Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
Środa 5 marca 2014 
    

Te gry dostaną wsparcie dla Mantle


Autor: Wedelek | źródło: VideoCardZ | 07:49
(24)
Na łamach portalu VideoCardZ pojawiła się ciekawa rozpiska tytułów gier, które otrzymają w tym roku wsparcie dla technologii Mantle. Jest to konkurencyjne rozwiązanie dla DirectX i OpenGL, składające się z API i niskopoziomowego sterownika. Zostało ono opracowane przez AMD i potrafi wykorzystać pełny potencjał kart graficznych na bazie architektury GCN. Mantle pazur pokazuje tam, gdzie to procesor stanowi wąskie gardło, marginalizując znaczenie mocnych układów. Dzięki temu teoretycznie znacznie słabsze CPU, w tym te od AMD, radzą sobie niemal równie dobrze, co kosztujące kilka razy tyle procesory z górnej półki. A skoro nie ma różnicy, to po co przepłacać? - wyraźny prztyczek w nos Intela.

Jeśli chodzi o konkurencję, to Nvidia skupi się na współpracy z Khronos Group, obiecując zmniejszenie narzutu sterownika GPU na CPU w grach korzystających z OpenGL. Ma być nawet 10x lepiej. Microsoft też obiecuje nam znaczną poprawę w kolejnym DirectX, który w końcu ma dorównać Mantle. Aż ciśnie się na usta pytanie: dlaczego dopiero teraz?! Oczywiście odpowiedź nasuwa się sama...

Wróćmy jednak do tematu, a więc listy gier ze wsparciem dla Mantle. Oto ona:

Thief – (Studio Eidos) - gra już w sprzedaży, ale nie ma wsparcia dla Mantle
Need for Speed Rivals — (Studio Ghost Games) - j.w.
Star Citizen – (Studio Cloud Imperium Games, Behaviour Interactive)
Plants vs. Zombies: Garden Warfare –(Studio PopCap Games)
Sniper Elite 3 – (Studio Rebellion)
Dragon Age: Inquisition – (Studio BioWare/Frostbite Team)
Havana (tytuł może się zmienić) – (Studio Visceral Games/Frostbite Team)
Mars (tytuł może ulec zmianie) – (Studio Mohawk Games/Oxide Games)
Mass Effect (kolejna odsłona cyklu) – (Studio BioWare/Frostbite Team)
Mirror’s Edge 2 – (Studio DICE/Frostbite Team)
Star Control – (Studio Stardock/Oxide Games)
Star Wars: Battlefront — (Studio DICE/Frostbite Team)
• gra o nieznanym tytule — (Studio Oxide Games) - wiem, jak to wygląda, ale cóż poradzić, skoro tytułu nie znamy.

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. dlaczego (autor: bajbusek | data: 5/03/14 | godz.: 08:27)
    nie napisali - 20 000 gier o nieznanym tytule FAP FAP FAP ?

  2. bajbusek bo chcieli mieć pechową trzynastkę (autor: Sławekpl | data: 5/03/14 | godz.: 08:55)
    jak im coś nie wyjdzie, zrzucą to na karmę xD

  3. Czekamy (autor: insomnia | data: 5/03/14 | godz.: 09:44)
    Jak masz słaby procek to się pocieszysz jak masz mocną grafikę, chyba że ktoś wierzy w cuda, że kartą za 300 zł nadrobi brak porządnego 4 rdzeniowego procesora. Jednak jest to dobra alternatywa w przypadku modernizacji kompa, gdzie czasami komponenty wymienia się miesiącami.

  4. @Sławekpl (autor: VP11 | data: 5/03/14 | godz.: 10:16)
    Chcesz powiedziec ze od teraz Kamil Stoch bedzie przegrywal, bo zdobyl pechowa 13 ?

    @Wedelek jak masz zrzut ekranowy lub wideo z tej gry to wrzuc do opisu.


  5. Nie tylko słabe CPU (autor: pio2 | data: 5/03/14 | godz.: 10:42)
    Mantle pomaga również w zestawach z 2-3 mocnymi kartami graficznymi (np 2x 280X lub 290X) gdzie nawet bardzo mocny CPU dostaje zadyszki. Tam również przyrosty wydajności są spore.

  6. he he (autor: loccothan | data: 5/03/14 | godz.: 10:56)
    A nie mówiłem że bedzie coraz więcej Gier z Mantle ;-)
    A to dopiero początek :-)


  7. Mirrors Edge? (autor: Deathraw | data: 5/03/14 | godz.: 11:25)
    To w końću się zdecydowali że jednak będzie 2? Oby znów gra nie trafiła na córkę Prachetta, bo mimo jej tłumaczeń, że to nie jej wina tylko EA była w kwestii skopanego scenariusza i tragicznych postaci.W Tomb Raiderze jeżeli chodzi o postaci przynajmniej mamy powtórkę z rozrywki.

    Co do mantle, to bardzo dobrze że się coś takiego rozwija, bo chociaż z tego nie skorzystam na swoim 5850, to lepiej jak mniej sprzętu się marnuje.


  8. @pio2 (autor: mbe | data: 5/03/14 | godz.: 11:34)
    Przy 2-3 mocnych GPU to CPU staje się wąskim gardłem. Logiczne nie...

  9. @7. (autor: Shamoth | data: 5/03/14 | godz.: 12:25)
    hyhy, stare poczciwe 5850, co zmiana procka to pokazuje kolejny pazur i tak od kilku lat starcza na 1680x1050, w dodatku bez modowania na stockowym chłodzeniu wchodzi bez zająknięcia na 900/1200.
    Kupiłem 6870 i wróciłem do 5850 ;]
    Kupiłem 7850 i też wróciłem do 5850 ;]
    Odczuwalny wzrost wydajności odpowiednio zerowy lub minimalny za 400zł, lub teraz pewnie i więcej jak bym miał sprzedać 5850.


  10. Hmm (autor: Jarek84 | data: 5/03/14 | godz.: 12:37)
    wszystko praktycznie na frostbite engine, Thief chyba tylko na UE.

  11. ad9 (autor: piobzo | data: 5/03/14 | godz.: 16:58)
    wyłącz wirtualizacje sprzętową w biosie i sprawdź może proc nie daje rady... na niektórych konfigach to pomaga...

  12. @11 (autor: Shamoth | data: 5/03/14 | godz.: 18:16)
    ostatnie podejścia do 6870 i 7850 miałem na i5 3570k @4.2 więc nie sądzę żeby CPU nie wyrabiało ;]
    Po prostu 5850 jest magiczne i ciepłe ;]


  13. @ 12 (autor: cyriak | data: 5/03/14 | godz.: 19:35)
    5850 jest o półkę wyżej niż 6850 i 7850... odpowiednikami powinny być 6950 i 7950 :P

  14. @12 (autor: bajbusek | data: 5/03/14 | godz.: 20:18)
    jest tak cieple jak Michael Jackson

  15. Hmmm wedłlug wykresów to.. (autor: TrezorX | data: 5/03/14 | godz.: 20:29)
    6870 jest wydajniejsze od 5850 minimalnie ale jest
    http://gpuboss.com/...on-HD-6870-vs-Radeon-HD-5850
    http://www.hwcompare.com/...850-vs-radeon-hd-6870/

    Więc równanie 5850 do 7950 jest jakimś nieporozumieniem.

    http://www.anandtech.com/...-radeon-7950-review/15


  16. @ Shamoth (autor: djXone | data: 5/03/14 | godz.: 20:46)
    A sprawdzałeś/porównywałeś 270X, ja sobie zmieniłem z 5770 i jestem bardzo zadowolony, szczególnie z totalnej ciszy nawet podczas grania w najbardziej wymagającą grę. :)

  17. AMD zrobiło kawał dobrej roboty (autor: Qjanusz | data: 5/03/14 | godz.: 22:25)
    dogadali się z producentem dobrego silnika i teraz odcinają kupony. Oby tak dalej.

    A myśleć że byłem sceptyczny co do tego całego Mantle...

    Swoją drogą, AMD mogłoby przenieść doświadczenie z Mantle na Catalysty DX runtime i zwiększyć wydajność na wielu wątkach przynajmniej do poziomu wydajności sterów nVidii.


  18. Nie jestem (autor: scoobydoo19911 | data: 5/03/14 | godz.: 23:02)
    fanem amd ale to akurat popieram. może się coś w końcu ruszy pod presją płaszcza bo to co się dzieje z dx woła o pomstę do nieba.

  19. @16 (autor: Shamoth | data: 6/03/14 | godz.: 08:02)
    Jeszcze nie, wiem że 7870/270/270x będzie wydajniejszy od 5850 900/1200 tylko pytanie jak bardzo i czy warto dokładać te 500zł, o ile uda się sprzedać 5850 za 200zł, dla kilku fps'ów. Możliwe że i tak nie odczuję znacznej poprawy jeśli większość gier w jakie gram mam skonfigurowane tak że chodzą 60+fps żeby z v-sync nie było dropów...

  20. @15 (autor: Shamoth | data: 6/03/14 | godz.: 08:15)
    Już dawno przestałem wierzyć w słupki, w niektórych artykułach/recenzjach mam wrażenie że wyniki testów są wyssane co najmniej z d... bo np u mnie na tych samych ustawieniach działa dużo lepiej nawet bez podkręcania gpu/cpu...
    Z autopsji mogę powiedzieć że wymiana 5850 na 6870 nie dała praktycznie nic w grach a w niektórych przypadkach to był nawet downgrade, nieco lepiej wyglądała sytuacja z 7850 ale też nie powalająca.
    Możliwe że ilość shaderów/bloków itp itd ma większe znaczenie niż ich taktowanie ;]


  21. @17 (autor: Muchomor | data: 6/03/14 | godz.: 10:31)
    A gdzie jest ten kawał dobrze zrobionej roboty??
    Na razie jedna gra wspiera Mantle (wspiera tak sobie), a reszta to dalej tylko zapowiedzi i marketingowy bełkot.

    Jak będą gry i widoczne efekty, to wtedy nadejdzie czas na formowanie podobnych wniosków.


  22. @21 (autor: Shamoth | data: 6/03/14 | godz.: 12:20)
    Jest, bo to coś więcej niż zapowiedziany projekt na papierze, pokazali że można, wcielają w życie i są tego efekty i jak na publiczną betę całkiem niezłe. Nie jest to technologia dla ludzi z wypasionymi rigami bo tam procesor aż takim wąskim gardłem nie jest, wstrzelili się tym w mainstream i co najważniejsze podszczypnęli konkurencję. Zapewne zdechnie tak jak Glide czy TruForm ale wtedy pokazali że można, które po poprawkach/zmianach/zerznięciu wypłynęły w odpowiednim momencie i są standardem... M$ już jakiś czas temu obiecywał zmniejszyć narzut w DX ale widać można jeszcze bardziej zmniejszyć niż zrobił to M$ ;]

  23. TruForm nie zdechlo (autor: RusH | data: 6/03/14 | godz.: 14:10)
    jest obecnie w postaci teselacji dx11 :-)

  24. @Shamoth (autor: Deathraw | data: 8/03/14 | godz.: 08:31)
    Również uważam, że 5850 do udanych kart należy. Niestety z OC mam trochę problemów, bo afterburner podkręca niestabilnie, nieważne co ustawię, gpu clock tool powoduje, że w trybie 2d karta się kompletnie krzaczy i właściwie jedynie overdrive jedynie normalnie chodzi, ale ma limity. Generalnie karta do tej rozdzielczości ~1600 jest nadal dobra i faktycznie nawet po testach widać że 6870 nie jest żadną konkurencją. Jedyne co to dostaje po dupie w teselacji, która niestety jest w 5850 cienka.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.