xclusiv | data: 1/02/14 | godz.: 13:27)
    Wygląda to naprawdę obiecująco :)

  7. Dam linka do Testów Prasowych (autor: loccothan | data: 1/02/14 | godz.: 18:49)
    Tylko dodam dla tych co nie-englisz są,
    że to sa Stery Pre-Beta i maja co neco bugów jeszcze, które sa rozwiazywane przed Publiczną wersją czyli CAT 14.1 Beta, które sie pojawia lada dzień.
    Dodatkowo dodam że największy wzrost wydajności, bedziemy mieli my posiadacze proców AMD -> wzrost od 20-50% ! w BF4

    http://www.guru3d.com/...amd_mantle_preview,1.html


  8. całkiem nieźle, (autor: Qjanusz | data: 1/02/14 | godz.: 21:14)
    nawet jak na etapie choroby wieku dziecięcego nowej technologii.

    Mantle dość dużo daje w konfiguracjach z wolniejszym prockiem. Nawet Intelowski i3 żwawiej zaczyna działać z Radkami i Mantle. Najwięcej zyskują FXy i oczywiście APU.

    Kłopot który widzę, to pomiar FPSów. Na razie redaktorki muszą zdać się na wbudowane liczniki. Żadne FRAPsy, ani FCATy nie działają z Mantle. Nie zakładam z góry że AMD sprzedaje nam wałek, ale brak pewności w postaci wyniku pokazanego przez firmy trzecie pachnie niedosytem.


  9. czekamy czekamy (autor: bajbusek | data: 1/02/14 | godz.: 23:22)
    na pclab i już przetestowali ... kicha :/

  10. @bajbusek (autor: PrEzi | data: 2/02/14 | godz.: 05:16)
    zaloz okulary i/lub (najlepiej) olej PCLoLa.

  11. 10@ (autor: loccothan | data: 2/02/14 | godz.: 06:53)
    Na PClab (wszedłem z ciekawości ;-) wyszło na to że Mantle jest przyszłoscia Grania -> szczególnie w RTS-ach bedziemy mieć Bardzo duzy pożytek z nowego API. Suma Sumarum , gdziekolwiek się nie czyta o Mantle jest to dość duza rewolucja Grania na PC (proc już nie ogranicza Grafy :-)

    Czekamy na Thief z Mantle ;-)

    PS. Mantle to nie tylko więcej klatek/s to także nowe podejście do wyswietlania tekstur i AA oraz cieni i oświetlenia, które ma być jeszcze lepsze niż w DX 11.2


  12. UWAGA (autor: loccothan | data: 2/02/14 | godz.: 10:40)
    Pamietajcie żeby odinstalować wsio z AMD ! (nie robić upg bo CAT nie bedzie działał)
    Proponuję Uninstall ALL i DRV cleaner -> U mnie wsio smiga
    Wciaż robie Testy, w DX jest lepiej Dół 3-4 kl/s więcej no i Mantle działa bez zgrzytów w Star Swarm dało by się grać na luziku ;-)


  13. Oj Intel musi się bać (autor: Marek1981 | data: 2/02/14 | godz.: 11:56)
    Największym przegranym wydaje się być .... Intel. Jeżeli Mantle się upowszedni to ludzie nie będą kupować drogich procesorów.

    Ciekawie się zapowiada, dzięki nowemu API szybciej niż do tej pory będzie można przenieść tytuł z konsoli na PC (a raczej odwrotnie:) )


  14. wg mnie największymi przegranymi są (autor: Iras89 | data: 2/02/14 | godz.: 15:46)
    konsole nowej największym.Ich najwiekszym plusem było wyciśnięcie wszystkich soków ze sprzętu, a mantle zdaje się być ich największym wrogiem, bo kto nie chciałby mieć taniego sprzętu nadającego się i do grania i do wszystkiego innego.

  15. sorry (autor: Iras89 | data: 2/02/14 | godz.: 15:47)
    za chaos w komentarzu. Chrome mi zwariował i wysłał ten bałagan zanim poprawiłem :P

  16. Jestem po testach już... (autor: loccothan | data: 2/02/14 | godz.: 16:26)
    BF4 Mantle wbił mnie w glębę po szyję ;-)
    1920:1440 wsio na ULTRA + 2x MSAA na Medium Quality i chodzi jak brzytwa, wszystko ultra płynnie i jakby ŁADNIEJ ! w 2k:1.5k też daje radę bez spadków :-) Bardzo chcę zobaczyc więcej gier z MANTLE !
    AMD/ATI zrobiło CUD na PC mam optymalizację jak na Kosoli -> teraz dopiero widzę co to jest Next_GEN. Chciałbym do Crysisa 3 Mantle widzieć.


  17. jakby ŁADNIEJ (autor: RusH | data: 2/02/14 | godz.: 21:28)
    "jakby" autosugestia, jak rasowy audiodebil zobaczyles roznice na plus tam gdzie jej nie ma, zobaczyles ja bo tego oczekiwales

    w BF4 nie ma wsparcia mantle od podstaw, jest tylko shim (biblioteka tlumaczaca) DirectXa na mantle co pozwala zaoszczedzic na zuzyciu CPU. Strona graficzna jest niezmieniona i nadal uzywa starego directxowego sposobu zarzadzania trescia.


  18. @10 i @11 (autor: bajbusek | data: 3/02/14 | godz.: 01:09)
    oj widac, ze wy jestescie z kategorii "wielkie dioptrie" ... co widac na razie to, ze AMD poprawilo sterowniki pod BF4, ktore nie jest napisane od podstaw pod mantle - ale o tym wspomnial wyzej Rush...
    Nie ma co pisac "na wzwodzie" pochwal bo ichni test swarm daje niepowtarzalne wyniki zarowno w dx jak i mantle.

    Wszyscy testujacy sa dosc chlodni w ocenach ale pewni nadziei, ze skoro mantle odciaza cpu to jak amd usunie dodatkowo narzut ze sterownikow na cpu do poziomu nvidii bedziemy mieli ewolucje ... m$ moze sie wezmie za narzut api dx na cpu i bedzie OK.


  19. Rush (autor: loccothan | data: 3/02/14 | godz.: 03:36)
    Przesadzasz chłopie...
    To nie jest moje widzimisie że jest trochę ładniej tylko fakty -> tutaj http://forums.guru3d.com/...p?t=386270&page=12

    Koleś to samo zauważył, są lepsze cienie, światło i tekstury są wyraziste bardziej niż na DX 11.1 + wydajność o której mogłem tylko pomarzyć wcześniej nawet w 2k !

    Powaga, poprostu się cieszę, chiba mi wolno?


  20. UP@ CD (autor: loccothan | data: 3/02/14 | godz.: 04:02)
    Pozatym, zawsze gdy mieliśmy konwersacje na tematy AMD->Intel->nV wciąż przytaczaliśmy argumenty że chodzi o słabszą optymalizacje kodu jeśli chodzi o sprzęt AMD, no nie?
    Teraz mamy Mantle i optymalizację na wystarczająco wysokim poziomie pod proce AMD i to różne (ja mam PII x6 1100 i też mam lepiej o wiele w Mantle w BF4 i to już przy 3.55Ghz !) a to dopiero początek drogi Mantle. AMD już zapowiedziało dalsze optymalizacje pod HD7xxx i inne GCN-y, gdzie w ciągu miesiaca wyjdą kolejne Betki zwiększające osiagi tychże GPU.
    Z drugiej strony mamy THIEF z Mantle i inne Studia pracujace nad implementacją tego API w swych Grach, To jest na duży + dla posiadaczy AMD, Prawda?
    Nie ma co kręcić nosem i narzekać, tym bardziej że AMD zrobiło to dla NAS za darmo :-)
    Także nie ma co słuchac Hipokryzji na róznych stronkach, bo Fakt jest Jeden na dzień dzisiejszy MANTLE jest krokiem Milowym w 3D (w Grach). Poprostu dajmy im szansę ;-)
    Na Anandzie i Guru3D chłopaki (są tam od 6-10 lat !!) także są Optymistycznie nastawieni... Także teraz czekamy na Nowe gry i MODY z Mantlem do już istniejących ;-)


  21. tez jestem optymistycznie nastawiony (autor: RusH | data: 3/02/14 | godz.: 05:32)
    bo mantle docelowo pozwoli na skok o jedna/dwie generacje jakosci grafiki bez zmiany sprzetu, wystarczy spojrzec na roznice w jakosci gier na x360/ps3 vs Pentium 4 + GF7800/R1800

    ale na razie jest kiepsko i trzeba poczekac na pierwsza gre napisana od podstaw pod to api
    + AMD SSIE jesli chodzi o PR, jak mozna dopuscic do dema na CES produktu ktory zwalnia do 0 fps?


  22. OK spoX (autor: loccothan | data: 3/02/14 | godz.: 07:34)
    Ale jak to u Ciebie się prezentuje?
    Bo jesli chodzi o mnie to jest naprawdę w dechę, bo nie marzyłem nawet że BF4 w 2k + 2xAA Medium smiga jak dzik ! A to jest juz coś, jeśli chodzi o DX to MS musi dopracować te API w końcu. W DX 10 i 10.1 było naprawdę OK jak pamietam za czasów GTX 285 a w DX 11 cos schrzanili i to okrutnie dopiero w DX11.1 i 11.2 jest trochę lepiej ale to i tak nie To co powinno być juz wolę OpenGL lub Mantle.

    Poczekamy zobaczymy, Napisz proszę na czym siedzisz (PC) i jak to u Ciebie jest z tym Mantle


  23. To tylko czekać... (autor: Shamoth | data: 3/02/14 | godz.: 09:48)
    ...aż pojawi się firemka, która zrobi płatnego wrapera DX>Mantle.
    Z drugiej strony nie rozumiem czemu sporo osób tak pesymistycznie patrzy na Mantle.
    Praktycznie każda gierka z konsol będzie pisana i optymalizowana na najniższym poziomie dostępu do sprzętu więc wszelkie porty powinny być i szybsze i praktycznie z minimalnymi przeróbkami w kodzie.
    Mam tylko nadzieję że Mantle nie skończy jak Glide czy nie będzie traktowane po macoszemu jak OpenGL...


  24. 23@ (autor: loccothan | data: 3/02/14 | godz.: 10:54)
    Oby, bo jest w tym potencjał no i w OpenGL także, ja myslę że MS zrobi cos z DX i bedzie DX11.3 lol (i po problemie) bo oni jadą także w XBO na AMD/ATI :-)

  25. TESTY w Star Swarm STEAM (autor: loccothan | data: 3/02/14 | godz.: 10:58)
    Proc na 3.85 Ghz XFX DD Ghz na Default :

    DX:

    == Configuration ==========================================
    API: DirectX
    Scenario: ScenarioAttract.csv
    User Input: Disabled
    Resolution: 1920x1080
    Fullscreen: True
    GameCore Update: 16.6 ms
    Bloom Quality: High
    PointLight Quality: High
    ToneCurve Quality: High
    Glare Overdraw: 16
    Shading Samples: 64
    Shade Quality: Mid
    Deferred Contexts: Disabled
    Temporal AA Duration: 16
    Temporal AA Time Slice: 2
    Detailed Frame Info: Off
    ===========================================================


    == Results ================================================
    Test Duration: 360 Seconds
    Total Frames: 7831

    Average FPS: 21.75
    Average Unit Count: 3818
    Maximum Unit Count: 5253
    Average Batches/MS: 579.65
    Maximum Batches/MS: 885.39
    Average Batch Count: 26694
    Maximum Batch Count: 115246
    ===========================================================

    Mantle:

    == Configuration ==========================================
    API: Mantle
    Scenario: ScenarioAttract.csv
    User Input: Disabled
    Resolution: 1920x1080
    Fullscreen: True
    GameCore Update: 16.6 ms
    Bloom Quality: High
    PointLight Quality: High
    ToneCurve Quality: High
    Glare Overdraw: 16
    Shading Samples: 64
    Shade Quality: Mid
    Deferred Contexts: Disabled
    Temporal AA Duration: 16
    Temporal AA Time Slice: 2
    Detailed Frame Info: Off
    ===========================================================


    == Results ================================================
    Test Duration: 360 Seconds
    Total Frames: 15455

    Average FPS: 42.93
    Average Unit Count: 4200
    Maximum Unit Count: 5402
    Average Batches/MS: 914.45
    Maximum Batches/MS: 1932.13
    Average Batch Count: 23398
    Maximum Batch Count: 140964
    ===========================================================

    Jak widać 2x szybciej, w sumie w takiego RTS dało by się grać w Mantle na luzie.

    Czekam na kolejne upd. do CAT 14.x , które jeszcze poprawią HD7xxx GCN


  26. @25 (autor: bajbusek | data: 3/02/14 | godz.: 15:02)
    http://pclab.pl/art55953-7.html

  27. Rush (autor: loccothan | data: 4/02/14 | godz.: 06:21)
    Bratan :-) zobacz co znalazłem o nV i ich dewelopingu w Grach z Logo nV, człowieku takie rzeczy są przekleństwem graczy 770GTX na równi z R290X lol Optymalizacja -> http://www.extremetech.com/...rs-end-users-and-amd

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.