Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Poniedziałek 11 sierpnia 2014 
    

Prawdopodobnie najmniejszy GPU na świecie


Autor: LoccOtHaN | źródło: Hexus | 06:32
(12)
Japońska firma DMP (Digital Media Professionals) ogłosiła prawdopodobnie najmniejszy rdzeń IP GPU na świecie, stworzony dla produktów typu wearables (czyli okulary, zegarki itp.) oraz tzw. Internet of Things (IoT). Nowy GPU nazywa się ultra-small GPU IP core, lub bardziej pieszczotliwie 'ant' (mrówka). Jego powierzchnia to tylko 0,5mm kwadratowego, jest tak mały, że mrówka była by w stanie przenieść go na plecach ;-) Być może nie słyszeliście o DMP wcześniej, ale firma ma spore doświadczenie w wizualizacjach 2D i 3D . Specjalizuje się w rozwiązaniach dla systemów wbudowanych i rynkach motoryzacyjnych, ale także w GPU do sprzętu elektronicznego i telefonów komórkowych. Jednym z bardziej znanych produktów w którym użyto układ DMP GPU jest popularna konsola Nintendo 3DS. W tej przenośnej konsoli znajduje się układ DMP PICA200 GPU wyświetlający piksele typu quasi-3D.

Firma DMP spodziewa się , że nowe układy "ANT" znajdą zastosowanie w jeszcze mniejszych urządzeniach elektronicznych niż konsole przenośne. Niewielki rozmiar tego GPU może sprawdzić się przy pracy w małych wyświetlaczach, takich jak te wbudowane w smartwatche lub smartglassy. GPU jest zoptymalizowany do renderowania znaków, cyfr, liczb i form a'la nakładki graficzne stosowane w systemach informacyjnych.

Tatsuo Yamamoto, prezes i dyrektor generalny w DMP powiedział, że "Wielkość i moc są najważniejszymi czynnikami w GPU dla małego wyświetlacza z panelem dotykowym". "Mrówka" jest zdolna do osiągnięcia "najniższego zużycia energii," jeszcze zapewniając bogate doświadczenie UI. "Widzimy przyszłość w miniaturyzacji procesorów graficznych jako kluczowy czynnik dla małego wyświetlacza z bogatym interfejsem użytkownika, takich jak wearables i urządzeń (IoT)" Yamamoto dodał.

Powinniśmy usłyszeć więcej o dokładnej specyfikacji "mrówki" na zjeździe Computer Vision Seminar 2014 jeszcze w tym miesiącu.


 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Dzięki za ciekawostki... (autor: Kenjiro | data: 11/08/14 | godz.: 08:13)
    O powyższym nie wiedziałem :)

  2. @news (autor: RoXall | data: 11/08/14 | godz.: 09:15)
    "Japońska firma DMP (Digital Media Professionals Inc), ogłosiła - najmniejszy rdzeń IP GPU świecie[...]"

    ogłosiła gdzie?

    Japońska firma DMP (Digital Media Professionals Inc), opracowała/wyprodukowała najmniejszy rdzeń IP GPU świecie[...]

    .... lub poinformowała o opracowaniu/stworzeniu - najmniejszego rdzenia IP GPU świecie[...].

    Lepiej?
    Na zachęte odwalasz i tak robotę, której nikt z narzekających i zwracających uwagę nie odwala... Głowa do góry!


  3. @RoXall (autor: loccothan | data: 11/08/14 | godz.: 09:22)
    Dzięki bratan' ;-) W sumie to pisanie newsów jest dla mnie tzw. "terra incognita", na której to stawiam pierwsze kroki. Po drugie, gdyby nie Ja to DYD by miał słabo trochę (sam wszystko musiałby robić), wiesz każdy chce $$, a moja skromna osoba jest jakby wolontariuszem ;-) |nie robię tego dla kasy| tylko dla WAS drodzy czytelnicy, ponieważ lubię TPC ;-)

  4. @03 (autor: bmiluch | data: 11/08/14 | godz.: 10:15)
    moim zdaniem - ogólnie robisz dobrą robotę

  5. powervr (autor: RusH | data: 11/08/14 | godz.: 10:16)
    powervr juz w styczniu zapowiedzial swoj chip wielkosci 0.55x0.55mm

  6. 2 i 3 (autor: loccothan | data: 11/08/14 | godz.: 11:06)
    Tak czy inaczej, strofowanie mnie umacnia ;-) ale także miło mi jest że, są Ci, którzy czytają, rozumieją i idą dalej... ;-)
    Będę się starał troszkę składniej budować zdania, i popracuję troszkę nad tłumaczeniami -> poprostu będę opisywał swymi słowami.
    Lepiej mi troszkę idzie w Jaskini Garczy, a to dlatego że jestem od lat zapalonym graczem. Tam mniej tłumaczenia, a więcej pisania własnymi słowami -> może tędy droga?


  7. @loccothan (autor: PrEzi | data: 11/08/14 | godz.: 11:41)
    Podstawa to nie tlumaczyc "doslownie" wyraz po wyrazie, tylko czytac 2-3 zdania i tlumaczyc tak, zeby calosc sie kupy trzymala. A najlepiej caly artykul sobie przeczytac... napisac sobie tlumaczenie na jez. polski... przeczytac artykul jeszcze raz i korygowac zdania i bledy skladni w swoim polskim tlumaczeniu.
    Ja tez kiedys newsmanem bylem (pamieta ktos jeszcze pc.com.pl ? :P ) takze znam ten bol.


  8. loccothan (autor: Chrisu | data: 11/08/14 | godz.: 12:16)
    Fajnie, że piszesz. Ogólnie to fajnie, że ktoś pisze newsy ;)
    Tylko wkurza mnie ta "ciekawostka" przed prawie każdym ;).


  9. @PrEzi (autor: loccothan | data: 11/08/14 | godz.: 13:33)
    kurdę w sumie tak robię ;-) czytam, potem tłumaczę na PL i buduję zdania, tyle tylko że za bardzo staram się kropka w kropkę ;-)
    Jutro zredaguje nowe, to napisze już własnymi słowami, zobaczymy jak mi to wyjdzie. pozdro Bratan'


  10. @up (autor: PrEzi | data: 11/08/14 | godz.: 13:38)
    Moze wlasnie to jest twoj blad... coz... kazdy musi sobie sam znalezc i wyrobic swoja technike... ja wolalem przeczytac calosc, potem pisac po swojemu tlumaczenie, przeczytac jeszcze raz po ang/niem i po polsku swoje "wypociny" i potem je korygowac ponownie.

  11. @c.d. (autor: PrEzi | data: 11/08/14 | godz.: 13:39)
    No... ale trzymam kciuki :)

  12. PrEzi rozumiem, że tak już je poobgryzałeś, że musisz trzymać ... (autor: Sławekpl | data: 11/08/14 | godz.: 17:03)
    może jak M.Jackson owijaj palce plastrami, wtedy nie będziesz obgryzał hihi

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.