Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 12 marca 2014 
    

Valve prezentuje warstwę translacji kodu ToGL


Autor: Wedelek | źródło: VrZone | 13:58
(4)
Jak wiadomo SteamOS, czyli nowy system operacyjny dla graczy od Valve, bazuje na jądrze Linux, a co za tym idzie boryka się z tymi samymi problemami co inne dystrybucje Linuksa - brakiem wsparcia ze strony Microsoftu w postaci DirectX dla tej platformy. Valve nie ma jednak zamiaru składać broni i prezentuje ToGL, czyli warstwę translacji, która umożliwia odpalenie gier działających w oparciu o bibliotekę Direct3D (wchodzącą w skład DirectX), w środowisku Linux. Jej zadaniem jest automatyczna translacja kodu operacji odwołujących się do funkcji API Direct3D na kod wykorzystujący ich odpowiedniki zaszyte w Open GL.

Dzięki temu nie ma konieczności przepisywania kodu gry i uczenia się nowych funkcji, a całość działa ponoć o wiele szybciej niż gdybyśmy korzystali z wrappera czy emulatora. Jedyny szkopuł polega na tym, że ToGL obsługuje dość leciwą bibliotekę Direct3D 9.0c, podczas gdy Microsoft już szykuje DirectX 12.

W każdym razie dobrze, że coś w tej materii ruszyło i za jakiś czas może zobaczymy ciekawe i nowe gry dla Linuksa. Nadzieję daje na to również fakt, że Crytek jest żywo zainteresowany stworzeniem silnika 3D, który współpracowałby z "Pingwinem".

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Pamiętam taki wrapper DX-OGL z Matroxa (autor: pitero | data: 12/03/14 | godz.: 23:05)
    pod gry na silniku QII... Całkiem nieźle to działało, taki HL czy SIN wyglądały naprawę przednio i strata do Glide nie była kolosalna.

  2. jestem średnio w temacie, (autor: Qjanusz | data: 13/03/14 | godz.: 11:18)
    ale czy czasem Valve nie stawiał sobie za punkt honoru przepisywania gierek z DX na OGL ?

    Pamiętam (a może i nie) newsy o zauważalnym wzroście wydajności po optymalizacji OGL w porównaniu do DX jakiegoś konkretnego tytułu.


  3. swoje gry przepisało (autor: Robak | data: 13/03/14 | godz.: 12:10)
    przecież nie będzie przepisywać gier których samo nie tworzyło.

  4. nic sie nie ruszylo (autor: pandy | data: 14/03/14 | godz.: 08:10)
    kod jest mocno ograniczony, uzywany wewnetrznie przez produkcje Valve i dziala na etapie kompilacji (a wiec nie jest dynamiczna biblioteka), jest mniej zaawansowany od translatora uzywanego przez WINE.
    Ogolnie bez euforii ale moze bedzie dla kogos inspiracja...


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.