Middle Earth: Shadow of Mordor wymaga 6 GB pamięci na karcie graficznej
Autor: BK | źródło: KitGuru | 22:47
(24)
Już za kilka dni odbędzie się premiera gry Middle Earth: Shadow of Mordor (Środziemie: Cień Mordoru). Ale już dzisiaj wiadomo, że aby cieszyć się najwyższą jakością detali i szczegółów w grze, niezbędna będzie karta graficzna posiadająca na swym pokładzie aż 6 GB pamięci. Wymagania te dotyczą rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli. Trzeba przyznać, że są one dość duże do tej rozdzielczości. Zrozumiałe by to było w przypadku rozdzielczości 4K (3840 x 2160 pikseli). Tym bardziej, że nawet topowe karty graficzne NVIDIA, które miały premierę zaledwie kila dni temu posiadał 4 GB pamięci. Mowa oczywiście o GeForce GTX 970 i GTX 980. Tak samo sytuacja wygląda u AMD. Jedynie nieliczne karty obydwu producentów spełniają wymagania do gry w super jakości.
Przy tej okazji należy sobie zadać pytanie czy producent gry, firma Monolith Productions, nie zoptymalizował gry czy rzeczywiście pod względem wizualnym gra będzie zapierać dech w piersiach.
K O M E N T A R Z E
... (autor: coolart | data: 26/09/14 | godz.: 23:01) no oczywiscie marketing. teraz producenci wypuszcza kolejne modele z 6gb ram na pokladzie jak nie 8gb byle sprzedaz szla dalej, albo trzeba bedzie kupic 290X badz NV titan badz titan z z 12gb powoli producenci gier wyciskaja z uzytkownikow kasiore byle kupic najnowsza "highend grafik card and CPU"
@ coolart (autor: kombajn4 | data: 27/09/14 | godz.: 06:34) karty z najwyższej półki z dodatkową ilościa pamięci to pikuś, gorzej że zaraz w markecie nie dla idiotów pojawią się karty typu R7 250 czy podobne, mające na pokładzie 6 giga ramu. Już takie absurdy w przeszłości bywały.
to jest jakis (autor: Mario2k | data: 27/09/14 | godz.: 06:56) Joke
niesmaczny zart
pachnie kaszanką (autor: ghs | data: 27/09/14 | godz.: 08:40) szokowanie tuż przed premierą to z reguły metoda na wyższą sprzedaż w sytuacji gdy twórca/wydawca zaczyna sobie zdawać sprawę że wydziergał crap
a ja mam nadzieję, (autor: TeXXaS | data: 27/09/14 | godz.: 11:14) że się gruuubo przeliczą! :)
ktos tu zamieszcza screena (autor: marxuss | data: 27/09/14 | godz.: 11:43) ale nie umie czytac... a potem pisze bzdury
news niczym z onetu (autor: bajbusek | data: 27/09/14 | godz.: 14:10) to jest wymaganie dla textur ultra .... misiu kolorowy - starusienki farcry moze miec takie wymagania jak sobie mod do textur 4k sciagniesz ....
A co z CrossFire ? (autor: Logan | data: 27/09/14 | godz.: 17:16) Czy konfiguracja dwóch kart graficznych z 3GB każda zaskoczy ? W sumie jest 6 ale czy gra to łyknie ?
@Logan (autor: PrEzi | data: 27/09/14 | godz.: 17:31) Nie lyknie. CFX nie umozliwia wspoldzielenia pamieci obu kart graficznych... A przynajmniej jeszcze nie ;-)
W sumie (autor: biuro74 | data: 27/09/14 | godz.: 19:39) to mozna wpiep**yc caly kod gry do VRAMu i powiedziec, ze gra bedzie dobrze chodzic z grafikami 24GB :)
Tak to sie teraz robi LOL.
Middle Earth: Shadow of Mordor wymaga 6 GB pamięci na karcie graficznej (autor: Marucins | data: 27/09/14 | godz.: 19:42) Tak to jest jak nVidia rozdaje łaskawie +1 GB co roku.
Chcesz więcej wyskakuj z 4 tysiaków i kup TITANA.
Brakuje ostrego bodźca w postaci potężnych kart od AMD.
PS . (autor: Marucins | data: 27/09/14 | godz.: 19:43) A mobilne graty dostają po 6 czy 8 GB VRAMu
słuchajcie (autor: desp | data: 27/09/14 | godz.: 21:46) jakiś postęp musi być. Czy to tylko mi się zdaje, że prawo Murphy'ego poszło w odstawkę? W 8mej klasie zakładaliśmy się z kolegami, że procesory na 200Mhz się skończą, bo fizycznie się szybciej nie da...^^
spokojnie (autor: all15 | data: 28/09/14 | godz.: 10:37) przecież nigdzie nie jest napipisane ze do ultra jest wymagane jako minimum 6gb ramu(bo inaczaj gra nie lwaczy sie z ustawieniami ultra), raczej ze zalecają. Wiec nie ma co sie podniecać. Gra wyjdzie i pewnie można bedzie spokojnie grac na najnowszych kartach z deatalami ultra, czasami tylko pewnie przytnie bo cos tam dogra - jak ala Watch Dogc na 780TI, tak wiec bez paniki ludzie.
... (autor: Wedelek | data: 28/09/14 | godz.: 14:34) Lepszej jakości tekstury swoje "ważą", a im więcej zmieści się ich na szybkiej pamięci karty graficznej tym rzadziej trzeba sięgać do odleglejszych zasobów. Ot i postęp. Zresztą przecież na zrzucie ekranu wyraźnie widać, że rekomendowane wymagania dla innych profili są znacznie niższe. Np. Low - 1GB. Nie wiem więc o co ta spinka. Wszakże nie od dziś wiadomo, że jakość kosztuje:)
@Wedelek (autor: Promilus | data: 28/09/14 | godz.: 16:30) Tekstura 8k x 8k dla 32b rgba to całe 256KB. Wiesz ile tekstur trzeba, żeby zapchać choćby 1GB? ;)
@16 (autor: robgrab | data: 29/09/14 | godz.: 08:40) Chyba z matmy to w szkole nie błyszczałeś.
8192x8192x4=256MB, wiesz ile trzeba żeby zapchać 1GB? 4 tekstury, a nawet to nie wejdzie bo jeszcze potrzeba miejsca na bufor rami i głębokości.
Dodali kilka wodotryskow i robia sensacje (autor: rookie | data: 29/09/14 | godz.: 10:14) A pewnie i tak będzie działać w malej rozdzialce (ale zawsze) na integrze (pewnie nawet na popularnym hd4000).
Pierwszy Crysis mial zabójcze wymagania i nie sprzedał sie rewelacyjnie, w dwójce juz nie popełnili tego błędu... $$$ rządzi światem... swoja droga jest wiele produkcji które działają jako tako na GF8800 - karcie z 2006 (!) roku.
@19 (autor: robgrab | data: 29/09/14 | godz.: 14:02) Świetny news, o którym każdy wie od czasu keynote które odbyło się 9 września. Nawet na twojepc pisali już o tym.
@19 ad. iPady i iPhone'y niczym duże konsole do gier..... (autor: Marucins | data: 29/09/14 | godz.: 14:43) Rozumiem że po fali niewypałów jakimi uraczyło nas Apple przez ostatnie kilka dni (nie liczę tutaj fali braków, niedorobień i smrodu ciągnącej się od lat) pseudo redaktorzy i miłośnicy "ogryzków" z gazeta.pl postanowili bronić swojego jabłuszka?
O tym o czym jest artykuł było wiadomo podczas pierwszej prezentacji iOS8 - kilka miesięcy temu!
8 GB a czemu nie TB (autor: anon1984 | data: 29/09/14 | godz.: 22:09) Producenci gier nie optymalizują swoich produkcji nie pisząc już o łataniu błędów wychodzą z założenia:
Chcesz więcej sprzedać pokaż zaczepisty trailer, który dodatkowo jest poprawiony w stosunku do realnego wyglądu, nie wydawaj dem tylko ostro się reklamuj na stronach. A kiedy klient kupi i tak nie zwróci gry bo zakupił jednorazowy klucz...
Teraz gier się nie optymalizuje jak będzie za wolno chodzić to po 2 generacjach sprzętu będzie zapierniczać jak marzenie, a my tymczasem podajmy na pudelku wymagania P2... .
Ty Kowalski 8 godzin gry wystarczy pozostałe 4 wrzucimy jako DCL'e po jednej godzinie każdy za jedyne 30% ceny podstawki.
Dlatego z współczesnymi produkcjami dałem sobie spokój.
@anon1984 (autor: kombajn4 | data: 30/09/14 | godz.: 11:19) Wypisz wymaluj taka sytuacja była z grą Rage (bardzo przyzwoitą swoja drogą) - w momęcie premiery działało (a raczej nie działało) to to tragicznie, po jakiś 2 latach zasiadłem do tej gry z prawdziwą przyjemnością (mając w komputerze o dwie generacje nowszą grafike i 4x ramu).
hmmm (autor: Mario2k | data: 30/09/14 | godz.: 16:01) Przeca zawsze tak bylo ze max detale wymagaly w grach na PC pozadnego sprzeta .
Dzis to minimum radek R9 290 8GB Ramu i proc 4 jajeczny taktowany okolo 4GHz ,ponizej tego to lipa i oszukiwanie samego siebe ze jest spoko sprzet.
Pewniakiem na kartach z 4GB Ramu bedzief mozna odpalic 3/4 z Ultra detali/textur o jakich mowa .
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.