Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2021
Czwartek 27 lutego 2014 
    

Catalysty 14.2 Beta - nowe sterowniki od AMD


Autor: Wedelek | źródło: AMD | 07:31
(9)
Z okazji premiery gry Thief AMD opublikowało w sieci nowe sterowniki Catalyst 14.2 Beta, które przynoszą lepszą optymalizację pod kątem jak najlepszego wykorzystania zasobów sprzętowych przez ten tytuł. Jeśli cieszycie się, że za sprawą opisywanych sterowników po raz kolejny zobaczycie działanie Mantle w akcji, to niestety muszę Was rozczarować. Obsługi niskopoziomowego API Mantle w Thief nie zaimplementowano i trzeba czekać na poprawkę, która pojawi się najpewniej dopiero w marcu. No to skoro rozczarowanie mamy już za sobą, to przyjrzyjmy się bliżej liście pozostałych zmian, jakie Catalysty 14.2 Beta wprowadzają.

Jest ona stosunkowo skromna i sprowadza się do wyeliminowania problemów w grze Minecraft, oraz przycięć obrazu w grze Battlefield 4 gdy używamy Mantle. Naprawiono również zgłaszane problemy z grami korzystającymi z DirectX9 i trybu 3D, oraz dodano funkcję Frame Pacing dla Battlefield 3 i Battlefield 4. Ostatnia zmiana dotyczy komputerów z co najmniej dwoma starszymi Radeonami, które były łączone mostkiem CrossFire, a nie za pośrednictwem XDMA (seria Rx 200).

Dokładny opis zmian i pliki do pobrania znajdziecie TUTAJ.

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. cale AMD (autor: Rajq | data: 27/02/14 | godz.: 08:15)
    Najpierw slajdy promocyjne Mantle gdzie w roli glownej jest Thief. Ochy achy i spuszczanie sie nad tym ze gra od poczatku jest nastawiona na wspołprace z Mantel... po czym w dniu premiery nie ma tej obslugi. To tak jakby jakas firma motoryzacyjna w dniu premiery nowego smochodu wypuscila go bez silnika. AMD nie idzcie ta droga bo tylko sie osmieszacie.

  2. bez silnika to za dużo powiedziane (autor: Luke Jadi | data: 27/02/14 | godz.: 08:19)
    predzej z blokadą maksymalnej predkosci ;)

  3. @Upy... (autor: PrEzi | data: 27/02/14 | godz.: 08:28)
    Coz za przepiekne bzdury :) Bez silnika... heh... Silnik jest, tylko na stacjach odpowiedniego paliwa brak (procz BF4 z --jak na razie -- koslawa implementacja).
    AMD raczej nic do tego, ze producenci obiecuja a implementacja schodzi na dalszy tor... Przyzwyczailismy sie juz do kupowania beta wersji i patchy dochodzacych do polowy wielkosci gry pare dni po premierze...
    Z drugiej strony -- jakbym ja jako developer/producent gry mial wybierac czy wolalbym pare dodatkowych krytycznych bug'ow wyeliminowac i wypuscic gre najpierw pod DX (czyli szacuje 99% rynku) to bym dokladnie tak postapil, a o Mantle zatroszczyl sie dopiero po premierze -- jakby juz "kasiurka" zaczela naplywac do portfela.

    Miejmy nadzieje, ze w przyszlosci bedzie lepiej i natywna obsluga bedzie sie coraz czesciej juz na poziomie samego silnika pojawiac, a nie bedzie "dopatchowywana" na koncu.
    A poza tym -- MS i Khronos musieli miec calkiem mokro skoro tak szybko zareagowali i tak doniosle chwala sie, ze pojda w slady Mantle i zejda z narzutem sterownikow tak jak ma to w Mantle miejsce.


  4. @Wedelek (autor: PrEzi | data: 27/02/14 | godz.: 08:30)
    Zapomniales dodac jeszcze paru spraw (np. obslugi CF w Mantle) -- tutaj pelen changelog :
    Feature Highlights of The AMD Catalyst™ 14.2 Beta V1.3 Driver for WindowsŸ
    -Thief: Crossfire Profile update and performance improvements for single GPU configurations
    -Mantle: Multi-GPU configurations (up to 4 GPUs) running Battlefield 4 are now supported
    -Frame Pacing for Dual Graphics and non-XDMA configurations above 2560x1600 are now supported with Battlefield 3 and Battlefield 4
    -Dual graphics DirectX 9 application issues have been resolved
    -Minecraft: Missing textures have been resolved
    -3D applications no longer see intermittent hangs or application crashes
    -Resolves corruption issues seen in X-plane

    Known Issues
    -Notebooks based on AMD Enduro or PowerXpress™ technologies are currently not supported by the Mantle codepath
    -Thief does not render the right eye when CrossFire and Stereo 3D is enabled


  5. @ Rajq (autor: VP11 | data: 27/02/14 | godz.: 08:56)
    Jakbys dopiero co urodziles sie. Zawsze tak bylo nawet ze sprzetem pojawia sie produkt z kilkoma wadami i pozniej go naprawiaja. W przypadku tej gry ona dziala, a bedzie (jest duze prawdopodobienstwo) jeszcze lepiej.

    Ile bylo takich wpadek, ze kupujesz mocnego procesora od Intela a on nie wspiera wirtualizacji, czyli dla kogos wielkie G za 1000$. Nie przydatne. A ile aut wypuszczaja najpierw w podstawowej wersji a pozniej w rozszerzonej z dodanymi mozliwosciami. W przypadku programow czesto jest tak ze latwo rozszerzyc jego mozliwosci i to bez poniesienia dodatkowych wydatkow.

    AMD zalicza wpadki, ale wolalbys dostac niedopracowany produkt i zrazic sie czy zaczekac i cieszyc sie wydajnoscia ? Tym bardziej jak czegos niema w sprzecie to go nie dodasz (CPU czy GPU), a swoftwar bedzie dzialal wolniej od konkurenta. Tu masz juz wprowadzone w sprzet tylko brakuje software, ktory powstaje troche dluzej niz ociekiwano.

    Wez napisz kawalek kodu, i dowiesz sie ilu ludzi obleje Cie blotem bo jest do D.


  6. @VP11 (autor: Rajq | data: 27/02/14 | godz.: 09:09)
    nie spinaj posladow. Ja tylko odnosze sie do tego co jako konsument widzialem na slajdach i szumnych zapowiedziach AMD. Zrobiono z Thief material niemalze wzrocowy dla promocji Mantle i o ile w przypadku BF4 miala byc latka (wyszla z opoznieniem) o tyle ta gra miala byc oczkiem w glowie AMD i natywnie supportowac to cale Mantle. Jak firma ktora zarzuca slajadmi tytulem konkretnej gry, myslalem ze na rzesach stana i to wprowadza. Nic bym nie powiedzial gdyby AMD sie tak nie onanizowalo na slajdach tym Thief. Jak wyjdzie lata z obsluga mantle to wiekszosc graczy juz te (slaba) gre skonczy i nigdy do niej nie wroci.

  7. @Rajq (autor: PrEzi | data: 27/02/14 | godz.: 09:37)
    Gdy ludzi kupa, i Herkules du..a...
    I podejrzewam, ze tak wlasnie bylo w przypadku AMD -- wszystko fajnie z developerami bylo ustalone, ale jak wydawca przycisnie to developer gow..o moze i wydaje to, co ma. Skonczyly sie czasy kiedy wydawano pelnoprawny i dopracowany produkt a zaczelo sie latanie "w trakcie".

    Z przesunieciami premier w dzisiejszych czasach zazwyczaj bywa tak, ze wydawca nie moze tego wydac bo jest jeszcze niegrywalne / nie skonczone (gracz nie jest w stanie przejsc gry, bo np. czesci misji nie ma, map itd. coraz rzadziej powodem sa krytyczne bugi uniemozliwiajace skonczenie gry i mimo wszystko je wypuszczaja latajac po paru dniach od premier).


  8. @Rajq (autor: VP11 | data: 27/02/14 | godz.: 11:55)
    Ale producent gry nie ma zamiaru czekac na AMD i wypusil pelny produkt. Gdyby producentem gry bylaby AMD, sadze ze gra wyszlaby wraz z obsluga Mantle.

    My sobie marzymy na dole, a u gury zapadaja decyzje nie zalezne od nas. I taka jest prawda, AMD moglo marzyc, lecz producent gry zdecydowal inaczej.

    Podchodz do zycia z luzem i bedzie wszystko gralo.


  9. Rajq (autor: Markizy | data: 1/03/14 | godz.: 11:19)
    ale wiesz że AMD grała tutaj drugie przysłowiowe skrzypce? Oni dali technologie dali wsparcie tylko że ich technologia dla wydawcy nie była priorytetem. A to że się nie wyrobili z czasem a premiery nie chcieli przesuwać to inna kwestia. Należy jednak pamiętać że obsługa mantle (DX lub openGL również) jest już tam zaimplementowana jeśli była używana od początku powstawania gry. Jednak ze względu na czas dopracowania niszowego rozwiązania amd nie jest aktywne.

    A AMD obiecywało obsługę mantle w tifie jeszcze w tamtym roku i nie mogli wiedzieć że będą jakieś obsuwy a sami nie posiadają aż tak dużego budżetu żeby ich ekipa zajęła się pisaniem pełnej obsługi mantle do gry.

    http://www.guru3d.com/...tlefield_4_and_thief.html
    (13 październik)


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.