Okulary VR za mniej niż 150zł? Archos przedstawia swoją propozycję gogli
Autor: DamianW | źródło: WP Central | 20:20
(10)
Okulary do wirtualnej rzeczywistości są już dość dobrze znanym wielu tematem. Moda rozpoczęta przez Oculus Rift trwa w najlepsze i wielu producentów chce stworzyć swoją wersję gogli. Teraz do stawi dołącza się firma Archos chcąc wprowadzić na rynek urządzenie w cenie… 29.99$!
Okulary Archosa mają być przeznaczone dla urządzeń mobilnych działających pod kontrolą Androida, iOS, oraz Windows Phone 8.x i o przekątnej ekranu nie większej niż 6 cali. Producent zapewnia, że jego okulary będą kompatybilne z ponad 100 aplikacjami wspierającymi okulary VR. Ponad to informuje, że: ''W nadchodzącej aktualizacji Archos Video Player, użytkownicy otrzymają możliwość odtwarzania filmów 3D na swoich urządzeniach, o efektach podobnych do tych w kinie. Do oglądania filmów zaleczamy korzystać z urządzenia o przekątnej ekranu wynoszącej 5 cali i rozdzielczości Full HD, z procesorem czterordzeniowym i czujnikami ruchu tj. akcelerometr, czy żyroskop.''
Ciekawi mnie jak udało im się stworzyć okulary do wirtualnej rzeczywistości za tak małe pieniądze. Zapewne producent ''przyciął'' zarówno na parametrach, jak i jakości wykonania. Pytanie tylko jak bardzo…
K O M E N T A R Z E
a co tu ciekawego? (autor: Morgoth | data: 16/10/14 | godz.: 20:27) to kartonus z plastiku: https://cardboard.withgoogle.com/
nie ma tam nic oprócz soczewek, obudowy i pasków do trzymania ustrojstwa na głowie.
@Temat (autor: PrEzi | data: 16/10/14 | godz.: 20:28) to raczej wyglada jak obudowa + soczewki + oprogramowanie...
Takich "propozycji" w fazie testowej jest z tego co wiem juz chyba co najmniej kilka.
Wszystko bedzie zalezec od opoznien w przesyle obrazu Wi-Fi (istotne przy grach, mniej istotne przy filmach), jakosci i optymalizacji samego programu i... chyba tylko od specyfikacji i wydajnosci oraz jakosci obrazu naszych komorek.
W sumie fajnie bedzie kiedys cos takiego moc przetestowac.
ukradli pomysl od Marcinpriv cz jak mu tam (autor: bajbusek | data: 16/10/14 | godz.: 20:42) hehe
"Do oglądania filmów zaleczamy" (autor: kombajn4 | data: 17/10/14 | godz.: 09:07) bo chorujemy ;)
''Komfort'' ogladania fimow nw komorce (autor: rookie | data: 17/10/14 | godz.: 09:21) Ogladanie 2h filmu i jakie skutki: oczy bola, czlowiek nie wczuje sie w akcje bo wszystko takie male... Ogladanie 10 minutowego klipu youtube to co innego ,ale pelnowymiarywy film na komorce to w mojej ocenie profanacja :) Nie po to kupujemy duze telewizory by pozniej ogladac wideo na tak mikroskopijnym ekranie...
@ rookie (autor: kombajn4 | data: 17/10/14 | godz.: 09:35) po to masz tam te soczewki żebyś widział obraz z komórki jak na 50" telewizorze. Tyle teorii. Jak to działa w praktyce to nie wiem musiał bym przetestować.
To jest dokładnie to, ... (autor: Muchomor | data: 17/10/14 | godz.: 12:17) ... co Morgoth i Bajbusek piszą. Nic innego.
Trochę porządniejsza obudowa - nie trzeba się bawić z kartonikami.
Jest to tenże własnie pomysł, który ten troll marcinpriv przedstawił jako swój, i który łyknęły onety :)
do autora (autor: Atak_Snajpera | data: 17/10/14 | godz.: 15:33) "Ciekawi mnie jak udało im się stworzyć okulary do wirtualnej rzeczywistości za tak małe pieniądze. Zapewne producent ''przyciął'' zarówno na parametrach, jak i jakości wykonania. Pytanie tylko jak bardzo…"
Przecież to tylko wydmuszka takiego Oculus Rift DK2 a co dopiero wersja konsumencka! Najnowszy Oculus Rift ma nawet diody z tyły aby można było śledzić położenie w przestrzeni nawet jak się odwrócimy od kamerki. Do tego dojdzie specjalnie skrojony panel oled od samsunga z odświeżaniem na poziomie 90Hz (ponoć mają trochę oszukać i zastosują jakąś formę przeplotu [interlacing]). Już nie wspominająć o warstwie software nad ,którą czuwa Carmack.
stówę można wydać jeśli się ma odpowiedni telefon (autor: Sławekpl | data: 18/10/14 | godz.: 12:02) nawet jak to będzie tylko namiastka to przeżyję ten astronomiczny koszt, telefon odpowiedni już zamówiłem, więc to kupię w następnej kolejności :)
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.