Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Piątek 31 października 2014 
    

Zobacz działający prototyp Project Ara Spiral 2 [Wideo]


Autor: DamianW | źródło: The Verge | 16:58
(26)
Project Ara zaprezentowany w 2013 roku, cały czas stara się przypominać o swojej obecności. Smartfon składający się z modułów, które będziemy mogli dowolnie wymieniać przedstawia się dość obiecująco. Niestety pierwsza prezentacja urządzenia podczas Google I/O nie była zbytnio przekonująca. W wielkim skrócie można powiedzieć, że sprzęt nawet nie do końca się uruchomił, a co dopiero mówić o stabilnym działaniu. Teraz grupa pracująca nad ww. projektem pokazała światu najnowszą wersję modułowego smartfonu - Spiral 2.

Grupa o nazwie Phonebloks wczoraj wystawiła na sieci filmik prezentujący najnowszą wersję deweloperską Project Ara:


W przeciwieństwie do poprzednio prezentowanej wersji, urządzenie dość sprawnie się uruchamia i całkiem nieźle działa (choć do ideału moim zdaniem daleko). Z filmu możemy się również co nieco dowiedzieć o wymiennych modułach, oraz (i co najważniejsze) premierze urządzenia. Jak zapewne zauważyliście na końcu filmu pojawiła się data 14, oraz 21 stycznia 2015 roku. To właśnie w tych dniach Google ma zamiar pokazać światu już w pełni działające urządzenie, oraz otworzyć sklep z modułami do niego. Osobiście ciekawi mnie, czy wszystko zostanie skończone na czas. Nam na razie pozostaje tylko poczekać te kilka miesięcy do finalnej wersji urządzenia…

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Odnoszę wrażenie (autor: kombajn4 | data: 30/10/14 | godz.: 13:22)
    że autor tłumaczył tekst z jakiegoś źródła i nawet nie pofatygował się żeby obejrzeć filmik. Pod koniec filmu jest wyraźnie mowa o tym że to co obecnie widzimy to pierwszy prototyp w którym główny nacisk położono na modularność, a w czasie konferencji 14 stycznia 2015 roku (21 w rejonie Azji) zostanie pokazany drugi prototyp w którym (po rozpracowaniu modułowości) nacisk położony będzie na inne aspekty(czyt. pewnie wydajność itp).

  2. oscyloskop maja sensowny (autor: RusH | data: 30/10/14 | godz.: 14:12)
    agilent infinum 20Gs/ps = $20k

  3. kibicuję temu projektowi i nie mogę się doczekać (autor: Sławekpl | data: 30/10/14 | godz.: 16:06)
    finalnego produktu :)

  4. To wygląda za dobrze (autor: rmarcin | data: 30/10/14 | godz.: 17:04)
    żeby mogło być prawdziwe. Wygląda na wałek. Widać wyraźnie, że sam szkielet zajmuje w chusteczkę miejsca a nie wpłynęło to na rozmiar telefonu znacząco. No nie bardzo mogę w to uwierzyć. I nie uwierzę, dopóki nie dotknę w sklepie.

  5. @rmarcin (autor: kombajn4 | data: 30/10/14 | godz.: 17:56)
    Weź pod uwagę że dopiero co jakaś tam firma Vivo ogłosiła model telefonu o grubości 3,8mm więc same części telefonu można zmieścić na naprawdę mikroskopijnej objętości - inaczej mówiąc na tą ramkę Ary zostaje trochę miejsca. Ale fakt faktem że trzeba poczekać na produkt finalny.

  6. ten szarpiacy interfejs (autor: Wyrzym | data: 30/10/14 | godz.: 19:02)
    to juz taki znak rozpoznawczy androida, ciekawe czy to opatentowali ^^

  7. Wyrzym fakt nie ten "emejzing" szarpnięcia lepiej (autor: Sławekpl | data: 30/10/14 | godz.: 19:10)
    wyglądają na OS X Yosemite :P

  8. moze tak (autor: Wyrzym | data: 30/10/14 | godz.: 20:43)
    moze nie, nie widzialem jeszcze nowego osx (kij ze mi szarpie, wazne ze innym tez ? :D). Jako user androida nie powinienes w sumie nic o szarpaniu mowic, od 1 wersji, na kazdym sprzecie, w kazdej konfiguracji android szarpal :D jakby teog nie bylo moglbys sie dziwnie poczuc.

    Nawet mi na tablecie nexus szarpie, ciekawe jak bedzie z 9 bo planuje kupic, ale po droidzie sie nie ma co oczekiwac cudow.

    p.s to jedyne co masz do powiedzenia w sumie na twojepc co? nie wazne o czym sie mowi, trza powiedziec cos o apple


  9. a ten koment wcześniej to nie był abym coś podobnego wpisał? :o (autor: Sławekpl | data: 30/10/14 | godz.: 20:50)
    ad3 to oczywiście ućkło, paski zasłoniły :P

  10. ten koment (autor: Wyrzym | data: 30/10/14 | godz.: 20:58)
    wczesniej byl do tego co pokazali na filmiku, a myslalem ze ty.... w sumie nie mialem zadnych mysli o tobie ^^

    ciekawe kiedy pokaza plynny interfejs na andku, to moze sie tym zainteresuje jako telefonem. Bawia sie z takimi rzeczami, a to co najwazniejsze (chyba tylko dla mnie) to olewaja.


  11. to jast czasem nawet zabawne, choć nie czasem ... zawsze :) (autor: Sławekpl | data: 30/10/14 | godz.: 21:24)
    każde narzekanie, na cokolwiek u konkurencji można skwitować adekwatnym japkowym przykładem, mieli tyle wpadek że nie ma problemu a co rusz dochodzą nowe :)

  12. czysty andek zaiwania, tak samo CM na 1+ (autor: Sławekpl | data: 30/10/14 | godz.: 21:33)
    to przez niedopracowane nakładki są zwiechy albo komponenty które zastosowano a zapomniano o odpowiedniej optymalizacji

  13. @Sławekpl (autor: PrEzi | data: 30/10/14 | godz.: 22:04)
    Potwierdzam.
    "Stockowy" OPO chodzi pięknie. A "stockowy" CMs + Custom Kernel i optymalizacje dodatkowo wydluza czas pracy na baterii do 6 dni (moj osobisty rekord - z data i WLan zawsze wł.)


  14. swietnie (autor: Wyrzym | data: 30/10/14 | godz.: 22:20)
    ale ja narzekam na sprzet ktory mam, a ty ktorego nie masz

  15. czyli wniosek jest taki, że albo ja jestem lepiej zorientowany (autor: Sławekpl | data: 30/10/14 | godz.: 22:45)
    czego nie kupować, albo Ty kupowałeś zamiast czystą kalkulacją emocjami :)

  16. PrEzi bardzo żałuję że 1+ nie ma dual-SIM i slotu na kartę (autor: Sławekpl | data: 30/10/14 | godz.: 23:16)
    pamięci, bo już dawno bym go kupił (wersję z bambusowym tyłem) ale niestety poskąpili tego w tej słuchawce i musiałem znaleźć coś innego, z oczywistych względów (nie tylko technicznych) nie jest to fajfon hihi

  17. @up (autor: PrEzi | data: 30/10/14 | godz.: 23:54)
    Mi tego rowniez brakuje (szczegolnie dual SIM, bo te 64 GB za 299 EUR zdecydowanie mi wystarcza ;-) ).
    Z tego co wiem to zaden ze Snapdragonow z serii 800/801 nie posiadał wsparcia na duala (chyba, ze o jakims nie wiem)...

    Zazwyczaj maja to "w standardzie" tylko MediaTeki...
    a szkoda...


  18. minusem większości słuchawek z 800/801 jest tylko poprawne (autor: Sławekpl | data: 31/10/14 | godz.: 00:03)
    (dla mnie) wyjście słuchawkowe, mało który producent decyduje się na zamontowanie czegoś lepszego dodatkowo skoro układ już je wspiera, nowsze mają dual-SIM, choćby nowe Sony czy HTC ale też cena jaką każą sobie za to płacić jest moim zdaniem zbyt wysoka

  19. Nie, (autor: Wyrzym | data: 31/10/14 | godz.: 10:31)
    to znaczy ze dostales czyms ciezkim mocno w glowe (pewnie pelne pudelko towarow jakiejs firmy sadowniczej) i uratowal cie bialy rycerz z robocikiem w reku.

  20. Wyrzym już byś przestał się popisywać tym brakiem (autor: Sławekpl | data: 31/10/14 | godz.: 10:50)
    poczucia humoru, zostań przy technicznych aspektach to jeszcze czasem jakoś Tobie wychodzi ...
    czyli miałem racje ... emocje, a ja zawsze myślałem że faceci kupują sprzęt kierując się chłodną kalkulacją, jak widać są wyjątki :P


  21. no trza miec ostatnie slowo (autor: Wyrzym | data: 31/10/14 | godz.: 11:19)
    byle by jaka durnote nie napisac, wazne zeby cos bylo i to ostatnie co? ^^
    Moje poczucie humoru to raczej subiektywna sprawa, ale jest na wyzszym poziomie niz twoje "haha, apple zle, haha, to mi sie nigdy nie znudzi", "ale im dokopalem, ha ha, ha ha,ha,ha" to poziom bachora, czyli zaden.

    Widzisz ty kiedys inna opcje kupienia czegos niz swoja wlasna (trzepniecie sie na to) ? Kupilem tablet do pracy, trza bylo akurat androida to wybralem najlepsza (imho) opcje czyli nexus i dalej szarpie. Ty tego nie widzisz bo masz oltarzyk przed lozkiem, a na niej miseczka z napisem google do ktorej sie oddajesz co wieczor.


  22. znów nie błyszczysz, poziom komunijny jak mniemam :P (autor: Sławekpl | data: 31/10/14 | godz.: 11:47)
    ...

  23. jak juz wyzej napisalem (autor: Wyrzym | data: 31/10/14 | godz.: 11:53)
    nie wazne co, byle by miec ostatnie slowo, oj dziecko dziecko, jeszcze wiele lat przed toba :] wiele wysilku musi ci sprawiac napisanie nawet posta "nie bo ty".

  24. przygadywał kocioł garnkowi hahaha (autor: Sławekpl | data: 31/10/14 | godz.: 12:02)
    masz w domu lustro? skorzystaj z niego :P

  25. To bedzie chujnia z patatajnią. (autor: Wolf | data: 31/10/14 | godz.: 21:04)
    Fragmentacja software plus fragmentacja hardware.

  26. Wolf (autor: pawel1207 | data: 1/11/14 | godz.: 00:06)
    fragmentacja hardware a jak niby mialo by to wygladac? a teraz co jest chinczyki 512 mb a lg/samsung 2/3 giga ramu mediatek allwinner,intel itp. fragmentacja juz od dawna jest :) akurat software powinien sie troche ustandaryzowac niemniej to bedzie zalezec od podejscia czy kupujemy tel bez sic. systemu:D i instalujemy jakas "dystrybucje" androida czyli robta co chceta czy os np. tak jak windows zostanie narzxucony odgornie w drugim wypadku fragmentacja bedzie niewielka problem jest taki ze jak na razie to niewiele wiadomo o samym projekcie zobaczy sie jak cos konkretnie pokarza jak bedzie wygladal wizja tej miezanki hardware i software czy ionni producenci beda mogli /chciali sie w to bawic czy wszystko zostanie w firmie matce aczkolwiek w 2 przypadku zniszczy to troche idee projektu wszak ja osobiscie chcialbym skladac to jak peceta i instalowac na tym co tylko bede mial ochote np.tinzena zamiast androida itp. i np. soc samsunga baterie toshiby aparat od sony itd. itp. pomysl fajny oby go tylko google swoja zachlannoscia nie popsulo.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.