Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2021
Wtorek 25 lutego 2014 
    

Obsługa Mantle w Thief zostanie dodana w marcu


Autor: Wedelek | źródło: Guru3D | 07:40
(12)
Dziś na sklepowe półki wkracza nowy Thief, który jest kolejną grą po Battlefield 4 w której zobaczymy technologię Mantle w akcji. Niestety rzeczone API nie będzie zaimplementowane w grze od samego początku, tylko dodane z odpowiednią poprawką, która ujrzy światło dzienne najprawopodobniej w marcu. Szczegółowej daty nie znamy. Thief (2014), to podobnie jak Tomb Raider (2013) gra stanowiąca restart znanej i lubianej przez graczy serii w skład której wchodzą gry o tym samym tytule. Wcielimy się w niej w rolę średniowiecznego złodzieja o imieniu Garrett, którego śmiało można nazwać ekspertem w dziedzinie pauperyzacji zamożnych mieszkańców miast.

Głównym trzonem rozrywki nadal będą elementy skradankowe i zręcznościowe – w końcu jesteśmy złodziejem, a nie zabijaką, ale nie obędzie sie bez kilku nowości. Przykładowo, podobnie jak w przywoływanym Tomb Raiderze czy Batmanie, pojawi się specjalny tryb detektywistyczny, który ułatwi rozrywkę i pomoże odnaleźć przydatne nam elementy. Jeśli chodzi o wymagania sprzętowe, to w przypadku platformy PC (będzie też wersja dla Xbox One i PlayStation 4) prezentują się one następująco:

Minimalne:
• OS: Windows Vista lub nowszy
• CPU: dwurdzeniowy procesor
• RAM: 4 GB
• Karta graficzna: AMD Radeon 4800 / Nvidia GTS 250
• DirectX: DirectX 10
• HDD/SSD: 20 GB

Rekomendowane:
• OS: Windows 7 lub 8
• CPU: AMD FX 8000 series or better / Intel Quad i7 Core CPU
• RAM: 4GB i więcej
• Karta graficzna: AMD Radeon R9 / Nvidia GTX 660 lub mocniejsze
• DirectX: DirectX 11
• HDD/SSD: 20 GB


 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. oj slabo to widze (autor: RusH | data: 25/02/14 | godz.: 10:06)
    wyglada na to ze wbrew zapowiedziom gra wcale nie byla od podstaw pisana z mysla o mantle :P i tez wyszlo im nagle ze tylko przy slabych cpu jest jakas roznica wydajnosci

    ps:gra jest dosc denna, same cutsceny :/


  2. Właśnie miałem to samo pisać. (autor: Muchomor | data: 25/02/14 | godz.: 10:34)
    Much ado about nothing.
    Tyle było krzyku, że będzie pisana pod mantle, a tu się jednak okazuje, że nie bedzie. Doda się paczyka, który coś tam poprawi na słabszych kartach i git.
    Całe to mantle umrze zanim zdąży faktycznie pokazać pazury, jak tak dalej pójdzie.


  3. AMD dało du*y po całej linii (autor: Dather | data: 25/02/14 | godz.: 12:29)
    Zawiodłem się na czerwonych... najwidoczniej mantle jest chwytem marketingowym.
    Chyba że coś w końcu się zmieni w tej materii i gry będą pisane a nie obiecywane pod mantle.


  4. @RusH (autor: fanzboj | data: 25/02/14 | godz.: 12:37)
    Już zapomnieliście że mantle właśnie ma poprawiać wydajność w przypadku słabszych CPU? Wy to naprawdę dziwni jesteście. Dostajecie technologię, dzięki której można sobie zaoszczędzić kilkaset zł. na procka by cieszyć się tymi samymi efektami.
    Kiedy do was dotrze że cała domniemana przewaga Intela wynika tylko i wyłącznie z przestarzałych, zapyziałych i prymitywnych technik programowania?
    Z jednej strony wszyscy by chcieli zmian, wyduszenia całej mocy ze sprzętu a jak ktoś to próbuje zrobić to odrazu zaczynają się jęki. Prawda jest taka że CPU to w przypadku gier coraz mniej ważny element PCeta. Od dawna są możliwości techniczne by gry świetnie chodziły na zwykłym tanim procku tylko wciąż oprogramowanie nie nadąża za sprzętem każąc wam kupować drogie i zbędne badziewie.


  5. @01 (autor: mbe | data: 25/02/14 | godz.: 13:13)
    Znowu masz ból d*py?? Chcesz maść??

    @2
    Od dawna wiadomo że Mantle na razie będzie tylko dodawane bo jest to świeże API. Jak ktoś myślał inaczej jak ty to jest po prostu idiotą.
    Po za tym Mantle ma poprawić wydajność na słabym CPU a nie GPU.

    @3
    To nie AMD pisze gry wiec to chyba nie do końca ich wina...


  6. @fanzboj / mbe (autor: PrEzi | data: 25/02/14 | godz.: 13:23)
    Otoz to... nic dodac, nic ujac...
    Ale swoja droga szkoda ze nie wyrobili sie z wydaniem gry juz z zaimplementowanym Mantle...
    BTW -- Catalysty 14.2 juz dzis !!


  7. A ja tak (autor: ghost12 | data: 25/02/14 | godz.: 13:43)
    mam pytanie z innej beczki.
    Ktoś może gdzieś widział/czytał o implementacji mantle na linuxie?
    Może przy okazji SteamOS? Bo ja tak sobie myślę że mantle byłoby idealnym api dla rozwoju tego systemu.


  8. Catalysty 14.2 Beta (autor: PrEzi | data: 25/02/14 | godz.: 18:42)
    Slowo cialem sie stalo :
    http://www.guru3d.com/...d_catalyst_14_2_beta.html
    http://www.techpowerup.com/...4-2-beta-1-3/mirrors


  9. mantle = glide (autor: RusH | data: 25/02/14 | godz.: 22:42)
    3dfx dzieki swojemu api tez nadrabial i voodoo 5 na PCI osiagalo wydajnosc GF3-GF4 na AGPx8

    co prawda voodoo wymagalo szybkich cpu z powodu braku sprzetowego T&L, cpu musial to liczyc softowo, ale obchodzili sie bez szybkiego lacza pomiedzy GPU a plyta
    wersja AGP Voodoo 5 byla niewiele szybsza od PCI

    Mantle na 100% jest dobrym pomyslem, widac to po konsolach ktore sa w stanie dzwigac chodzby GTA5 na ~Radeonie x1800. Jednak AMD JAK ZAWSZE dalo dupy na calej linii. Prezentacja BF4 z framedropem, teraz obsuwa z Thiefem. Zaraz okaze sie ze w Thief tez nie ma roznicy w wydajnosci, albo jest 10%.

    Mantle powinno na starcie dac minimum 2x kopa wydajnosci. Roznica powinna byc albo w spadku zuzycia cpu, albo w 2-5 krotnym skoku ilosci detali na ekranie przy tym samym cpu.


  10. a nie (autor: Markizy | data: 26/02/14 | godz.: 10:14)
    wpadliście na pomysł że mantle jest dodatkiem i to nie priorytetowym ? Przecież producent musi wydać najpierw grę z DX lub openGL tak żeby wszyscy mogli grać a nie mały procent rynku. Lepiej żeby to wydali dobrze zaimplementowane niż tak na szybko z błędami, tym bardziej że nie był to priorytet dla twórcy gry. I tak będzie przez długi czas, dopóki nie będzie dużej ilości kart działających z tą technologią.

    Czy mantle coś tutaj przyniesie trzeba poczekać aż gra będzie posiadać stosownego patcha.


  11. @Rush (autor: EXpect | data: 26/02/14 | godz.: 10:15)
    Rush a tak na serio napisz nam proszę co AMD ma wspólnego z wypuszczaniem patchy do gry innego publishera?

    AMD może udostepniać technologię, inzynierów oraz soft, ale jesli wydawaca ma inne priotyety na start wynikajace z roznych czynnikow to przecież nic nie zrobia.


  12. 4@. Coś w tym (autor: loccothan | data: 26/02/14 | godz.: 13:34)
    Jest co piszesz, ale Ja dla przykładu nie mam problemów z wydajnością w żadnej grze (teraz cisnę w Crysis 3 Multi hmm i Multi działa lepiej od Single o_0 w Multi mogę Ultra + AA w 1920:1440 a w singlu na trochę mniejszej 1600:1200 dziwne ! ) w BF3 i BF4 oraz Crysis2 i Titan Fall zadnych problemów na moim Super AMD x6 1100 BE + XFX 7970Ghz, moje OC jest delikatne proc tylko na 3.8GHz a XFX na zmineijszonym do 1040/1475 1165v. Wsio smiga :-) Moim zdaniem do grania taki zestaw jak mam wystarczy na dłuugo jeszcze, a MANTLE się dopiero rozwija, dajmy czas temu ustrojstwu bo to co mam w BF4 jest GIT

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.