Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 23 lipca 2014 
    

AMD Mantle API - wyniki dokładnych testów


Autor: LoccOtHaN | źródło: Tom's Hardware | 06:45
(57)
Prawie każdy gracz PC wie czym jest nowe API Mantle od AMD, serwis Tom's Hardware postanowił dokładnie przetestować Mantle. Celem testów było pokazanie na jakich konfiguracjach jest zauważalnie płynniejsza rozgrywka. Testy przeprowadzono w dwóch grach: nowym Thief i Battlefield 4, na różnych konfiguracjach sprzętowych. Serwis nie bał się również stwierdzenia, że: Mantle jest rewolucyjny i bardzo przyszłościowy.

Konfiguracje testowe składały się z:

Płyty główne: FM2+, AM3+, LGA 1155 oraz LGA 1150

Procesory: AMD A10-7850K, AMD FX-8350, AMD FX-4170, Intel Core i3-3220, Intel Core i7-4770K

Karty Graficzne: Radeon R7 250X 1 GB GDDR5, Radeon R9 270 2 GB GDDR5, Radeon R9 270X 4 GB GDDR5, Radeon R9 290X 4 GB GDDR5, GeForce GTX 650 2 GB GDDR5, GeForce GTX 660 2 GB GDDR5, GeForce GTX 780 Ti 3 GB GDDR5

RAM: 8 GB Corsair Vengeance LP (2 x 4 GB) 1600 MT/s, CAS 9-9-9-24-1T

HDD: Samsung 840 Pro, 256 GB SSD, SATA 6Gb/s

OS: Microsoft Windows 8 Pro x64

Sterowniki: AMD Catalyst 14.3 Beta, Nvidia GeForce 337.88 WHQL

Poniżej znajdziecie wybrane testy Mid i Hi-End, by obejrzeć pełne testy w każdej kategorii proszę zajrzeć tutaj.


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. jakie stery? (autor: piwo1 | data: 23/07/14 | godz.: 07:43)
    14,3beta? czemu nie 14,7 beta?to jakis mega stary test?

  2. ja nie wiem co to jest Mantle (autor: myszon | data: 23/07/14 | godz.: 08:00)
    czy dla takich ludzi jak ja można dopisać jeden paragraf w skrócie opisujący o co chodzi?

  3. @2. (autor: loccothan | data: 23/07/14 | godz.: 08:11)
    Dużo newsów było o mantle

    mantle jest niskopoziomowym API od AMD korzystającym z GPU HD7xxx i nowszych (te z GCN)
    ma mały narzut na procesor a dodatkowo lepiej wykorzystuje Radeony GCN niz DX11
    Mantle jest czymś w rodzaju OpenGL lub DirectX ale jest szybsze i mniej wcina zasoby systemowe

    Na dole masz arta i Slajdy ;-)

    -> http://twojepc.pl/...Mantle-ale-musi-poczekac.html


  4. @ 2 (autor: skalak23 | data: 23/07/14 | godz.: 08:22)
    Tutaj możesz o tym poczytać http://lmgtfy.com/?q=mentle

  5. Mały bład w nazwie (autor: skalak23 | data: 23/07/14 | godz.: 08:24)
    http://lmgtfy.com/?q=mantle

  6. Hmmm (autor: Shamoth | data: 23/07/14 | godz.: 10:42)
    Trochę dziwne te testy bo wynika czasem z nich że AMD jak by od dawna robiło architekturę procków/chipsetów pod Mantle. Ta sama grafa na Mantle wskazuje na to że FX jest dużo mocniejszy niż i7. Z drugiej strony wygląda to tak jak by DX specjalnie tłumił karty AMD nawet na najmocniejszych prockach... Oj coś czuję że niedługo będzie sporo pytań... To że developerzy, którym nV posmarowało, faworyzują ich karty i tłumią konkurencji to rozumiem choć i tak uważam za "nie etyczne". Ale żeby producent OS'u się posuwał do czegoś takiego...

  7. 6@. (autor: loccothan | data: 23/07/14 | godz.: 11:02)
    Zobaczymy, na 100% wątpię żeby MS coś takiego zrobili.
    A tak naprawdę to dzięki Mantle widać że AMD także nadaje się do grania. Powiem Ci że mój Phenom II x6 1100 chłodzony (od niedawna) wodą także sobie super radzi (nawet w Watch Dogs) i nie muszę go kręcić na >4.3GHz bo na 3.9 - 4.1 GHz wsio smiga jak należy (GPU mam XFX 7970 GHz Ed)
    Od lat nie wierzę w PR Intela ani nV (choć bez hejtu, trzeba trzymać fason)
    i zawsze uważałem że warto nabyć FX x6 lub x8 Piledriver + Sabera 990FX + 2133MHz i we wsio pograsz na 100% - a róznica 4-6 kl/s nie jest warta dopłacania > 600zeta


  8. up@cd (autor: loccothan | data: 23/07/14 | godz.: 11:24)
    W sumie trzeba by było zobaczyć ceny proców AMD x6 i x8 oraz Intela + pł. gł. dla obydwu Sabera i wtedy się zobaczy jaka jest różnica. bo chiba większa niż 600 zeta

  9. test wygląda na robiony na bani (autor: ghs | data: 23/07/14 | godz.: 11:24)
    aż dziwne że opublikowali tak dziwne wyniki:

    1. para i5-4770K+r9_270+mantle+thief - najlepszy wynik w tabeli

    2. para i5-4770K+r9_290+mantle+thief - najgorszy (dla mantle on) wynik w tabeli

    to się kupy nie trzyma. albo tester dał ciała albo mantle nie jest aż takie och ach


  10. @7. (autor: Shamoth | data: 23/07/14 | godz.: 11:44)
    Ja natomiast od zawsze wiedziałem że AMD/ATI jest do grania tylko muszą mieć odpowiednie warunki. CPU intela nie są aż tak podatne na szybkość ramu i zadowala się 1600, powyżej przyrost jest znikomy. CPU amd natomiast odkąd pamiętam zawsze były łase na szybki ram, szybkie szyny systemowe. Albo inaczej ujmując Intel stara się, i im to wychodzi, wpasować w podzespoły i optymalizuje pod nie pracę cpu, pełna synchronizacja/symbioza/synergia. AMD robi natomiast szybkie maszynki które nie patrzą na pozostałe podzespoły i zapierdzielają jak dziki osioł, a to że pozostałe podzespoły spowalniają osiołka to już osiołek tego nie widzi. Czyli można się pokusić o stwierdzenie, że od dawna AMD wypuszcza na rynek nie to co jest potrzebne aktualnie przeciętnemu zjadaczowi chleba tylko produkty przyszłościowe do przewalania ogromnych ilości danych ale dla ludzi którzy potrafią im stworzyć środowisko do pracy.
    Kto w ciągu ostatnich kilku/kilkunastu lat obserwował testy/recenzje ati/amd/nv ten zapewne zauważył że jest pewien próg rozdzielczości/ilości danych do przewalenia gdzie błyszcząca nv zaczyna nagle kucać z racji niedomagającej magistrali/pamięci a amd się dalej względnie równomiernie toczy jak rozpędzony walec.
    Wchodzimy w 4K a ilość danych przewalanych będzie narastać z "dnia na dzień" kolosalnie i na to wygląda że amd jest tego świadoma od dawna bo cały czas się trzyma swoich rozwiązań łasych na szybki przesył danych. Zresztą ostatnie doniesienia o integracji pamięci 3D w APU świadczą o tym że amd przygotowuje się na przewalanie naprawdę sporych ilości danych/rozdzielczości/tekstur.
    A mantle, no cóż, to taki bypass obchodzący wąskie gardła i łączące z sobą szybkie magistrale w celu osiągnięcia maksymalnej synergii.

    Dla jasności obecnie używam i5-3570k@4.4 ale wcześniej, kiedy OS pozwalał na bezpośrednie odwołania do sprzętu, jechałem na AMD i zapewne znów wrócę na tą platformę jak "wrócimy" do niskopoziomowego API. Grafiki od zawsze ATI/AMD z kilkoma nieudanymi wyjątkami gdzie nV się nie popisała i po kilku tygodniach testowania wracałem do czerwonych.


  11. 9@. (autor: loccothan | data: 23/07/14 | godz.: 11:46)
    W sumie Mantle dopiero raczkuje (Zamknięta Beta)
    Trzeba poczekać jeszcze parę miesięcy.
    Ja zauważyłem na swoim PC - 2kl/s średniej lepiej w Thief (i brak spadków co w DX czasem się zdarza, co zaniża średnią)
    Jeśli chodzi o moje testy Mantle w BF4 to był szok ! jak BF4 to tylko mantle - wsio na MAX 2k:1.5k 4xAA płynnie jak film, a na DX 1920:1440 2xAA Ultra także płynnie)
    Jest różnica w BF4 kolosalna u mnie :-)


  12. @9. (autor: Shamoth | data: 23/07/14 | godz.: 11:50)
    Mantle jest w mocnych powijakach i tak jak kilka razy wcześniej pisałem jest to raczej proof of concept a nie docelowa technologia. AMD chciało i pokazało że OS+API nie wykorzystują w pełni potencjału sprzętu. Są też świadomi że Mantle długo nie pożyje jeśli M$ odrobi pracę domową i DX12 będzie niskopoziomowym API, bez "sztucznego wymuszania zgodności" i pozwoli sprzętowi jechać tyle ile fab dał.

  13. 10@. (autor: loccothan | data: 23/07/14 | godz.: 11:53)
    od dawna mówię że AMD nie wolno ! testować na FSB200 i HT1900 lol przy RAM 1333 lub 1600
    Moje rady co do testów AMD (Phenom i FX) to min 230FSB, 2.2GHz lub 2.3 -2.5 HT i NB na min 2.6-2.8GHz i RAM 1866 lub więcej -> wtedy naprawdę AMD pokazuje pazór -> co w perspektywie oszczędności (ok 600-800zł) już jest warte zastanowienia


  14. @11. (autor: Shamoth | data: 23/07/14 | godz.: 11:53)
    Ja w przeciwieństwie do 90% czytaczy nie patrzę na średnie fps bo nie wiem czym są i w jakich warunkach osiągnięte. Co innego jeśli ktoś mi powie że na ultra hiper mega ustawieniach w 8K konfiguracja sprzętu nie schodzi poniżej 61fps ;]

  15. @13. (autor: Shamoth | data: 23/07/14 | godz.: 12:07)
    Dokładnie...
    Architektura Intela często odwołuje się do pamięci więc wymaga częstych odwołań i niskich czasów dostępu co wymusza synchronizację i w efekcie końcowym spowolnienie tych podzespołów które na papierze są demonami ale nie potrafią się dogadać z CPU. AMD i ATI od lat się wypinają na to intelowskie podejście i konstruują sprzęt potrafiący działać asynchronicznie przy dużych przepustowościach, stąd AMD pokazuje pazur na szybkich magistralach i pamięciach z rozwleczonymi timingami jak rozjechany kot co pozornie dobrze nie wróży...
    Prawda jest taka że Intela powinno się używać do obliczeń gdzie jest dużo zmiennych, odwołań, pętli i często cpu potrzebuje sięgać do pamięci, AMD natomiast powinno się używać tam gdzie obliczenia prowadzi się na dużych blokach, rzadziej cpu synchronizuje się z pamięcia/magistralą ale w momencie synchronizacji przewala ogromne ilości danych...
    Szkoda że mało kto to rozumie i widzi że powoli architektura, której z uporem maniaka od lat AMD się trzyma, zaczyna mieć sens...


  16. 15@. (autor: loccothan | data: 23/07/14 | godz.: 12:12)
    Pamiętaj że PR i benczmarki lasują w głowach przecietnemu userowi (który chce mieć dużooo kl/s ;-)
    I utarło się że do grania lepiej 2/4 Intela niż x6 AMD !
    Co jest typowym PR kłamstwem. Ale co my możemy panie Hawranek?


  17. up@cd (autor: loccothan | data: 23/07/14 | godz.: 12:18)
    Ostatnio zagrywałem się w nowy nabytek a mianowicie Assassin Creed: Black Flag :-)
    W rozdzielczości 1920:1440 żadkie spadki <61kl/s do 48,54 itd.(60kl/s to MAX w AC:BF)
    Po czym zmieniłem na 1792:1344 na odkręconym XFX do 1000/1500 (-10% Power) dla chłodu
    (budkę mam z dawnych lat i jest mało przewiewna)
    PS.
    Jutro lub pojutrze przybedzie kurier z moją nową Obudową Corsair 750D Big Tower, więc za kilka dni będę montował cały sprzęt do nowej budy (w końcu Nepton 280L będzie miał 2 wentyle lol i przewiew)
    Wtedy zacznę testy ;-)


  18. up@cd (autor: loccothan | data: 23/07/14 | godz.: 12:20)
    teraz mam cos w tym stylu zrobione (moja jest srebrna)
    -> http://i57.tinypic.com/f1bpzm.jpg


  19. @17. (autor: Shamoth | data: 23/07/14 | godz.: 12:41)
    Hmm a nie lepiej było już zostać przy CM i wziąć HAF932 Advanced??
    Duża, przewiewna buda, którą sobie bardzo chwalę i o zgrozo nie mam w niej WC ;]
    Phanteks PH-TC14PE daje rade w najcieplejsze dni utrzymać i5-3570k@4.4 poniżej 70 stopni, fakt że OC jest robione z automatu mobo i nie miałem czasu żeby się pobawić w ustawienia napięć co pewnie by zaowocowało jeszcze chłodniejszym cpu.
    A że jestem zwolennikiem performance/$ to w budzie nadal siedzi 5850@900/1200 bez żadnych dodatkowych v-modów. Jedynie co, to w biosie poprawiłem krzywą wentyla i podbiłem limity zegarów żeby bez dodatkowych zabaw w odblokowywanie limitów w sterach, co aktualizacja, można było je prosto podciągnąć z poziomu sterów ;]

    A jeszcze tak wracając do AMD, słynny stuttering na kartach amd jest głownie wynikiem braku synergii między kartą a magistralą/mobo/cpu i jak się pogrzebie w ustawieniach pamięci/szyny/timingów można go praktycznie wyeliminować. Zresztą podobne zjawisko, opróżnienia bufora, zachodzi na kartach dźwiękowych pci kiedy latency dla danej karty jest za niskie i za rzadko ma dostęp do szyny, co prawda na pci-e też to potrafi wystąpić jeśli karta dźwiękowa wisi na jednej szynie z innym urządzeniem, które mocno ją eksploatuje/często się odwołuje do pamięci, jak karta sieciowa/modem . Kiedy bufor się opróżni a do synchronizacji z magistralą zostało jeszcze kilka cykli, wtedy słychać w słuchawkach trzaski/klikanie czy inne dziwne rzeczy których być nie powinno ;]
    Także kupić chorendalnie drogie i mocne bebechy to jedno a zmusić je do "sensownej" współpracy to inna para kaloszy ;]


  20. mantle (autor: mcz | data: 23/07/14 | godz.: 12:51)
    to nie tylko FPS ale przede wszystkim jakość (Vsync on) obraz jest jak zyleta :) i4830k+R7 260X dawało rade w low w BF4 w rozdziałce 4k UHD , granie tak płynne ze az nie dowierzałem ze taka karciocha daje rade w UHD. Po zmianie karty na 290X w trybie high jest plynniutko ale chyba cos nie tak jest z driverem 14.6beta bo wiesza sie po kilkudziesieciu minut, no i trzeba sie meczyc z DX11 :(

  21. @18. (autor: Shamoth | data: 23/07/14 | godz.: 13:00)
    Pamiętaj że efektywniej jest wysysać powietrze z budy i napływające wszelkimi dziurami ukierunkować tak żeby leciało tak jak chcemy/owiewało co trzeba, niż je do środka pompować i starać się nad nim zapanować. Aczkolwiek powolne i ciche 230 na czole i w podstawie budy bardzo pomagają i z racji swojej "natury" nie są takie natarczywe jak małe "młynki" i zamiast silnego punktowego strumienia dają ładny "naturalny" przepływ powietrza przez całą budę.
    I zwróć proszę uwagę na konwekcję, szczególnie poza budą. Żeby dopiero co wydmuchane, już ogrzane powietrze nie było z powrotem zasysane do budy(SB Z a zaraz potem 2x8cm fan) czy walczyć z grawitacją i kierować strumień powietrza w dół gdzie ogrzane powietrze z natury idzie do góry. Jak potrzebujesz schłodzić kanapkę z obu stron, lepiej zainwestować w chłodzenie na ciepłowodach lub zastosować wysunięty w naturalną strugę radiator(z wentylem względnie). Ogólnie sprawdza się zasysanie chłodnego powierza(niestety często z kurzem i kłakami) z dołu ale dobrze mieć budę przynajmniej 10cm nad ziemią i jakieś filtry na "duże pyłki" i z tyłu do przodu, ponieważ w przeciętnym domu komin termiczny występuje na środku a po ścianach schodzi chłodne powietrze(pod biurkiem może być inaczej). Także i w przypadku chłodzenia budy warto czasem trochę poobserwować jak kurz i pyłki się zachowują w pokoju czy tam gdzie ma stanąć buda i wykorzystać to niż na siłę walczyć z naturalną konwekcją grubymi pieniędzmi ;]


  22. @19 (autor: Kosiarz | data: 23/07/14 | godz.: 13:10)
    ten sam procek, 4.5GHz, na zalmanie cnps12x trzyma okolo 62 - 65*C w upaly przy grach, 69*C na wygrzewaniu i 40-42*C w idle. Aha, wszystko na najnizszych obrotach oczywiscie. Procek teraz smiga na VCORE 1.160.

    Stabilnie szedl do 4.9 ale napiecia i temperatury troche mnie niepokoily a przyrosty byly znikome.


  23. cytuję (autor: bajbusek | data: 23/07/14 | godz.: 13:31)
    "Testy przeprowadzono w dwóch grach: nowym Thief i Battlefield 4"

    WOW! Normalnie nawaliło tych gier ... co za przyszłościowe rozwiązanie - nie bójmy się powiedzieć :)

    LoccOtHan podniecałeś się tutaj jak mały chłopiec ponad pół roku temu jak AMD wypierdziało newsa ... widzę, że nic się nie zmieniło - z Tobą oraz z AMD ... do dzisiaj ŻADNEGO natywnego tytułu z obsługą mantle, wszystkich tytułów obsługujących z 5, z czego 0 wartych uwagi.

    Redakcję proszę o niezatrudnianie fanboyów na stanowiskach newsmanów bo otrzymujemy takie "newsy" sprzed pół roku


  24. 21@. (autor: loccothan | data: 23/07/14 | godz.: 13:48)
    Crosair 750D ma wszystko co potrzeba Filtry, 3x wentylki 140mm
    Bedę kombinował żeby przewiewać tzw. in-out -> -> ->
    Teraz mi się gorące powietrze kumuluje na górze przy PSU :-( więc nie bardzo mogę chwilowo pograć.
    Co do budki to myslałem nad CM Cosmosem II ale padło na 750D.
    Teraz mam bezproblemowe monowanie WC i na 100% będzie chłodniej ;-)
    Zobaczymy.

    bajbusek@
    Fanbojów dziś brak :D a co do Mantle to jest w produkcjii sporo gier z tym API
    Nowy Dragon Age, Nowy Mass Effect itd. trzeba czekać, co jest normalne
    Dodatkowo to co pisze mcz@ jest prawdą JEST duża różnica między Mantle a DX

    Pozdro ALL


  25. ..... (autor: Shamoth | data: 23/07/14 | godz.: 13:55)
    @22.
    Dzięki, w wolnej chwili sprawdzę ile daje mobo i czy zejście niżej odbije się na stabilności.

    @23.
    A ja proponuję żebyś poszedł za stodołę i pobawił się bronami na ugorze...
    Chcesz czytać o grach to idź na gram.pl, tu raczej wrzucają nowinki/nowości/aktualizacje odnośnie sprzętu i rozwiązań technologicznych.
    Módl się żeby nV w przyszłości nie wspierało dx12 tak jak teraz wspierają dx11.1, bo pomimo drogich i "wydajnych" gpu możesz nie uświadczyć kilku dobrodziejstw nowego API
    Za to pewnie paliłeś się jak szalony kiedy przez lata były newsy o kolejnych starych fermach i pewnie niedługo keplerach z nowymi cyferkami na pudełkach, to dopiero są przełomowe rozwiązania warte newsa...
    Przeczytaj 12 wpis, lub następnym razem całość komentarzy, zanim się napocisz płodząc kolejnego
    takiego "nic nie wnoszącego" posta w takiej formie i w odpowiedzi na niego przeczytasz "w....j!!!"

    Jak to dobrze, że w odróżnieniu od redakcji, nie muszę utrzymywać pewnego poziomu kultury i mam wolną rękę w komentowaniu komentarzy :D


  26. @24. (autor: Shamoth | data: 23/07/14 | godz.: 14:01)
    W nowej budzie PSU praktycznie będzie miało swój własny obieg i samo z siebie będzie dużo chłodniejsze, bez wciągania ogrzanego powietrza z budy. Jedynie byś musiał pomyśleć co zrobić z promieniowaniem z samego PSU do budy ;]

  27. up 26 (autor: loccothan | data: 23/07/14 | godz.: 14:09)
    Powiem Ci że nasza Stronka naprawdę trzyma poziom (językowy). Co cieszy wszystkich.
    Ja skupiam się w newsach na tym na czym się znam ;-)

    Po drugie jak DYD się zgodzi to bedziemy mieli:

    <- Jaskinię Graczy ->
    To bedzie taki kącik o Grach, nowinkach graficznych itp. (AMD, Intel, nV i inni może IBM?) Zawsze będzie w tytule Newsa, więc każdy będzie wiedział co tam znajdzie ;-)


  28. @27. (autor: Shamoth | data: 23/07/14 | godz.: 14:23)
    Wiem ;]
    Wbrew pozorom nie jestem jakoś specjalnie związany emocjonalnie z TPC i konkurencję także odwiedzam, gdzie dużo częściej zdarza mi się zgotować lub w spazmach śmiechu opluć monitor ;]

    W sumie macie nazwę jaką macie a od lat brakuje mi tu kącika DIY/porad/modów itp itd "żeby twoje pc wyglądało jak Twoje PC"* ;]

    *wszelkie niezastrzegalne prawa zastrzeżone.


  29. @25 (autor: bajbusek | data: 23/07/14 | godz.: 14:32)
    mantle to nowinka ?

    Widać wróciłeś właśnie z za stodoły i brony odcisnęły swoje piętno :)

    Nowinki ? Jakie nowinki ? Większość gier obsługuje efekty z DX10 a Ty mi wyjeżdżasz z DX12 ... ja nie FAPuje na widok numerków jak ty, faktem jest, że AMD nie dotrzymuje kroku w produkcji CPU Intelowi ani w GPU Nvidii. Mantle to świetna rzecz dla ludzi kupujących APU za 300 zeta i grafy AMD za 1600 - bo na takim rozwiązaniu ma to "sens" ... poza tym te testy są ciekawe - na pierwszym slajdzie i3 pokonuje i7 w teście min FPS :) ... to dla mnie wystarcza aby odpuścić sobie resztę słupków.


  30. Tylko, że ... (autor: Muchomor | data: 23/07/14 | godz.: 14:44)
    ... bajbusek ma rację. Wasz zachwyt cały Mantlem jest kompletnie pozbawiony podstaw.
    Już pisałem pod poprzednim newsem: rozwój i wsparcie taj technologii są dalece niesatysfakcjonujące. Natywnego wsparcia dalej brak. Wsparcie pośrednie jest śladowe.
    Rzucili ochłap na otarcie łez posiadaczom procków odstających coraz bardziej od analogicznych tworów intela.
    Ot, argument natury czysto marketingowej.


  31. @29 i @30 (autor: SonyWali | data: 23/07/14 | godz.: 14:59)
    AMD nie dorównuje w GPU nVidii?...człowieku z drzewa spadłeś? Moim zdaniem jest na odwrót. nVidia goni tylko FPS-y a technologicznie jest w czarnej d...e. Brak wsparcia dla DX 11.1, 12 itp itd. Boli Was, że ktoś wymyślił technologie która powoduje , że tym co ma maja tanie CPU gry chodzą jak Wasze wypasione procki Intela za gruba kasę? Sam posiadam procka Intela ale pewnie niedługo się to zmieni.
    nVidia Muchomorku wymyśla bzdetne Physxy, CUDA na kiju i technologie która powoduje, że gra wykrywając sprzęt AMD pogarsza swoja jakość...żeby było, że nVidia jest cool... ŻENADA


  32. @31 (autor: bajbusek | data: 23/07/14 | godz.: 15:19)
    "nVidia goni tylko FPS-y" ... czytałeś o pustych klatkach w grafach AMD ?

    No to poczytaj, doucz się ... bo na razie to AMD goni FPS-y okłamując narzędzia testujace, stąd między innymi pewien portal zmienił metodę testowania z FRAPSa żeby skończyło się okłamywanie użytkowników.

    "Sam posiadam procka Intela ..." - masz pentiuma czy celerona ? Mogę tak samo odpisać - posiadam kilka komputerów, w jednym mam HD7770 z pentium G3220 i testowałem mantle - działa tak sobie na tak słabej grafice. Procesor AMD posiadam w jednym z laptopów - jestem zachwycony wydajnością - na potrzeby przeglądania netu i multimediów - rewelacja. Nvidia jest tak samo "cool" jak każda inna firma sprzedająca produkty klientom - wyrucha gdy tylko głowę odwrócisz... nie zmienia to jednak faktu, że mają bardziej wydajne GPU od AMD i sprawiające mniej problemów sterowniki ... gdyby jednak AMD nie podnosiło rękawicy mielibyśmy dzisiaj C2D jako nowość od 5 lat intela i grafikę Fermi7 od Nvidii ... za to cenię AMD i im dopinguję. Kolega Muchomor ma co do mantle rację ... niestety :(


  33. @29/30 (autor: Shamoth | data: 23/07/14 | godz.: 15:25)
    @29.
    A ile kolejnych newsów o Maxwell'u można uznawać za nowinki? W tym przypadku w końcu ktoś się pokusił o jakieś głębsze testy, z których jasno wynika że da się wycisnąć więcej soku (zapewne z gpu nV też) i że technologia nadal jest w powijakach na co wskazują pewne dziwne sytuacje, o których wspomniałeś.
    Tak jak wcześniej wspomniałem CPU i GPU AMD bryluje w specyficznych zastosowaniach a jak się dobrze dobierze sprzęt i parametry idzie też też ten sprzęt wykorzystać w "codziennym" użytkowaniu bez wywalania 5k na farelkę w 20-28nm ;]
    Dla mnie składanie sprzętu do grania droższego od sprzętu który zarabia na siebie jest bez sensu... zresztą nasza kochana EU ma już na to swoje spostrzeżenia i pewnie przywali nam niedługo odpowiednie opłaty za sprzęt mocno obciążający gniazdka.
    @30.
    Samo AMD wie i mówi o tym otwarcie że Mantle pewnie zdechnie ale pokazali że da się i cieszą się że większe ryby na podchwyciły idee.

    Czy pojęcie proof of concept jest Wam obce?
    TruForm 10 lat temu też było takim proof of concept w wydaniu ATI, w który nikt nie wierzył a developerzy kładli na to lachę a dzisiaj większość chwali się teselacją...
    Mantle to taki odgrzany Glide i w sumie najwyższy czas żeby wrócić do tego bo zbyt długo OS'y i ich API narzucały co jak ma działać i z jaką wydajnością...

    ...jeden sika na stojący drugi na siedzący, dwie metody, różne efekty pośrednie ;] a finalny i oczekiwany efekt ten sam, tylko zawsze ktoś musi się przyczepić że sikanie na stojący sprawia że deska żółknie a jak się sika na siedzący to że to trwa zbyt długo...

    Jak się będziecie czepiać to i was się będą czepiać...


  34. @33 Właściwie ... (autor: Muchomor | data: 23/07/14 | godz.: 16:48)
    ... to nie wiem czy bronisz, czy się z nami zgadzasz.
    Ja wiem, że to odgrzany Glide i zgadzam się, że jest potrzeba takich akcji, ale zupełnie nie podoba i się zachwyt naszeg redaktora nad implementacją Mantle, bo jest słabo.
    Działania AMD, żeby wypromować technologię i wyciągnąć z tego należyte korzyści uważam za niewystarczające. Można powiedzieć, że kolejny raz: pomysł dobry, a realizacja w stylu obecnego AMD.


  35. @34. (autor: Shamoth | data: 23/07/14 | godz.: 17:41)
    Po prostu wiem gdzie jest miejsce AMD, nV i Intela i nie twierdze z uporem maniaka, że jedno jest lepsze od drugiego i że to drugie to dno i metr mułu, każde ma swoje zastosowania i tyle.

    nV nad CUDA długo pracowała zanim coś pokazała a i tak potem użytkownicy mieli niezły ból D* i ogólnie rodziło się to to w bólach i męczarniach żeby teraz zostać płatnym produktem, w przeciwieństwie do tego co oferuje AMD.
    W przypadku Mantle od AMD można powiedzieć że to projekt pisany na kolanie, zarówno pod względem czasu w jakim powstawał i tego jak wygląda, więc z łaski swojej przestańcie pieprzyć jak to jest niedorozwinięte/niedorobione i trzymajcie kciuki żeby się rozwijało.

    Kiedyś między AMD i nV panowała zdrowa zajadła konkurencja ale od jakiegoś czasu nV zachowuje się podobnie jak troll Apple, smaruje ostro gdzie się da, "podkopuje" konkurencję a w rozliczeniu finalnym sama kostka nie jest niczym specjalnym i gdyby nie te wartości dodane za które słono się płaci to by D* nie urywało wcale. Dlaczego wystarczy zmodyfikowany bios w gpu AMD żeby zyskać dodatkowe fps'y w niektórych grach sygnowanych logo nV? Dlaczego ludzie wybierają do gpgpu AMD a nie nV, z wyjątkiem sytuacji gdzie nV mocno pocisnęła kasą i wykorzystywany jest CUDA zamiast OCL.

    Innymi słowy na chwilę obecną nV zbija bąki i nic innowacyjnego nie wprowadza a AMD może i wykonało krok w tył ale w dobrym kierunku.
    Z niecierpliwością czekam na kolejny krok na miarę pierwszych T&L i mam nadzieję że będzie to coś co będzie działać na wektorach a nie poligonach ;]


  36. @Shamoth (autor: loccothan | data: 23/07/14 | godz.: 19:00)
    Wektory albo tzw. punkty (cała scena zbudowana z punktów) Przydałby się nam jakiś prawdziwy przełom w tej materii. A co do grafiki w grach to DX11, 11.1, 11.2 -> to nic więcej jak mniej "spike'ów" na proca + dodatkowe efekty teksturowania.
    Dzisiejsze GPU są tak potężne że szok :-) ale Oni nie umieją ich wykorzystać, nie potrafia już optymalizować kodu jak dawniej. ja się pytam gdzie są Koderzy na miarę SCENY ?
    Zobaczcie co zrobili koderzy z Węgierskiej Sceny w Crysis 3 -> od nich jest optymalizacja trawniczka w C3, hmm miodzio.


  37. @Shamoth (autor: loccothan | data: 23/07/14 | godz.: 19:03)
    Oblukaj:
    ->https://www.pouet.net/prod.php?which=13028

    Poszperaj tam troszkę a ujrzysz Takie popisy Koderów że szczena opadnie |\/|


  38. @35 (autor: Muchomor | data: 23/07/14 | godz.: 20:13)
    NV pozwala sobie na tyle, na ile AMD ich ciśnie, a że nie ciśnie, to mamy, co mamy.

  39. ... (autor: Shamoth | data: 23/07/14 | godz.: 20:51)
    @36/37
    W sumie bliżej nam do Voxel'i, coraz lepiej gpu radzą sobie z renderowaniem cząsteczek, niż do wektorów. Tylko z Voxel'ami jest jeden myk, renderowanie musiało by się odbywać w horrendalnie dużych rozdzielczościach zbijanych potem w dół żeby nie można było się ich dopatrzeć.

    @38
    Fakt, AMD zbyt biernie/zachowawczo podchodzi do rynku i nie pompuje kasy w promowanie swoich rozwiązań. nV znowu ma dość agresywną politykę, co nie do końca przekłada się na sam surowy produkt a na jego wparcie i "faworyzowanie" w różnych grach/programach.
    Obawiam się tylko tego, że nV w pewnym momencie spuchnie i AMD zacznie się szarogęsić...


  40. @38. (autor: SonyWali | data: 24/07/14 | godz.: 08:00)
    Jeszcze jakbyś napisał , że Intel sobie pozwala, tobym trochę zrozumiał...ale nV? Masz poczucie humoru :)

  41. @Shamoth, loccothan (autor: ossur | data: 24/07/14 | godz.: 11:33)
    Panowie, krótkie pytanie:
    Piszecie że komponenty są ważne żeby wycisnąć coś z procków i kart AMD więć a10 - 7850k na FM2+ czy FX-8350 na AM3+ oraz jaki pamięci do tego?

    Z góry dzięki
    O.


  42. @18 to fizyka sie zmienila? (autor: pandy | data: 24/07/14 | godz.: 21:54)
    Nadmuch jest znacznie bardziej efektywny niż zasysanie http://www.spectron.us/...lowVsSuck/BlowVsSuck.php poza tym kontrolujac nadmuch mozna wytworzyc w obudowie nadcisnienie co jesli wentylator poprzedza filtr pozwala praktycznie wyeliminowac problem kurzu wewnatrz obudowy (np problem zakurzonej optyki w napedach).
    By efektywnie chlodzc warto kierowac sie dwoma podstawoywmi zasadami - dmuchac a nie wyciagac powietrze, zapewnic maksymalnie nielaminarny przeplyw powietrza tam gdzie nastepuje wymiana ciepla.
    http://www.designnews.com/...368&doc_id=232525


  43. @42 walnalem sie tak naprawde @21 (autor: pandy | data: 24/07/14 | godz.: 21:55)
    przepraszam

  44. ... (autor: Shamoth | data: 25/07/14 | godz.: 04:58)
    @41.
    Zależy do czego to ma być ale ogólnie apu to marnowanie miejsca i generowanie dodatkowego ciepła. Pamięci najszybsze na jakie Cię stać aczkolwiek najważniejsza jest płyta główna i chipset na niej, który będzie potrafił je obsłużyć bez generowania błędów przy wysokich taktowaniach.

    @42.
    Co do nielaminarnego przepływu na wymiennikach/radiatorach to się zgodzę oraz do tego, że kurz stanowi spory problem ponieważ jest zazwyczaj mniej lub bardziej tłusty i świetnie przylega a dodatkowo stanowi wspaniały izolator termiczny.
    Tak z nadmuchem się zgodzić nie mogę.
    Większość wentylatorów o wysokiej przepływności niestety jest tak skonstruowanych że mają marne ciśnienie statyczne a bez tego nadciśnienia nie wytworzysz a jeszcze jak sparujesz wentylator o niskim ciśnieniu statycznym z filtrem to już w ogóle jest chuchanie a nie dmuchanie.
    Taki kolejny chłit marketingowy w branży, że się szpanuje wysokim cfm przy zachowaniu grobowej ciszy a nie podaje się ciśnienia jakie wytwarza czy mocy jaką uzyskuje na 12v przy 2k rpm.
    Poza tym nie ma filtrów do obudów, które by zatrzymały 100% kurzu i nie obniżały wydajności wentylacji 2 lub 3 krotnie lub bardziej jak chcemy sobie zrobić halę bezpyłową do produkcji chipów w obudowie kompa ;]
    Zazwyczaj stosuje się filtry siatkowe o dużych oczkach, wyłapują kurz statycznie, lub o strukturze gąbki z względnie dużymi komorami, wyłapują statycznie i dodatkowo zatrzymują go samą strukturą. Niestety mają to do siebie że od początku nie są w 100% efektywne a z czasem i nagromadzeniem na nich kurzu w ogóle nie działają. Także pompując więcej niż wyciągasz ryzykujesz że za jakiś czas ktoś w twoim kompie odkryje nową formę życia ;]
    Sam wspomniałeś że potrzeba nielaminarnego przepływu powietrza a żeby taki zaistniał na radiatorze potrzeba mocnej a nie szybkiej dmuchawy ponieważ powietrze musi zostać wtłoczone, tylko tu znowu jest mały myk. Nawet wentylatory o wysokim ciśnieniu lepiej się spisują w układzie pull niż push względnie silny pull słabszy push jeśli już chcemy zastosować push-pull. Ma to spore znaczenie jeśli na suficie budy wkładasz chłodnicę wc, wtedy najlepiej żeby wentylator wydmuchiwał powietrze przeciągając je prze chłodnicę a nie wdmuchując w nią.
    Wracając do kurzu, w budzie masz ciepło i naturalną konwekcję więc cokolwiek tam wpadnie za szybko nie osiądzie jeśli będzie szybko wyciągnięte. Poza tym wytwarzając w budzie nadciśnienie, które ma za zadanie uciekać wszelkimi dziurami żeby zapobiec dostawaniu się kurzu, możemy zapomnieć o jakimś ukierunkowaniu strug powietrza wewnątrz budy z jednoczesnym pozbyciem się nagrzanego powietrza bez podgrzewania przez nie innych części/podzespołów budy.
    Trochę w życiu obudów się naoglądałem/na odkurzałem, sam kilka złożyłem/zmodyfikowałem/używałem i wierz mi że ideałem jest buda która ma kanały odprowadzające ciepłe powietrze z podzespołów na zewnątrz niż doprowadzające chłodne, które po nagrzaniu zalega w środku i się kotłuje razem z kurzem. Dobrze skonstruowany układ odbierający ciepłe powietrze to np. radiator o dużej powierzchni 2D z wąskimi finami scalony z tunelem wyciągającym powietrze. Standardowe kloce o dużej powierzchni 3d z zabudowanymi 4 ścianami przystosowane do push-pull mają taki mankament że na 1 rzędzie ciepłowodów odbierają większość ciepłą a 2 3 i 4 rząd owiewa już podgrzane powietrze...

    ... mógłbym tak w nieskończoność ale już późno a to cholerne okienko jest tak wielkie że już sam nie wiem co napisałem a co chciałem napisać a czytać się w nim ni da ;]

    DYD zróbta coś z tym...


  45. zapomniałem dodać... (autor: Shamoth | data: 25/07/14 | godz.: 05:45)
    w sumie najważniejsze żeby to co pisałem miało sens, że samo ciśnienie statyczne to nie wszystko, ważna jest też konstrukcja wentylatora który musi być przystosowany(odwrócony) do pull. Wentylatory o standardowej konstrukcji i wysokich ciśnieniach mają tendencję do wypychania wirnika na zewnątrz i w tym wypadku za łożysko robi pierścień który trzyma ośkę wirnika i zapobiega jego odfrunięciu.
    Nie wiem jak to opisać ale przy standardowej budowie wentylatora podciśnienie jest mocniejsze niż nadciśnienie, wiem głupota ale chodzi mi o to że strumień wchodzący na łopaty w układzie pull jest mocniejszy niż schodzący w układzie push. Co by tłumaczyło częstsze awarie wentylatorów w układzie pull ;]
    Także jeśli chcemy wykorzystać potencjał układu pull pozostaje nam szukać wentylatorów które mają odwróconą konstrukcję i w trakcie pracy nie oddalają się od jarzma(chcą odlecieć) tylko na nie napierają, no i obowiązkowo łożyskowanie oporowe muszą mieć.
    Także reasumując dla zwykłych wentyli, niskoobrotowe(o niższej przepływności) stosujemy z przewężeniem w układzie pull a wysokoobrotowe(z wysoką przepływnością) z przewężeniem w układzie push... przynajmniej tak to działa na coolerach ;]

    Zresztą wystarczy użyć google-fu i wpisać "fan push pull"

    To co podałeś jest ciekawe tylko niestety robione na wypasie dla dużych mocy, i jak to autor opisał "skonstruowane żeby osiągnąć dobrzy przepływ laminarny" Nie wiem czy ktoś używa w PC wentylatorów mocniejszych niż np. Delta 12A 2A co daje 24W ;]

    Tu trochę bardziej przyziemny test http://martinsliquidlab.i4memory.com/...eview.html


  46. errr... (autor: Shamoth | data: 25/07/14 | godz.: 06:01)
    to zła pora na pisanie wywodów ale doprecyzowując turbulentny(nielaminarny) przepływ powietrza jest potrzebny w wymienniku na styku w celu efektywnego odebrania ciepła przez powietrze ale z drugiej strony potrzebny jest przepływ laminarny w środku strugi żeby to ciepło efektywnie usunąć z zamknięcia czyli naszego radiatora lub obudowy...

    Chociaż o tej porze nie zdziwił bym się jak coś gdzieś jeszcze nie dopowiedziałem lub po....łem ;]


  47. @ossur Mój dream konfig (autor: loccothan | data: 25/07/14 | godz.: 07:26)
    Dla Ciebie:

    FX 8350 + Jakieś WC AiO lub porządny "wiatr" (ale wiatr grzeje budę lol a koszty są podobne)
    Sabertooth 990FX R3 lub min. R2
    DDR3 16GB 2x8 2133 CL10 lub 2400 CL 11 (i leć na 2.2 CL10 lol)
    Dźwiekówka: SB-Z lub jakiś ASUS Xonar ROG
    Grafa: minimum R280 Toxic lub R290 (bez X tylko z 3xFan i delikatne OC )
    Przewiewna Buda
    PSU: min 1000W Gold (Chieftec ten co ma 104amp na 12v) oszczędzisz na rachunkach (bo bedzie chodził na pół-gwizdka z MAX 93%)
    Monitor 16:10 LED 120Hz 1ms 27" lub >

    Jak złożysz to pamiętaj:
    FSB min. 230 (najlepiej 280)
    HT link 2.5GHz (przyspiesza operacje na RAMie i Vramie)
    OC 8350 na min 4.5GHz (do grania, kontentu) a jak poleci to daj 4.7 - 5.0GHz (5GHz to świety grail FX-ów)
    Mojego Phenomka II x6 1100 gral to 4.3GHz -> http://hwbot.org/submission/2578145_


  48. @47 (autor: ossur | data: 25/07/14 | godz.: 08:55)
    Dzięki wielkie za poradę.
    A nie lepiej od razu kupić FX-9590 i do tego jakiegoś h110? do tego G.Skill TridentX DDR3 2x8GB 2400MHz CL10, buda Corsair Vengeance C70? Bedzie ok?
    sabertootha r3 nigdzie nie znalazłem niestety.


  49. up@ (autor: loccothan | data: 25/07/14 | godz.: 09:41)
    Nie opłacalne płacić 1.2 zeta za selekta podbitego do 4.7GHz lol
    Sam się na tym CPU zastanawiałem ale olałem i nabyłem CM Nepton 280L do swego PII x6 -> powiem Ci że by ci mój konfig styczył ;-)


  50. up@cd (autor: loccothan | data: 25/07/14 | godz.: 09:43)
    Tutaj masz, mój teraźniejszy konf.
    Wczoraj przekładałem bebechy do mojej nowej budki Corsair 750D (5H ponad i plecy do wymiany ;-)
    -> http://oi60.tinypic.com/14tlpvt.jpg
    -> http://oi62.tinypic.com/v2sjk9.jpg


  51. @loccothan (autor: Shamoth | data: 25/07/14 | godz.: 11:46)
    A tak obiektywnie jak te WC AiO teraz brzmią? Swego czasu przerobiłem kilka Corsairów H70 do H100( po wersje "i" zniechęcony nie sięgałem już późnej po nabyciu phanteksa) Thermaltake Water 2 pro i extreme... wszystkie co najmniej brzmiały jak bym ręcznie kawę mielił...
    W sumie tak trochę czasu minęło i jestem ciekaw czy jakieś zmiany nastąpiły bo pierwotnie jak zmawiałem HAF 932 na sufit miała polecieć podwójna lub potrójna chłodnica jakiegoś zestawu AiO i pojedyncza na plecki, coby cpu i gpu po cichu katować ;]
    Polecił byś coś porządnego za rozsądne pieniądze i uniwersalnego/przyszłościowego np z 99% prawdopodobieństwem że będzie można dokupić dowolne zapinki albo że można wsadzić tam peltiera ;]


  52. Przegiąłeś Bratan (autor: loccothan | data: 25/07/14 | godz.: 13:04)
    Nie brzmi jak mielenie kawki ;-)
    Ogółem do 4.3GHz jest dość cicho (jak zwykle pierwsze skrzypce gra GPU lol)
    Więcej nie moge go kręcić, czekam na nowy zasilacz, z >90amp na 12v wtedy zobaczę czy dam radę 4.6 -4.8 a może 5GHz ?
    Grając na 4.1GHz przy 1.50v mam 49st o_0 Nepton 280L to król WC AiO, nie zawiodłem się ;-)
    Ogółem jest u mnie bardzo cicho, jak gram to moje 5.1 daje czadu więc mam w nosie Neptona i spółkę (XFX)
    Pozdro


  53. up@cd (autor: loccothan | data: 25/07/14 | godz.: 13:07)
    Zwykle gram na 3.87GHz 1.4v Jet Flo rozkręca do 1167RPM i jest chłodno i cicho ale XFX >70st już jazgocze (ale też nie jest tragicznie)
    SpoX cieszę się ;-) Jest Git mieć nasze hobby, fajne są kompy


  54. @up (autor: Shamoth | data: 25/07/14 | godz.: 13:53)
    ja tam bardziej zdroworozsądkowo podchodzę i staram się tak dobierać komponenty żeby po skręceniu cpu nie siorbało więcej niż 150W a gpu nie przekraczało 250W i na cała resztę skromne psu Corsaira 750w wystarcza i nie piszczy jak się je obciązy. Czekam aż AMD zacznie iść w kierunku performance/wat bo ostatnio ich gpu zaczynają przypominać stare cpu intela gdzie śrubowano zegary zamiast optymalizować architekturę.

    To mówisz że ani Eisberg ani Seidon tylko Nepton?


  55. @loccothan (autor: ossur | data: 25/07/14 | godz.: 14:07)
    Nepton bedzie lepszy od h110i?

  56. @44,45,46 (autor: pandy | data: 25/07/14 | godz.: 21:05)
    Jasne tylko zalozenia wyciagania powietrza moze sprawdza sie przy pelnym chaosie wewnatrz obudowy - w wypadku tunelowania i zorganizowania strumieni powietrza - twierdze nie tylko ja zreszta ze efektywnosc dmuchajacego wentylatora zawsze bedzie wyzsza niz wentylatora wyciagajacego - poza tym zawsze mozna wlasnie stosowac uklad push-pull.
    Poza tym efektywnosc chlodzenia rosnie w funkcji predkosci powietrza wiec znow oplaca sie przyspieszac powietrza.


  57. @ossur (autor: loccothan | data: 4/08/14 | godz.: 06:36)
    W testach na różnych WWW Nepton 280L jest królem wydajności (ale nie ciszy) wybrałem go nie bez kozery ;-) Polecam

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.