Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Poniedziałek 18 sierpnia 2014 
    

AMD Mantle będzie zaimplementowane w OpenGL NG


Autor: LoccOtHaN | źródło: Guru3D | 00:10
(54)
AMD oraz Khronos Group (twórcy standardu OpenGL), zawiązali współpracę mającą na celu integrację Mantle API w nowej odsłonie OpenGL. Twórcy z Khronos Group niedawno zapowiedzieli, że pracują już nad nową wersją OpenGL, którą nazwano OpenGL Next Gen. Nowa edycja będzie bez wstecznej kompatybilności tzn. jest pisana od zera ;-), w której będzie zawarty kod znany z API Mantle. Takie rozwiązanie ma pozwolić uzyskać większą wydajność GPU przy jednoczesnym odciążeniu pracy procesora, co ma zaowocować lepszymi efektami graficznymi oraz większą ilością klatek na sekundę.

Tak jak wspomniałem wcześniej OpenGL Next Gen jest opracowywany od zera. AMD za pośrednictwem Richard'a Huddy'ego udostępniło grupie Khronos pełen dostęp do zasobów (w tym kodów źródłowych) API Mantle zupełnie za darmo. Jednym słowem Khronos Group podobnie jak AMD może robić z kodem Mantle co mu się podoba ;-)

Nadal nie wiemy, jak wiele z kodu Mantle będzie zawarte w OpenGL Next Gen i czy będą go w ogóle używać. Niewiadomą pozostaje także termin, kiedy nowy OpenGL ujrzy światło dzienne (podobno Q3 2015). Huddy ujawnił również rąbek tajemnicy związany z DirectX 12 i przyszłością Mantle. Według AMD, DirectX 12 powstał jako następstwo pojawienia się API Mantle. Huddy twierdzi również, że Mantle nie utraci swej popularności po pojawieniu się DX12. Obecnie 75 deweloperów w AMD pracuje nad Mantle, dzięki czemu czas realizacji i rozwoju AMD Mantle oraz jego integracja przebiega znacznie szybciej niż DirectX, który jest aktualizowany raz na 4 do 5 lat.

AMD planuje także rozszerzyć implementację Mantle, by w niezbyt odległej przyszłości mogły z jej dobrodziejstw korzystać również stacje robocze z kartami FirePro.

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. aha (autor: piwo1 | data: 18/08/14 | godz.: 06:08)
    a wyszla juz finalna wersja mantle czy ciagle tylko jakas beta? zdaje sie ze finalna wersja miala pojawic sie w czerwcu?

  2. @piwo1 (autor: PrEzi | data: 18/08/14 | godz.: 06:57)
    Ciagle "jakas" beta implementowana w praktycznie kazdym wiekszym silniku "growym".
    Nie interesuje mnie status Mantle -- tzn. czy jest to pre-alpha, alpha, beta, RC, czy finalna -- slowo jak slowo - mozna uzyc wiele/roznych.
    Interesuje mnie zeby bylo zaimplementowane w mozliwie jak najwiekszej ilosci tytulow oraz z mozliwie jak najwiekszym "zyskiem" dla graczy posiadajacych karty przez Mantle wspierane.


  3. ok... (autor: piwo1 | data: 18/08/14 | godz.: 07:12)
    jednych intersuja gotowe rozwiazania a inni kpuja beta gry, instaluja beta stery a potem sie wsciekaja ze cos sie wiesza, cos miga, cos nie dziala jak nalezy. jak dla mnie tylko gotowe rozwiazania sa wartosciowe, a polprodukty powinny zostac w laboratorium.

  4. @piwo1 (autor: mbe | data: 18/08/14 | godz.: 07:39)
    Wcale mnie nie dziwią twoje wypowiedzi trollu NV z PCLola...

  5. @piwo1 (autor: PrEzi | data: 18/08/14 | godz.: 08:31)
    Idac tym tokiem myslenia (no dobra -- wzialem jeszcze pod uwage wypowiedz mbe ;) ) to NV w ogole nie powinna wypuszczac kart pokroju GTX690 ;-) Nie mowiac o sterownikach palacych karty graficzne.

  6. oczywiscie ze nie powinno (autor: piwo1 | data: 18/08/14 | godz.: 08:45)
    wypuszczanie na rynek uszkodzonych produktow powinno byc pietnowane. oczywiscie moze sie zdarzac ale nie powinno to byc norma. co do trola to raczej trol amd.

  7. Mariaż z Kronos Group bardzo dobrze odbije się na AMD, (autor: Qjanusz | data: 18/08/14 | godz.: 09:41)
    po pierwsze dlatego, że standard forsowany przez AMD stanie się częścią większego i ukorzenionego standardu (podobnie zresztą jak ostatnio free sync).

    Po drugie, udostępnienie kodu oznacza jego czystość (brak świństw typu ''f GPU.vendor = 'AMD'... "), czego nie da się powiedzieć o chociażby PhysX. Jak powiedział Huddy, DX aktualizuje się nie za często. Ja dodam że najnowsze aktualizacje DXa dzięki polityce M$ też nie są entuzjastycznie przyjmowane. Konsole również wiszą na podobnych rozwiązaniach (o ile nie na tych samych w przypadku PS4). Oznacza to że tych 75 programmerów w AMD będzie odpowiadało za całkiem konkretną gałązkę, pod którą siłą rzeczy będzie również podwieszony zarówno Intel jak i nVidia.

    Co z tego wyniknie? Ano to co zawsze. AMD zwiększy swój zasięg wpływów i kompetencji w dziedzinie grafiki komputerowej, oraz kompletnie na tym nie zarobi. nVidia rozegrałaby taką przewagę zupełnie inaczej ;-)


  8. piwo1 (autor: mbe | data: 18/08/14 | godz.: 11:26)
    Czy ktoś narzuca ci przystawiając pistolet do skroni korzystanie z mantle albo sterów beta??

  9. Wiecie (autor: loccothan | data: 18/08/14 | godz.: 11:34)
    Co jest piękne? Że w końcu soft dogoni sprzęt :D
    I nie będzie trzeba kart za niewiadomo ile żeby pograć w FHD lub 1920:1440. Po drugie dzięki AMD Mantle dużo fajnych rzeczy się zaczęło dziać -> DX12, OGL Next + coraz więcej gier ma mieć Mantle, np. Nowy Tomb Raider (z czasową ekscluzive' dla X1) i wiele innych, mnie to cieszy -> Każdy na tym zyska, zbliżenie się do "kodu na krzemie" jest + tak dla AMD jak i nV. Kurczę przestańcie toczyć Wojny :D tylko się cieszcie, i patrzcie w przyszłość z nadzieją że będzie lepiej. Pamiętajcie Co zapowiedziało AMD 6 lat temu, że chcą by gry były jak filmy CGI i w tym kierunku to wszystko zmierza. Pozdro


  10. oczywiscie ze nie (autor: piwo1 | data: 18/08/14 | godz.: 11:36)
    ale to powinno wygladac zgola inaczej, czyli cos na wzor testow zamknietych nowego windowsa. mozna pobrac i testowac i zglaszac uwagi producentowi. ale nie testowac na zwyklych smiertelnikach.ok robia cos, fajnie. ale niech to skacza i dopiero udostepniaja w grach dla ludzi.

  11. niepocieszające jest to że to.. (autor: ghs | data: 18/08/14 | godz.: 11:36)
    ... tylko zagrywki PR mające podbudować wizerunek firmy. to co wniosą do ogl to jakieś popłuczyny będą ale co się przy tym newsów napublikują to ich. w amd po prostu nie ma kto kodować, ci co mieli tzw obraz całości to w większości już tam nie pracują. a duża rotacja w dziale driverów + przycięcie kosztów w tym dziale zawsze kończy się dramatem

  12. @ghs (autor: PrEzi | data: 18/08/14 | godz.: 11:46)
    ...powiedzial niczym prawdziwy, doswiadczony, byly pracownik ATi/AMD, ktory spedzil tam polowe zycia.
    Oczywiscie majacy OGL + OGL NG w malym paluszku (bo sam w koncu te standardy ugruntowywal).


  13. @piwo1 (autor: PrEzi | data: 18/08/14 | godz.: 11:49)
    A jak chcialbys niby, zeby bylo to implementowane w najnowszych grach ? To jest cos zupelnie nowego, nowy standard, nowa jakosc. Tego po prostu nie da sie "skonczyc" - Mantle bedzie sie rozwijac tak samo jak rozwija/rozwijalo sie DX, OGL, czy OCL.
    SDK Mantle w fazie alpha mialo bodaj trzech developerow i to dzieki nim i AMD SDK jest juz w fazie beta. Na rozwoj, przemyslenie pewnych rozwiazan potrzeba testow... i ciezko jest okreslic czy cos mozna nazwac juz mianem wersji "final".
    Niektore programy NIGDY nie wychodza ze statusu beta... I jako ludzie z tym zyc potrafia.


  14. @prezi (autor: ghs | data: 18/08/14 | godz.: 12:05)
    nie musiałem pracować w amd/ati. po prostu pewna era się skończyła ale do niektórych to nie dociera. skończyła się era firm ''garaż company'' tzn że pan Jurek i pan Waldek kodując w garażu nie wprowadzą go do obiegu jako standard. dlaczego? musieli by żyć tak długa jak Yoda aby rozwiązanie garażowe nie odbiegało jakością od rozwiązań projektowanych przez profesjonalne, liczne i dobrze opłacane zespoły. a amd w swojej strukturze jeszcze ma i pielegnuje takie ''garaże''. dodatkowo sam wypowiadasz się z butą większą niż sam Bill Dżi więc daruj sobie te impertynencje.

  15. #11 (autor: Qjanusz | data: 18/08/14 | godz.: 12:44)
    jak dla mnie wymierne i istniejące korzyści w tych kilku grach korzystających z Mantle (podesłać linki do testów), kopniak do DX12 i zmniejszenia narzutu w sterach nVidii, otwarcie rozwiązania dla Kronos i support dla Mantle w większości tworzonych silnikach, to nie jest kwestią zagrywki PR.

    Jeżeli też twierdzisz że stworzenie własnego API do GPU i support dla developerów tworzących silniki 3D da się zrobić sprzątaczką i studentem (no bo w AMD "nie ma kto kodować"), to myślę że powinieneś zastanowić się nad wkładem merytorycznym w pisane treści. To co piszesz określa Ciebie.


  16. @13/15 (autor: mbe | data: 18/08/14 | godz.: 13:25)
    Nie karmcie trolla z PCLola

  17. #Up (autor: Toranaga | data: 18/08/14 | godz.: 13:29)
    Dobrze prawisz - <PIWO>

  18. #15 (autor: ghs | data: 18/08/14 | godz.: 13:30)
    co do studenta i sprzątaczki to sobie uzgodnijcie to z PrEzi. on to bliżej zna liczebności struktur w amd czym pochwalił się w #13:

    ''SDK Mantle w fazie alpha mialo bodaj trzech developerow i to dzieki nim i AMD SDK jest juz w fazie beta''.

    ja tylko miałem nadzieje że #13 to wiarygodne źródło. no nie!! chyba nie sugerujesz że PrEzi coś tam poknocił w temacie?!!


  19. @ghs (autor: PrEzi | data: 18/08/14 | godz.: 13:42)
    Ehh... trollisko jak trzeba...

    Developerow po stronie SILNIKOW GIER. Teraz wystarczajaco jasno ?
    Z nimi to AMD wspolpracowalo nad wersja alpha, dzieki czemu wprowadzali na bierzaco poprawki dzieki czemu doszlo do bety ( i wypuszczenia Thiefa i BF4 z obsluga Mantle) a i pewnie niebawem - do wersji stabilnej. Skoro dali juz zrodla m.in. Khronosowi sa juz dosc blisko stabilnej.


  20. #19 (autor: ghs | data: 18/08/14 | godz.: 13:49)
    litości. to przecież jeszcze gorzej

  21. prezi (autor: mbe | data: 18/08/14 | godz.: 14:03)
    Nie karm trolla. Niech spada na PCLola. Jemu wystarczy że w temacie jest słowo AMD i już szczeka.

  22. PrEzi (autor: Markizy | data: 18/08/14 | godz.: 15:43)
    a nie było tak że na jesień ma się ukazać wersja finalna mantle i dlatego nie udostępnili na razie intelowi kodu chociaż o niego poprosił ?

  23. ... w przypadku AMD to jest to nadal pierwszy dzień większej wizji... (autor: SebaSTS | data: 18/08/14 | godz.: 15:47)
    ... mówiąc słowami szefa amazonu...

  24. @ Markizy (autor: loccothan | data: 18/08/14 | godz.: 16:23)
    Tak trzeba czekać aż skończą, wtedy dadzą również i Intelowi ;-) W każdym bądź razie i tak jest całkiem całkiem -> bo już są 2 gry (AAA), które korzystają z Mantle. w BF4 jest naprawdę (u mnie) duża róznica w porównaniu z DX11.1 ale w Thief to mały przyrost ok 2-3kl/s tu bardziej jest widoczne w płynności ;-)

  25. @mbe (autor: Mav | data: 18/08/14 | godz.: 16:26)
    Fajnie wyzywać innych od troli samemu będąc najwyraźniej trolem do potęgi vide http://i.imgur.com/K15Wmvg.png - prawda? I to jeszcze trollem na, o zgrozo, "pclolu". To jest dopiero LOL.

  26. Intel jest częścią Kronos Grpup, (autor: Qjanusz | data: 18/08/14 | godz.: 16:31)
    tak samo zresztą jak nVidia. W momencie przejęcia kodu Mantle przez organizację, każdy z jej członków ma do źródełka swobodny dostęp.
    W takim przypadku AMD nic oficjalnie Intelowi nie będzie przekazywać.


  27. @Mav (autor: Qjanusz | data: 18/08/14 | godz.: 16:34)
    pięknie spuentowana uwaga :-)

  28. @ghs (autor: PrEzi | data: 18/08/14 | godz.: 17:33)
    Z toba to nawet normalnie podyskutowac nie mozna.
    Nie bede sie wiec w nie wdawal, bo to co piszesz to albo bzdury, albo smieszne glupoty, albo sie po prostu przy**asz "bo TAK/bo AMD". Na tym koncze wszelkiej masci czytanie/odpowiadanie kolejnemu Trollowi. Nie musisz odpowiadac - szkoda miejsca w bazie TPC.


  29. To może wreszcie praca w BIM (autor: zgrzejan | data: 18/08/14 | godz.: 22:13)
    ..będzie miała więcej wspólnego z projektowaniem niż zarzynaniem kompa.

  30. @MAV (autor: mbe | data: 18/08/14 | godz.: 23:04)
    95% tego dostałem od gości z za wysokim ego który uważa sie za boga PCLola i daje bany tym kogo nie lubi a nie tym co powinien dawać...

    Do tego ten gość pogrzebał świetny portal jakim był egiełda a teraz to samo robi z kolejnym portalem.


  31. To po co tam siedzisz. (autor: zgrzejan | data: 18/08/14 | godz.: 23:49)
    Utyskujesz na PClola a sam nim nasiąknąłeś.
    Kto z kim przestaje....


  32. fajnie (autor: pawel1207 | data: 19/08/14 | godz.: 00:28)
    ze opengl dostanie mantle z drugiej strony jak to bedzie dzialac jak sterowniki od amd to moze to byc niezly deaccelelator... :D zreszta zobaczymy..

  33. :D up (autor: zgrzejan | data: 19/08/14 | godz.: 04:37)
    Nie wszyscy wierzą w CUDA

  34. @31 (autor: mbe | data: 19/08/14 | godz.: 09:26)
    Dlatego już tam nie siedzę. Wyrwałem sie z tego burdelu zwanym PCLol.

  35. zgrzejan (autor: pawel1207 | data: 19/08/14 | godz.: 19:12)
    a masz cos lepszego tylko mi nie mow o open cl zwlaszcza w wykonaniu amd bo w benchmarkach i single precision wyglada to zajebiscie w realnej pracy + wsparcie amd juz tak rozowo nie jest. :D

  36. c++amp (autor: zgrzejan | data: 19/08/14 | godz.: 23:18)
    jw.

  37. i przesta pieprzyć o benchmarkach (autor: zgrzejan | data: 19/08/14 | godz.: 23:22)
    tylko zabierz się do roboty i zobacz jak dzisiejszy openGL jest zrypany.W realu nie w tabelkach

  38. A sprawa sterowników AMD wygląda tak.. (autor: zgrzejan | data: 19/08/14 | godz.: 23:59)
    Najbardziej rozbębniony problem o którym sam się rozwodziłem pod jakimś tematem.Firepro
    rypie się na najnowszych MacPro w Autodesk Maya.Winne sterowniki. A jakże. Tylko wystarczy wpisać do Maya.env magiczne MAYA_OGS_GPU_MEMORY_LIMIT=6000
    I problemu nie ma.
    Soft musi chcieć współpracować.A jak nie chce to i najlepsze sterowniki nie pomogą.
    Autodesk od zawsze smaruje NV


  39. #Up (autor: Toranaga | data: 20/08/14 | godz.: 00:09)
    Dokładnie.

  40. zgrzejan (autor: pawel1207 | data: 20/08/14 | godz.: 00:37)
    czy ty lekarstw zapomnialec ? no wiesz na upartego to i w asm mozna :D ale nie tedy droga zwlaszcze jaktakich kart masz z 500 lub wiecej :D wtedy zegnasz sie z amd i dziekujesz za nv i cuda takie fakty. co z tego ze opengl zrypany na nv jakos dziala na amd ma z tym problemy + zalosna wydajnosc :D to tyle co do amd i ich wsparcia dla otwartych rozwiazan typowe dla nich pochwalic sie narobic szumu puzniej zwinac ogon i uciec. Zreszta skoro amd jest taaakie fajne to czemu ma taki maly udzial w rynku ??? tak wiem :D bo intel i nv przekupuje wszystkich w okolo i tylko amd stoi na strazy uczciwego kapitalizmu :D :D , albo nie ma pieniedzy na takie zagrania i ewentualne kary, teraz pytanie dlaczego nie ma pieniedzy skoro jest takie zajefajne ?? czesto dobry produkt z przyzwoitym marketingiem odnosi skukces i o ile nie masz do wykarmienia kilkuset chciwych prezesow przynosi pieniadze. W innym wypadku produkt jest slaby i marketing jest slaby.

  41. @pawel1207 (autor: Qjanusz | data: 20/08/14 | godz.: 10:15)
    taki model biznesowy AMD przyjęło. Stawia na otwarte standardy i bezpośrednio na tym nie zarabia.
    nVidia wręcz przeciwnie. Tworzy zamknięte standardy i każe sobie za to słono płacić (vide PhysX, G-Sync, GameWorks).

    Kiepskie wsparcie AMD czy słabej jakości sterowniki do Radków to taki sam mit jak smarowanie przez nVidię developerom aby ci podstawiali nogi Radkom w gierkach. Każdy człowiek w zależności od możliwości intelektualnych wybierze z tego grajdoła coś dla siebie i będzie za "swoim" optował.

    Ciężko jednoznacznie stwierdzić które podejście jest globalnie słuszniejsze. Twardym faktem natomiast jest ostatni raport Jon Peddie Research, w którym AMD zwiększyło dostawy grafik o ok 10%, a nVidia niemal o tyle samo straciła.


  42. Qjanusz (autor: pawel1207 | data: 20/08/14 | godz.: 12:02)
    wybacz chlopie kiepski support cale ich sdk to nie mit tylko rzeczywistosc, owszem pod winde czyli rozwiazane zamknkniete nie ma problemow niemal nie ma do czego sie przyczepic, problem powstaje przy rozwiazaniach otwartych zn tym czym amd sie szczyci zazwyczaj sterowniki, suppoort dla open gl/cl to po prostu buble potrafia ci sie wykrzaczyc bez powodu a jesli dzialaja to potrafia dzialac o polowe wolniej niz na nv. zreszta porownaj wsparcie po zakupie jakis tesli do tego od fire pro amd i to co mozesz zrobic z tesla a co mozesz zrobic z fire pro, nie bez powodu wiekszosc wybierze tesle..

  43. Chłopie przestań rzęzić... (autor: zgrzejan | data: 20/08/14 | godz.: 13:01)
    Szkoda twojego czasu.Skoro nie szanujesz swoich pieniędzy i wolisz płatne i zamknięte.
    To kupuj NV.
    K...a następny zielony ludzik co mu stery AMD przeszkadzają.


  44. @pawel1207 (autor: Qjanusz | data: 20/08/14 | godz.: 14:03)
    co do zastosowań profesjonalnych, to zgodzę się. nVidia kładzie tu większy nacisk. Zresztą sam Hsun Huang zapowiedział jakiś czas temu że zastosowania profesjonalne są dla nVidii priorytetem.

    Nie mniej jednak Fire Pro sprzedawany jest przez Dell, HP. Karty posiadają certyfikat ISV i nie jest prawdą, że są złe albo że się nie nadają. Jeżeli by tak było, to nVidię nie wybierałaby większość (jak sam napisałeś), tylko wszyscy.
    Co do wydajności, to jeszcze nie słyszałem o nVidii w dziedzinie kopania waluty czy łamania haseł. Więc pisanie o ogólnej wydajności, patrząc tylko na kawałek zastosowań, też do końca w porządku nie jest.


  45. @pawel1207 (autor: PrEzi | data: 20/08/14 | godz.: 14:10)
    http://i360.photobucket.com/...Ben_Troll_Spray.jpg

  46. Gdyby GPU NV było lepsze w profesjonalnzch zastosowaniach... (autor: zgrzejan | data: 20/08/14 | godz.: 14:22)
    Siedziało by w MacPro . AMD nadrobiło zaległości i oferuje po prostu szerszy zestaw możliwości.I to od paru lat.Poczynając od Eyefinity.Do tej pory pewnie było by kupować 2 Dżeforsy.Mi tam się nie śpieszy do starych czasów..only NV w Pro

  47. A tą cało Tesle mogą sobie wsadzić w d... (autor: zgrzejan | data: 20/08/14 | godz.: 14:33)
    To jest to, co powinno mieć Quadro.Albo Pro GPU Titan z sterami dla graczy.Tylko jedna firma może na to wpaść.

  48. @zgrzejan (autor: Qjanusz | data: 20/08/14 | godz.: 17:42)
    nVidia jest bezsprzecznie lepsza w zastosowaniach profesjonalnych.

    Zobacz sobie chociażby top500 i zwróć uwagę ile tam nVidii, a ile AMD. Myślę że jest to wiarygodniejsza metoda weryfikacji niż Twoja opinia nt. Titana, czy obecność FirePRO w MacPRO.
    Poczytaj sobie też chociażby artykulik:
    http://www.forbes.com/...us-tegra-to-drive-growth/


  49. @Qjanusz (autor: zgrzejan | data: 20/08/14 | godz.: 21:53)
    NV o wile wcześniej wprowadziła odpowiedniejszą architekturę wraz z CUDA.
    A co za tym idzie jest bardziej rozpowszechniona.I to na tyle.
    Jej lepszość skończyła się na GCN.


  50. @49 (autor: mbe | data: 20/08/14 | godz.: 23:28)
    Akurat to jest prawda

  51. Qjanusz zgrzejan (autor: pawel1207 | data: 20/08/14 | godz.: 23:29)
    ja nic o krzemie nie wspominam i tego sie nie czepiam o software mi chodzi i ich podejscie do klienta zwlaszcza "pro" i unixow tyle w temacie . bo co ma gcn do sdk ?

  52. @up (autor: mbe | data: 21/08/14 | godz.: 07:37)
    GCN to zupełnie inne podejście do rynku pro. AMD przed tą arch. nie miało czym się pochwalić bo vliw nie nadawało się do obliczeń. Wtedy fakt byli w czarnej dupie. Ale teraz wypisujesz herezję i powielasz stereotypu a do tego pewnie jeździsz VW...

  53. mbe (autor: pawel1207 | data: 22/08/14 | godz.: 03:35)
    czytaj ze zrozumieniem i chyba jest roznica miedzy softem a hardwerem prawda :D

  54. Oby... (autor: Shamoth | data: 25/08/14 | godz.: 14:35)
    mantle nie padło bo inaczej będziemy zmuszani do wymiany sprzętu i os'u co rok a tak wystarczy że gra wesprze mantle i teoretycznie nawet na win98 pójdzie jeśli będą stery pod ten system z obsługą mantle ;]

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.