Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Piątek 30 maja 2014 
    

AMD kontra Nvidia w słownych utarczkach


Autor: Wedelek | źródło: Hexus | 14:35
(17)
Robert Hallock z AMD wywołał kilka dni temu prawdziwą burzę sugerując, że Nvidia stosuje nielegalne praktyki zmuszając współpracujących z nią deweloperów do tworzenia gier w taki sposób, by te działały znacznie gorzej na Radeonach. Problemem jest program Gameworks, w ramach którego twórcy otrzymują technologie opracowane przez Nvidię, które umożliwiają dodanie do produkcji różnorakich efektów graficznych. Niestety jest to rozwiązanie zamknięte, które na dodatek ogranicza możliwości programistów do poprawy wydajności (optymalizacji) za pomocą sterowników.

Teoretycznie każdy może uzyskać pomoc ze strony Nvidii w zakresie funkcjonowania Gameworks, ale w rzeczywistości Nvidia robi wszystko by wydajność akceleratorów AMD była niższa a dostęp do wsparcia mieli tylko współpracujący z nią deweloperzy. Tak przynajmniej twierdzi koncern z Sunnyvale.

A co na to Nvidia? Otóż Cem Cebenoyan, pracownik tej firmy, w wywiadzie dla Forbes stwierdził, że AMD mija się z prawdą, a Nvidia nie ucieka się do brudnych sztuczek. Dostęp do bibliotek mają wszyscy zainteresowani, a pomoc udzielana deweloperom nie wiąże się z żadnymi narzucanymi na nich ograniczeniami. Na wczesnym etapie prac zespół inżynierów pomaga deweloperom w doborze i implementacji efektów, a potem dba by te funkcjonowały w sposób optymalny na kartach z rodziny GeForce, ale nic ponad to.



 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Ciekawe... (autor: Kenjiro | data: 30/05/14 | godz.: 14:40)
    Czy nVidia dba o to, by efekty były zrobione rzetelnie i prawidłowo, a przez to działające wszędzie szybko i ładnie, czy z użyciem wszelkich, acz niekoniecznie optymalnych sztuczek, które dadzą przewagę kart GF?
    Jakoś historia pokazuje, że jest to drugie...


  2. hmmm (autor: Mario2k | data: 30/05/14 | godz.: 14:44)
    Zdecydowanie to drugie , kazdy robi pod swoje zyski

  3. pomaga w doborze (autor: RusH | data: 30/05/14 | godz.: 15:40)
    = wywiera nacisk aby usunac DX 10.1 z assasin creeda
    http://www.bit-tech.net/...s-creed-marketing-war/1

    = dostarcza cudownie wyteselowane sztaby betonu
    http://techreport.com/...oo-much-of-a-good-thing/2

    = dostarcza psiksa skompilowanego pod jednowatkowe 586 z koprocesorem zamiast SSE/AVX


    kochana nvidia normalnie


  4. Rush (autor: Mario2k | data: 30/05/14 | godz.: 15:57)
    Dzieki za link

    wspanial pokaz mozliwosci coderskich szpecow z Crytek ;)


  5. @RusH (autor: Promilus | data: 30/05/14 | godz.: 16:08)
    Zapomniałeś o teselowanej wodzie pod całym obszarem w Crysisie ;) Niewidoczna, ale jednak liczona i teselowana!
    Co do PhysX to akurat od wersji 9 bodajże jest to nieaktualne. Wykorzystuje SSE2 jak najbardziej (chociaż nadal korzysta z x87) oraz wielordzeniowość - a to akurat praktycznie od zawsze. Inna sprawa w przypadku PhysX GPU gdzie rzeczywiście nadal jest obciążany mocno 1 rdzeń CPU.


  6. z jednej strony nVidii jak psu niewiara, (autor: Qjanusz | data: 30/05/14 | godz.: 16:20)
    z drugiej strony pracownik AMD nie powinien bez jednoznacznego dowodu otwierać negatywnej dyskusji...

  7. Qjanusz naprawdę wierzysz, że bez konkretnych dowodów (autor: Sławekpl | data: 30/05/14 | godz.: 18:10)
    pracownik AMD by się publicznie wypowiadał?
    przypominają mnie się czasy gdy była podobna dyskusja o nie uczciwe praktyki lecz z chipzillą, też było sporo niedowierzających głosów które całkowicie ucichły jak niebiescy wypłacili AMD "dotację"


  8. Mario2k bez zludzen (autor: RusH | data: 31/05/14 | godz.: 04:03)
    to nie programisci z cryteka, tylko middleware nvidii takie cuda wyrabia, a programisci dostaja przykaz odgorny ze maja zaimplementowac bez dyskusji bo developer dostal $$$ od Nvidii za uczestnictwo w programie "meant to be played"

    NVidia PLACI developerom duza kase, oficjalnie za wyswietlenie logo nvidii przed startem gry :)) tyle ze jeden z zapisow umowy malymi literkami nakazuje implementacje tych ich gownianych dodatkow jak psiksy i inne gameworks + optymalizacje wedle zalecen nvidii.


  9. 8@.. (autor: loccothan | data: 31/05/14 | godz.: 13:18)
    Ciekawe czy nV zapłaciła UbiSoft'owi 30 mln Eu za to że jest spartaczonym portem (middle-gen) ?
    Bo takie dodatkowe zyski by przyniósł WD,a tak parę milionów uzerów z Radkami i słabszymi nV omija ten tytuł z daleka, są skargi nawet kolesi z i7 4770 + 780GTX !!! WTF ?


  10. @upy (autor: PrEzi | data: 1/06/14 | godz.: 23:28)
    A pamieetacie Hawx2 i superteselowane piksele ?? :P
    Wtedy AMD mialo slabsze teselatory w kartach z serii 5xxx no to oczywiscie NV postanowila teselowac nawet obiekty wielkosci 1 pixela :P


  11. @PrEzi (autor: loccothan | data: 2/06/14 | godz.: 05:49)
    Intel wspomógł AMD 1mld Eu :D to i nV wspomoże ;-) bedą mieli na R&D

  12. @Sławekpl (autor: Qjanusz | data: 2/06/14 | godz.: 16:35)
    Intel wypłacił AMD właśnie dlatego, że AMD miało kwity w postaci korespondencji pracowników DELLa i Intela. Echo w necie było konsekwencją pozwania Intela przez AMD.

    Tutaj oprócz szczekania nawet budy ani łańcucha nie widać.


  13. @Qjanusz (autor: PrEzi | data: 2/06/14 | godz.: 17:58)
    Takie "namacalne" dowody istnieja - wystarczy pare gier przeanalizowac, wziac pod lupe kwity za "umieszczenie loga" na poczatku gry - wystarczy tylko chciec i pozbierac to wszystko w kupe.

  14. @PrEzi (autor: loccothan | data: 2/06/14 | godz.: 23:01)
    Własnie dlatego mówie że nV chce bardzo wspomóc AMD ;-)

  15. #13 (autor: Qjanusz | data: 3/06/14 | godz.: 11:36)
    idąc tą logiką, nVidia równie szybko może znaleźć nie jednego haka na AMD. Mało tego, może pozwać AMD za "praktyki monopolistyczne" przez samo pojawienie się Mantle.

  16. @Qjanusz (autor: PrEzi | data: 3/06/14 | godz.: 12:12)
    Idac torem Twojej logiki, AMD moze pozwac NV (ktora ma jakby nie bylo wiekszosc rynku) o takie same praktyki chociazby poprzez samo pojawienie sie CUDA czy Psiksa.
    A poza tym -- Mantle (wg. zapowiedzi AMD) jest dostepne dla innych bez oplat licencyjnych i gotowe do zaimplementowania rowniez w kartach NV ;-)


  17. hmm (autor: pawel1207 | data: 9/06/14 | godz.: 22:45)
    to ciekawe dlaczego nie implementuja tylko mecza sie z optymalizacja sterownikow skoro to taki "open" dla wszystkich ?

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.